Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Vantham Bekijk Berichten
    ik heb dit ook af en toe (op een VW touran wel) en naar het schijnt is dat de roetfilter of zoiets die proper geblazen wordt... of zoiets, heeft niets met de temperatuur te maken
    Is niet de roetfilter, is gewoon je ventilator die adhv je batterij nog even de motor blijft verder koelen...Let er maar eens op als je je airco hebt aangezet tijdens een lange rit en je zet em dan in de garage, je zal em horen blazen!

@ Vochtige, als je verklikkerlichtje niet begon te branden wanneer je roetfilter volzat zou ik dit toch laten nakijken...Ter info, als hij vol zit, gewoon een 5-tal minuutjes je toerental boven 2.000 houden en je lampje zal al snel uitgaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Opelboy Bekijk Berichten
      Ik heb deze gekocht via ebay: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eB...m=220772299211

Fitting 21/5W.
      waar kan je ze nog kopen ?

Comment

• Wat zit er nu in mijn Astra j ik zie overal dat er T10 in de dagrijverlichting zit maar nu ga ik twijfelen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NicolasBE Bekijk Berichten
          Heb nu 7500 km op de teller staan met een ST 1.3 Start/Stop. (verbruik 5.1/100km)
          Gisteren heb ik voor het eerst op iets gelet bij het uitstappen. Na het uitschakelen van de motor hoorde ik nog zo'n goede minuut een ventilator draaien. (vanuit de motor). Links buiten naast de auto voelde ik ook warme lucht.
          Na een minuut stopte dit dus? Zou dit kunnen van de airco zijn? De motortemperatuur had 90° (niet abnormaal dus). Deze morgen terug gereden en toen deed hij het niet.
          Enig idee wat dit is?
          Heb ik ook af en toe, niet mee inzitten. Ventilator blijft gewoon even nadraaien.
          5,1 is een knap verbruik, ik hou het nu al een tijdje in de gaten en ben "trots" op mezelf als ik aan 5,5 geraak. Meestal gaat het naar de 6.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Knalpot Bekijk Berichten
            Heb ik ook af en toe, niet mee inzitten. Ventilator blijft gewoon even nadraaien.
            5,1 is een knap verbruik, ik hou het nu al een tijdje in de gaten en ben "trots" op mezelf als ik aan 5,5 geraak. Meestal gaat het naar de 6.
            Zucht
            En ik spring een gat in de lucht omdat ik voor het eerst m'n gemiddeld verbruik onder de 9l heb gekregen! Staat nu op 8,9l. na 6000km, met een 1.4T 140pk. Heb al paar keer gemiddeld verbruik gereset aangezien dat in het begin niet echt representatief is. In garage zeiden ze dat het zelfs tot 30.000 km kan duren eer het verbruik de normale waardes bereikt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Astradriver Bekijk Berichten
              Zucht
              En ik spring een gat in de lucht omdat ik voor het eerst m'n gemiddeld verbruik onder de 9l heb gekregen! Staat nu op 8,9l. na 6000km, met een 1.4T 140pk. Heb al paar keer gemiddeld verbruik gereset aangezien dat in het begin niet echt representatief is. In garage zeiden ze dat het zelfs tot 30.000 km kan duren eer het verbruik de normale waardes bereikt.
              Ik zit nu tegen de 22.000 Km en het valt me bij de laatste 3 tankbeurten op dat ik meer en meer KM's doe met 1 tank. Ik post dit weekend wel is men sheet met alle tankbeurten op, kunnen jullie even mooi volgen!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Astradriver Bekijk Berichten
                Zucht
                Beetje appelen met peren vergelijken he...

Maar waarschijnlijk zal het inderdaad nog wel een beetje zakken bij jou.

Comment

• Hallo

ik had eens gemaild naar pilotled omdat ik men standlichten graag wil veranderen. Maar men astra heb ik nog niet, welke van op de site passen er op ?

-Er zijn verschillende soorten ledlampjes voor standlicht mogelijk. U dient te kijken naar:
                  - de fittingmaat (waarschijnlijk steekfitting T10 of bajonet);
                  - -of u wel of geen lichtcontrole heeft (krijgt u een melding op het dashboard als er een lamp defect is). Indien u lichtcontrole heeft dient u een CANBUS led te kiezen;
                  - -en de hoeveelheid ledunits (SMD) die u wilt.

Op Pilotxenon.com vind u een overzicht van alle mogelijke leds (http://www.pilotxenon.com/?id=107&title=Led-verlichting). Voor verkoop verwijs ik u naar een dealer in de buurt, of een onlineshop. Wij leveren namelijk niet rechtstreeks aan particulieren.

Comment

• Ik heb de een ritje naar de ardennen gedaan 410km met een verbruik van 6.4l.
                    mijn 1.7cdti heeft nog maar 1100km op de teller dus dat komt wel goed.

Comment

• Toen ik naar Heidepark in Duitsland reed was er links vooraan een harde klap hoorbaar op de autobahn. Ik heb me bij de volgende parkeerplaats aan de kant gezet om te kijken wat er gaan was. Banden nagekeken en eventjes met de wielen geschud om da ophanging te checken maar er was niks abnormaal te zien. Totdat je weer thuis komt je de wagen weer poetst. Een hele grote en diepe steenslag links naast men mistlamp.

DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Goossens Bjorn Bekijk Berichten

beetje naar links en het was dag mistlamp.

Comment

• had nog liever gehad dat men mistlamp eruit lag dan de lakschade die er nu is. Nu kan de gehele bumper herspoten worden en dat is volgens mij duurder dan een mistlamp.
                          DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Niet op te lossen me similis?
                            anders ist wel klote.

Comment

• smilis?? was me da? Als ge simonis bedoeld, dan gaat het niet nee. Zitte grote putte in de bumper waar de steen geraakt heeft. Mss met een lakstiftje tijdelijk wat bijwerken.

Comment

• iep.
                                foutje

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bounceken Bekijk Berichten
                                  Is niet de roetfilter, is gewoon je ventilator die adhv je batterij nog even de motor blijft verder koelen...Let er maar eens op als je je airco hebt aangezet tijdens een lange rit en je zet em dan in de garage, je zal em horen blazen!

@ Vochtige, als je verklikkerlichtje niet begon te branden wanneer je roetfilter volzat zou ik dit toch laten nakijken...Ter info, als hij vol zit, gewoon een 5-tal minuutjes je toerental boven 2.000 houden en je lampje zal al snel uitgaan.
                                  Ik heb nu de laatste dagen veel kilometers gereden. dit weekend het ganse weekend. van Turnhout naar genk, rondom genk en dan vandaag weer terug.
                                  Mag ik er vanuit gaan dat mijn roetfilter nu terug leeg is? aangezien ik voldoende x 5minuten boven 2000 toeren heb gereden? of regenereert hij enkel wnr dat lampje aangegaan is geweest? want dan zal ik deze maand (deze maand moet hij binnen voor onderhoud) toch eens vragen om het te checken. alhoewel de garagist vorige maand niets vond!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vochtige Bekijk Berichten
                                    Ik heb nu de laatste dagen veel kilometers gereden. dit weekend het ganse weekend. van Turnhout naar genk, rondom genk en dan vandaag weer terug.
                                    Mag ik er vanuit gaan dat mijn roetfilter nu terug leeg is? aangezien ik voldoende x 5minuten boven 2000 toeren heb gereden? of regenereert hij enkel wnr dat lampje aangegaan is geweest? want dan zal ik deze maand (deze maand moet hij binnen voor onderhoud) toch eens vragen om het te checken. alhoewel de garagist vorige maand niets vond!
                                    Je roetfilter zal wel leeg zijn, moet je niet mee inzitten...Mocht het zijn dat je de komende periode weinig km's doet dan zal je lampje wel vanzelf beginnen branden, een teken dat je dringend eens manueel zal moeten regenereren...

Veel plezier met je nieuwe wagen alvast!

Comment

• Zen just maar een lakstiftje gaan bestellen bij den Opel om mij steenslag schade een beetje weg te werken. Kost maar 6€ excl BTW. Toont dan in ieder geval toch al iets beter.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Goossens Bjorn Bekijk Berichten
                                        Zen just maar een lakstiftje gaan bestellen bij den Opel om mij steenslag schade een beetje weg te werken. Kost maar 6€ excl BTW. Toont dan in ieder geval toch al iets beter.
                                        de volgende keer dat ik u op de brug van ravels passeer zal ik eens heel goed kijken :p of het geholpen heeft.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bounceken Bekijk Berichten
                                          Je roetfilter zal wel leeg zijn, moet je niet mee inzitten...Mocht het zijn dat je de komende periode weinig km's doet dan zal je lampje wel vanzelf beginnen branden, een teken dat je dringend eens manueel zal moeten regenereren...

Veel plezier met je nieuwe wagen alvast!
                                          Bedankt voor de info. Het is gewoon belachelijk dat men de mensen niet informeert hoe die roetfilters in elkaar zitten. Geen wonder dat ik een melding krijg dat mijn moter vermogen verminderd was.

Comment

Working...
                                          X