Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Bounceken Bekijk Berichten
    Achja, mij steekt het niet zo erg (firmawagen) maar ik wil maar aantonen dat fabrikanten, BC's en forummers maar kunnen zeggen wat ze willen...ik heb men verbruik zwart op wit, niks opgesmukt, alleen de naakte feiten!

Ik ga er men rijstijl allesinds niet voor aanpassen én al zeker niet men nachtrust voor laten!
    Wil jij nu beweren dat de cijfers die ik doorgeef niet kloppen ??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
      Mooi maagdelijk wit ...
      Inderdaad. Wit de kleur van de hoop en hopelijks meer geluk dan met de zwarte insignia.
      Dien auto hing serieus mijn kl*ten uit. Waarschijnlijk gemaakt op een maandagmorgen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
        Wil jij nu beweren dat de cijfers die ik doorgeef niet kloppen ??
        Ja Lolleke, dat zegt'ie.

De cijfers die Bounceken doorgeeft doen me denken aan het verbruik van mijn vorige Astra's. Dat was de H-reeks met een 1.3 cdti. Met de nieuwe Astra J ligt dat verbruik (opnieuw bij de 1.3) bij mij een tikkeltje lager. Het verbruik dat Bounceken doorgeeft lijkt me perfect normaal bij een 1.7.

Comment

• rijd met men 1.7cdti 110pk max +/- 690km. Niet meer.. Waar komen jullie me die waardes van 860km te rijden met een tank???

Comment

• gisteren zal mijn verbruik wel hoger gelegen hebben,
            op de E17 richting gent wind op kop

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Malik Bekijk Berichten
              rijd met men 1.7cdti 110pk max +/- 690km. Niet meer.. Waar komen jullie me die waardes van 860km te rijden met een tank???

Ik doe véél snelweg en grote afstanden, zal daar wel mee te maken hebben.
              DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Malik Bekijk Berichten
                rijd met men 1.7cdti 110pk max +/- 690km. Niet meer.. Waar komen jullie me die waardes van 860km te rijden met een tank???
                Ik een 1.7cdti 125PK en ook tussen 6 en 700 km... maar zal wel met mijn rijstijl te maken hebben

Comment

• Vandaag een tripje naar Duitsland achter de rug.
                  Naar Meerbusch om precies te zijn.
                  langs de E34 over Eindhoven en Venlo.
                  Bijna altijd tweebaansweg met inhalende vrachtwagens.
                  Cruise control op 120 km/u gezet maar dit was door de omstandigheden geen constante.
                  Ook ongeveer 50 km niet autosnelweg gedaan o.a. in het centrum van Krefeld.
                  Al bij al geen slechte cijfers zou ik zeggen.

PS heb hem op de autobahn even op de staart getrapt om de topsnelheid te halen.
                  195 km/u om precies te zijn, nie slecht maar de Insignia haalde 235 km/u en mijn vectra GTS 245 km/u...
                  Die hadden respectievelijk wel 208 en 190 pk onder de kap...
                  Dus nie slecht voor een 130 pk ecoflex...

En dit is het verbruik met bijna 2000 km op de teller.

Last edited by ; 10/01/2012, 17:33.

Comment

• knap verbruik! Eindelijk cijfers waar Opel echt mee naar huis kan rijden! (schrijven)

Comment

• idd mooie cijfers,
                      zou de 110pk een update naar 130pk kunnen krijgen?

Comment

• naar 125pk wel eigenlijk want die blokken zijn identiek enkel de computer scheelt. Mer denk da héél wa ga kosten dan en da ze da ook ni willen doen denk.
                        DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Goossens Bjorn Bekijk Berichten
                          naar 125pk wel eigenlijk want die blokken zijn identiek enkel de computer scheelt. Mer denk da héél wa ga kosten dan en da ze da ook ni willen doen denk.
                          Chiptuning he...

Comment

• mer dan ist niemeer origineel en kunde naar u garantie fluiten als ze erachter komen

Comment

mer dan ist niemeer origineel en kunde naar u garantie fluiten als ze erachter komen
                              Bij APEC hebben ze een switch, daarmee kan je zelf de chip programmeren.
                              Moet je naar de garage dan zet je de originele soft gewoon zelf terug.
                              Eens terug thuis zet je de geoptimaliseerde soft er terug op.
                              Zo dikwijls als je zelf wel...

Comment

• wa zou zoiets koste :p

Comment

wa zou zoiets koste :p
                                  Kzal het hier laten weten...

Comment

naar 125pk wel eigenlijk want die blokken zijn identiek enkel de computer scheelt. Mer denk da héél wa ga kosten dan en da ze da ook ni willen doen denk.
                                    mijn garagist wou de moeite niet doen :p
                                    en originele chip was zijn geld niet waard (zei hij), en als ik er een aftermarket chip in zou laten steken wil hij mijn wagen niet meer aanraken.

Comment

wa zou zoiets koste :p
                                      200 euro bovenop de tuning.

Er kunnen 3 programma's in geprogrammeerd worden, waar van 1 origineel. Twee tuningen dus.

Er komt een nieuwe versie en die zal meer tuningen kunnen opslaan.

Momenteel hebben ze nog geen 130Pk binnen gekregen van de 1.7CDTI, dus momenteel weten ze niet of tuning al dan niet mogelijk is... Indien het een Denso ECU is is het normaal wel mogelijk...

Voor de 110/125Pk versies hebben ze in elk geval een schitterende tuning uitgewerkt, de wagen zou helemaal anders aanvoelen en er is veel minder sprake van "hick ups" en de trekkracht ligt mooi over een breed gebied.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vochtige Bekijk Berichten
                                        mijn garagist wou de moeite niet doen :p
                                        en originele chip was zijn geld niet waard (zei hij), en als ik er een aftermarket chip in zou laten steken wil hij mijn wagen niet meer aanraken.
                                        Chiptuning wordt gedaan door de originele chip te herprogrammeren. Dat kan uw garagist nooit zien...

Comment

• Ik heb zelf nog nooit geen schokken (hick ups) gevoeld bij men 110pk. Ik zou zoiets wel pas overwegen als de garantie effectief verlopen is. Geen zin om mee als die soep te beginnen moest er iets voorvallen.

Comment

Working...
                                          X