Oorspronkelijk geplaatst door DyNaRaX
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Opel Astra J
Collapse
X
-
-
Weet iemand hoe de standaard achteruitcamera geinstalleerd kan worden? Ik heb momenteel de NAVI 90 en vraag me af wat er nodig is om de camera erbij te plaatsen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door FreddyF1 Bekijk BerichtenEen vraagje voor de benzine rijders onder ons (misschien specifiek de turbo varianten), welke benzine tanken jullie? Mijn opel garage raadt me aan om super 98 te tanken, ondanks dat er volgens het boekje maar euro 95 vereist is. Volgens hem haal je hier op lange termijn voordeel uit, kleppen zouden minder vervuilen aangezien je een betere verbranding hebt. Tevens raadt hij aan om enkel kwaliteit benzine te tanken (zoals Total, Shell, Texaco etc..), die zouden namelijk additieven bevatten die ook zorgen voor een betere verbranding. Het klinkt allemaal mooi en wel, maar is dit ook 100% juist? Het verschil tussen 95 & 98 kan al snel oplopen tot 20 cent per liter, omdat men op 98 doorgaans minder of geen korting krijgt. Op jaarbasis scheelt dit natuurlijk een serieuze pak.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk27 Bekijk BerichtenWat een pech pech pech! Wat is er nu van gekomen? De vrouw laten voor verantwoordelijk stellen?
Uiteindelijk bleek er geen schade te zijn en hebben we dus geen papieren ingevuld. Heb wel haar gegevens en de politie heeft ook onze gegevens dus loop geen risico dat ze me nog vluchtmisdrijf probeert aan te smeren.
Ze is echt zeer zacht tegen mij getikt maar bij mij ging het om het principe. Ze was aan het bellen op het moment dat ze tegen mij is getikt.
Als de politie weg was gaf ze ook toe dat ze niet 100% was dat ze wel degelijk stil stond.
Eind goed, al goed maar wel nen hoop tijd verloren en een pak stress.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mike-e-Cox Bekijk BerichtenHeeft er hier iemand een afneembare trekhaak zitten op zijn Astra? Zou graag eens zien hoe de achterste bumper is uitgewerkt. Bij mij valt het nog zo niet op, maar zou graag weten of er eventueel een deksel bestaat, om de uitwerking te verbergen.
Heeft wel een OPC kit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk BerichtenOp de foto's van de mijne hier in dit topic kan je dit zien.
Heeft wel een OPC kit.
En zou je weten op welke pagina ongeveer?
Heb al een pagina of 15-20 afgelopen, mr zonder resultaat. Thx alvast.
Comment
-
Even een technisch vraagje:
Onze Astra (1.7 ecoflex) reinigt momenteel zijn roetfilter om de 400 km, wat mij vrij kort lijkt (men vorige zafira B was dat altijd tss de 1400 - 1500km).
Is dat normaal zo kort achter elkaar?
Comment
-
Gebeurd bij mij zelfs nog meer denk ik. Hij reinigt beter te veel, dan dat de boel verstropt raakt.DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mike-e-Cox Bekijk BerichtenEn zou je weten op welke pagina ongeveer?
Heb al een pagina of 15-20 afgelopen, mr zonder resultaat. Thx alvast.
Het kapje staat er hier niet op, wel de opening die er van fabriek af voor gemaakt is.
Comment
-
van de Astra-rijders met de 1.7CDTI van 130pk en 2.0 cdti van 165pk had ik graag hun mening over de motor...motorgeluid...turbogat? ... prestaties ... verbruik..
en ook nog...piepjes en kraakjes? en infinity soundsystem.
1 van de 3 mogelijkheden ter vervanging van mijn huidige wagen is een Opel Astra GTC Sport in Silver Lake met OPC-kit en 20''velgen,navi en infinity soundsystem.
maar die motoren...ik wil geen miskoop doen..ik reed een halfjaar geleden al eens proef met een 165pk en ik was niet echt enthousiast..misschien moet ik wachten op de nieuwe motoren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mx-lover Bekijk Berichtenvan de Astra-rijders met de 1.7CDTI van 130pk en 2.0 cdti van 165pk had ik graag hun mening over de motor...motorgeluid...turbogat? ... prestaties ... verbruik..
1 van de 3 mogelijkheden ter vervanging van mijn huidige wagen is een Opel Astra GTC Sport in Silver Lake met OPC-kit en 20''velgen,navi en infinity soundsystem.
maar die motoren...ik wil geen miskoop doen..ik reed een halfjaar geleden al eens proef met een 165pk en ik was niet echt enthousiast..misschien moet ik wachten op de nieuwe motoren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mx-lover Bekijk Berichtenvan de Astra-rijders met de 1.7CDTI van 130pk en 2.0 cdti van 165pk had ik graag hun mening over de motor...motorgeluid...turbogat? ... prestaties ... verbruik..
Ik heb nu een astra met 130 pk en ik moet zeggen dat hij vlot rijdt. Geen vliegmachine maar een aangenaam koppel dat net voldoende is om boven het gemiddelde te rijden. Het verbruik valt dan ook nog reuze mee met na 20.000 km een gemiddelde van 5.2 liter. (voornamelijk stad)
Loopt stil en heeft een ronkend sportief gebrom als je de paardjes allemaal wakker maakt !
Comment
-
maar die motoren...ik wil geen miskoop doen..ik reed een halfjaar geleden al eens proef met een 165pk en ik was niet echt enthousiast..misschien moet ik wachten op de nieuwe motoren.Opel Corsa 1.7 cdti (sold)
Opel Astra ST Sport (sold)
Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop
Comment
-
Comment
-
kweet het..het budget een beetje onder controle houden he..een full option kan er niet af.. leder is mooier maar als ik een goeie sportzetel heb ben ik ook al tevreden,en daar een goed klinkende geluidsinstallatie bij.. 20''velgen en de opc-kit zijn de eerste aangevinkte opties voor mij,dan heb je meteen de looks..navigatie vind ik eigelijk onbelangrijk maar dat kleine standaardschermpje verknalt het interieur en de standaardradio is minder dan in mijn vroegere Opels.
ik twijfel eigelijk tussen Silver Lake en wit...ik was eerst voor het mineral white maar hoe meer ik het zie hoe minder het me aanspreekt.
wit oogt sportiever en springt veel meer in het oog,maar Silver Lake is tijdloos en perfect om te onderhouden. zal wel meevallen op de GTC zeker? want heb er zo nog geen gezien.
maar ik hecht veel belang aan een soepele,sterke motor en een wagen waarin niets rammelt of piept..daar ben ik niet gerust in..ik ken nu het verschil..ik heb een Opel-hart maar rijplezier staat bij mij op nr1..momenteel heb ik dat..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Goossens Bjorn Bekijk BerichtenGebeurd bij mij zelfs nog meer denk ik. Hij reinigt beter te veel, dan dat de boel verstropt raakt.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Hallo allemaal, ook ik ben nieuw hier op het forum Heb sinds kort een Opel Astra 1.4T uit 2010 met AFL. Op zich werkt de AFL perfect, alleen met het automatisch grootlicht merk ik dat deze soms wat onvoorspelbaar erop gaat en als er tegenliggers komen er soms te laat af gaat. Herkent iemand dit gedrag?
Als laatste, een kleinigheidje, is het mogelijk om in het middendisplay (tussen toerenteller en snelheid in) deze het laatste tabblad te laten onthouden als je de auto opnieuw aanzet? Bijvoorbeeld de snelheid, nu moet ik elke keer weer door het menu lopen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Smithers Bekijk BerichtenHallo allemaal, ook ik ben nieuw hier op het forum Heb sinds kort een Opel Astra 1.4T uit 2010 met AFL. Op zich werkt de AFL perfect, alleen met het automatisch grootlicht merk ik dat deze soms wat onvoorspelbaar erop gaat en als er tegenliggers komen er soms te laat af gaat. Herkent iemand dit gedrag?
Als laatste, een kleinigheidje, is het mogelijk om in het middendisplay (tussen toerenteller en snelheid in) deze het laatste tabblad te laten onthouden als je de auto opnieuw aanzet? Bijvoorbeeld de snelheid, nu moet ik elke keer weer door het menu lopen.
Dat van die display vind ik raar...bij ons (wel Insignia) blijft dit keurig op het laatst gekozen tabblad. misschien eens vermelden bij je eerste garagebezoek.
Comment
Comment