Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Je kan kiezen grijs/zwart/rood/blauw

Comment

• Zijn er al pics van de GTC?
      Ik weet die komt pas volgend jaar maar mss ergens op het internet spyshots?
      2005 Citroën C2 1.4 HDI VTR
      2009 VW Scirocco 1.4 TSI DSG
      2014 Opel Astra OPC
      2015 Audi TT TDI S-Line

Comment

• Opel heeft bekend gemaakt welke benzine & dieselmotoren in de nieuwe Astra komen.

1.3 CDTI, 95 pk, verbruik 4,2 l/100 km
        1.7 CDTI, 110 pk, verbruik 4,7 l/100 km
        1.7 CDTI, 125 pk, verbruik 4,7 l/100 km
        2.0 CDTI, 160 pk, verbruik 4,9 l/100 km
        Allen met dieselpartikelfilter.

1.4, 100 pk, verbruik 5,5 l/100 km
        1.6, 115 pk, verbruik 6,3 l/100 km
        1.4 turbo, 140 pk, verbruik 5,9 l/100 km
        1.6 turbo, 180 pk, verbruik 6,8 l/100 km

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door f.v Bekijk Berichten
          Opel heeft bekend gemaakt welke benzine & dieselmotoren in de nieuwe Astra komen.

1.3 CDTI, 95 pk, verbruik 4,2 l/100 km
          1.7 CDTI, 110 pk, verbruik 4,7 l/100 km
          1.7 CDTI, 125 pk, verbruik 4,7 l/100 km
          2.0 CDTI, 160 pk, verbruik 4,9 l/100 km
          Allen met dieselpartikelfilter.

1.4, 100 pk, verbruik 5,5 l/100 km
          1.6, 115 pk, verbruik 6,3 l/100 km
          1.4 turbo, 140 pk, verbruik 5,9 l/100 km
          1.6 turbo, 180 pk, verbruik 6,8 l/100 km
          De verbruikscijfers zien er wel goed uit, als we die mogen geloven.
          Want als ik het insignia topic lees, dan liggen de echte cijfers een stukje hoger dan die opgegeven door Opel.
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Als de 1.4 turbo werkelijk rond de 6 a 7 liter zitten, zouden enkele mensen toch beginnen twijfelen (waaronder ik) tussen benzine of diesel
            Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

• is er ergens al geweten wanneer de Tourer versie zou te koop zijn?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                Dat zal wel, als ge die G mooier vond + gij weet dat die nieuwer is, maar d'r zijn echt mensen die dat niet weten.
                En als je de lijn van de wagen bekijkt kan ik dat ergens ook wel geloven.
                De G heeft het hoekige zoals de Kadett E, de F heeft rondere vormen en de H en de Nieuwe I hebben ook die rondere vormen.
                Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                Nee nee, ik haal niks door elkaar.
                Maar kijkt eens naar de achterkant van de auto's en niet naar de voorkant
                Oorspronkelijk geplaatst door krizie Bekijk Berichten
                dan kan je gelijk hebben. maar in het totaalplaatje vind ik de E nog altijd ronder dan de F.
                De F (Eerste "Opel" Astra) was een rechtstreeks gevolg van de E (Opel Kadett). Weinig wijzigingen in het model (Juist zoals met de Corsa B en C). Lijkt erop dat de opvolger van de Kadett met weinig buget is ontworpen. Met de G was er een hele stijlbreuk zoals we die wel van Opel gewend zijn.

Last edited by McClane; 25/08/2009, 13:26.
                1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten

Blijf dit een geslaagd tijdloos ontwerp vinden, na zoveel jaren mag dit model nog altijd zonder schaamte naast moderne auto's gezet worden.
                  Insignia Metro 5 deurs (2009-2013)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pirewiet Bekijk Berichten
                    Blijf dit een geslaagd tijdloos ontwerp vinden, na zoveel jaren mag dit model nog altijd zonder schaamte naast moderne auto's gezet worden.
                    ²²²²²²

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door lele Bekijk Berichten
                      Als de 1.4 turbo werkelijk rond de 6 a 7 liter zitten, zouden enkele mensen toch beginnen twijfelen (waaronder ik) tussen benzine of diesel
                      Als ja, maar die kans lijkt me nogal klein.
                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Inderdaad! Dit model mag nog altijd best gezien worden!
                        freude am fahren

Comment

• Nieuwe Opel Astra EcoFlex komt in voorjaar

De Opel Astra EcoFlex komt in het voorjaar van 2010. Met zijn 95 pk sterke 1.3 CDTI verbruikt de EcoFlex maar 4,2 liter per 100 kilometer en dat komt neer op een CO2-uitstoot van 109 gram per kilometer.

De andere zelfontbranders die Opel aanbiedt in de nieuwe Astra zijn de 1.7 CDTI met 110 en 125 pk, die beide 4,7 liter diesel per 100 km verbruiken (124 gr/km) en de 2.0 CDTI met 160 pk (4,9 liter per 100 km).

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                            Nieuwe Opel Astra EcoFlex komt in voorjaar

De Opel Astra EcoFlex komt in het voorjaar van 2010. Met zijn 95 pk sterke 1.3 CDTI verbruikt de EcoFlex maar 4,2 liter per 100 kilometer en dat komt neer op een CO2-uitstoot van 109 gram per kilometer.

De andere zelfontbranders die Opel aanbiedt in de nieuwe Astra zijn de 1.7 CDTI met 110 en 125 pk, die beide 4,7 liter diesel per 100 km verbruiken (124 gr/km) en de 2.0 CDTI met 160 pk (4,9 liter per 100 km).

dus dit word weer de traagste in het gamma.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krizie Bekijk Berichten
                              dus dit word weer de traagste in het gamma.
                              Tja, er moet toch ene de traagste zijn. De zuinigste zal het echter zeker zijn
                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Dit blijft bij mij ng altijd een nieuwe auto, ongeacht of ie 11 jaar oud is
                                www.opelklassiek.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                  De verbruikscijfers zien er wel goed uit, als we die mogen geloven.
                                  Want als ik het insignia topic lees, dan liggen de echte cijfers een stukje hoger dan die opgegeven door Opel.
                                  Ja Opel zit er meestal wel wat boven. Zeker als je wat vlotte chauffeur bent.
                                  2014 Opel Astra OPC
                                  2015 Audi TT TDI S-Line

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                                    Ik vind het gewoonweg een rare gedachtenkronkel. Of je nu iets van auto's afweet of niet doet hier niet terzake. Een G ziet er op alle vlak toch 100.000 keren de nieuwere uit t.o.v. een F.

Ik weet nog goed toen de G in '98 uitkwam. Mijn broer kreeg toen z'n eerste G als bedrijfswagen. Ik reed toen nog met m'n F rond. Mag jij raden welke wagen ik toen ambieerde?

Mss heb ik iets met het model? Dat zou kunnen... maar dat ik daarmee oogkleppen gekregen heb durf ik toch wel te zeggen van nee.

Nu meer dan 10 jaar later vind is een G nog altijd een nieuwe wagen in mijn ogen. Vraag het maar aan Opelfreak, die heeft exact dezelfde gedachte

Idd, een G is tijdloos
                                    www.opelklassiek.be

Comment

• Een G'ke...

Vandaag nog eens mee gereden, zo leuk...

Comment

• Toch wel gek dat de G nu al verschillende dagen 'vereerd' wordt met leuke commentaar, in het topic van de komende I
                                        De Astra I is wel knap maar doet blijkbaar nog altijd geen hartjes sneller slaan. Typisch Opel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bart_6 Bekijk Berichten
                                          Toch wel gek dat de G nu al verschillende dagen 'vereerd' wordt met leuke commentaar, in het topic van de komende I
                                          De Astra I is wel knap maar doet blijkbaar nog altijd geen hartjes sneller slaan. Typisch Opel
                                          Bij de vorige generatie sloeg mijn hartje ook alleen bij de GTC en niet de 5deurs. Mss bij deze generatie ook zo.
                                          2014 Opel Astra OPC
                                          2015 Audi TT TDI S-Line

Comment

Working...
                                          X