Zow €1200,- is inderdaad veel geld voor "alleen" navigatie. De oplossing die ik wil gaan aanschaffen (volgend jaar) kost wellicht hetzelfde maar dan krijg je er wel veel meer voor terug. En dat is dan incl. 2 schermen achter of één in het dak... en een achteruitrij camera...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Opel Astra J
Collapse
X
-
Ik heb in september de navigatie voor 150 euro kunnen krijgen (alsook de 18 inch velgen en bluetooth gsm verbinding). Blijkbaar waren de autoverkopen zodanig slecht toen, dat ze massaal gratis opties uitdeelden
Ik moet eerlijk zeggen, had ik de volle pot moeten betalen, dan had ik het sowieso niet genomen. Achteraf gezien ben ik er toch zeer tevreden mee..de gps-ontvangst is uitstekend, de grafische vormgeving is misschien niet zo mooi als een tomtom, maar ik mag zeker niet klagen, kaarten zijn (voorlopig) nog up-to-date en hij doet zijn werk gewoon prima zoals het hoort. Het oogt een stuk mooier/moderner dan de gewone radio + het zit mooi ingebouwd, in tegenstelling tot veel andere automerken waar ze tegenwoordig een halve tablet op het dashboard plakken (kwestie van smaak natuurlijk).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door FreddyF1 Bekijk BerichtenIk heb in september de navigatie voor 150 euro kunnen krijgen (alsook de 18 inch velgen en bluetooth gsm verbinding). Blijkbaar waren de autoverkopen zodanig slecht toen, dat ze massaal gratis opties uitdeelden
Ik moet eerlijk zeggen, had ik de volle pot moeten betalen, dan had ik het sowieso niet genomen. Achteraf gezien ben ik er toch zeer tevreden mee..de gps-ontvangst is uitstekend, de grafische vormgeving is misschien niet zo mooi als een tomtom, maar ik mag zeker niet klagen, kaarten zijn (voorlopig) nog up-to-date en hij doet zijn werk gewoon prima zoals het hoort. Het oogt een stuk mooier/moderner dan de gewone radio + het zit mooi ingebouwd, in tegenstelling tot veel andere automerken waar ze tegenwoordig een halve tablet op het dashboard plakken (kwestie van smaak natuurlijk).
Comment
-
Heb mijn laatste data nog niet toegevoegd. Maar algemeen gezien vind ik het verbruik nog steeds vrij hoog ja. Enkele weken geleden had ik op een trip van 200km een verbruik van 8.3 liter, dit was 50/50 stadsverkeer/snelweg. De dag ervoor ook een 100 km gereden, meer rustige banen, 7.4 liter gemiddeld toen, dat zijn al meer normale waardes. Maar zodra ik korte ritjes maak van +- 5km, schiet het verbruik omhoog naar 9+ liter, met soms pieken van 10 à 11 liter bij nog kortere ritjes. Het is dus duidelijk dat een koude motor ontzettend veel verbruikt (zeker met deze wintertemperaturen). Jammer genoeg doe ik meestal korte ritten, dus ik reken er niet op dat het verbruik nog veel zal zakken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door FreddyF1 Bekijk BerichtenHeb mijn laatste data nog niet toegevoegd. Maar algemeen gezien vind ik het verbruik nog steeds vrij hoog ja. Enkele weken geleden had ik op een trip van 200km een verbruik van 8.3 liter, dit was 50/50 stadsverkeer/snelweg. De dag ervoor ook een 100 km gereden, meer rustige banen, 7.4 liter gemiddeld toen, dat zijn al meer normale waardes. Maar zodra ik korte ritjes maak van +- 5km, schiet het verbruik omhoog naar 9+ liter, met soms pieken van 10 à 11 liter bij nog kortere ritjes. Het is dus duidelijk dat een koude motor ontzettend veel verbruikt (zeker met deze wintertemperaturen). Jammer genoeg doe ik meestal korte ritten, dus ik reken er niet op dat het verbruik nog veel zal zakken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door turbodiesel Bekijk BerichtenToen ik mijn astra kocht in 2011 twijfelde ik of het een benzine of een diesel zou worden. Omdat ik meestal korte ritten maak (6-12km) zeiden ze in de garage dat ik best voor een benzine zou gaan, de dieselprijs zou die van benzine evenaren en ik zou problemen krijgen met de dieselfilter en EGR klep. Toch heb ik toen voor een 1.3 diesel cdti ecoflex gekozen. Nu na 21000 km nog altijd geen enkel probleem gehad en de het verschil tussen de diesel- en benzineprijs is er nog altijd. Mijn gemiddeld verbruik is +- 5,2 L/100km.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door FreddyF1 Bekijk BerichtenDe 1.7 cdti kost toch nog 1000 euro meer dan de 1.4 turbo. Duurt toch een tijdje vooraleer je dat voordeel terug hebt. De 1.3 zou wat te licht zijn voor mijn eisen. Ik denk niet dat ik ooit een diesel zal kopen, het spreekt me gewoon niet aan, alhoewel het natuurlijk plezierig rijdt in het dagelijkse verkeer met al dat koppel onderin. Er hangt al genoeg fijn stof in de luchtOpel Corsa 1.7 cdti (sold)
Opel Astra ST Sport (sold)
Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door FreddyF1 Bekijk BerichtenDe 1.7 cdti kost toch nog 1000 euro meer dan de 1.4 turbo. Duurt toch een tijdje vooraleer je dat voordeel terug hebt. De 1.3 zou wat te licht zijn voor mijn eisen. Ik denk niet dat ik ooit een diesel zal kopen, het spreekt me gewoon niet aan, alhoewel het natuurlijk plezierig rijdt in het dagelijkse verkeer met al dat koppel onderin. Er hangt al genoeg fijn stof in de lucht
Comment
-
De 1.4T is inderdaad geen sprintkanon, maar in de astra voldoet hij voorlopig wel nog (scheelt 200kg tov de zafira tourer). Ik vind hem in ieder geval vlot genoeg. Al zou er wel wat meer pit mogen zitten in de 5de en 6de versnelling. Ik overweeg nog altijd sterk om hem later dit jaar wat anabolen te geven 120 naar 165 pk zal een groot verschil zijn denk ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door FreddyF1 Bekijk BerichtenDe 1.4T is inderdaad geen sprintkanon, maar in de astra voldoet hij voorlopig wel nog (scheelt 200kg tov de zafira tourer). Ik vind hem in ieder geval vlot genoeg. Al zou er wel wat meer pit mogen zitten in de 5de en 6de versnelling. Ik overweeg nog altijd sterk om hem later dit jaar wat anabolen te geven 120 naar 165 pk zal een groot verschil zijn denk ik.Opel Corsa 1.7 cdti (sold)
Opel Astra ST Sport (sold)
Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Cob22 Bekijk BerichtenNiet om het een of ander maar de moderne turbo benzine motoren stoten meer fijnstof uit dan de moderne turbo dieselmotor alleen is dat veel minder bekend. Ook zijn de vroeger atmosferische benzine blokjes vaak zuiniger dan de moderne turbo benzine motoren
Comment
-
Snel even googlen levert tal van resultaten, zoals deze: http://www.autoblog.nl/fijnstof-aler...er-dan-diesels
Kort samengevat: de directe injectie zorgt voor een veel hogere fijn stof uitstoot.
@Cob22, je hebt zeker een punt van dat verbruik, in theorie zijn de moderne motoren allemaal heel zuinig en schoon, maar de praktijk geeft toch een ander beeld. Ik ken genoeg mensen die rondrijden met 10 jaar oude benzines, waarvan het verbruik eigenlijk gelijk ligt aan het mijne.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door FreddyF1 Bekijk BerichtenSnel even googlen levert tal van resultaten, zoals deze: http://www.autoblog.nl/fijnstof-aler...er-dan-diesels
Kort samengevat: de directe injectie zorgt voor een veel hogere fijn stof uitstoot.
@Cob22, je hebt zeker een punt van dat verbruik, in theorie zijn de moderne motoren allemaal heel zuinig en schoon, maar de praktijk geeft toch een ander beeld. Ik ken genoeg mensen die rondrijden met 10 jaar oude benzines, waarvan het verbruik eigenlijk gelijk ligt aan het mijne.
Nu ingeval dit is totaal offtopic en niet boeiend in dit astra J topic men excuses.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door FreddyF1 Bekijk BerichtenDe 1.4T is inderdaad geen sprintkanon, maar in de astra voldoet hij voorlopig wel nog (scheelt 200kg tov de zafira tourer). Ik vind hem in ieder geval vlot genoeg. Al zou er wel wat meer pit mogen zitten in de 5de en 6de versnelling. Ik overweeg nog altijd sterk om hem later dit jaar wat anabolen te geven 120 naar 165 pk zal een groot verschil zijn denk ik.
Comment
-
Ik weet dat dit hier al eens besproken is geweest, maar ik wil af van die geel gekleurde rij/standlichten. Het moeten niet persé LED-lampen zijn, het mogen ook gewoon wittere gekleurde lampen zijn. En het belangrijkste,... ZEKER geen foutmelding op de BC, want ben daar allergisch aan ;-). Zijn er hier aanbevelingen of links van. Of zijn er hier mensen die de oplossing weten? Thx alvast.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mike-e-Cox Bekijk BerichtenIk weet dat dit hier al eens besproken is geweest, maar ik wil af van die geel gekleurde rij/standlichten. Het moeten niet persé LED-lampen zijn, het mogen ook gewoon wittere gekleurde lampen zijn. En het belangrijkste,... ZEKER geen foutmelding op de BC, want ben daar allergisch aan ;-). Zijn er hier aanbevelingen of links van. Of zijn er hier mensen die de oplossing weten? Thx alvast.
Comment
-
Gm tuningparts zou beweren ook geen foutcodes te hebben met hun plug en play sets iiig.
En een turbo motor moet zijn krachten lager zoeken dan een atmosferische motor natuurlijk,dus het is iig een kwestie van rijden.
Als ik de A14XER in toeren rijd heeft hij meer dan power genoeg naar mijn mening.
Heb de turbo motoren ook gereden (120 en 140 pk versie ) 140 pk versie kon me ook niet veel meer bekoren dan de 120 pk,
kwestie de evt meerprijs te betalen dan.
Maar zoals ik al eerder zei,hou ik niet van turbo motoren (althans op een kleine cilinderinhoud ) dus koos ik voor een atmosferische variant.
Comment
Comment