Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik ben content van de mijne,
    - 1.7 cdti 110pk is voor mij krachtig genoeg, ik moet nu al op mijn snelheid letten
    - het verbruik is gedaald naar 6.1l/100km
    - klikken van de zetel is (voorlopig?) gedaan zonder het frame te vervangen
    - bluetooth werkt goed
    - zetelverwarming is een aanrader
    - kofferafdekking is handig als je het maar terug naar beneden doet
    - kofferklep is nu goed uitgelijnd

enkel het windgeruis stoort me wat, maar vergeleken met mijn fabia is dat niets

Ik heb mijn winterbanden klaar liggen en overweeg (na een tip van een collega) de velgen eerst te waxen, heeft er iemand ervaring mee?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BobV Bekijk Berichten
      Ik ben content van de mijne,
      - 1.7 cdti 110pk is voor mij krachtig genoeg, ik moet nu al op mijn snelheid letten
      - het verbruik is gedaald naar 6.1l/100km
      - klikken van de zetel is (voorlopig?) gedaan zonder het frame te vervangen
      - bluetooth werkt goed
      - zetelverwarming is een aanrader
      - kofferafdekking is handig als je het maar terug naar beneden doet
      - kofferklep is nu goed uitgelijnd

enkel het windgeruis stoort me wat, maar vergeleken met mijn fabia is dat niets

Ik heb mijn winterbanden klaar liggen en overweeg (na een tip van een collega) de velgen eerst te waxen, heeft er iemand ervaring mee?
      Tuurlijk,
      Ik heb hele goeie wheelwax die er 6 maanden op blijft.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
        Tuurlijk,
        Ik heb hele goeie wheelwax die er 6 maanden op blijft.

Polleke heeft gelijk; een goede wheelwax is de must!
        Brengt erg gemakkelijk aan en het vuil en zout kan zich niet hechten aan je velg. Je kan je velgen daarna reinigen met een simpele autoshampoo. Daarna zeker geen zuurhoudende velgenreinigers meer gebruiken; die vreten de wheelwax op en zijn erg slecht voor de velgen!
        Eeen erg goede wheelwax is bijvoorbeeld : http://www.carclean.nl/product/Poorb...WS_100734.aspx

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
          Polleke heeft gelijk; een goede wheelwax is de must!
          Brengt erg gemakkelijk aan en het vuil en zout kan zich niet hechten aan je velg. Je kan je velgen daarna reinigen met een simpele autoshampoo. Daarna zeker geen zuurhoudende velgenreinigers meer gebruiken; die vreten de wheelwax op en zijn erg slecht voor de velgen!
          Eeen erg goede wheelwax is bijvoorbeeld : http://www.carclean.nl/product/Poorb...WS_100734.aspx
          En die ruikt....ge zou da potteke willen uitlepelen !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
            En die ruikt....ge zou da potteke willen uitlepelen !
            inderdaad, heb hem ook gekocht en dit weekend nog aangebracht

Comment

• Led

Hey iemand ervaring met witte leds voor de nummerbordverlichting ??
              welke leds nemen voor een mooi efect ? zelf had ik ledjes gesoken (goeikope van 10 euro) maar ondervond 2 iritante problemen zoals de ledjes schijnen alebei naar rechts dus niet mooi in het midden verlicht en mijn boordcomputer geeft aan dat de verlichting stuk is met de leds daar ze wel branden .. heb ze er dus maar uitgehaalt en weer de originele geplaatst .. Iemans betere ervaringen ?

Comment

• De beste en goedkoopste velgen reiniger is "Dasty" van de Wibra! Een bus van 0.75l voor 2€ tis nen alles reiniger dus et maakt ni uit alst op de lak komt enzo. En ikke vroeger mer velgenreinigers kopen van 20€ per bus.
                DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Goossens Bjorn Bekijk Berichten
                  De beste en goedkoopste velgen reiniger is "Dasty" van de Wibra! Een bus van 0.75l voor 2€ tis nen alles reiniger dus et maakt ni uit alst op de lak komt enzo. En ikke vroeger mer velgenreinigers kopen van 20€ per bus.
                  Let wel op dat je daarna je velgen voorziet van een wax hé....je hebt daarna geen velgenreiniger meer nodig....ze zijn eenvoudig mee te reinigen met je autoshampoo.

Nadat je deze ontvet hebt...want dat is die Dasty eigenlijk...zet je alle poriën open van de lak open zodat ze nog veel sneller terug vuil worden en het remslijpsel kan invreten.

Comment

• Was just ne keer aant rondzien voor de sports tourer. Nu kwam ik bij Steinmetz een sticker tegen die op de zijkant moet (vant voorste spatbord tot de achterflank). Wat vinden jullie ervan? Zouden jullie dat doen of niet? Ik vind het persoonlijk wel staan daar de sticker de zijkant een beetje " breekt". Ik heb ook ne witte sports tourer

DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• zeker op een witte is die streep inderdaad geslaagd te noemen.

Comment

• vind het ook geslaagd.

Op voorwaarde uiteraard dat je steinmetz onderdelen op je auto hebt.

Heb je geen steinmetz accesoires dan vind ik niet dat je die sticker moet hangen. (allez voor zover er in die lijn ook steinmetz staat. Indien niets vermeld van steinmetz dan vind ik het ok)

Als ik soms auto's zie rondrijden met stickers van bepaalde merken maar de auto heeft dan geen onderdelen van dat merk dan vind ik dat gewoon not done; maar dat is een persoonlijke mening natuurlijk

Comment

• Ik zit te twijfelen over de zwarte streep van Irmscher op mijn witte Hatch...

www.opelklassiek.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door opelfreak Bekijk Berichten
                            Ik zit te twijfelen over de zwarte streep van Irmscher op mijn witte Hatch...

Vind ik ook geslaagd...ga je ook voor de matzwarte motorkap?
                            Dit doet me terugdenken aan de kadett B rally van vroeger

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                              Vind ik ook geslaagd...ga je ook voor de matzwarte motorkap?
                              Dit doet me terugdenken aan de kadett B rally van vroeger

neen, enkel de striping, al vind ik het wel geslaagd, die kap
                              www.opelklassiek.be

Comment

• Merci voor de tips,
                                ik ga mijn velgen deze week in de wax zetten, montage lijkt me nog niet nodig.

Oorspronkelijk geplaatst door Goossens Bjorn Bekijk Berichten
                                Was just ne keer aant rondzien voor de sports tourer. Nu kwam ik bij Steinmetz een sticker tegen die op de zijkant moet (vant voorste spatbord tot de achterflank). Wat vinden jullie ervan? Zouden jullie dat doen of niet? Ik vind het persoonlijk wel staan daar de sticker de zijkant een beetje " breekt". Ik heb ook ne witte sports tourer

ik vind de sticker wel kunnen,als je idd steinmetz onderdelen hebt , het chrome streepje lijkt me nogal dicht op de ramen te komen,
                                wel knappe velgen.
                                Last edited by ; 05/11/2011, 22:28.

Comment

• Allee nog ies goe nieuws... ik rijd nu al enige tijd rond met de vervangen lichtsensor en ik moet zeggen dat deze veel beter werkt dan diegene die erin zat.

In Kennedytunnel richting Antwerpen direct mijn lichten aan bij het binnenrijden, brugskes daarna enkel lichten aan bij die bredere brugskes en nie meer voor het minste...
                                  Brug onder justitiepaleis gaan ze ook aan nu hetgeen vroeger niet het geval was dus mijn irritatie over mijn lichten is eindelijk weg

Heb wel de indruk dat als ze aangaan ze wa langer blijven branden nu eens ge uit nen tunnel zijt maar liever zo dan dat ze continu aan en uit gaan waardoor ook het scherm van gps altijd in dag en nachtmode flikkerde...

Nu infinity nog en dan is m volledig in orde, volgende week nog ies naar garage bellen of ze al meer nieuws hebben...

Comment

• Dan zal ik ook eens horen voor ne nieuwe sensor want die van mij springt ook alty aan en af bij elke brug

Ja kheb nen Irmscher grill en voor de rest niks van Steinmetz, da vind ik dan ook zelf weer zo voos :p mer tziet er dan weer gelikt uit vind ik

Comment

• Wellicht zijn er ook stickers te krijgen van irmscher.

Comment

• ja gelijk op die rode astra hierboven maar dat vind ik persoonlijk weer wat groot

Comment

• Nog iemand die problemen heeft met de bluetooth installatie. Het gebeurt soms dat er geen connectie gemaakt wordt. enige oplossing is dan BT op m'n gsm even af en op zetten.
                                          There's no such thing as too much snow

BMW 318d Touring 136pk (donkerblauw)

Comment

Working...
                                          X