Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Met dat ik net een astra gekocht heb, heeft de verkoper me enkele "weetjes" meegegeven. Omdat ik hier lees in de topic's over bepaalde dingen die "soms" gebeuren. Zoals hier vermeld met de nummerplaatverlichting die "soms" brand. Maar gebeurd dit dan allemaal met dezelfde sleutel? Want volgens de verkoper kan je alles programmeren in je sleutel. Je kan bv. in de ene sleutel programmeren dat je achterruitverwarming direct aangaat bij het opzetten v/h contact. En in je andere sleutel iets anders. Dit waren de worden van de verkoper, ik weet ook niet of dit enkel bij de cosmo versie is of bij de andere.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mike-e-Cox Bekijk Berichten
      Met dat ik net een astra gekocht heb, heeft de verkoper me enkele "weetjes" meegegeven. Omdat ik hier lees in de topic's over bepaalde dingen die "soms" gebeuren. Zoals hier vermeld met de nummerplaatverlichting die "soms" brand. Maar gebeurd dit dan allemaal met dezelfde sleutel? Want volgens de verkoper kan je alles programmeren in je sleutel. Je kan bv. in de ene sleutel programmeren dat je achterruitverwarming direct aangaat bij het opzetten v/h contact. En in je andere sleutel iets anders. Dit waren de worden van de verkoper, ik weet ook niet of dit enkel bij de cosmo versie is of bij de andere.
      In het geval van mijn nr plaat verlichting,ik heb geen cosmo,ik heb zelf de enjoy 150 years.

Comment

• Bij mijn Meriva B is alles ook afhankelijk van de sleutel.

Comment

• Weet iemand hoe het komt dat als je u gps (DVD 800) een adres in wilt geven dat je de huisnummer er niet kunt in zetten ?
          Dit is zowel bij mij insignia als de astra van een kennis

Comment

Met dat ik net een astra gekocht heb, heeft de verkoper me enkele "weetjes" meegegeven. Omdat ik hier lees in de topic's over bepaalde dingen die "soms" gebeuren. Zoals hier vermeld met de nummerplaatverlichting die "soms" brand. Maar gebeurd dit dan allemaal met dezelfde sleutel? Want volgens de verkoper kan je alles programmeren in je sleutel. Je kan bv. in de ene sleutel programmeren dat je achterruitverwarming direct aangaat bij het opzetten v/h contact. En in je andere sleutel iets anders. Dit waren de worden van de verkoper, ik weet ook niet of dit enkel bij de cosmo versie is of bij de andere.
            Het nummerplaatgebeuren was me toevallig vorig jaar in de donkere maanden ook pas opgevallen (met toen mijn andere sleutel, nu platte batt), sinds deze zomer de andere genomen, maar hier brandde het ook in het donker.

Ik weet dat veel dingen opgeslagen worden in je sleutel. Zo heb ik bij mijzelf gemerkt dat de radioposten veranderd waren, de rijverlichting anders gedimd was, start volume... hoe je de deuren opent 1 of 2x duwen voor alle deuren...

Ik heb altijd verondersteld dat mijn Enjoy redelijk basic was, maar als ik hem vergelijk met mijn kameraad, heb ik parkassist en mistlichten vooraan... ik zou niet weten wat er allemaal verborgen zit in de instellingen :p

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vochtige Bekijk Berichten
              Het nummerplaatgebeuren was me toevallig vorig jaar in de donkere maanden ook pas opgevallen (met toen mijn andere sleutel, nu platte batt), sinds deze zomer de andere genomen, maar hier brandde het ook in het donker.

Ik weet dat veel dingen opgeslagen worden in je sleutel. Zo heb ik bij mijzelf gemerkt dat de radioposten veranderd waren, de rijverlichting anders gedimd was, start volume... hoe je de deuren opent 1 of 2x duwen voor alle deuren...

Ik heb altijd verondersteld dat mijn Enjoy redelijk basic was, maar als ik hem vergelijk met mijn kameraad, heb ik parkassist en mistlichten vooraan... ik zou niet weten wat er allemaal verborgen zit in de instellingen :p
              Voor enjoy heb je nog essentia he die basic is,enjoy begint ook maar vanaf 18.600 eur uiteindelijk dus is geen mis bedrag voor een astra natuurlijk.
              Ikzelf heb de 150 years enjoy dus bekleding is net wat *luxueurzer* dan de gewone enjoy.
              (heb hem ook meer dan royaal betaald,ik had voor dat bedrag ook een sport kunnen nemen) maar dat zie je dan weer achteraf.

Comment

Volgens mij is deze mogelijkheid tot programmeren een optie.
                Dit staat er in de manual van de astra J:

Memorised settings
                Whenever the key is removed fromthe ignition lock, the following settingsare automatically memorised by thekey:■ Lighting■ Infotainment system■ Central locking system■ Sport mode settings■ Comfort settingsThe saved settings are automaticallyused the next time the memorised keyis inserted into the ignition lock andswitched to position 1.Precondition is, that Personalizationby driver, or depending on the displaytype, Personalization by remotecontrol in the personal settings of theInfo-Display is activated. This must be
                set for each used key

Ik heb even gekeken in mijn Info Display maar ik heb deze mogelijkheid niet...

Ook in de manual van het inftainment system staat het volgende:
                Personalisation
                (only CD 400)Various Infotainment system settingscan be separately memorised foreach vehicle key (driver) of the car.
                Memorised settings
                By removing the vehicle key from theignition switch the following settingsare automatically saved for the keybeing used:■ last volume settings; one volumelevel for all non-phone audiosources (radio, CD player, AUX,USB) and one for phone audio (ifphone portal available)■ all radio station presets■ all tone settings; each of thesesettings are separately saved foreach of the following audio sources(if available): AM, FM, DAB,CD player, AUX, USB■ last active audio source■ last active radio station (separatelyfor each waveband)■ last active display mode■ last position in Audio/MP3 CDincluding track number and folder■ state of shuffle songs setting(CD player)■ state of TP (Traffic Programme)setting■ cursor position for each menu onthe display
                Activating/deactivatingpersonalization
                Press the CONFIG button to open thesystem settings menu.Select Vehicle settings and thenComfort settings.Set Personalization by driver to On or
                Off

Het lijkt dus afhankelijk van het type radio je erin hebt zitten (cd400, cd500, dvd800 enz)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stevie007 Bekijk Berichten
                  Weet iemand hoe het komt dat als je u gps (DVD 800) een adres in wilt geven dat je de huisnummer er niet kunt in zetten ?
                  Dit is zowel bij mij insignia als de astra van een kennis
                  Bij me is dit ook. Denk dat het komt omdat de huisnummer die je wilt niet precies op de kaart staat...

Comment

• Bij mij gaan de huisnummers er anders wel in bij de DVD 800
                    DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Goossens Bjorn Bekijk Berichten
                      Bij mij gaan de huisnummers er anders wel in bij de DVD 800
                      Bij mij gaan de nummers er ook maar niet altijd
                      zoals nu waar ik woon kan ik geen huisnummer in geven en dit is ook bij de Astra

Comment

• Net bericht gekregen van de garage, mijn astra staat klaar cant wait!! Enige nadeel, blijkbaar komen de papieren pas later aan in de garage, iemand enig idee hoelang dit kan duren? Hopelijk begin volgende week ergens..
                        Opel Astra J 1.4 Turbo

Comment

• Bij mij was dat een week nadat de auto binnen was.
                          En denk er aan, volgende week is nog eens een korte werkweek ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FreddyF1 Bekijk Berichten
                            Net bericht gekregen van de garage, mijn astra staat klaar cant wait!! Enige nadeel, blijkbaar komen de papieren pas later aan in de garage, iemand enig idee hoelang dit kan duren? Hopelijk begin volgende week ergens..
                            Sloeg ook tegen bij mij, een dikke week bij mij...
                            Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FreddyF1 Bekijk Berichten
                              Net bericht gekregen van de garage, mijn astra staat klaar cant wait!! Enige nadeel, blijkbaar komen de papieren pas later aan in de garage, iemand enig idee hoelang dit kan duren? Hopelijk begin volgende week ergens..
                              Normaal drie dagen.

Comment

• Mijne Astra Sports Tourer (occ.) staat ook klaar in de garage. De afneembare trekhaak erop, de ruiten getint, maar... geen nr.platen. Zal voor volgende week zijn dus.

Comment

• proficiat aan de nieuwe eigenaars, je gaat je keuze zeker niet beklagen.

Ondertussen de melding gekregen dat m'n ruitensproeiervloeistof leeg is,
                                  moet ik snel doen want die melding blijft terugkomen, en tijdens een lange rit is dat wel lastig.

Comment

• Wss omdat uwe sensor juist op het punt staat de melding te geven. En in de bochten meet hij mss te véél dan weer te weinig. De vloeistof verder leeg sproeien zal mss helpen om de melding minder te late verschijnen
                                    DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Ik krijg de melding al een week, dus dat punt ben ik al even gepasseerd.
                                      Ben wel benieuwd hoelang ik nog kan sproeien.

Comment

• 32500km en 21% olietoestand.
                                        Krijg nu foutmelding: dringend service vereist. Ik neem aan dat ik best niet te lang nog rondrijd? Eerste groot onderhoud, wat gaat dat mij kosten?

Comment

• Ik schat een kleine 200€ afhankelijk van uw garage.

Comment

Working...
                                          X