Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Vandaag gaan testrijden met een 1.4T 120pk (wel een ST). Reed enorm leuk en vlot, met een erg sportief geluid bij de hogere toeren. Mijn referentie is de 1.7 CDTI 110pk.

Met de facelift is de Astra ook als Black Edition te bestellen (zoals bij de Corsa), waarbij de buitenspiegels en het dak in het zwart zijn. Ben benieuwd hoe dit eruit ziet in combinatie met de kleur Silver Lake. Jammer genoeg zijn er online nog geen foto's te vinden van een Astra met Black Edition.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Torchus Bekijk Berichten
      Vandaag gaan testrijden met een 1.4T 120pk (wel een ST). Reed enorm leuk en vlot, met een erg sportief geluid bij de hogere toeren. Mijn referentie is de 1.7 CDTI 110pk.

Met de facelift is de Astra ook als Black Edition te bestellen (zoals bij de Corsa), waarbij de buitenspiegels en het dak in het zwart zijn. Ben benieuwd hoe dit eruit ziet in combinatie met de kleur Silver Lake. Jammer genoeg zijn er online nog geen foto's te vinden van een Astra met Black Edition.
      Deze is een color edition ( black edition), in België gebruiken ze black edition maar in NL en DE gebruiken ze color edition

Zijn mooie velgen!
      Last edited by nickotje; 28/07/2012, 19:24.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Torchus Bekijk Berichten
        Vandaag gaan testrijden met een 1.4T 120pk (wel een ST). Reed enorm leuk en vlot, met een erg sportief geluid bij de hogere toeren. Mijn referentie is de 1.7 CDTI 110pk.

Toen ik de mijne bestelde tijdens het voorbije autosalon kon je de "black edition" ook al bestellen. Stond volgens mij zelfs een model op de stand van Opel tijdens het salon.

Comment

• Sinds 2 weekjes ben ik de eigenaar van een Astra J Sport 1.7 cdti.
          Sportive pack
          donkere ruiten Achter
          smoked achterlichten
          18" multispaaks velgen
          AFL bixenon + grootlichtassistent (zeker de moeite)
          cruise control
          Ecc
          navi sd 900 + bluetooh voorbereiding
          zonneband heb ik laten plakken (vooral voor het oog)
          Tot nu toe heb ik 750KM gereden,
          Ophanging is redelijk stijf en het verbruik valt dik tegen tot nu toe.7.9L/100Km (ik rij heel braaf)
          Hier en daar heb ik gelezen dat het wel nog zal zakken, ik hoop het in ieder geval.

Comment

• Knappe bak, congrats!! Dat verbruik gaat ongetwijfeld nog zakken
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Idd knappe wagen. Qua exterieur zou ik hem ook zo bestellen!

On a side note: vandaag van de dealer te horen gekregen dat de 1.4T 120pk vanaf MY2013 (vanaf nu dus) GEEN zichtbaar uitlaatstuk meer heeft.

Comment

• Mijnen Astra 1.4T (140pk) heb ik eens binnen gestoken bij apec.
                Heeft nu 165pk en een koppel van 256Nm.
                Het verschil ben ik zeer goed gewaar, meer dan ik verwacht had
                Een plezier om ermee te rijden nu.

De service bij apec was perfect!! Heel mooi werk geleverd.
                Last edited by ; 30/07/2012, 21:55.

Comment

• Ondertussen vanavond nog de logo's van de koffer verwijderd.

Last edited by ; 31/07/2012, 10:22.

Comment

• Mooie wagen met een mooie uitrusting.
                    Je verbruik zal zeker nog zakken, ik zit met m'n 1.7cdti 110pk op een 5.6l/100km en das niet met een lichte voet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BobV Bekijk Berichten
                      Mooie wagen met een mooie uitrusting.
                      Je verbruik zal zeker nog zakken, ik zit met m'n 1.7cdti 110pk op een 5.6l/100km en das niet met een lichte voet.
                      Dat verbruik staat me al meer aan.Ik zal nog wat geduld moeten hebben dus.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bartvdg Bekijk Berichten
                        Dat verbruik staat me al meer aan.Ik zal nog wat geduld moeten hebben dus.
                        Ik met m'n 130 pk op 5 liter rond

Comment

• @bartvdg, ferme astra, persoonlijk vind ik de voorkant het meest geslaagd. De achterkant van het sportive pakket vind ik iets te braaf in vergelijking met de voorkant.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bartvdg Bekijk Berichten
                            Ondertussen vanavond nog de logo's van de koffer verwijderd.
                            Is dit makkelijk te verwijderen ? Is dit met plakkersysteem ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nick502 Bekijk Berichten
                              Is dit makkelijk te verwijderen ? Is dit met plakkersysteem ?
                              Ja, die zijn er gewoon op gekleefd.
                              Ofwel met een lijmoplosser ofwel met een haardroger.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                                Ja, die zijn er gewoon op gekleefd.
                                Ofwel met een lijmoplosser ofwel met een haardroger.
                                inderdaad,effe opwarmen met de haardroger,dan met een visdraad erachter om de letters los te doen.
                                als er nog lijm opzit weg doen met lijmverwijderaar,je kan daana ook nog even met polish erover gaan.

Comment

• knappe wagen. Zijn dat de PZW-velgen?

Comment

• Nieuwe dieseltopper voor de Opel Astra

Opel heeft een nieuwe topdiesel voor de Astra in het assortiment: de 2.0 BiTurbo van 195 pk en 400 Nm.

De nieuwe topdiesel van de Astra-reeks is afkomstig uit de Insignia, waar het blok begin dit jaar werd gelanceerd. In vergelijking met de motor in de Insignia is de tussenkoelermodule intern opgesplitst in een kleinere en grotere koeler. Bij de Insignia zitten de koelers zich op afzonderlijke locaties.
                                    Het vermogen van de 2.0 BiTurbo CDTI bedraagt 195 pk en het maximumkoppel is 400 Nm tussen 1.750 en 2.500 tpm. Mede dankzij het standaard aanwezige start/stop-systeem ligt het verbruik van de vijfdeurs hatchback op 5,1 l/100 km, bij een Co2-uitstoot van 134 g/km. Dezelfde waardes gelden voor de Sports Tourer, de driedeurs GTC doet 4,9 l/100 km (Co2 129 g/km). De Astra vijfdeurs hatchback haalt 226 km/h, de GTC 223 km/h en de Sports Tourer 222 km/h. Daarmee is het de snelste Astra met dieselmotor ooit.
                                    De Opel Astra 2.0 BiTurbo CDTI staat in drie carrosserievarianten rond de jaarwisseling bij de dealers, prijzen zijn op dit moment nog niet bekend.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                      Nieuwe dieseltopper voor de Opel Astra

Opel heeft een nieuwe topdiesel voor de Astra in het assortiment: de 2.0 BiTurbo van 195 pk en 400 Nm.

De nieuwe topdiesel van de Astra-reeks is afkomstig uit de Insignia, waar het blok begin dit jaar werd gelanceerd. In vergelijking met de motor in de Insignia is de tussenkoelermodule intern opgesplitst in een kleinere en grotere koeler. Bij de Insignia zitten de koelers zich op afzonderlijke locaties.
                                      Het vermogen van de 2.0 BiTurbo CDTI bedraagt 195 pk en het maximumkoppel is 400 Nm tussen 1.750 en 2.500 tpm. Mede dankzij het standaard aanwezige start/stop-systeem ligt het verbruik van de vijfdeurs hatchback op 5,1 l/100 km, bij een Co2-uitstoot van 134 g/km. Dezelfde waardes gelden voor de Sports Tourer, de driedeurs GTC doet 4,9 l/100 km (Co2 129 g/km). De Astra vijfdeurs hatchback haalt 226 km/h, de GTC 223 km/h en de Sports Tourer 222 km/h. Daarmee is het de snelste Astra met dieselmotor ooit.
                                      De Opel Astra 2.0 BiTurbo CDTI staat in drie carrosserievarianten rond de jaarwisseling bij de dealers, prijzen zijn op dit moment nog niet bekend.
                                      Was nog aan het twijfelen om deze in mijn Zafira te steken, maar was weeral een meerprijs van een 2000€, dus is het de 165pk geworden. Moet een zalige motor zijn!
                                      Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

• Eindelijk een antwoord van Opel op de Golf GTD en Ibiza FR (?)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stash Bekijk Berichten
                                          knappe wagen. Zijn dat de PZW-velgen?
                                          Dankuwel Stash,Dit zijn originele 18" velgen van Opel.

Comment

Working...
                                          X