Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ontvangst was prima. De technieker ging zeer vakkundig tewerk, zowel de demontage als montage van de MMU (Motor Management Unit).
Na de aanpassing van de MMU werd een op maat aangepast programma opgeladen. Waarna wat fine tunen op de testbank. En enkele ritjes door de technieker en mezelf.
Ondertussen de wagen onderworpen aan enkele test, zoals file bij warm weer (oververhitting), autosnelweg inhaal en herpak bewegingen.
Gewoon rustig toeren is een immens verschil. De Astra rijdt enorm soepel op lage toeren.
ter info: de 110pk versie is eigenlijk een geknepen 125pk.
Ontvangst was prima. De technieker ging zeer vakkundig tewerk, zowel de demontage als montage van de MMU (Motor Management Unit).
Na de aanpassing van de MMU werd een op maat aangepast programma opgeladen. Waarna wat fine tunen op de testbank. En enkele ritjes door de technieker en mezelf.
Ondertussen de wagen onderworpen aan enkele test, zoals file bij warm weer (oververhitting), autosnelweg inhaal en herpak bewegingen.
Gewoon rustig toeren is een immens verschil. De Astra rijdt enorm soepel op lage toeren.
ter info: de 110pk versie is eigenlijk een geknepen 125pk.
Ontvangst was prima. De technieker ging zeer vakkundig tewerk, zowel de demontage als montage van de MMU (Motor Management Unit).
Na de aanpassing van de MMU werd een op maat aangepast programma opgeladen. Waarna wat fine tunen op de testbank. En enkele ritjes door de technieker en mezelf.
Ondertussen de wagen onderworpen aan enkele test, zoals file bij warm weer (oververhitting), autosnelweg inhaal en herpak bewegingen.
Gewoon rustig toeren is een immens verschil. De Astra rijdt enorm soepel op lage toeren.
ter info: de 110pk versie is eigenlijk een geknepen 125pk.
Sweep test in bijlage.
grtz
Inderdaad dit is een geknepen 125 pk, doch met lichtere koppeling/versnellingsbak. Dus spaarzaam zijn met de zweep !
Inderdaad dit is een geknepen 125 pk, doch met lichtere koppeling/versnellingsbak. Dus spaarzaam zijn met de zweep !
Ik had via officiële weg vernomen dat de koppeling zonder probleem 360Nm kan verwerken. En aangezien de turbodruk niet gewijzigd is verwacht ik weinig problemen met de motor, misschien dat DPF filter een keer meer zal regenereren (maar bij normaal rijgedrag wrsch niet).
Wanneer je met een niet getunde wagen steeds op de limiet rijdt gaat deze er ook aan. Net als een getunde!
Op dit moment heb ik 158pk bij 4040tr/min en 337Nm bij 3013tr/min (voorheen 110pk bij 3200tr/min en 260Nm bij 1770tr/min).
Ik trek per uitzondering max. tot 3000tr/min (Bij 3000tr/min zou dit 330Nm en 145pk zijn.) zelfs niet op de Duitse autobahn in 6de. Meestal schakel ik tussen 2000 en 2500tr/min wat er op neer komt dat de maximale belasting 320Nm zal zijn en 115pk.
Ik had via officiële weg vernomen dat de koppeling zonder probleem 360Nm kan verwerken. En aangezien de turbodruk niet gewijzigd is verwacht ik weinig problemen met de motor, misschien dat DPF filter een keer meer zal regenereren (maar bij normaal rijgedrag wrsch niet).
Wanneer je met een niet getunde wagen steeds op de limiet rijdt gaat deze er ook aan. Net als een getunde!
Op dit moment heb ik 158pk bij 4040tr/min en 337Nm bij 3013tr/min (voorheen 110pk bij 3200tr/min en 260Nm bij 1770tr/min).
Ik trek per uitzondering max. tot 3000tr/min (Bij 3000tr/min zou dit 330Nm en 145pk zijn.) zelfs niet op de Duitse autobahn in 6de. Meestal schakel ik tussen 2000 en 2500tr/min wat er op neer komt dat de maximale belasting 320Nm zal zijn en 115pk.
Grtz
- In uw astra ligt de M32WR bak en die wordt gebruikt tot 96 kw. Vanaf 118 kw wordt de F40WR gebruikt
Je hebt nu 116 kw dus zit je dan nog net binnen de veiligheidsmarge, of net over de rand van het toelaatbare ?
- Natuurlijk gaat dat gebeuren aangezien je automatisch hoger in toeren zal gaan en dus meer uitstoot zal hebben.
- Omdat je met een 110 pk normaal niet op de limiet gaat rijden, ga je met een getunede 110 pk normaal gezien altijd OVER de limiet rijden.
- Nu ontgaat mij de zin waarom je hem hebt laten tunen...
- In uw astra ligt de M32WR bak en die wordt gebruikt tot 96 kw. Vanaf 118 kw wordt de F40WR gebruikt
Je hebt nu 116 kw dus zit je dan nog net binnen de veiligheidsmarge, of net over de rand van het toelaatbare ?
- Natuurlijk gaat dat gebeuren aangezien je automatisch hoger in toeren zal gaan en dus meer uitstoot zal hebben.
- Omdat je met een 110 pk normaal niet op de limiet gaat rijden, ga je met een getunede 110 pk normaal gezien altijd OVER de limiet rijden.
- Nu ontgaat mij de zin waarom je hem hebt laten tunen...
De reden van de tuning is niet het vermogen dat ik nu heb, maar in het verleden had ik problemen met mijn ERG klep die lawaai maakte en na 1 jaar al serieus was aangeladen met vettige roet. De klep werd vervangen de oorzaak van de aanlading niet.
(In het verre verleden reed ik met een Frontera 2.2cdti daar heb ik zowel de EGR omdat deze door vervuiling niet meer werkte en dat was een duur grapje)
Dus het idee was om een geknepen motor terug op het daarvoor ontworpen vermogen te laten afstellen om een betere verbranding te verkrijgen. (Alleen ik heb nu iets meer vermogen)
Ik had al veel gelezen over PlastiDip en vandaag heb ik het eens zelf uitgeprobeerd op mijn achterste Opel logo.
Goed proper maken, afplakken en dan een 4tal laagjes gespoten met een tussenpauze van een kwartiertje.Daarna heb ik nog een half uurtje gewacht en de resterende plastidip afgetrokken.
Het is net of dit produkt ervoor gemaakt is, het gaat heel makkelijk.
Resultaat zie je op de foto's.
Ben je het moe, kan je het er weer afhalen.
Er zijn veel filmpjes op youtube te vinden .
En ik zal hem zeker nog wassen vanavond , want hij is precies wat stoffig :-))
Ik had al veel gelezen over PlastiDip en vandaag heb ik het eens zelf uitgeprobeerd op mijn achterste Opel logo.
Goed proper maken, afplakken en dan een 4tal laagjes gespoten met een tussenpauze van een kwartiertje.Daarna heb ik nog een half uurtje gewacht en de resterende plastidip afgetrokken.
Het is net of dit produkt ervoor gemaakt is, het gaat heel makkelijk.
Resultaat zie je op de foto's.
Ben je het moe, kan je het er weer afhalen.
Er zijn veel filmpjes op youtube te vinden .
En ik zal hem zeker nog wassen vanavond , want hij is precies wat stoffig :-))
Ik had via officiële weg vernomen dat de koppeling zonder probleem 360Nm kan verwerken. En aangezien de turbodruk niet gewijzigd is verwacht ik weinig problemen met de motor, misschien dat DPF filter een keer meer zal regenereren (maar bij normaal rijgedrag wrsch niet).
Wanneer je met een niet getunde wagen steeds op de limiet rijdt gaat deze er ook aan. Net als een getunde!
Op dit moment heb ik 158pk bij 4040tr/min en 337Nm bij 3013tr/min (voorheen 110pk bij 3200tr/min en 260Nm bij 1770tr/min).
Ik trek per uitzondering max. tot 3000tr/min (Bij 3000tr/min zou dit 330Nm en 145pk zijn.) zelfs niet op de Duitse autobahn in 6de. Meestal schakel ik tussen 2000 en 2500tr/min wat er op neer komt dat de maximale belasting 320Nm zal zijn en 115pk.
Grtz
Als ik u was zou ik toch maar oppassen, met uw versnellingsbak!
Wat is plastidip en wat is er juist veranderd aan de wagen?
Het Opel logo is zwart gemaakt.
Plati Dip is een soort verf, gewoon eens naar youtube gaan, en daar intikken, dan krijg je verschillende filmpjes, dan word het wel duidelijk.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Is het mogelijk om de parkeersensoren vooraan automatisch te laten activeren zonder de knop te moeten gebruiken?
Volgens mij wel, want op mijn Meriva B gaan de sensoren vooraan af als ik voorwaarts door een smalle doorgang rij waar dringend eens gesnoeid moet worden. Ik heb nog nooit op de knop voor de sensoren gedrukt zelfs, die dingen schakelen altijd zichzelf in. Ook als de wagen stilstaat en stationair draait en er iemand passeert langs voor.
Volgens mijn handleiding werken de sensoren als je in achteruit gaat of als je op de knop drukt. Mij lijkt het logischer dat ze in werking treden eens je onder een bepaalde snelheid zit.
Comment