Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Goossens Bjorn Bekijk Berichten
    Ik heb zelf nog nooit geen schokken (hick ups) gevoeld bij men 110pk. Ik zou zoiets wel pas overwegen als de garantie effectief verlopen is. Geen zin om mee als die soep te beginnen moest er iets voorvallen.
    Ik zou dat juist nu WEL doen, als hij nog in garantie is.
    Eventueel problemen op de nek van Opel laten herstellen.
    Met zo'n switch zet je op 2 minuten de originele soft terug...
    Geen mens die iets weet....

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
      200 euro bovenop de tuning.

      Er kunnen 3 programma's in geprogrammeerd worden, waar van 1 origineel. Twee tuningen dus.

      Er komt een nieuwe versie en die zal meer tuningen kunnen opslaan.

      Momenteel hebben ze nog geen 130Pk binnen gekregen van de 1.7CDTI, dus momenteel weten ze niet of tuning al dan niet mogelijk is... Indien het een Denso ECU is is het normaal wel mogelijk...

      Voor de 110/125Pk versies hebben ze in elk geval een schitterende tuning uitgewerkt, de wagen zou helemaal anders aanvoelen en er is veel minder sprake van "hick ups" en de trekkracht ligt mooi over een breed gebied.
      Hmmmm sounds interesting, heb de 125 PK

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
        Ik zou dat juist nu WEL doen, als hij nog in garantie is.
        Eventueel problemen op de nek van Opel laten herstellen.
        Met zo'n switch zet je op 2 minuten de originele soft terug...
        Geen mens die iets weet....
        Ben je daar nu echt zo zeker van? Die ECU's loggen toch hun updates tegenwoordig?
        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
        '15 Volvo XC60 D3

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
          Ben je daar nu echt zo zeker van? Die ECU's loggen toch hun updates tegenwoordig?
          Natuurlijk...JTAG of BOOTmode is niet zichtbaar voor de dealer (dus geen counters omhoog of andere codes te zien). En daarin zijn de ecu's geprogrammeerd.
          Nadeel is dat voorlopig OBD-tuning niet kan en zal hoogst waarschijnlijk nooit kunnen bij Denso sturingen, dus zoals alle nieuwe sturingen tegenwoordig betekent dit openmaken en de chip programmeren via de interne JTAG poort . Niemand kan dit ooit zien tenzij je de programmatie laadt in het programma waarmee de tuning is gemaakt.

          Comment


          • ik zou heel graag meer als 110pk hebben. Vind hem persoonlijjk traag ivm een 1.9 dti vw motor van 105pk.

            Maar al die uitleg is pure chinees voor mij. ik zou wel eens graag rijden met een gechiptunede wagen. iemand?

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door vochtige Bekijk Berichten
              ik zou heel graag meer als 110pk hebben. Vind hem persoonlijjk traag ivm een 1.9 dti vw motor van 105pk.

              Maar al die uitleg is pure chinees voor mij. ik zou wel eens graag rijden met een gechiptunede wagen. iemand?
              Vermogen in pk 110 pk 134 pk +24 pk
              Vermogen in kw 81 kw 99 kw +18 kw
              Koppel in nm 260 nm 301 nm +41 nm

              Comment


              • Hallo ,

                ik heb sinds oktober de Astra ST sport met de 18" metallic grey van kleur. de 110 pk versie
                Deze stond in de showroom. Eigenlijk gingen we voor de Insignia ST (wit 20" automaat 160PK...)
                Maar voor een verschil van bijna 10.000€ en 8 à 10 weken wachten...en we zijn maar met ons 2 dus...
                Er staan nu 4800km op en na een 1000 à 1500KM vond ik dat deze losser kwam , in die zin dat hij precies vlotter rijdt en vroeger zijn vermogen opneemt. De rook en verbrande geur heb ik ook al meermaals gehad gezien en geroken. Zoals voorheen vermeld het regenereren van de roetfilter.

                Vrijdag 20 jan wordt den astra gemodificeerd 110 pk ==> +- 150pk en van 260 NM ==> 330 NM
                Ben benieuwd naar de uitdraai van de vermogensafgifte standaard / na aanpassing.

                Zal in de loop van volgende week wel laten weten hoe het is verlopen en hoe den astra rijdt...

                grtz Tom

                ps any questions ==> PB

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door tommie73 Bekijk Berichten
                  Hallo ,

                  ik heb sinds oktober de Astra ST sport met de 18" metallic grey van kleur. de 110 pk versie
                  Deze stond in de showroom. Eigenlijk gingen we voor de Insignia ST (wit 20" automaat 160PK...)
                  Maar voor een verschil van bijna 10.000€ en 8 à 10 weken wachten...en we zijn maar met ons 2 dus...
                  Er staan nu 4800km op en na een 1000 à 1500KM vond ik dat deze losser kwam , in die zin dat hij precies vlotter rijdt en vroeger zijn vermogen opneemt. De rook en verbrande geur heb ik ook al meermaals gehad gezien en geroken. Zoals voorheen vermeld het regenereren van de roetfilter.

                  Vrijdag 20 jan wordt den astra gemodificeerd 110 pk ==> +- 150pk en van 260 NM ==> 330 NM
                  Ben benieuwd naar de uitdraai van de vermogensafgifte standaard / na aanpassing.

                  Zal in de loop van volgende week wel laten weten hoe het is verlopen en hoe den astra rijdt...

                  grtz Tom

                  ps any questions ==> PB
                  Waar ga je die laten doen want dat lijkt me nogal een stevige tuning...

                  Comment


                  • stevige tuning ? ik heb de 110 pk versie (zelfde blok als de 125 pk ) dus van 125 ==> 150 is niet zo veel denk ik ?

                    ik stuur je de site waar ik heen ga vrijdag via PB,heb hier een topic van gelezen (63 pag... )

                    http://www.autoforum.be/showthread.php?t=50049&page=2 dit is de topic .... veel leesplezier !

                    grtz Tom

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door tommie73 Bekijk Berichten
                      stevige tuning ? ik heb de 110 pk versie (zelfde blok als de 125 pk ) dus van 125 ==> 150 is niet zo veel denk ik ?

                      ik stuur je de site waar ik heen ga vrijdag via PB,heb hier een topic van gelezen (63 pag... )

                      http://www.autoforum.be/showthread.php?t=50049&page=2 dit is de topic .... veel leesplezier !

                      grtz Tom
                      Weet jij welke versnellingsbak er bij u inzit ?
                      Deze geeft aan tot hoeveel nm deze kan verdragen.
                      En dat is belangrijk voor een tuning anders kan koppeling, vliegwiel en/of de bak zelf de geest geven, en geloof me dat maak je liever niet mee. Normaal wordt een 110 pk maar getuned naar 135 pk en een 125 pk naar 150 pk. Van 110 naar 150 is in principe stage 2 of zoals sommige het zeggen, extreme tuning. Ik zou het in ieder geval niet zo extreem laten veranderen of de versnellingsbak moet de trekkracht zonder probleem aankunnen.

                      Dit bv de lijst bij de insignia :

                      ECOTEC met manuele aandrijving:

                      * A20DTC 110pk - F32 Versnellingsbak (kortere verhoudingen)
                      * A20DTJ 130pk - F32 Versnellingsbak (kortere verhoudingen)
                      * A20DTH 160pk - F40 Versnellingsbak (langere verhoudingen) en die kan tot 450 nm aan.

                      Dus als je een 130 pk zou tunen naar 208 pk zoals mijn insignia, die origineel 160 pk had, dan gaat vroeg of laat je versnellingsbak, vliegwiel of koppeling eraan. En met vroeg of laat bedoel ik binnen de 25.000 km...

                      PS ik weet dat de F40 bak ook in de astra 1900 ligt...
                      Heb jij deze motor ? A17DTJ dan heb jij normaal deze bak M32WR
                      Je kan de code op de bak zelf zien.Best eens even informeren wat zijn maximum nm is en daar absoluut niet over gaan...
                      Last edited by ; 16/01/2012, 20:57.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                        Weet jij welke versnellingsbak er bij u inzit ?
                        Deze geeft aan tot hoeveel nm deze kan verdragen.
                        En dat is belangrijk voor een tuning anders kan koppeling, vliegwiel en/of de bak zelf de geest geven, en geloof me dat maak je liever niet mee. Normaal wordt een 110 pk maar getuned naar 135 pk en een 125 pk naar 150 pk. Van 110 naar 150 is in principe stage 2 of zoals sommige het zeggen, extreme tuning. Ik zou het in ieder geval niet zo extreem laten veranderen of de versnellingsbak moet de trekkracht zonder probleem aankunnen.

                        Dit bv de lijst bij de insignia :

                        ECOTEC met manuele aandrijving:

                        * A20DTC 110pk - F32 Versnellingsbak (kortere verhoudingen)
                        * A20DTJ 130pk - F32 Versnellingsbak (kortere verhoudingen)
                        * A20DTH 160pk - F40 Versnellingsbak (langere verhoudingen) en die kan tot 450 nm aan.

                        Dus als je een 130 pk zou tunen naar 208 pk zoals mijn insignia, die origineel 160 pk had, dan gaat vroeg of laat je versnellingsbak, vliegwiel of koppeling eraan. En met vroeg of laat bedoel ik binnen de 25.000 km...

                        PS ik weet dat de F40 bak ook in de astra 1900 ligt...
                        Heb jij deze motor ? A17DTJ dan heb jij normaal deze bak M32WR
                        Je kan de code op de bak zelf zien.Best eens even informeren wat zijn maximum nm is en daar absoluut niet over gaan...
                        Ik ga volledig akkoord mee de uitleg van polleke... binnen het half jaar heb je u versnellingsbak, vliegwiel of koppeling naar de klote gereden daar ben ik zeker van... En denkt er aan daar hangen serieuze prijskaartjes aan voor dit te laten herstellen za

                        Comment


                        • pol

                          de 110 en de 125 zijn volgens de opel dealer dezelfde componenten boite/motor
                          enkel de 110 is sortwarematig geknepen om fiscale reden etc

                          de 110 en de 125 gaan allebei naar 150pk. Stap 1 is de 110 op 125 zetten om vervolgens te optimaliseren naar 150pk

                          het is de 4 de x dat ik een auto laat optimaliseren. ik doe eerst zelf wa onderzoek naar dergelijke zaken vooraleer ik onbezonnen naar een tuner stap. Ik rij niet als een waanzinnige dwaas maar gezappig rond , genietend van het koppel dat beschikbaar is (weliswaar optimaal afgesteld)

                          ik rij toevallig met een suzuki gsx-r 1000 op circuit (als instructeur en wedstrijden)
                          Al 6 jaar ga ik (en 90% van de piloten) met een module (power commander) naar een tuner om hun motor de laten afstellen/optimaliseren, nog niet geweten dat er hier problemen waren met schade tot gevolg

                          Ik wil maar duidelijk maken dat alles overgedimensioneerd is en er weinig kans is op schade etc
                          Als je begint met pistons,koppakkingen nokkenassen en dergelijke dan zou het kunnen maar alles standaard ......

                          groetjes

                          Tom

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door tommie73 Bekijk Berichten
                            pol

                            de 110 en de 125 zijn volgens de opel dealer dezelfde componenten boite/motor
                            enkel de 110 is sortwarematig geknepen om fiscale reden etc

                            de 110 en de 125 gaan allebei naar 150pk. Stap 1 is de 110 op 125 zetten om vervolgens te optimaliseren naar 150pk

                            het is de 4 de x dat ik een auto laat optimaliseren. ik doe eerst zelf wa onderzoek naar dergelijke zaken vooraleer ik onbezonnen naar een tuner stap. Ik rij niet als een waanzinnige dwaas maar gezappig rond , genietend van het koppel dat beschikbaar is (weliswaar optimaal afgesteld)

                            ik rij toevallig met een suzuki gsx-r 1000 op circuit (als instructeur en wedstrijden)
                            Al 6 jaar ga ik (en 90% van de piloten) met een module (power commander) naar een tuner om hun motor de laten afstellen/optimaliseren, nog niet geweten dat er hier problemen waren met schade tot gevolg

                            Ik wil maar duidelijk maken dat alles overgedimensioneerd is en er weinig kans is op schade etc
                            Als je begint met pistons,koppakkingen nokkenassen en dergelijke dan zou het kunnen maar alles standaard ......

                            groetjes

                            Tom
                            Tom,

                            Ik heb mijn Alhambra ook laten tunen van 115 pk naar 150 pk.
                            Dat was een 1900 tdi en geen 1700, en was voorzien van een tiptronic versnellingsbak.
                            De wagen had reeds 23.000 km op de teller voor de tuning.
                            Op 42.000 km tiptronic naar de kl*ten en 5785 euro kosten...
                            Op 74.000 km turbo naar de knoppen en 1350 euro kosten...
                            Tot daar mijn ervaring met chiptuning tot op het randje...

                            Mijn vectra DTI 16v is van 120 naar 150 pk gegaan zonder probleem.
                            Mijn vectra GTS van 150 naar 190 zonder probleem.
                            Mijn insignia van 160 naar 208 zonder probleem, daar kon zelfs nog 25nm bij maar dat heb ik bewust zo gelaten.
                            Deze waren steeds binnen de tolerantie van de versnellingsbak en was dus veilig.

                            Ik heb mijn bedenking van de tuner en zijn uitleg : de 110 en de 125 gaan allebei naar 150pk. Stap 1 is de 110 op 125 zetten om vervolgens te optimaliseren naar 150pk
                            Dat is je reinste onzin, de software wordt onmiddellijk geprogrammeerd naar 150 pk, laat je niks anders wijsmaken, tenzij jezelf deze veronderstelling hebt gemaakt natuurlijk.
                            Weet de tuner of jijzelf welke versnellingsbak in uw auto zit en tot welk draaimoment deze mag gaan ? De kernvelden van de ECU met 20% aanpassen kan het kleinste kind en voor de motor zal dit ook geen probleem zijn.

                            Dit staat trouwens op hun website die je me hebt doorgegeven :

                            Onze stage 1 herprogrammering is zo ontwikkeld dat deze binnen alle, door de constructeur opgelegde, veiligheidsmarges blijft. Deze is dan ook 100% betrouwbaar en wij garanderen dezelfde levensduur van de motor.
                            Voor wie nog meer vermogen wil hebben wij voor sommige wagens ook stages 2 en 3 beschikbaar, hieraan zijn echter wel een aantal mogelijke risico's verbonden naar levensduur toe.

                            En van enige garantie op motor en vooral aandrijving is geen sprake, sommigen geven wel motorgarantie.

                            Soit, ik zet maar even de feiten op een rijtje dat alles toch niet zo onschuldig is als het eruit ziet en dat enig opzoekwerk U later heel wat miserie of euro's kan besparen...
                            Last edited by ; 17/01/2012, 10:29.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                              Bij APEC hebben ze een switch, daarmee kan je zelf de chip programmeren.
                              Moet je naar de garage dan zet je de originele soft gewoon zelf terug.
                              Eens terug thuis zet je de geoptimaliseerde soft er terug op.
                              Zo dikwijls als je zelf wel...
                              http://www.apecbelgium.be/apec-switch.html

                              Polleke, op die site van APEC doen ze de ASTRA J 110 PK naar 150 PK in de eerste Stage.

                              staat zo up hun site :

                              110 PK ---> 150 PK
                              260 nm ---> 330 nm

                              De 125 pk versie chippen ze naar 155 .

                              Ik wil mijn astra 110 chippen, alleen zou ik graag weten wat het beste is voor mijn wagen qua PK waarde.

                              Comment


                              • nick

                                het stillekes zo laten en op 150pk stoppen dit is nog binnen de marge . Als ze willen kan die nog meer pk hebben maar dan wordt het tricky voor uw (zoals polleke zei) uw boite etc ...

                                zal wel verslag uitbrengen als ik vrijdag terug ben de "behandeling" doe wel de late nog dus zou kunnen dat ik pas na 22.30u antwoord !

                                grtz Tom

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Nick502 Bekijk Berichten
                                  Polleke, op die site van APEC doen ze de ASTRA J 110 PK naar 150 PK in de eerste Stage.

                                  staat zo up hun site :

                                  110 PK ---> 150 PK
                                  260 nm ---> 330 nm

                                  De 125 pk versie chippen ze naar 155 .

                                  Ik wil mijn astra 110 chippen, alleen zou ik graag weten wat het beste is voor mijn wagen qua PK waarde.
                                  Dit is een Denso chip en kan enkel gemodificeerd worden door de stuurdoos te openen en via de interne poort te herschrijven. De motor gaat perfect 150 pk aankunnen, het is de aandrijving die voor problemen kan zorgen en eventueel de turbo. Wat veel mensen vergeten is dat chiptuning een veel hogere turbodruk met zich meebrengt en met 100.000 omw/min degelijk gesmeerd moet worden. Na een "heftige" rit waar de turbo serieus heeft moeten werken moet je ofwel de laatste km's rustig "uitrijden" zodat de turbo kan rusten of je moet na aankomst op uw bestemming de motor nog een minuutje op ralentir laten draaien.Leg je onmiddellijk de motor stil dan bolt de turbo uit zonder smering...

                                  Heb jij een astra J of H ? Want ik zie bij de J geen gegevens staan enkel bij de H voor de 110 pk. Zoals ik in mijn vorige post zei is het belangrijk niet de trekkracht van de versnellingsbak te overschrijden. Hou er ook rekening mee dat Opel heel lichte vliegwielen gebruikt die snel in onbalans kunnen gaan en mede daarom is een tuning van 40 pk en bijhorende stijging van 70 nm misschien net iets te veel.

                                  Een statische onbalans bijvoorbeeld van 0,023 Nm bij een snelheid van 2000 omw/min geeft een radiale kracht van 0,095. Wanneer de omwentelingssnelheid toeneemt tot 90.000 omw/min dan wordt deze kracht 191 N. Dat is dus 19,5 kg wat er dan drukt op een lager. Deze cijfers geven een indruk van de zeer kleine onbalans welke bij hoge snelheid grote krachten oproept. Komt er te veel druk op die lager gaat die uitlopen wat speling in de versnellingsbak geeft.
                                  Dat is in casu gebeurd met de bak van mijn Alhambra. Omdat de te grote krachten de as een fractie van een mm 'scheef" trekken en dat is na 20.000 km zo erg geworden dat bij mij volledige overbrengingen (tandwielen) volledig waren afgesleten. Ik had enkel nog 2de en 3de versnelling, de rest, ook de achteruit waren foetsie. Eigenaardig genoeg waren de 2de en 3de versnelling juist de versnellingen waar ik mijn tuning het meest in gebruikte...

                                  Ik ging van mijn insignia van 160 pk en 350 nm naar 208 pk en 405 nm.
                                  Dat is maar 55 nm meer en geen 70 desondanks mijn versnellingsbak 450 nm aankan.
                                  Ik had dus nog met gemak 25nm (met bijhorende 15pk) meer kunnen laten programmeren maar dit zou onverstandig zijn geweest.
                                  Last edited by ; 17/01/2012, 15:37.

                                  Comment


                                  • Ik heb ook de Astra J zoals nick.

                                    @ pol waar heb je , of kan ik de gegevens vinden van de boite (type nr bv) van beide modellen (110 & 125)

                                    Deze zou identiek moeten zijn aan de 125pk versie ?

                                    grtz tom

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door tommie73 Bekijk Berichten
                                      Ik heb ook de Astra J zoals nick.

                                      @ pol waar heb je , of kan ik de gegevens vinden van de boite (type nr bv) van beide modellen (110 & 125)

                                      Deze zou identiek moeten zijn aan de 125pk versie ?

                                      grtz tom
                                      Jij hebt normaal deze bak : M32WR
                                      Die gegevens bevinden zich ook op de bak zelf.
                                      Kan je zien langs de buitenkant van de bak (zijn mee "gegoten")

                                      Of op een plaatje aan de zijkant beginnende met M320F
                                      Last edited by ; 17/01/2012, 15:46.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                                        Jij hebt normaal deze bak : M32WR
                                        Die gegevens bevinden zich ook op de bak zelf.
                                        Kan je zien langs de buitenkant van de bak (zijn mee "gegoten")

                                        Of op een plaatje aan de zijkant beginnende met M320F

                                        thx

                                        vanwaar kom jij aan een astra J 130PK ?
                                        zal sebiet ne keer zien he

                                        groetjes vanuit de "buur" gemeente !

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door tommie73 Bekijk Berichten
                                          thx

                                          vanwaar kom jij aan een astra J 130PK ?
                                          zal sebiet ne keer zien he

                                          groetjes vanuit de "buur" gemeente !
                                          Die zijn nog maar net uit.
                                          Was een van de eersten die deze motor heeft besteld.

                                          En uw tuner, die ken ik, allee nie persoonlijk maar van het insignia topic.
                                          Die heeft/had een insignia OPC tourer.
                                          Hij heeft hem ook getuned en raadt eens ?
                                          Half mei heeft hij dit gepost : Voila, Ik heb hem nu een goeie week terug na een tweetal weken bij de dealer voor een nieuwe koppeling, drukgroep en dubbel-massa-vliegwiel En welke vermogen kan zijn bak wel niet aan...??
                                          Ik wil maar zeggen dat je best eerst alle info verzameld om geen onaangename verrassingen te hebben...En ik spreek uit ervaring. Staar je aub ook niet blind op de cijfers van de tuning, met een DPF komt deze sowieso niet helemaal tot zijn recht. Mijn GTS had "slechts" 190 pk tegenover de 208 van mijn insi maar die had geen DPF wat een enorm verschil maakte...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X