Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Bij afhaling van mijn nieuwe corsa sprak de garagist ook van "regeneratie".
    Na 26600km heb ik dit nog nooit meegemaakt.
    Zowel geen melding of verbrande geur.
    Nu ik doe veel lange afstanden aan autostradesnelheid, dus het roet blaas ik er mss door, geen idee.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bairy Bekijk Berichten
      Bij afhaling van mijn nieuwe corsa sprak de garagist ook van "regeneratie".
      Na 26600km heb ik dit nog nooit meegemaakt.
      Zowel geen melding of verbrande geur.
      Nu ik doe veel lange afstanden aan autostradesnelheid, dus het roet blaas ik er mss door, geen idee.
      Dan ruik je het inderdaad niet. Enkel wanneer de regeneratie bezig is als je ergens aankomt en uitstapt.

Comment

• Mijn Astra is nu bijna 1 jaar oud en ik heb nog nooit een melding gekregen dat er een regeneratie bezig is. Ruiken doe je het soms wel en je merkt het soms ook tijdens het rijden dat hij wat "bokkig" draait. Volgens mij krijg je enkel die melding als een regeneratie echt broodnodig is (bijvoorbeeld als je veel korte afstanden doet en hij tijdens het rijden de kans niet krijgt) Dat lampje als bij Polleke staat ook op mijn dashboard en brand als ik het contact opzet maar heeft nog nooit gaan branden tijdens het rijden.
        DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Knalpot Bekijk Berichten
          Enkel bij koudstart?
          De motor pas gestart als hij voorverwarmd was?
          Enkel bij koudstart en voorverwarmd Maandag gaat hij binnen en houden ze hem een dag daar zodat ze hem koud kunnen nazien...
          www.opelklassiek.be

Comment

• Auto is terug van de garage. Het verminderd motor vermogen zou toch liggen aan bevroren diesel. We zullen zien of hij het bij 2° ook nog heeft. De versnellingsbak daarvan hebben ze de schakelstangen ingevet. En amai wat een verschil! Ik denk als ik blaas dat hij in versnelling schiet. Tankklepke is ook gerapareerd.

Jawadde ik wist niet dat ik nog ne witte auto had. Ik heb hem daarnet zen welverdiende bad gegeven, want het was niet meer om aan te zien! Nu kan em er weer voor 5km tege eer em weer vuil ziet
            DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• voor diegenen die een 1.4T besteld hebben........vergelijkingstest Opel Astra 1.4T 140 pk tegen VW Golf 1.4Tsi 122pk

Anfang Dezember startet der neue Astra. BILD hat den 140 PS starken Opel mit dem 122 PS starken Golf verglichen. Dicke Überraschung: Der Astra liegt hauchdünn vorn, punktet vor allem mit seinem niedrigen Verbrauch.

Comment

• Ik rij nu 14 dagen met de 1.4 T 140 pk en hij is gewoon zaaalig !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Goossens Bjorn Bekijk Berichten
                  Auto is terug van de garage. Het verminderd motor vermogen zou toch liggen aan bevroren diesel. We zullen zien of hij het bij 2° ook nog heeft. De versnellingsbak daarvan hebben ze de schakelstangen ingevet. En amai wat een verschil! Ik denk als ik blaas dat hij in versnelling schiet. Tankklepke is ook gerapareerd.

Jawadde ik wist niet dat ik nog ne witte auto had. Ik heb hem daarnet zen welverdiende bad gegeven, want het was niet meer om aan te zien! Nu kan em er weer voor 5km tege eer em weer vuil ziet

Duurde dit lang het invetten van de schakelstangen ?

Mogen ze bij die van mij ook is doen want sinds het vriest vind ik dat de insignia slecht schakelt maar na een aantal km's is er weer niets meer aan de hand

Comment

• geen idee, ik heb em smorgends binnen gedaan en in de namiddag gaan halen. Ik kon er ook op wachten dus zo een grote job zal dat niet zijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                      Even terug onder de aandacht brengen...

Prijs voor 4 stuks 500 euro !

Autoband: Continental Eco contact 5
                      Bandenmaat: 225/50R17
                      Draagvermogen: 92
                      Snelheidsindex: V

Continental ECO 5 is in 2011 de nieuwste generatie Eco band van Continental en komt in alle tests er zeer goed uit. Aangezien ik alleen in de winter met 17 inch ga rijden kan ik er niks mee doen.

Verkocht ondertussen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stevie007 Bekijk Berichten
                        Duurde dit lang het invetten van de schakelstangen ?

Mogen ze bij die van mij ook is doen want sinds het vriest vind ik dat de insignia slecht schakelt maar na een aantal km's is er weer niets meer aan de hand
                        Olie van je vbak die door de koude te dun wordt. Normale reactie denk ik.

send on mobile device.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bairy Bekijk Berichten
                          Olie van je vbak die door de koude te dun wordt. Normale reactie denk ik.

send on mobile device.
                          Te dun ? Ik denk eerder te dik... Maar eens op temperatuur moet die haar normale viscositeit terug hebben.

Comment

• My bad, inderdaad te dik, stroperig

Comment

• Touring belde mij net ivm het tankdekseltje en de lakschade.
                              - Geen enkel probleem mijnheer wij komen langst voor een schadeformulier in te vullen zodat het via de verzekering afgehandeld kan worden.
                              En dat na gewoon 1 mail te sturen. Dat noem ik pas service!! Opel heeft trouwens nog steeds niks van hun laten horen, terwijl ze weer eens beloofd hadden terug te bellen de volgende dag. Ach ja...
                              Ben tevreden dat het dan toch opgelost is geraakt.

Comment

• Wil binnenkort mijn Insignia gaan verruilen voor een Astra Sportstourer 1.4 Turbo (140 pk) met LPG!
                                Is er iemand die ervaring heeft met een Astra LPG versie? Hoe zijn de eventuele bevindingen hiervan?
                                Is er iemand die mij kan vertellen, aangezien ze bij opel dit niet kunnen, waarom je geen AGR comfort stoelen kan krijgen in combinatie met LPG?

Comment

• Ik heb LPG in mijn Astra H Twintop 1.6XEP laten leggen. Nooit meer! Het was de duurste VSI installatie die er was met een lpg verstuiver per cilinder en speciaal smering erbij. Auto deed niks dan schokken, bij regen in noodloop springen. Heb em ingerolen op een GTC. De dealer heeft hem dan doorverkocht gehad en die liet aan mij weten dat hij er ook niks anders dan problemen mee had. Kleppen waren verbrand na 60.000km en ook het schokken. LPG is mss wel goedkoper maar het ontneemt véél van het rijplezier weg.

Nu moet ik wel zeggen dat je de juiste motor voor een LPG installatie nodig hebt, want er zijn er die er heerlijk op rijden naar het schijnt. Maar ik zou eerst uitzoeken of de 1.4 Turbo er voor geschikt is. Met het geld van de LPG installatie kan je namelijk ook véél liters benzine tanken . Dus de LPG installatie is ook pas besparend als je van plan bent om met de wagen te blijven rijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dami Bekijk Berichten
                                    hey Polleke, je merkt het enkel aan het toerental, stationair draait hij een paar honderd toeren meer
                                    En het verbruik zou een stukje hoger moeten zijn dan normaal (te zien via de boordcomputer)
                                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Hallo Polleke,

Binnenkort moet ik voorkomen voor de rechtbank omdat ik 63 reed in een tunnelke in Antwerpen waa rik maar 30 mocht

Zou da pakken as ik tegen de rechter zeg van " Hallo meneer (of mevrouw) de rechter, mijn auto zei dat ik door moest rijden omdat mijn roetfilter vol is, vandaar dak te hard reed"

Zal et maar nie proberen zeker

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Goossens Bjorn Bekijk Berichten
                                        Heb em ingerolen op een GTC.
                                        je bedoelt waarschijnlijk `` ingeruild `` ?
                                        1991 Audi S2 coupe
                                        2001 AUDI RS4 b5 imola

Comment

• Jaja ingeruild, ge weet goe genoeg wa er bedoeld wordt eh . Tis ier niet het grote vlaamse dictee.

Khad gisteren wat problemen om men deuren te openen . Ik had de dag voordien hem terug mooi gewasse omdat het zo -1 an 0° was. En natuurlijk plakte me deuren dicht :p. Kweet et dat het ni slim is om hem te wassen mee vorst, maar ik zag echt geen sikkepit meer door men zijruiten. Dus ff met de haardroger bezig geweest om men deurrubbers niet kapot te trekken , 2minuten later was de deur al los.

Comment

Working...
                                          X