Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• werkt volgens mij niet omdat het geen LED's zijn voor CANbus, deze zulle gaan flikkeren, foutmelding geven.

Op eEbay keuze zat http://www.benl.ebay.be/sch/i.html?_...All-Categories
    DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Bedankt voor de info Bjorn.
      Ja inderdaad, die Canbus zag ik ook nergens vermeldt staan...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Goossens Bjorn Bekijk Berichten
        Vooral LED met T10 fitting heb je keuze zat... maar moet dat geen T20 fitting zijn?

Comment

• Ik durf het niet te zeggen, ik heb de lampen nog niet beken gehad dus ik heb geen idee wat er in gemonteerd zit
          DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Goossens Bjorn Bekijk Berichten
            Dan zal ik mij toch eens een mailtje sturen naar Opel! Ge betaald extra voor ne lichtsensor, dus mag hij daarom ook deftig werken anders zet ik men lichten wel manueel op. Zo ne zever altyd da ze er niks aan willen doen wegens te weinig klachten. Mijn dealer kon er ook niks aan doen zei hij.
            Misschien kunnen we langs deze weg mensen met het zelfde probleem oproepen om mail te sturen naar Opel.customercare@be.gm.com en massaal klacht in te diene

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Opelboy Bekijk Berichten
              Bedankt voor de info Bjorn.
              Ja inderdaad, die Canbus zag ik ook nergens vermeldt staan...
              ik heb leds zitten in de nummerplaatverlichting met Canbus "omzeiler" maar krijg nog steeds de foutmelding hoor

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pieter:Opel Bekijk Berichten
                Misschien kunnen we langs deze weg mensen met het zelfde probleem oproepen om mail te sturen naar Opel.customercare@be.gm.com en massaal klacht in te diene
                Mijn mailtje is gisteren al verstuurd

Ja de Meriva B van mijn pa geeft ook nen error bij LED die voorzien zijn voor canbus. weird!

Comment

• Vorige week tweedehands Opel Astra J 1.4i Cosmo uitvoering gekocht na 7 jaar met een Corsa C 1.0i te hebben gereden. Volgens de verkoper had de eerste eigenaar een aantal extra's laten toevoegen aan de Cosmo uitvoering. Nu ik door de Opel Astra infobrochure blader, merk ik dat er ook 19" velgen bestaat, Xenon koplampen, etc. Kan ik de prijzen hiervan ergens online vinden of kan je die slechts bekomen via de Opel verdeler (in dit geval Opel Wittockx Aarschot) zelf? Auto werd deels betaald door m'n ouders, deels van mijn eerste loon bij Produpress. Budget om zakan aan te passen is er momenteel dus niet, maar grotere velgen, Xenon lampen, dubbele (Irmscher) uitlaat en dakspoiler zou ik op termijn wel leuke extra vinden.

Kan je de standaard ingebouwde autoradio uberhaupt (laten) vervangen? Er stak nu een CD 300 (of 400) in die voor zover ik me herinner enkel over een AUX IN en Bluetooth verbinding beschikte. Als ik me niet vergis, beschikt de Cosmo uitvoering over 7 luidsprekers?
                  Last edited by ; 14/04/2012, 15:54.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carl Vanormelingen Bekijk Berichten
                    Vorige week tweedehands Opel Astra J 1.4i Cosmo uitvoering gekocht na 7 jaar met een Corsa C 1.0i te hebben gereden. Volgens de verkoper had de eerste eigenaar een aantal extra's laten toevoegen aan de Cosmo uitvoering. Nu ik door de Opel Astra infobrochure blader, merk ik dat er ook 19" velgen bestaat, Xenon koplampen, etc. Kan ik de prijzen hiervan ergens online vinden of kan je die slechts bekomen via de Opel verdeler (in dit geval Opel Wittockx Aarschot) zelf? Auto werd deels betaald door m'n ouders, deels van mijn eerste loon bij Produpress. Budget om zakan aan te passen is er momenteel dus niet, maar grotere velgen, Xenon lampen, dubbele (Irmscher) uitlaat en dakspoiler zou ik op termijn wel leuke extra vinden.

Kan je de standaard ingebouwde autoradio uberhaupt (laten) vervangen? Er stak nu een CD 300 (of 400) in die voor zover ik me herinner enkel over een AUX IN en Bluetooth verbinding beschikte. Als ik me niet vergis, beschikt de Cosmo uitvoering over 7 luidsprekers?
                    Xenon zou ik maar al mijn hoofd zetten evenals de radio wegens veel te duur, denk dat die andere zaken wel realiseerbaar zijn.
                    19 inch velgen is uiteraard een prachtige optie die niet mag ontbreken. Als je xenon wil moet je ook de bekabeling veranderen, ballasten aanschaffen, koplampen, wasinstallatie is verplicht zodat je dat ook allemaal moet aanschaffen (bumper enzo)...quasi ondoenbaar.
                    Als je een andere originele opel radio wilt moet je het knoppenpaneel en de daar achterliggende "silverbox" vervangen.
                    En misschien ook wel de bekabeling. Ik zou die zaken zeker zo laten en ze bestellen als je ooit eens een nieuwe besteld
                    Last edited by ; 14/04/2012, 20:45.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carl Vanormelingen Bekijk Berichten
                      Vorige week tweedehands Opel Astra J 1.4i Cosmo uitvoering gekocht na 7 jaar met een Corsa C 1.0i te hebben gereden. Volgens de verkoper had de eerste eigenaar een aantal extra's laten toevoegen aan de Cosmo uitvoering. Nu ik door de Opel Astra infobrochure blader, merk ik dat er ook 19" velgen bestaat, Xenon koplampen, etc. Kan ik de prijzen hiervan ergens online vinden of kan je die slechts bekomen via de Opel verdeler (in dit geval Opel Wittockx Aarschot) zelf? Auto werd deels betaald door m'n ouders, deels van mijn eerste loon bij Produpress. Budget om zakan aan te passen is er momenteel dus niet, maar grotere velgen, Xenon lampen, dubbele (Irmscher) uitlaat en dakspoiler zou ik op termijn wel leuke extra vinden.

de xenons gaan, zoals polleke zegt, heel duur uitvallen. Maar de radio mag geen probleem zijn, als je niet bij de originele Opel radio blijft. Ne goeien Alpine ofzo mag geen probleem zijn en zal veel goedkoper, betere klank opleveren en meer mogelijkheden bieden dan een originele Opel radio. Haddek de volle pot moeten betalen voor de navi sd900 radio dan haddek de standaard(cd400) laten zitten en een Alpine laten steken, hebbek in mijn vorige ook gedaan.
                      De rest van de upgrades mogen geen grote problemen opleveren. Ikzelf ben van plan om de OPC voorspoiler te laten monteren, kmoet wel nog naar de garage om eens te informeren naar de prijs.

Comment

• Originele auto onderdelen en accessoires, scherpe prijzen en de beste service. Oa. Fiat, Alfa Romeo, Abarth, Opel, Ford, Peugeot, Citroën, Volkswagen en Audi onderdelen.

voor diegenen die opzoek zijn naar originele stukken......

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door twintop Bekijk Berichten
                          de xenons gaan, zoals polleke zegt, heel duur uitvallen. Maar de radio mag geen probleem zijn, als je niet bij de originele Opel radio blijft. Ne goeien Alpine ofzo mag geen probleem zijn en zal veel goedkoper, betere klank opleveren en meer mogelijkheden bieden dan een originele Opel radio. Haddek de volle pot moeten betalen voor de navi sd900 radio dan haddek de standaard(cd400) laten zitten en een Alpine laten steken, hebbek in mijn vorige ook gedaan.
                          De rest van de upgrades mogen geen grote problemen opleveren. Ikzelf ben van plan om de OPC voorspoiler te laten monteren, kmoet wel nog naar de garage om eens te informeren naar de prijs.
                          Kan je überhaupt een ander merk radio erin krijgen, ik denk het niet.

Comment

• Ik kwam deze versterker + subwoofer tegen op ebay. Zou plug & play zijn staat erbij (of het waar is weet ik niet) Maar het ziet er niet slecht uit in ieder geval

http://www.benl.ebay.be/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&Item=400209286653&Category= 21647&_trkparms=algo%3DLVI%26its%3DI%26otn%3D1

Dit artikeltje er over gevonden, lijkt idd plug & play met de bijgeleverde kabelboom

Last edited by Volvo_Bjorn; 15/04/2012, 00:23.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                              Kan je überhaupt een ander merk radio erin krijgen, ik denk het niet.
                              In volgend filmke kunde de nieuwe ICS-X8 van Alpine in de nieuwe Astra geïnstalleerd zien. Is wel in het Italiaans. Een andere dubbel din zal dus ook wel lukken.

Comment

• Aftermarket xenon kan ook een optie zijn, maar dan zit je wel met de miserie als je naar de keuring moet.
                                Dan moet je even terug je originele lichten laten terugplaatsen, keuring en dan terugkeren om ze te wisselen

Comment

In volgend filmke kunde de nieuwe ICS-X8 van Alpine in de nieuwe Astra geïnstalleerd zien. Is wel in het Italiaans. Een andere dubbel din zal dus ook wel lukken.

Dan nog ontgaat mij het nut van dit te doen maar dat zal waarschijnlijk aan mij liggen...
                                  Buiten het feit dat dit sowieso veel kost, was er misschien beter uitgekeken naar een 2dehands die wel voorzien was van de opties.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Den Deze Bekijk Berichten
                                    Aftermarket xenon kan ook een optie zijn, maar dan zit je wel met de miserie als je naar de keuring moet.
                                    Dan moet je even terug je originele lichten laten terugplaatsen, keuring en dan terugkeren om ze te wisselen
                                    Omdat het enkel de lampen zijn die moeten veranderd worden (met bijhorende ballast) is dit zeker te o verwegen.
                                    Het enigste nadeel is dat de halogeenkoplampen niet voorzien zijn om met dergelijke lampen uitgerust te worden.
                                    De spiegel en/of lens zijn niet aangepast wat tot verblinding van de tegenliggers inhoudt.
                                    Vooral bij oudere types (begin jaren 90) heb je hier last van. Ze zouden sowieso de verkoop van dergelijke lampen moeten verbieden vind ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                                      Dan nog ontgaat mij het nut van dit te doen maar dat zal waarschijnlijk aan mij liggen...
                                      Buiten het feit dat dit sowieso veel kost, was er misschien beter uitgekeken naar een 2dehands die wel voorzien was van de opties.
                                      Het zal wel goedkoper zijn dan een originele Opel radio te laten na installeren. En zoals je zelf zegt, was er inderdaad misschien beter uitgekeken naar een beter uitgeruste Astra. Maar het budget zal dan wel weer een rol gespeeld hebben.
                                      Het nut is persoonlijk, maar mijn persoonlijke mening is dat een Alpine radio qua klankkwaliteit tot één van de betere behoord, en zowiezo beter is dan de originele CD300/400 van Opel.
                                      Daarbij komt nog dat zo'n aftermarket radio meer uitbreidingsmogelijkheden biedt dan een originele. Een nadeel is wel dat als men er navi bij wil dat het scherm wel vrij laag zit.

Van de aftermarket xenon zouek afblijven, zoals Polleke al stelde, die kits zouden beter verboden worden. En kunnen voor problemen zorgen met de politie, met alle gevolgen vandien.

Comment

Het zal wel goedkoper zijn dan een originele Opel radio te laten na installeren. En zoals je zelf zegt, was er inderdaad misschien beter uitgekeken naar een beter uitgeruste Astra. Maar het budget zal dan wel weer een rol gespeeld hebben.
                                        Het nut is persoonlijk, maar mijn persoonlijke mening is dat een Alpine radio qua klankkwaliteit tot één van de betere behoord, en zowiezo beter is dan de originele CD300/400 van Opel.
                                        Daarbij komt nog dat zo'n aftermarket radio meer uitbreidingsmogelijkheden biedt dan een originele. Een nadeel is wel dat als men er navi bij wil dat het scherm wel vrij laag zit.

Van de aftermarket xenon zouek afblijven, zoals Polleke al stelde, die kits zouden beter verboden worden. En kunnen voor problemen zorgen met de politie, met alle gevolgen vandien.
                                        Dat Alpine beter materiaal is daar moet je mij niet van overtuigen, heb steeds zelf de audio in mijn wagen gehad.
                                        Maar ik heb op de originele radio een actieve subwoofer geplaatst en dat speelt zéér deftig, al zeg ik het zelf...
                                        Ik heb zeker geen nood aan een andere radio.

Comment

• Ikzelf ga ook geen andere radio monteren, ik heb nu de navi sd900 en ben er zeker tevreden van, enkel nog mijn versterker en subwoofer laten installeren. Misschien dat ik later nog andere speakers installeer in de deuren, maar we zien wel.
                                          De vraag was echter wel of een andere radio kon geïnstalleerd worden in de Astra

Wat ik wel zeker nog wil doen, is de OPC line voorspoiler monteren en misschien iets aan de achterbumper. De L/R uitlaat vind ik ook wel iets hebben.

Comment

Working...
                                          X