Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jeff_R Bekijk Berichten
    Beste,

Ik heb exact hetzelfde probleem... De garage kon ook geen probleem vaststellen.
    Heb je dit opgelost gekregen? Zoja, graag wat feedback.

Dank bij voorbaat.
    Ik heb er de laatste tijd weinig last van, (ofwel ben ik eraan gewend geraakt ). Af en toe nog eens..maar het lijkt wel dat de ontvangst verbeterd is sinds ik bij de radio opties RDS Lokaal heb uitgezet.
    Misschien kan je dat ook eens proberen? Ik heb hem destijds ook binnen gestoken in de garage, maar die vonden niks, dan een tijdje later nog eens gaan klagen, toen gingen ze eens kijken of Opel er raad mee wist, maar ze konden mij niet verder helpen..
    Opel Astra J 1.4 Turbo

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tommie73 Bekijk Berichten
      euh sinds 13/4 ? de mijne rijdt al rond van dec.2011 met 160pk via BR ....is al lang mogelijk ! rijdt GE-WEL-DIG ! ! !
      Misschien de 125pk (110) versie, de vernieuwde 130pk (110) was blijkbaar nog niet mogelijk.

Sent from my Nokia Lumia 920 using Board Express
      Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

• Hoi,ik ben sinds gisteren ook eigenaar van een astra st,cosmo,1.7cdti 110 pk,asteroid grey ik ben van plan deze wagen een beetje beter te verzorgen dan men vorige.
        Welke producten kan ik best aankopen als beginnend detailer,en via welke site te bestellen ik heb al eens rondgekeken op waxworld.nl.
        Alvast bedankt.

Comment

• Zo de trekhaak zit eronder....

Extra bedrading....

Comment

• Ook zelf geïnstalleerd?? Ge moet toch zeggen dat dat 2 keer niks is , juist de bedrading aansluiten is mss niet voor iedereen weg gelegd.
            DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Yup alles zelf gedaan. Klein dagje werk bij elkaar maar opzich goed te doen. Hij is afneembaar dus zit er alleen op als ik hem nodig heb

Comment

• Voor diegene die al beroep hebben gedaan op myopel.be
                Komende vrijdag moet ik op onderhoud (klein, 30.000km).
                Nu heb ik mij op myopel.be ingeschreven. Moet ik die afspraak nu ook nog eens via myopel.be bevestigen? Ik heb die afspraak gemaakt bij het wisselen van de winterwielen bij de dealer zelf.
                Of hoe werkt zoiets? Je krijgt 20 euro korting via myopel.be. bij een klein onderhoud.
                2012 Opel Astra ST Ecoflex
                2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

• Ik heb voor mijn vorig onderhoud gewoon een afspraak gemaakt bij de dealer, bevestiging via myopel was niet nodig. Wel bij de dealer zeggen dat je myopel hebt, want anders houden ze die korting niet van uw factuur.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door f.v Bekijk Berichten
                    Ik heb voor mijn vorig onderhoud gewoon een afspraak gemaakt bij de dealer, bevestiging via myopel was niet nodig. Wel bij de dealer zeggen dat je myopel hebt, want anders houden ze die korting niet van uw factuur.
                    jup, ik heb hetzelfde gedaan als hierboven.

Comment

• @ engineer :
                      kijk ook eens bij carclean.nl...geven erg goede service en op hun forum vind je erg veel nuttige info terug.

Comment

• Als je het profiel op My Opel volledig hebt ingevuld weten ze bij je dealer automatisch dat je My Opel hebt. Zij zijn degenen die de uitgevoerde werken invoeren in dat systeem. Tenzij je een dealer hebt die zijn botten veegt aan My Opel natuurlijk. Maar het nog eens vermelden de dag zelf kan natuurlijk geen kwaad.

Comment

• Volgens My Opel is er na 15000 km of een half jaar een safety check. Weet iemand of dat noodzakelijk is en wat dat inhoudt?

Onze 1.4T heeft nu bijna 9000 km en we hebben hem nu zo'n 7 maanden.

Nog steeds zéér tevreden. Verbruik zit nu rond de 7,3.
                          Last edited by ; 28/04/2013, 22:12.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Torchus Bekijk Berichten
                            Volgens My Opel is er na 15000 km of een half jaar een safety check. Weet iemand of dat noodzakelijk is en wat dat inhoudt?

Als ik mij goed herinner is dat een controle op 14 punten: bandenspanning, 'vitale' functies (lichten, ruitenwissers,..). Als ik mij niet vergis kan je op MyOpel bij historiek of overzicht kijken wat Safety Check inhoudt.

Comment

• Ik heb gister voor het eerst een verdere afstand met de astra gereden dan dat ie gewoon is , zo een 250 km .
                              En hoe langer je rijd hoe confortabeler hij precies word,ligt zo zalig op de weg.
                              Heb voor het eerst 450 km kunnen doen met 32 liter benzine (super 9 wat neerkomt op gemiddelde van 7.1 liter verbruik.
                              Vind ik erg goed,gezien mijn verbruik altijd rond de 10 liter ligt ,wel eerlijkshalve in nederland heb ik wel op enkele momenten mijn snelheid,
                              proberen laag te houden en me aan de snelheid limiet te houden.
                              Lukt niet heel goed zeker op een 100km snelweg op een lege autostrade om half 7 smorgens,maar heb het toch zoveel mogelijk gedaan.
                              Ben zelfs niet boven de 135 op teller geweest naar mijn weten dus zal wel verklaren waarom ie wat minder drinkte dan gewoonlijk .
                              Heeft ie nu exact 6000 km toen ik hem binnen zette in de garage

Comment

• Trekhaak

Ziet er goed uit. (Je hebt geen parkeersensoren of wel?)
                                Ik ben ook van plan zelf de trekhaak eronder te zetten en heb nog wat vragen.
                                Welke kabelset heb je genomen? (7 of 13 polig)
                                Moet er nog bedrading naar de voorkant van de auto getrokken worden of zit alles in de koffer?
                                En heb je de software nog aangepast?
                                Last edited by ; 30/04/2013, 10:43.

Comment

• Remlichten en massa moet achteraan aangesloten worden, daarna moet er vooraan aan de OBD stekker en de zekeringskast afgetapt worden. Kabel trekken is niet moeilijk en op 10 minuutjes geflikt. Ik heb mijn kabels onder de plastieke dorpels gestoken van de deuren en hem zo tot voor getrokken. Daar zie je niks van. Die van mij heeft wel sensoren maar deze worden nu automatisch uitgeschakeld als er een aanhanger is aangekoppeld. Ik heb een 7 polige stekker gemonteerd (dient voor een klein remorqueske voor het containerpark). Dat ding moest wel aangemeld worden bij de opeldealer om het correct te laten werken. Ik heb deze set gemonteerd gehad.

Dit is de montagehandleiding van de elektrische set
                                  DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bjorncoupe Bekijk Berichten
                                    Vind ik erg goed,gezien mijn verbruik altijd rond de 10 liter ligt
                                    Jij trapt je atmosferische 1.4 serieus op zijn staart denk ik, 10 liter verbruik. Wow! Die van mij drinkt gemiddeld tussen de 7,6 en 7,8 liter in stadsverkeer, wat toch serieus meer verbruikt dan autosnelweg.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Goossens Bjorn Bekijk Berichten
                                      Remlichten en massa moet achteraan aangesloten worden, daarna moet er vooraan aan de OBD stekker en de zekeringskast afgetapt worden. Kabel trekken is niet moeilijk en op 10 minuutjes geflikt. Ik heb mijn kabels onder de plastieke dorpels gestoken van de deuren en hem zo tot voor getrokken. Daar zie je niks van. Die van mij heeft wel sensoren maar deze worden nu automatisch uitgeschakeld als er een aanhanger is aangekoppeld. Ik heb een 7 polige stekker gemonteerd (dient voor een klein remorqueske voor het containerpark). Dat ding moest wel aangemeld worden bij de opeldealer om het correct te laten werken. Ik heb deze set gemonteerd gehad.

Dit is de montagehandleiding van de elektrische set
                                      http://img3.rameder.be/assets/files/.../107407_v1.pdf
                                      Bedankt voor de info!!
                                      Ik ga zelf voor een 13-polige stekker maar dat zal niet veel moeilijker zijn.
                                      Nu nog op zoek naar een leuke aanbieding (heb geen haast met een trekhaak)...

Als ik trouwens op Rameder.nl (of BE) zoek op mijn type astra (een sports tourer) kom ik uit op een afneembare trekhaak van Westfalia. De Bosal past (denk ik) alleen onder een hatchback.
                                      In de beschrijving van de Westfalia staat echter dat een uitsnede (gat) in de bumper niet gemaakt hoeft te worden...
                                      Is er iemand die dit kan bevestigen?
                                      Last edited by ; 01/05/2013, 14:18.

Comment

• Klopt,dat had ik al eerder aangegeven in dit topic,ik rij vrij weinig maar als ik rij is het een wat langere rit op de snelwegen.En eens de motor warm is rij ik redelijk vlot door idd maar dat maakt mij ook niet uit hoor,maar deze schoonheid kan goed drinken als het moet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Torchus Bekijk Berichten
                                          Volgens My Opel is er na 15000 km of een half jaar een safety check. Weet iemand of dat noodzakelijk is en wat dat inhoudt?

De mijne wordt ook bijna 6 maand, maar aangezien ik nog maar 3800 km heb, ga ik mooi wachten tot mijn jaarlijks onderhoud.
                                          Vorige week heb ik een lange rit gemaakt, waarvan een groot deel autostrade, en het verbruik viel zeer goed mee, 7,2 liter! En ik heb absoluut niet zuinig gereden. Eenmaal die motor deftig op temperatuur staat, is hij best wel zuinig. Het zijn de korte ritten die mijn gemiddeld verbruik echt de hoogte injagen Ritjes naar de supermarkt van 2 à 3 km, krijg ik echt niet onder de 9,5 liter.

Voor de rest ben ik ook nog steeds tevreden over de wagen, op 2 puntjes na..
                                          1) de radio ontvangst blijft af en toe irritaties opwekken
                                          2) sinds kort zit er een rammel aan dat grijze plastiek aan de interieur verlichting aan de dakhemel.. als ik er eens goed op duw is de rammel weer ff weg, maar hij komt toch terug, ga er dit weekend eens goed naar kijken, zal waarschijnlijk wel makkelijk op te lossen zijn.
                                          Opel Astra J 1.4 Turbo

Comment

Working...
                                          X