Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Kevin

merci voor de info... heb de wagen nu exact ...... 7 maanden heb de melding ook 3 à 4 gehad nu al enkele dagen niks meer ?
    ale sebiet naar de garage ... ben benieuwd wa ze te zeggen hebben of gaan doen.
    Niet dat ik twijfel aan de techniekers he maar da is ni plezant he nen auto me 9200km ...

ale ik hou jullie opde hoogte he !

grtz Tom

Comment

• ik heb nu wel gene astra maar een zafira met de zelfde motor, probleem is zeer herkenbaar
      exact het zelfde en bij mij lag het aan de injectoren, 1 week binnengeweest en tot nu toe 80.000km later en geen probleem meer

Comment

• ale hier zijn we ...

technieker had gelezen da de problemen in frankrijk begonnen zijn. Hij wist me te zeggen dat ze daar durven knoeien met de mazout ...
        Heb tot de bestemming kunnen rijden met diesel van luxemburg ( ah jaaaaa) toen we terug kwamen heb ik getankt tot we terug in luxemburg zouden kunnen rijden
        toen heb ik de melding na 300 à 400 km gekregen. Heb in Lux terug vol gedaan. Nu is het meeste er terug uit en ga hem vol tanken. De melding was wederom dezelfde .... " P0303 overslag waargenomen 3de cylinder " heb ze ondertussen niet meer gehad , dus hoop dat het verhaal steek houd ?
        technieker zei dat het probleem aanhoud dat er 4 nieuwe injectors inkomen ... liever ni prutsen aan den astra maar ja als het ni anders kan is het zo he EN
        het is garantie uiteraard

groetjes Tom

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
          ik heb nu wel gene astra maar een zafira met de zelfde motor, probleem is zeer herkenbaar
          exact het zelfde en bij mij lag het aan de injectoren, 1 week binnengeweest en tot nu toe 80.000km later en geen probleem meer
          1 week binnen ? die gast sprak over een halve dag werk want het kleppendeksel moet eraf , daaronder zitten de injecteurs .
          ale ben toch benieuwd hoe dit afloopt . Liever geen meldingen mee zene !

Comment

• ja een hele week, zoals ze mij verteld hebben:
            - testen welke injectoren slecht zijn
            - opsturen naar (weet ik waar, garage sprak over duitsland zelf?)
            - nieuwe injectoren ontvangen
            - installeren en testen

week kwijt, mij niet gelaten, factuur is niet voor mij en had een gratis vervangwagen

Comment

• bij mij was het heel simpel... ineens alle 4 eruit en vervangen,technieker stelde voor om den 3de eruit te halen .. k zeg ok en dan sta ik hier binnenkort terug
              voor de volgende ? ah ja ok ineens 4 stuks vervangen. Da is service en ja factuur ook ni voor mij zene

grtz Tom

Comment

• @ pol

antwoord van de verstuurde mail ..;

" Uiteraard wordt de raildruk aangepast, en dit met max 50bar ( dus max + ca 1.2% ) , wij doen dit om een betere verstuiving te krijgen"

grtz Tom

Comment

• Voila,de mijne heb ik vandaag binnen gedaan voor het herstellen van de flank, het nakijken van de lichtsensor en het slecht optrekken smorgens. Heb als vervangwagen nen andere sports tourer 1.7cdti 110pk gekregen en die is beduidend vlotter in het trekken dus volgens mij zit er toch iets niet pluis bij men injectoren.
                  DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Bij het starten krijg ik de melding 'motorolie spoedig verversen'.

Naar garage Barto Turnhout (wagen komt van GMAN Mortsel) gebeld en kan morgenvroeg langskomen.

Staan 24000 km op, nog nooit binnen geweest.

Comment

• Ge moet den Barto in Hoogstraten nemen, die vind ik persoonlijk véél beter dan die in Turnhout . Kzal drekt eens naar den Barto bellen se voor te horen of men witte racebanaan gemaakt is
                      DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Mja, Barto Turnhout is het dichtste voor mij, en heb geen zin om nog lang rond te rijden met die melding.

Comment

• Voila, flank volledig gespoten en het ziet er weer netjes uit. Ann de lichtsensor konden ze niet veel doen zeiden ze, de injectoren die hebben ze gereinigd maar ik twijfel er aan of dat gaat helpen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Torchus Bekijk Berichten
                            Bij het starten krijg ik de melding 'motorolie spoedig verversen'.

Naar garage Barto Turnhout (wagen komt van GMAN Mortsel) gebeld en kan morgenvroeg langskomen.

Staan 24000 km op, nog nooit binnen geweest.
                            Vraagsken hieromtrent, ik had maandag al een afspraak vastgelegd voor een jaarlijks onderhoud op dinsdag 10/04/'12 (Motorolie % stond toen op 1%). Volgens de verantwoordelijke zou het geen probleem zijn om nog 1.000 km te overbruggen met die 1%.

Nu wat wil je gisterenavond?,..."Motorolie spoedig verversen". Uit de handleiding weet ik dat eens dat bericht erop komt je nog 1 week of 500 km mag rijden en dan op onderhoud moet (wat het eerste voorkomt). Nu men afspraak al vastligt voor komende dinsdag (eerder kon niet) zou ik eens willen weten of het erg zou zijn mocht ik meer dan 500 km rijden in die tijdspanne?

Alvast dank voor jullie reacties en anders bel ik deze middag eens naar de garage!

Comment

• @ bounceken, Ik denk niet dat dit een probleem is. Ik heb vorige maand net hetzelfde probleem gehad.

Ik had een afspraak gemaakt en een week voor deze afspraak kreeg ik ook die melding. Ik heb gewoon nog een week gewacht.
                              Bij de garage zelf maakten ze hier geen probleem van en heb zelf ook geen hinder ondervonden.

Misschien kan je voor alle zekerheid even horen bij je garage?

Comment

• @Bounceken: Ik heb die melding ook gehad en ik kon pas binnen anderhalve week naar de garage gaan. Ik rij 1300km op een week en geen problemen ondervonden

Comment

• @ Kevin_ & xtof_ bedankt voor jullie reacties, heb deze voormiddag ook al even gebeld met de garage en die bevestigden me dat dit geen probleem was zolang het oliepeil tussen de min en de max bleef. Nu, daar ben ik vrij gerust in aangezien het indicator-lampje van het oliepeil nog niet oplicht, maar zal het voor alle zekerheid deze avond even peilen!

Hoewel het een lease-wagen is draag ik er toch wel zorg voor!

Comment

• Vanochtend naar de garage geweest om de olie te laten verversen (dacht ik), maar uiteindelijk hebben ze gewoon alle niveaus bijgevuld. verversing is voor het onderhoud op 30000 km. Ik moet zeggen dat ie wel soepeler bolt nu.

Vanmiddag viel plots mijn Radio/GPS uit opeens. Deed 2 minuten niets, en startte toen geleidelijk terug op. Sindsdien is de lichtsensor compleet verstoord en springen de lichten op bij de minste brug en nadien meteen terug af.

Comment

• Voor de lichtsensor is de mijne gisteren nog nagekeken omdat die van mij ook bij elke brug op springt. Laatste nieuwe software zat al op de wagen en de sensor werkt normaal. Ze kunnnen er dus niks aan doen zeiden ze. Wss heeft die van u da ook. De meeste Astra's hebben dat de lichtsensor zowat raar doet.

Comment

• de lichtsensor van de mijne hé ook wel eens kuren,
                                        het moet al vrij donker zijn eer dat ie aangaat.
                                        vandaag nog als hevig regent gaat het licht niet aan terwijl dat wel zou mogen, dus manueel opgezet.

Comment

• Ik denk dat iedereen met een nieuwe astra wel problemen heeft met de lichtsensor. Ik heb dat ook. Als ik op een zonnige dag over de antwerpse ring rij springen mijn lichten onder elke brug aan om net na de brug terug uit te gaan.. En zo gaat dat bij elke brug..
                                          Ik heb dan precies een disco astra

Comment

Working...
                                          X