Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Opletten met andere schijven plaatsen he Bjorn, kan je miserie mee hebben op de autokeuring.
    Ik heb zo eens nieuwe schijven van Brembo laten plaatsen op mijn vorige Astra, man,man wat was dat een zever op de keuring ! Heb mogen attesten van de garage en de invoerder van Brembo mogen voorleggen dat ze wel degelijk op een simpele Astra mochten. Het waren geen race toestanden hè, gewone simpele schijven....... 'k Had blijkbaar ne strever vast

Comment

• 9Iemand hier bekend met het weke deel op de a14xer motor , namelijk de nokkenasverstellers daar zouden zeefjes opzitten,
      maar deze zouden nogal snel verstoppen (gevoelig aan zijn) .
      Ook zouden ze gevoelig zijn aan condens in de olie (sludge)
      Een door en door opel die hard / mechanicien van opel wist me dat gisteren op een opel meeting te zeggen na ik hier achter vroeg

Wou me er wat in gaan verdiepen, om evt. problemen toch wat voor te zijn.

Nu mijn j heeft momenteel nergens last van,buiten een toch tikkend geluidje , dat absoluut geen kleppen geluid is.
      Had het bij de dealer ook eens gevraagd, en die kwam ook luisteren en hij zei dat dit compleet normaal is.
      Nu onze A16XER heeft dit geluidje trouwens ook blijkbaar (en die wagen is nu 3 jaar en +- 60.000 km ) .
      De A14XER heeft nu 6500 km en is 11 maand.
      Dit geluidje zou komen dat de injectors vrij hoog in de cilinderkop liggen.

9/10 is dit idd compleet normaal, doch door alle problemen die ik al had met vorige auto's , wil ik de problemen wat proberen voor zijn.

Oja ook iemand ervaring met verlenging van fabrieksgarantie, ik wil dit evt wel doen met de j.
      Zou kunnen tot 23 maand na aankoop , dus heb nog wel even tijd.

Comment

• werk op de keuring Attest gelijke kwaliteit erbij en klaar
        DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bercki Bekijk Berichten
          Opletten met andere schijven plaatsen he Bjorn, kan je miserie mee hebben op de autokeuring.
          Ik heb zo eens nieuwe schijven van Brembo laten plaatsen op mijn vorige Astra, man,man wat was dat een zever op de keuring ! Heb mogen attesten van de garage en de invoerder van Brembo mogen voorleggen dat ze wel degelijk op een simpele Astra mochten. Het waren geen race toestanden hè, gewone simpele schijven....... 'k Had blijkbaar ne strever vast
          LOL Bjorn werkt op de keuring !
          Nu in Brasschaat maar vroeger in Oostende ! hahaha...

Comment

• [QUOTE=Polleke2;5120524]LOL Bjorn werkt op de keuring !

I know ,

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bjorncoupe Bekijk Berichten
              Oja ook iemand ervaring met verlenging van fabrieksgarantie, ik wil dit evt wel doen met de j.
              Zou kunnen tot 23 maand na aankoop , dus heb nog wel even tijd.
              Met de kilometers die jij doet, vind ik dat weggesmeten geld.
              2012 Opel Astra ST Ecoflex
              2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

• Hello,

Weet iemand ergens waar ik zo'n hondenrek kan vinden voor de Opel Astra J? We hebben een "universeel" gekocht, maar natuurlijk past dat niet (Gelukkig wel in de auto van de vriendin)

Maar zou dat zelf ook graag hebben...

Morgen moet mijn Astra binnen voor een groot onderhoud Ik zit nu aan 30600km (ongeveer), maar vorige week 800km gedaan met een volle tank. Heb dan een 52 liter getankt... Redelijk op het randje, denk ik :p Normaal haal "maar" 700km dusja Ma schakel ook anders dan vroeger

Super bakske

Comment

• Hallo,

Reeds enige tijd heb ik het forum bezocht als bezoeker en er steeds waardevolle informatie gevonden.
                  Nu heb ik mij echter zelf ook geregistreerd omdat ik ook met ongemakkelijk probleempje zit op mijn nieuwe wagen.

Sinds twee weken ben ik de trotse eigenaar van een Astra J GTC, 1.7 ecoflex 110pk, 18" schoentjes.
                  Over het algemeen ben ik zeer tevreden van de auto maar er is slechts een minpuntje waar ik mij aan blijf ergeren.

De wagen heeft echt de neiging om naar rechts te trekken op de baan, voornamelijk op autostrade en 70 km/h of hoger wegen.
                  Als ik mijn stuur loslaat gaat hij eerst nog een seconde of twee rechtdoor en dan wijkt hij uit naar rechts.
                  Bandenspanning staat ok op 2.5
                  Ben hiermee al naar de garage geweest om alles te laten nakijken maar daar konden ze niet direct iets vinden.
                  Sterker nog, volgens hun mechanicien reed hij perfect normaal.
                  Ze vertelden mij dat ik vooral ook rekening moest houden met de breede banden die erop staan (245), breede banden hebben meer last van spoorvorming zeggen ze.
                  Doch, om zeker te zijn dat de wagen correct uigelijnd was hebben ze mij een bonnetje gegeven zodat ik een 3D uitlijning kon laten uitvoeren bij Donckers.
                  Ook daar bleek dat de wielen perfect uitgelijnd waren.

Zijn er hier mensen op het forum die een soortgelijke ervaring hebben op hun Astra J (al of niet GTC)?
                  En hebben ze er ook een oplossing voor gevonden of moet ik er gewoon mee leren leven?
                  Banden zelf zijn van Bridgestone.

Alvast bedankt voor jullie reactie!
                  Hieronder een fototje van mijn wagen.

977116_10151920269674606_1026973395_o.jpg

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door J.Smet Bekijk Berichten
                    Hallo,

Reeds enige tijd heb ik het forum bezocht als bezoeker en er steeds waardevolle informatie gevonden.
                    Nu heb ik mij echter zelf ook geregistreerd omdat ik ook met ongemakkelijk probleempje zit op mijn nieuwe wagen.

Sinds twee weken ben ik de trotse eigenaar van een Astra J GTC, 1.7 ecoflex 110pk, 18" schoentjes.
                    Over het algemeen ben ik zeer tevreden van de auto maar er is slechts een minpuntje waar ik mij aan blijf ergeren.

De wagen heeft echt de neiging om naar rechts te trekken op de baan, voornamelijk op autostrade en 70 km/h of hoger wegen.
                    Als ik mijn stuur loslaat gaat hij eerst nog een seconde of twee rechtdoor en dan wijkt hij uit naar rechts.
                    Bandenspanning staat ok op 2.5
                    Ben hiermee al naar de garage geweest om alles te laten nakijken maar daar konden ze niet direct iets vinden.
                    Sterker nog, volgens hun mechanicien reed hij perfect normaal.
                    Ze vertelden mij dat ik vooral ook rekening moest houden met de breede banden die erop staan (245), breede banden hebben meer last van spoorvorming zeggen ze.
                    Doch, om zeker te zijn dat de wagen correct uigelijnd was hebben ze mij een bonnetje gegeven zodat ik een 3D uitlijning kon laten uitvoeren bij Donckers.
                    Ook daar bleek dat de wielen perfect uitgelijnd waren.

Zijn er hier mensen op het forum die een soortgelijke ervaring hebben op hun Astra J (al of niet GTC)?
                    En hebben ze er ook een oplossing voor gevonden of moet ik er gewoon mee leren leven?
                    Banden zelf zijn van Bridgestone.

Alvast bedankt voor jullie reactie!
                    Hieronder een fototje van mijn wagen.

[ATTACH=CONFIG]97451[/ATTACH]
                    Hier 19 inch met 245 breedte. Geen probleem met sporing. Ik hou wel steeds mijn stuur vast op de autosnelweg

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                      Hier 19 inch met 245 breedte. Geen probleem met sporing. Ik hou wel steeds mijn stuur vast op de autosnelweg
                      Normaal gezien ik ook maar is vooral om eens te zien in welke richting hij trekt aangezien mijn stuurwiel 90% van de tijd een 5 a 6° links gedraaid moet houden om rechtdoor te blijven rijden. ;-)

Comment

Normaal gezien ik ook maar is vooral om eens te zien in welke richting hij trekt aangezien mijn stuurwiel 90% van de tijd een 5 a 6° links gedraaid moet houden om rechtdoor te blijven rijden. ;-)
                        Maar DAT is niet normaal !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door hattrick25 Bekijk Berichten
                          Hello,

Weet iemand ergens waar ik zo'n hondenrek kan vinden voor de Opel Astra J? We hebben een "universeel" gekocht, maar natuurlijk past dat niet (Gelukkig wel in de auto van de vriendin)

Maar zou dat zelf ook graag hebben...

Morgen moet mijn Astra binnen voor een groot onderhoud Ik zit nu aan 30600km (ongeveer), maar vorige week 800km gedaan met een volle tank. Heb dan een 52 liter getankt... Redelijk op het randje, denk ik :p Normaal haal "maar" 700km dusja Ma schakel ook anders dan vroeger

Super bakske
                          is dat met de diesel of de 1.4 turbo 140 pk

Comment

• Hey Polleke2 ik weet dat jij ook met 19inch rijdt misschien kan jij mij verder helpen.
                            Ik heb sinds 4 weken een diepe snee in mijn rechter voorband.
                            Volgens de garage bij Opel is het niet verstandig om hiermee verder te rijden en zou ik die moeten vervangen wegens kans op klapband.
                            Momenteel rij ik daar dus al 4 weken mee. (Ik zal morgen eens een foto posten van die snee)
                            Het is wel zonde want alle 4 de banden zijn nog in perfecte staat.
                            Uiteraard zijn deze niet goedkoop.
                            Ik zal enkel dan mijn 2 voorste banden moeten vervangen waarschijnlijk.
                            Maar moeten deze dan van hetzelfde merk zijn?
                            Last edited by ; 11/06/2013, 16:09.

Comment

• Of laten vulkaniseren als ze dat nog doen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Adam Opel Bekijk Berichten
                                Of laten vulkaniseren als ze dat nog doen
                                Dat is misschien ook een optie, maar daar hebben ze natuurlijk niks over gezegd. Nieuwe band zeggen ze
                                Dure grap voor nog zo een mooie banden op men 19inch

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bartev Bekijk Berichten
                                  Hey Polleke2 ik weet dat jij ook met 19inch rijdt misschien kan jij mij verder helpen.
                                  Ik heb sinds 4 weken een diepe snee in mijn rechter voorband.
                                  Volgens de garage bij Opel is het niet verstandig om hiermee verder te rijden en zou ik die moeten vervangen wegens kans op klapband.
                                  Momenteel rij ik daar dus al 4 weken mee. (Ik zal morgen eens een foto posten van die snee)
                                  Het is wel zonde want alle 4 de banden zijn nog in perfecte staat.
                                  Uiteraard zijn deze niet goedkoop.
                                  Ik zal enkel dan mijn 2 voorste banden moeten vervangen waarschijnlijk.
                                  Maar moeten deze dan van hetzelfde merk zijn?
                                  In principe zou ik die laten vervangen als die snee in de zijkant van de band is.
                                  Met 19 inch heb je sowieso weinig flank over.
                                  Natuurlijk is 250 euro veel voor een nieuwe band maar je hebt nog maar drie perfecte i.p.v. vier.
                                  En dat het profiel nog perfect is, is maar een bijkomstigheid.
                                  Uw eigen veiligheid is veel belangrijker en waardevoller dan die 250 euro vermoed ik...
                                  Ik heb het bij mijn Insignia ook eens voor gehad, en ja dat doet zeer om een band met perfect profiel op de oude-banden-hoop te moeten gooien...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                                    Maar DAT is niet normaal !
                                    Dat dacht ik ook maar volgens de garage komt dit door de brede banden die gevoelig zijn voor spoorvorming en de wagen op de uitlijnbank zetten wees uit dat alles recht staat. Kan het zijn dat het chassis niet volledig rechtstaat? Zou normaal toch niet mogen/kunnen als er maar 6km op de teller staan bij ontvangst. Kan het aan de banden liggen? Bridgestone Potenza RE050A 245/45 R18 96W. Of misschien de velgen die niet correct gebalanceerd zijn?

Comment

Dat dacht ik ook maar volgens de garage komt dit door de brede banden die gevoelig zijn voor spoorvorming en de wagen op de uitlijnbank zetten wees uit dat alles recht staat. Kan het zijn dat het chassis niet volledig rechtstaat? Zou normaal toch niet mogen/kunnen als er maar 6km op de teller staan bij ontvangst. Kan het aan de banden liggen? Bridgestone Potenza RE050A 245/45 R18 96W. Of misschien de velgen die niet correct gebalanceerd zijn?
                                      Dat die gevoeliger zijn aan spoorvorming, dat is normaal en dat heb ik ook.
                                      Heb eens met 285-ers rondgereden en dan moest je je stuur goed vasthouden
                                      Maar ik heb er met de mijne nog nooit last van gehad en er staan ondertussen 34.000 km op.
                                      Van het chassis, da is voor mij onbestaande. Dat komt allemaal uit dezelfde pers en die passeren meerdere inspectiestations.
                                      Dus da kan in principe NOOIT voorvallen. + dat ze bij de assemblage met allerlei praktische problemen komen te zitten van zaken die niet passen.
                                      Een veerpootsteun kan natuurlijk wel een probleem vormen als deze niet geheel recht is maar dan moet de uitlijning ook navenant zijn.
                                      En dat is hier ook niet het geval. Banden die slecht gebalanceerd zijn ? Dan moet je een trilling krijgen bij een bepaalde snelheid.
                                      Ik zou het in ieder geval laten onderzoeken en je niet laten afschepen, desnoods samen met de mecanicien een proefrit maken om duidelijk te maken wat uw probleem juist is.

Comment

ik heb dit vroeger gehad bij een renault express, cardan vervangen was de oplossing. Tip: registreer u eens op problemcar.nl

Comment

Dat heeft de mijne dus ook maar dan met 225/50 R17. Wagen is perfect uitgelijnd maar mijn stuur staat ietsjes naar links als ik rechtdoor rijd. Als ik hem loslaat dan trekt hij zéér lichtjes naar rechts maar niet véél. Was ook niks aan te doen zeiden ze bij mij in de garage.
                                          DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

Working...
                                          X