Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ik ben héééééééééééél hard aant overwegen om de Sports Tourer 1.4turbo op LPG aan te schaffen met het salon. Met de kilometers die ik maak scheelt mij dat een hele hoop in de portemonee!
    DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

    Comment


    • Moet je natuurlijk wel rekening houden met extra kosten: aanschaf installatie+belasting+extra keuring van tank+meerverbruik van lpg tov benzine. Wetende dat de prijs van lpg ook serieus stijgt!? Zou diesel toch niet beter zijn?

      Comment


      • Hoera, vandaag een mail gekregen van dealer dat ik gewonnen heb bij het open deur weekend. Kan morgen de prijs afhalen, weet nog niet wat het is. Waarschijnlijk een fles champagne of sleutelhanger of zoiets.

        Comment


        • astra wordt tegewoordig met LPG van het fabriek geleverd (zie configurator). Dus mooi ingebouwd en de correcte motor hiervoor (hoop ik)
          DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Goossens Bjorn Bekijk Berichten
            astra wordt tegewoordig met LPG van het fabriek geleverd (zie configurator). Dus mooi ingebouwd en de correcte motor hiervoor (hoop ik)
            Ik heb vroeger een toyota corolla hatchback 12V gehad waar ik zelf een lpg installatie had ingebouwd, toen was het koffer nog volledig vol door de tank en moest de achtervering vervangen worden. Ongeveer 150000 km zonder problemen mee gereden. Verbruik was toen +- 11 liter, maar lpg was spotgoedkoop. Was wel een probleem dat je niet in ondergrondse parkings mocht parkeren.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door turbodiesel Bekijk Berichten
              Onderhoud in merkgarage: 3,5 liter Olie DEXOS2, oliefilter, pakking carterstop, ruitensproeiervloeistof, werkuren+milieubijdrage.

              Om comfort te verbeteren heb ik tussen de zetels een armsteun bijgeplaatst. Maar deze heeft als nadeel dat je hem enkel omhoog kan klappen en niet achteruit kan schuiven, hierdoor zit hij nogal eens in de weg.

              foto van die armsteun?

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Goossens Bjorn Bekijk Berichten
                astra wordt tegewoordig met LPG van het fabriek geleverd (zie configurator). Dus mooi ingebouwd en de correcte motor hiervoor (hoop ik)
                Heeft vooral met klepzittingen te maken,en alle recente motoren hebben harde klepzittingen tegen woordig,dus die kunnen allemaal wel lpg verdragen.
                Oudere wagens,hadden meer problemen met lpg,mede door die klepzittingen die stuk gingen.
                Lpg kan wel voordelig zijn,maar je moet denken je moet er ook enkele nadelen bij nemen,lpg tax (125 eur/jaar als ik het goed heb)
                en ondergrondse parkings zijn uit den boze.
                Verder zal ook die brandstof (gas) duurder worden,je ziet het nu al evolueren he,hoe meer mensen het zullen gebruiken,hoe meer het zal gaan kosten
                (extra tax,btw oid)
                Maarja dat is met diesel natuurlijk ook,zal ook nog wel duurder worden,en ook nu kan je gratis herladen met een electrishe auto,maar MOEST er meer,
                electrish gereden worden,blijft dat van zelfsprekende ook niet gratis maar ik geloof niet in het concept volledig electrish (lees : eerder hybride tech zal goed zijn)

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door acor Bekijk Berichten
                  Wagens met een start-stop zijn gevoeliger voor slijtage. Het voordeel dat je bespaart op het verbruik, verlies je later wel weer als bepaalde onderdelen sneller slijten. Voor mij is dat systeem het sop de kool niet waard. Maar het is 'eco' hé...
                  Geheel onjuist jongeman, integendeel ! Er zitten in die auto andere onderdelen in dan in zijn niet start-stop broertje.

                  Het Start/Stop-systeem met versterkte startmotor die ervoor zorgt dat het systeem de
                  hele levensduur van de auto meegaat,
                  Een uiterst performante AGM-batterij (‘Absorbent Glass Mat’).
                  Deze upgrade voor het elektrische systeem van de wagen garandeert een betrouwbare werking en zorgt ervoor dat de wagen elke keer start,
                  Een intelligent batterijbeheer met batterijsensor om de betrouwbaarheid en kwaliteitscontrole te verzekeren,
                  Een elektrische vermogenssturing die ervoor zorgt dat de motor elke keer start,
                  Een bijkomende waterpomp die het interieur tijdens de stopfase warm houdt bij koel weer,

                  Komt daarbij dat een stationair draaiende motor veel roet vasthoudt wat de roetfilter en de EGR-klep aantast.
                  Het systeem is niet alleen beter voor uw portemonnee maar dus ook voor uw auto !

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door bjorncoupe Bekijk Berichten
                    Ja dat wel,omdat je vaak redelijk lang stil staat,andere negatieve gevolgen is het veel meer gebruiken van bv een startmotor,wat hoe dan ook extra slijtage mee brengt.
                    In de astra gtc die ik getest heb,die had op de 1.4 t een start en stop,en moet zeggen,werkte wel prima,ookal wist je wel dat de motor afsloeg en weer aan.
                    Zoals ik daarnet heb gepost zitten er verzwaarde onderdelen in die net dat soort slijtage moeten tegengaan.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Jonne c. Bekijk Berichten
                      foto van die armsteun?
                      gekocht in opel garage, merk armster, prijs €89.10, wel zelf geplaatst (is simpel, slechts 4 schroefjes indraaien)103_2035.JPG103_2036.JPG103_2037.JPG103_2038.JPG103_2039.JPG

                      Comment


                      • Wel Polleke2, leg jij dan eens uit waarom mijn collega door een bevriende garagist ten stelligste afgeraden werd om een dergelijk systeem in zijn nieuwe wagen te nemen. 't Was wel bij Ford, maar het principe van al die eco bij de automerken is hetzelfde.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                          Geheel onjuist jongeman, integendeel ! Er zitten in die auto andere onderdelen in dan in zijn niet start-stop broertje.

                          Het Start/Stop-systeem met versterkte startmotor die ervoor zorgt dat het systeem de
                          hele levensduur van de auto meegaat,
                          Een uiterst performante AGM-batterij (‘Absorbent Glass Mat’).
                          Deze upgrade voor het elektrische systeem van de wagen garandeert een betrouwbare werking en zorgt ervoor dat de wagen elke keer start,
                          Een intelligent batterijbeheer met batterijsensor om de betrouwbaarheid en kwaliteitscontrole te verzekeren,
                          Een elektrische vermogenssturing die ervoor zorgt dat de motor elke keer start,
                          Een bijkomende waterpomp die het interieur tijdens de stopfase warm houdt bij koel weer,

                          Komt daarbij dat een stationair draaiende motor veel roet vasthoudt wat de roetfilter en de EGR-klep aantast.
                          Het systeem is niet alleen beter voor uw portemonnee maar dus ook voor uw auto !
                          Ik hoop dat dit klopt wand in het algemeen is het zo dat al het eco gedoe lichter is uitgevoerd. Als ik bv naar wasmachines met A+ label kijk, hiervan is de techniek om van te huilen en de levensduur stukken korter dan een degelijk toestel van 20 jaar geleden.

                          En eigenlijk zijn de auto's niet zoveel zuiniger geworden. 16 jaar met een renault express 1.6 D lichte vrachtwagen gereden, deze verbruikte in beladen staat en in stadsverkeer +- 5,7 liter/100 km.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door acor Bekijk Berichten
                            Wel Polleke2, leg jij dan eens uit waarom mijn collega door een bevriende garagist ten stelligste afgeraden werd om een dergelijk systeem in zijn nieuwe wagen te nemen. 't Was wel bij Ford, maar het principe van al die eco bij de automerken is hetzelfde.
                            Daar kan ik uiteraard geen antwoord op geven, ik ken die garagist zijn motivatie niet.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door turbodiesel Bekijk Berichten
                              Ik hoop dat dit klopt wand in het algemeen is het zo dat al het eco gedoe lichter is uitgevoerd. Als ik bv naar wasmachines met A+ label kijk, hiervan is de techniek om van te huilen en de levensduur stukken korter dan een degelijk toestel van 20 jaar geleden.

                              En eigenlijk zijn de auto's niet zoveel zuiniger geworden. 16 jaar met een renault express 1.6 D lichte vrachtwagen gereden, deze verbruikte in beladen staat en in stadsverkeer +- 5,7 liter/100 km.
                              En waarom zou dat niet kloppen misschien ?

                              Comment


                              • 2012 Opel Astra ST Ecoflex
                                2009 Opel Astra Ecoflex

                                Comment


                                • Slijtage en hoge kostprijs van de onderdelen...

                                  Comment


                                  • @ polleke akkoort tot daar aan toe,maar je kan er niet langs dat het extra slijtage zou mee brengen .
                                    Genomen dat ze beiden dezelfde starter zouden hebben dan,en vroeg of laat zal die er toch onder te lijden krijgen,dat kan niet anders.
                                    Ik moet zulke systhemen ook niet hebben,geef mij maar een motor zonder al te veel begrenzingen,filters,eco zever gewoon vrij ademende blok.
                                    Extra brandstof heb ik dan zeker geen klagen naar.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door acor Bekijk Berichten
                                      Slijtage en hoge kostprijs van de onderdelen...
                                      Wel zoals eerder vermeld zijn de onderdelen die eventueel meer slijtage kunnen vertonen "geupgraded" naar beter dan standaard materiaal.
                                      Een AGM batterij is zo goed als onverslijtbaar en een starter vervangen omdat hij versleten is, eerlijk gezegd nog nooit van gehoord ( bij één of andere oldtimer misschien ja, maar die spullen zijn dan ook al minstens 25 jaar oude hé )
                                      Die garagist is dan wel vergeten dat de zaken waar je nu het meest last van hebt (sinds euronorm 4 als ik me niet vergis) zijn EGR-kleppen en dure roetfilters.
                                      Door het stationair draaien komen die vast te zitten en de filters vol. Daar heeft een start-stop dus geen last van.
                                      Ik heb er nu 17.500 km op zitten met een verbruik van 5,2 liter gemiddeld (zo goed als altijd stad). Een verbruik waar veel op het forum hier van dromen. Vind het een zaligheid dat de motor niet draait als ik in de file of voor het rode licht sta. Ik heb met mijn vorige auto's zonder start-stop systeem gereden en nu met.
                                      Ik weet zeker welk systeem er vanaf nu absoluut ALTIJD terug MOET bijzitten. En dat is start-stop, schandalig zelfs dat het zo lang heeft geduurd om dit in te voeren, moest 20 jaar geleden al gebeurd zijn...

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door bjorncoupe Bekijk Berichten
                                        @ polleke akkoort tot daar aan toe,maar je kan er niet langs dat het extra slijtage zou mee brengen .
                                        Genomen dat ze beiden dezelfde starter zouden hebben dan,en vroeg of laat zal die er toch onder te lijden krijgen,dat kan niet anders.
                                        Ik moet zulke systhemen ook niet hebben,geef mij maar een motor zonder al te veel begrenzingen,filters,eco zever gewoon vrij ademende blok.
                                        Extra brandstof heb ik dan zeker geen klagen naar.
                                        Zoals als eerder gezegd is de starter in uw astra en de mijne niet dezelfde.
                                        En in uw astra zitten ook de nodige filters hoor, een dikke roetfilter die heel wat vermogen wegneemt.

                                        Comment


                                        • Ik kan ook alleen maar bevestigen dat ik zeer tevreden ben over het start/stop systeem, maar twijfel soms of het nut heeft dat de motor stil valt aan de lichten als deze 10 sec. later op groen springen. Probeer wel altijd in te schatten of lichten lang op rood blijven, anders laat ik de motor draaien.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X