Oorspronkelijk geplaatst door Smithers
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Opel Astra J
Collapse
X
-
Mijn tabblad blijft staan gelijk hij stond. Bij de Meriva B bij mijn vader gaat hij altyd naar de trip1 als je de wagen terug start. Dat vond ik zelf ook zeer vervelend.DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichtendat van die AFL herken ik...al is het na een paar updates al heel wat beter geworden.
Dat van die display vind ik raar...bij ons (wel Insignia) blijft dit keurig op het laatst gekozen tabblad. misschien eens vermelden bij je eerste garagebezoek.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Smithers Bekijk BerichtenIk neem aan dat je deze updates bij de dealer kan laten uitvoeren...? Hopelijk fixen ze dan die tabbladen ook in één keer
Je moet wel weten dat er 2 soorten boordcomputers zijn, die van 2010 zijn veel eenvoudiger dan die van Pol bv.
ps: nog mensen last met dit koude weer van piepende riem?
Comment
-
Op deze pagina vind je een stuk of 5 foto's van mijn boordcomputer.
Het tabblad wat ik laatst heb gebruikt blijft staan, er verspringt niks.
Ik gebruik steeds datgene met de kilometerteller.
Op de boordcomputer komen nog meldingen : IMG_0099.jpgIMG_0100.jpg
Comment
-
Mijn tabblad verspringt ook niet hoor, heb wel een recente facelift versie van november.
Het verbruik van de 1.4T benzine valt me tot nu toe wel serieus tegen, mijn laatste 100 km's (heb er nu 550 ofz in totaal) zit ik nog steeds aan bijna 9 liter, ik rijd nochtans niet extreem snel, ook niet gelijk een slak maar bon, als ge weet dat mijne maat met zijn bmw 3 liter 6 cilinder benzine ook 9 liter verbruikt, dan stel ik mij soms serieus vragen bij die moderne ecologische motoren. Khoop dat het toch nog wat ga zakken na enkele 1000 km's...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door FreddyF1 Bekijk BerichtenMijn tabblad verspringt ook niet hoor, heb wel een recente facelift versie van november.
Het verbruik van de 1.4T benzine valt me tot nu toe wel serieus tegen, mijn laatste 100 km's (heb er nu 550 ofz in totaal) zit ik nog steeds aan bijna 9 liter, ik rijd nochtans niet extreem snel, ook niet gelijk een slak maar bon, als ge weet dat mijne maat met zijn bmw 3 liter 6 cilinder benzine ook 9 liter verbruikt, dan stel ik mij soms serieus vragen bij die moderne ecologische motoren. Khoop dat het toch nog wat ga zakken na enkele 1000 km's...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door FreddyF1 Bekijk BerichtenMijn tabblad verspringt ook niet hoor, heb wel een recente facelift versie van november.
Het verbruik van de 1.4T benzine valt me tot nu toe wel serieus tegen, mijn laatste 100 km's (heb er nu 550 ofz in totaal) zit ik nog steeds aan bijna 9 liter, ik rijd nochtans niet extreem snel, ook niet gelijk een slak maar bon, als ge weet dat mijne maat met zijn bmw 3 liter 6 cilinder benzine ook 9 liter verbruikt, dan stel ik mij soms serieus vragen bij die moderne ecologische motoren. Khoop dat het toch nog wat ga zakken na enkele 1000 km's...Oorspronkelijk geplaatst door bartev Bekijk BerichtenIk heb hetzelfde probleem met de 1.4T mijn gemiddeld verbruik is 8.9l, ik durf eens op mijn gas duwen maar 8.9l is toch overdreven veel hoor. Ik heb momenteel 8000km op de teller.
Mijn schoonvader haalt minder dan 8 en die doet nog geen 4000 km op een jaar, dus dat is allemaal zo goed als onder de kerktoren, vrij normaal lijkt mij.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Het verbruik bij mijn 1.4T 140pk valt ook wel tegen, 8.2l met een zeer rustige rijstijl tegenwoordig. Schakelen aan 2000tpm. Als ik iets sportiever begin te rijden gaat het verbruik direct naar 9,5l à 10l.
Ik heb zo'n 8500 km op de teller nu, dus ik hoop dat het verbruik nog zakt anders zou de Astra wel eens rap de deur uit kunnen gaan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door twintop Bekijk BerichtenHet verbruik bij mijn 1.4T 140pk valt ook wel tegen, 8.2l met een zeer rustige rijstijl tegenwoordig. Schakelen aan 2000tpm. Als ik iets sportiever begin te rijden gaat het verbruik direct naar 9,5l à 10l.
Ik heb zo'n 8500 km op de teller nu, dus ik hoop dat het verbruik nog zakt anders zou de Astra wel eens rap de deur uit kunnen gaan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vochtige Bekijk Berichtenps: nog mensen last met dit koude weer van piepende riem?
ben je al bij de dealer mee geweest?
Comment
-
Darky_111
Als het erger wordt, ga ik eens bij de garagist langs. Had gehoopt dat hier iemand mij kon zeggen van: "Maak je niet gerust jongen, compleet normaal."
Comment
-
Verbruik 9 liter lijkt me niet abnormaal.
Mijn 1.4 atmo (zonder turbo) zit ook aan dit gebruik gemiddeld .
Met veel pieken van 10 liter vebruik,en dit puur snelweg( 99 % vd tijd enkel snelweg en lange afstand)
Dus ideale omstandigheden om zuinig te *kunnen* lopen.
Wel is het zo dat de auto de gehele week stil staat in de garage en enkel weekends buiten,
komt voor een flinke snelwegtrip en altijd keurig warmrijden natuurlijk.
Wel is het zo dat eens de motor warm staat de auto vlot word gereden.
Constante snelheid is dan 130-35 met af en toe piekjes van 150 en stukjes van 140.
Uiteraard waneer de weg en situatie er zich toe leent !!
Maar ach van mij mag hij dit gerust verbruiken hoor, weekend is het fun met de j.
Sent from my iPad 3 using Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vochtige Bekijk BerichtenMijn vader zegt dat het normaal is bij dit koud weer. Het is ook enkel aanwezig bij temperaturen rond het vriespunt. Eens vertrokken is het weg. Het is niet dat ik 5 straten verder nog aan het piepen ben.
Als het erger wordt, ga ik eens bij de garagist langs. Had gehoopt dat hier iemand mij kon zeggen van: "Maak je niet gerust jongen, compleet normaal."
Comment
-
Bij spritmonitor ligt het gem verbruik van 109 Astra's 1.4T op 7.9l/100km met uitschieters van 5l naar 10l. Dus je zou je hier wat moeten op afspiegelen.Opel Corsa 1.7 cdti (sold)
Opel Astra ST Sport (sold)
Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk BerichtenVind dat verbruik nogal hoog, mijn gti 2.0 tfsi 200 pk verbruikt 9,0l normaal gebruik & af en toe planche. Zal mss nog zakken?
Comment
-
In de nieuwe AutoGids staat er een zeskamp met onder meer de Astra 1.7 CDTI ecoflex. AG had een gem. testverbruik van 7.7L/100km
Dan mag ik nog niet klagen met een verbruik van 5.3 L/100km op 11.000km.
Comment
-
Nog een kleine update over mijn verbruik (1.4 Turbo benzine): gemiddelde over de laatste 100 km (kmstand 650) : 10.0 liter!!!!! Waanzinnig hoog ja, en ik schakel dus écht zo vroeg mogelijk, niet boven de 2500 rpm, meestal op 2000 rpm al..man man, had ik dit op voorhand geweten enige reden dat ik nu kan bedenken is het koude weer, maar dan nog..pfff. Oke ja, het zal hoogstwaarschijnlijk nog zakken, maar als Opel volgens de norm 5.9 liter opgeeft, en je zit aan het dubbele, dan stel ik mij serieus vragen hoor..
Comment
Comment