Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door turbodiesel Bekijk Berichten
    Is dit niet een beetje tegenstrijdig? Ik koop bewust een ecoflex met start/stop om zo zuinig mogelijk te rijden en dan moet de airco altijd aan staan, hoeveel zou het meerverbruik zijn?
    Ik heb ook zulke auto en na 33.000 km een gemiddeld verbruik van 5,2 liter met vooral stadsverkeer.
    Met steeds de airco aan en dat stadsverkeer vind ik dat een zeer aanvaardbaar verbruik !

Comment

• 53.000 km, heel veel stadsverkeer en files, durf nogal eens door te duwen als de baan dan eindelijk vrij is en airco die altijd aanstaat. Gemiddeld verbruik van 5.5l met mijn 1.3cdti.

Nog mensen die last hebben van de airco die ijskoude lucht blaast? Gisteren kwam er ijskoude lucht uit de verluchting terwijl het buiten en in de wagen niet echt warm was.

Comment

• Ja ik heb daar ook soms last van. Het kan buiten 12° en bewolkt zijn, airco staat op 21° en nog blaast hij koud. Misschien komt het omdat de wagen een donkere kleur heeft en de airco 'denkt' dat het te warm is in de wagen? Iets loos met de sensor?
        Maar anders geen klagen over de airco. Is echt zeer goed en efficiënt.

Verbruik hier is 5,5 over 32.000 km met gemiddeld snelheid van 46km/u. Rijstijl is rustig tot soms wat harder. Veel stadsverkeer, af en toe wat langere afstanden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Evert Bekijk Berichten
          Ja ik heb daar ook soms last van. Het kan buiten 12° en bewolkt zijn, airco staat op 21° en nog blaast hij koud. Misschien komt het omdat de wagen een donkere kleur heeft en de airco 'denkt' dat het te warm is in de wagen? Iets loos met de sensor?
          Maar anders geen klagen over de airco. Is echt zeer goed en efficiënt.
          Inderdaad, heb regelmatig hetzelfde voor. Zal het binnenkort eens melden als hij binnen moet voor onderhoud.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DyNaRaX Bekijk Berichten
            Inderdaad, heb regelmatig hetzelfde voor. Zal het binnenkort eens melden als hij binnen moet voor onderhoud.
            Heb ik ook voor? Hij blijft soms continu koude lucht blazen, soms echt irritant!

Comment

• heb gisteren de temp op 24°C moeten zetten om een beetje warme lucht te krijgen.
              Last edited by DyNaRaX; 14/05/2013, 17:05.

Comment

• Kan er mij iemand met 100% zekerheid zeggen of er een trekhaak geplaatst mag worden onder een ecoflex waarop bij aankoop 15% overheidskorting was. De dealer zegt dat het gelijkvormigheidsattest nogal onduidelijk is, politie zegt dat er nooit een trekhaak onder een eco wagen mag???? 103_4017.jpg
                Last edited by ; 14/05/2013, 20:18.

Comment

• Als op je gelijkvormigheidsattest staat dat je wagen 1000kg mag trekken dan mag je een trekhaak laten plaatsen. Bvb. mijn wagen is ook een 'Ecoflex' en die mag 1400kg trekken.

@Dynarax: daarnet ook gehad: 12 °C buiten en op 21° blies hij koude lucht. Ik moet wel zeggen dat het niet koud was in de wagen toen ik instapte, eerder kamertemperatuur.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Evert Bekijk Berichten
                    Als op je gelijkvormigheidsattest staat dat je wagen 1000kg mag trekken dan mag je een trekhaak laten plaatsen. Bvb. mijn wagen is ook een 'Ecoflex' en die mag 1400kg trekken.

@Dynarax: daarnet ook gehad: 12 °C buiten en op 21° blies hij koude lucht. Ik moet wel zeggen dat het niet koud was in de wagen toen ik instapte, eerder kamertemperatuur.
                    inblaastemp. van airco is niet afhankelijk van de buitentemp. maar van de binnentemp. het is nu eenmaal vlug warmer dan 21° in de wagen en de airco gaat natuurlijk koude lucht blazen zolang dat de ingestelde temp. niet bereikt is. Dus gewoon de temp. hoger instellen bv.24° en misschien de ventilatorstand verlagen.

Comment

• Mijn wagen heeft gisteren gans de dag buiten gestaan op de parking, de zon heb ik van de ganse dag in Breda niet gezien en dan van Breda tot Brussel (1u30) koude lucht is denk ik toch niet echt normaal. Het rare is dat hij het niet altijd doet.
                      Als de wagen in de zon gestaan heeft blaas de airco hard de eerste minuten en daarna rustiger, gisteren blies hij constant ijskoude lucht.

Comment

Kan er mij iemand met 100% zekerheid zeggen of er een trekhaak geplaatst mag worden onder een ecoflex waarop bij aankoop 15% overheidskorting was. De dealer zegt dat het gelijkvormigheidsattest nogal onduidelijk is, politie zegt dat er nooit een trekhaak onder een eco wagen mag???? [ATTACH=CONFIG]96960[/ATTACH]
                        Op mijn vrouw haar corsa mocht het NIET maar op mijn astra wel.

Comment

• Trekhaak mag erop. Coc schrijft het voor. Verticale kogeldruk is 75kg, onberemd 680kg beremd 1000kg. Mag er dus perfect onder.
                          DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DyNaRaX Bekijk Berichten
                            Mijn wagen heeft gisteren gans de dag buiten gestaan op de parking, de zon heb ik van de ganse dag in Breda niet gezien en dan van Breda tot Brussel (1u30) koude lucht is denk ik toch niet echt normaal. Het rare is dat hij het niet altijd doet.
                            Als de wagen in de zon gestaan heeft blaas de airco hard de eerste minuten en daarna rustiger, gisteren blies hij constant ijskoude lucht.
                            Is dat op de 'Eco' stand of gewoon?

Comment

• Ivm die trekhaak,er zijn idd wagens die er tussenuit vallen,want toen ik voor een trekhaak ging horen bij een,
                              onafhankelijke plaatser , moest hij mijn motor type weten en de 75 kilowatt mocht ie op.
                              Maar je hebt bij de j (als ze in belgie wel geleverd zijn weet ik niet) ook een 90 pk versie in benzine las ik ergens.
                              En daar zou ie dan wss niet opgemogen hebben.

Ik ga bij het onderhoud nog eens polsen voor de prijs origineel oem (dacht dat een vaste 600 euro inc plaatsing was)
                              Maar wil ook eens horen achter de afneembare (als die oem te krijgen is,maar dat zal wel )

Comment

• Gewoon op uwe COC (gelijkvormigheidsattest) kijken, daar staat op of hij een trekhaak mag hebben of niet. Ge moet kijken of hem ne verticale last heeft op de bol (75kg) Of hem een sleepgewicht heeft gekregen bij "niet beremde aanhanger en beremde aanhanger". Als enkel het vakje "verticale last" is ingevuld, dan mag hij een trekhaak hebben maar mag dan ook enkel gebruikt worden voor een fietsendrager. Reden waarom sommige wagens geen trekhaak mogen hebben is de 15% overheidskorting die ze gekregen hebben. Bij het plaatsen van een trekhaak wordt de aerodynamica verstoord waardoor de wagen niet meer voldoet aan zijn uitstoot.
                                DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Goossens Bjorn Bekijk Berichten
                                  Gewoon op uwe COC (gelijkvormigheidsattest) kijken, daar staat op of hij een trekhaak mag hebben of niet. Ge moet kijken of hem ne verticale last heeft op de bol (75kg) Of hem een sleepgewicht heeft gekregen bij "niet beremde aanhanger en beremde aanhanger". Als enkel het vakje "verticale last" is ingevuld, dan mag hij een trekhaak hebben maar mag dan ook enkel gebruikt worden voor een fietsendrager. Reden waarom sommige wagens geen trekhaak mogen hebben is de 15% overheidskorting die ze gekregen hebben. Bij het plaatsen van een trekhaak wordt de aerodynamica verstoord waardoor de wagen niet meer voldoet aan zijn uitstoot.
                                  Dat is nu juist de twijfel of het mag. Zoals je kan zien zijn de trekkrachten en de verticale last ingevuld op het gelijkvormigheidsattest, maar er is wel een overheidskorting van 15% gegeven op mijn astra.

Comment

• Alst op de COC sta ist toegelaten en ik kant weten want ik werk op de control

Comment

Dat is nu juist de twijfel of het mag. Zoals je kan zien zijn de trekkrachten en de verticale last ingevuld op het gelijkvormigheidsattest, maar er is wel een overheidskorting van 15% gegeven op mijn astra.
                                      Mijne astra CDTI 130 pk heeft een trekhaak af fabriek.
                                      Ook met 15% eco-premie.

Comment

• De Sport versie heeft een iets verlaagd onderstel tov bv. cosmo.
                                        is dat groot verschil in rijden?
                                        Ik zou een sport willen bestellen, maar mag natuurlijk niet heel hard geveerd zijn. De dealer heeft enkel een cosmo staan om mee te rijden...

Comment

• Ik heb een sport chassis gehad op men Corsa D en nooit of te nimmer zou ik dat nog nemen. Was wel in combinatie met 17" wiel maar dat ding was been en been hard!

Comment

Working...
                                          X