Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Badsloefke Bekijk Berichten
    Mijn 125PK 1.7 CDTI gemiddeld 7,9/100km maar sta dan ook meer in de file as wa anders... gelukkig ne firmawagen

En man die auto's zo prooooooooooper iere nie te doen, kan ik alleen maar jaloers op zijn.
    Ben een echte prutser op da gebied, heb meer krassen as wa anders as ik m kuis, vandaar dak er al mee naar de car wash ga, 't is toch al om zeep

om zeep? helemaal niet....eenmaal perjaar een bezoekje aan een goeie poetsfreak en je bent van al die carwash-krassen weer verlost....niet schrikken dat je naderhand zelf besmet bent met dat ongeneeslijke poetsvirus

van dit :

maak je bijvoorbeeld nog dat :

Ik kan me moeilijk inbeelden dat je astra al zo mat is geworden .....
    Last edited by ; 28/12/2011, 10:34.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
      om zeep? helemaal niet....eenmaal perjaar een bezoekje aan een goeie poetsfreak en je bent van al die carwash-krassen weer verlost....niet schrikken dat je naderhand zelf besmet bent met dat ongeneeslijke poetsvirus

van dit :

maak je bijvoorbeeld nog dat :

Ik kan me moeilijk inbeelden dat je astra al zo mat is geworden .....
      nee idd zo erg is het nog nie...

wanneer kan ik m eens komen brengen

Comment

Mijn 125PK 1.7 CDTI gemiddeld 7,9/100km maar sta dan ook meer in de file as wa anders... gelukkig ne firmawagen

En man die auto's zo prooooooooooper iere nie te doen, kan ik alleen maar jaloers op zijn.
        Ben een echte prutser op da gebied, heb meer krassen as wa anders as ik m kuis, vandaar dak er al mee naar de car wash ga, 't is toch al om zeep
        Niks is om zeep, die van U kan er ook zo uitzien

Comment

nee idd zo erg is het nog nie...

wanneer kan ik m eens komen brengen
          komende lente

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
            komende lente
            da ga ik zeker onthouden :-) :-)

Comment

da ga ik zeker onthouden :-) :-)

doe dat zeker....momenteel neemt m'n adoptiedochtertje al m'n vrije tijd in

Comment

• Ondertussen heb ik er ook al 1750 km opzitten met mijn 1.3cdti.

Gemiddeld verbruik hangt rond de 5,8l en ik haal 850 km uit een tank. Wel nog niet helemaal tot het uiterste gegaan, volgens de BC zou ik er 1030 moeten kunnen uithalen.

Zit er bij jullie ook zo'n afwijking op de aangegeven snelheid en de snelheid aangegeven door de elektronische verkeersborden? Cruise ingesteld op 76km/u en volgens meetbord deed ik maar 68km/u. Het is me al opgevallen bij verschillende borden. Ik weet dat er een afwijking zit op de snelheidsmeter maar ik heb de indruk dat er hier toch wel veel verschil opzit.

Zal mijn Tomtom er eens moeten inhangen om te zien wat die zegt.

Wat me ook opviel is dat de 1.3 ook niet echt veel afremt als je een versnelling terugschakeld. Ik rem nogal veel af op de motor en rem dan pas bij maar met de Astra moet je het vooral met het rempedaal doen, versnelling terugschakelen helpt niet veel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DyNaRaX Bekijk Berichten
                  Ondertussen heb ik er ook al 1750 km opzitten met mijn 1.3cdti.

Gemiddeld verbruik hangt rond de 5,8l en ik haal 850 km uit een tank. Wel nog niet helemaal tot het uiterste gegaan, volgens de BC zou ik er 1030 moeten kunnen uithalen.

Zit er bij jullie ook zo'n afwijking op de aangegeven snelheid en de snelheid aangegeven door de elektronische verkeersborden? Cruise ingesteld op 76km/u en volgens meetbord deed ik maar 68km/u. Het is me al opgevallen bij verschillende borden. Ik weet dat er een afwijking zit op de snelheidsmeter maar ik heb de indruk dat er hier toch wel veel verschil opzit.

Wat me ook opviel is dat de 1.3 ook niet echt veel afremt als je een versnelling terugschakeld. Ik rem nogal veel af op de motor en rem dan pas bij maar met de Astra moet je het vooral met het rempedaal doen, versnelling terugschakelen helpt niet veel.
                  Ik heb ook een afwijking van 7 km/u met mijn coyote.

Ik heb de 1.7 CDTI 110pk en ik vind dat mijne heel goed op de motor afremt Ik doe dat ook regelmatig

Comment

• start/stop & temperatuur motor

Ik heb sinds 1 week een Opel Astra Sport Tourer Enjoy 1.3 CDTI, model 2012.

Ik merk 2 eigenaardigheden :

1) De start/stop : de motor valt stil, OOK als hij nog KOUD is. Is dit normaal?

2) Als de motor warm is, en ik schakel de auto uit, dan blijft de "ventilator" nog minutenlang doordraaien (klinkt net als een grote stofzuiger), net alsof de motor erg oververwarmd is. Ik ruik dan ook een beetje een (bijna verbrande) geur. Tijdens het rijden blijft de temperatuurmeter echter mooi op 90°C.

Kortom, het lijkt wel alsof de electronica de temperatuur van de motor niet goed kan meten, en begint te flippen.

Iemand iets gelijkaardig meegemaakt?
                    Last edited by ; 28/12/2011, 16:54.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GeJa Bekijk Berichten

2) Als de motor warm is, en ik schakel de auto uit, dan blijft de "ventilator" nog minutenlang doordraaien (klinkt net als een grote stofzuiger), net alsof de motor erg oververwarmd is. Ik ruik dan ook een beetje een (bijna verbrande) geur. Tijdens het rijden blijft de temperatuurmeter echter mooi op 90°C.

Kortom, het lijkt wel alsof de electronica de temperatuur van de motor niet goed kan meten, en begint te flippen.

Bij mij werkt de start/stop ook als hij koud staat. Dat van je ventilator is misschien na een roetfilter cyclus?
                      Een nieuwe auto kan de eerste weken soms ''aangebrand' ruiken omdat sommige (warme)onderdelen nog vettig zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xtof_ Bekijk Berichten
                        Ik heb ook een afwijking van 7 km/u met mijn coyote.

Ik heb de 1.7 CDTI 110pk en ik vind dat mijne heel goed op de motor afremt Ik doe dat ook regelmatig
                        Mijn coyote geeft ook ongeveer een 7km/h verschil met men winterbanden, bij men zomerbanden ist iets minder.
                        DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

De start/stop werkt bij mij ook bijna direct. Ventilator heb ik nog maar een keer horen blazen na een rit, was vlak na een snelwegrit.

Comment

• Daarstraks een gekregen omdat ik 81 reed waar ik maar 70 mocht.
                            Onmiddellijk op de kilometerteller gekeken en die stond...jawel op 81 km/u.
                            Dus mijn kilometerteller loopt juist

Comment

Hey, Ik heb ook model 2012 en identiek dezelfde eigenaardigheden als jij. Ik ben al teruggeweest omwille van dat koud stilvallen, maar ze konden mij nog niet helpen. Ik zet nu zelf de functie af tot de motor warm heeft...

Je 2de puntje heb ik in 3 maanden een 3-tal keer voorgehad en volgens mij is dan net de filter aan het verbranden... Het was gemakkelijker als hij ook aangaf wanneer hij de roetdeeltjes verbrand...
                              www.opelklassiek.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DyNaRaX Bekijk Berichten
                                Ondertussen heb ik er ook al 1750 km opzitten met mijn 1.3cdti.

Mijn verbruik schommelt rond de 5.5 Liter na 7000km. Bij stevig gebruik.
                                En idd, afremmen op de motor helpt niet veel, maar dat stoort me niet echt. Je merkt dat ook als je tot complete stilstand afremt, dat het even duurt eer hij naar stationair toerental zakt. Het draagt wel bij aan het vrij hevige karakter van de 1.3

Gisteren op de autosnelweg nog gemerkt hoe graag ik met deze auto rij en hoe fijn ik het kleine blokje vind!
                                www.opelklassiek.be

Comment

• Verbruik

Mijn verbruik lijkt toch aan de hoge kant tov jullie.
                                  Heb een Astra 1.7 cdti enjoy - 110pk. Wagen is van eind 2010 en heb toch al een 27000km op de teller.
                                  Ik rijd met een tank gemiddeld een 670km. Dan zit die echt wel al een tijdje int rood.
                                  Heb mss wel een zware voet, maar heb tch wel de proef op de soms genomen.
                                  Heb een volle tank getankt en steeds normaal gereden.. Vlotjes schakelen op 2000-2500 toeren.. resultaat : 680km met een tank. Wow wat een verschil... Niet dus
                                  Ohjah ik tank steeds total de beste mazoet dat ze beweren. 74euro voor een tank hahah.

Is het waar dat ze beweren dat het verbruik met het aantal kilometers daalt?

Comment

• Dat lijkt me inderdaad wel een serieus verbruik, mijn Citroën C4 1.6 HDI, ook met 110 pk doet ruim 1000 km met een volle tank. (tank van 60 liter)
                                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                      Dat lijkt me inderdaad wel een serieus verbruik, mijn Citroën C4 1.6 HDI, ook met 110 pk doet ruim 1000 km met een volle tank. (tank van 60 liter)
                                      hoe zwaar weegt een C4?
                                      De meeste astra's zijn aan de zware kant.

Comment

• Een kleine 1300 kg, de Astra zou een goede 100 kg meer wegen.

Op papier is de Astra thans zuiniger dan de C4.
                                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Working...
                                        X