Ik ben héééééééééééél hard aant overwegen om de Sports Tourer 1.4turbo op LPG aan te schaffen met het salon. Met de kilometers die ik maak scheelt mij dat een hele hoop in de portemonee!
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Opel Astra J
Collapse
X
-
DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E
-
astra wordt tegewoordig met LPG van het fabriek geleverd (zie configurator). Dus mooi ingebouwd en de correcte motor hiervoor (hoop ik)DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Goossens Bjorn Bekijk Berichtenastra wordt tegewoordig met LPG van het fabriek geleverd (zie configurator). Dus mooi ingebouwd en de correcte motor hiervoor (hoop ik)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door turbodiesel Bekijk BerichtenOnderhoud in merkgarage: 3,5 liter Olie DEXOS2, oliefilter, pakking carterstop, ruitensproeiervloeistof, werkuren+milieubijdrage.
Om comfort te verbeteren heb ik tussen de zetels een armsteun bijgeplaatst. Maar deze heeft als nadeel dat je hem enkel omhoog kan klappen en niet achteruit kan schuiven, hierdoor zit hij nogal eens in de weg.
foto van die armsteun?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Goossens Bjorn Bekijk Berichtenastra wordt tegewoordig met LPG van het fabriek geleverd (zie configurator). Dus mooi ingebouwd en de correcte motor hiervoor (hoop ik)
Oudere wagens,hadden meer problemen met lpg,mede door die klepzittingen die stuk gingen.
Lpg kan wel voordelig zijn,maar je moet denken je moet er ook enkele nadelen bij nemen,lpg tax (125 eur/jaar als ik het goed heb)
en ondergrondse parkings zijn uit den boze.
Verder zal ook die brandstof (gas) duurder worden,je ziet het nu al evolueren he,hoe meer mensen het zullen gebruiken,hoe meer het zal gaan kosten
(extra tax,btw oid)
Maarja dat is met diesel natuurlijk ook,zal ook nog wel duurder worden,en ook nu kan je gratis herladen met een electrishe auto,maar MOEST er meer,
electrish gereden worden,blijft dat van zelfsprekende ook niet gratis maar ik geloof niet in het concept volledig electrish (lees : eerder hybride tech zal goed zijn)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door acor Bekijk BerichtenWagens met een start-stop zijn gevoeliger voor slijtage. Het voordeel dat je bespaart op het verbruik, verlies je later wel weer als bepaalde onderdelen sneller slijten. Voor mij is dat systeem het sop de kool niet waard. Maar het is 'eco' hé...
Het Start/Stop-systeem met versterkte startmotor die ervoor zorgt dat het systeem de
hele levensduur van de auto meegaat,
Een uiterst performante AGM-batterij (‘Absorbent Glass Mat’).
Deze upgrade voor het elektrische systeem van de wagen garandeert een betrouwbare werking en zorgt ervoor dat de wagen elke keer start,
Een intelligent batterijbeheer met batterijsensor om de betrouwbaarheid en kwaliteitscontrole te verzekeren,
Een elektrische vermogenssturing die ervoor zorgt dat de motor elke keer start,
Een bijkomende waterpomp die het interieur tijdens de stopfase warm houdt bij koel weer,
Komt daarbij dat een stationair draaiende motor veel roet vasthoudt wat de roetfilter en de EGR-klep aantast.
Het systeem is niet alleen beter voor uw portemonnee maar dus ook voor uw auto !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bjorncoupe Bekijk BerichtenJa dat wel,omdat je vaak redelijk lang stil staat,andere negatieve gevolgen is het veel meer gebruiken van bv een startmotor,wat hoe dan ook extra slijtage mee brengt.
In de astra gtc die ik getest heb,die had op de 1.4 t een start en stop,en moet zeggen,werkte wel prima,ookal wist je wel dat de motor afsloeg en weer aan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jonne c. Bekijk Berichtenfoto van die armsteun?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk BerichtenGeheel onjuist jongeman, integendeel ! Er zitten in die auto andere onderdelen in dan in zijn niet start-stop broertje.
Het Start/Stop-systeem met versterkte startmotor die ervoor zorgt dat het systeem de
hele levensduur van de auto meegaat,
Een uiterst performante AGM-batterij (‘Absorbent Glass Mat’).
Deze upgrade voor het elektrische systeem van de wagen garandeert een betrouwbare werking en zorgt ervoor dat de wagen elke keer start,
Een intelligent batterijbeheer met batterijsensor om de betrouwbaarheid en kwaliteitscontrole te verzekeren,
Een elektrische vermogenssturing die ervoor zorgt dat de motor elke keer start,
Een bijkomende waterpomp die het interieur tijdens de stopfase warm houdt bij koel weer,
Komt daarbij dat een stationair draaiende motor veel roet vasthoudt wat de roetfilter en de EGR-klep aantast.
Het systeem is niet alleen beter voor uw portemonnee maar dus ook voor uw auto !
En eigenlijk zijn de auto's niet zoveel zuiniger geworden. 16 jaar met een renault express 1.6 D lichte vrachtwagen gereden, deze verbruikte in beladen staat en in stadsverkeer +- 5,7 liter/100 km.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door acor Bekijk BerichtenWel Polleke2, leg jij dan eens uit waarom mijn collega door een bevriende garagist ten stelligste afgeraden werd om een dergelijk systeem in zijn nieuwe wagen te nemen. 't Was wel bij Ford, maar het principe van al die eco bij de automerken is hetzelfde.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door turbodiesel Bekijk BerichtenIk hoop dat dit klopt wand in het algemeen is het zo dat al het eco gedoe lichter is uitgevoerd. Als ik bv naar wasmachines met A+ label kijk, hiervan is de techniek om van te huilen en de levensduur stukken korter dan een degelijk toestel van 20 jaar geleden.
En eigenlijk zijn de auto's niet zoveel zuiniger geworden. 16 jaar met een renault express 1.6 D lichte vrachtwagen gereden, deze verbruikte in beladen staat en in stadsverkeer +- 5,7 liter/100 km.
Comment
-
@ polleke akkoort tot daar aan toe,maar je kan er niet langs dat het extra slijtage zou mee brengen .
Genomen dat ze beiden dezelfde starter zouden hebben dan,en vroeg of laat zal die er toch onder te lijden krijgen,dat kan niet anders.
Ik moet zulke systhemen ook niet hebben,geef mij maar een motor zonder al te veel begrenzingen,filters,eco zever gewoon vrij ademende blok.
Extra brandstof heb ik dan zeker geen klagen naar.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door acor Bekijk BerichtenSlijtage en hoge kostprijs van de onderdelen...
Een AGM batterij is zo goed als onverslijtbaar en een starter vervangen omdat hij versleten is, eerlijk gezegd nog nooit van gehoord ( bij één of andere oldtimer misschien ja, maar die spullen zijn dan ook al minstens 25 jaar oude hé )
Die garagist is dan wel vergeten dat de zaken waar je nu het meest last van hebt (sinds euronorm 4 als ik me niet vergis) zijn EGR-kleppen en dure roetfilters.
Door het stationair draaien komen die vast te zitten en de filters vol. Daar heeft een start-stop dus geen last van.
Ik heb er nu 17.500 km op zitten met een verbruik van 5,2 liter gemiddeld (zo goed als altijd stad). Een verbruik waar veel op het forum hier van dromen. Vind het een zaligheid dat de motor niet draait als ik in de file of voor het rode licht sta. Ik heb met mijn vorige auto's zonder start-stop systeem gereden en nu met.
Ik weet zeker welk systeem er vanaf nu absoluut ALTIJD terug MOET bijzitten. En dat is start-stop, schandalig zelfs dat het zo lang heeft geduurd om dit in te voeren, moest 20 jaar geleden al gebeurd zijn...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bjorncoupe Bekijk Berichten@ polleke akkoort tot daar aan toe,maar je kan er niet langs dat het extra slijtage zou mee brengen .
Genomen dat ze beiden dezelfde starter zouden hebben dan,en vroeg of laat zal die er toch onder te lijden krijgen,dat kan niet anders.
Ik moet zulke systhemen ook niet hebben,geef mij maar een motor zonder al te veel begrenzingen,filters,eco zever gewoon vrij ademende blok.
Extra brandstof heb ik dan zeker geen klagen naar.
En in uw astra zitten ook de nodige filters hoor, een dikke roetfilter die heel wat vermogen wegneemt.
Comment
-
Ik kan ook alleen maar bevestigen dat ik zeer tevreden ben over het start/stop systeem, maar twijfel soms of het nut heeft dat de motor stil valt aan de lichten als deze 10 sec. later op groen springen. Probeer wel altijd in te schatten of lichten lang op rood blijven, anders laat ik de motor draaien.
Comment
Comment