Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door tomdepauw Bekijk Berichten
    het is een cosmo 1.4turbo ecoflex met start & stop 120pk met volgende opties:
    -connect pack,
    -kleur: carbon flash,
    -19" lichtmetalen velgen "multi-spaaks" titanium,
    -lederen bekleding geperforeerd mondial, jet black,
    -flex-ride met CDC,
    -park & go technology pack,
    -AFL,
    -driver assistance pack,
    -alarm,
    -bandenspanningscontrole,
    -stuurverwarming met verwarmde voorzetels,
    -quickheat,
    -elektrisch verstelbare bestuurderszetel,
    -ergonomic seatcomfort pack,
    -infinity sound system,
    -DAB tuner,
    -achterspoiler,
    -elektrisch bediebaar schuif/kanteldak,
    -donker getinte ruiten achteraan

    zo denk dat ik alles nu wel heb



    mvg, Tom
    Ik denk bijna de eerste full option van het forum !
    Enkel OPC kit die ontbreekt ?
    Je hebt daar prachtige opties op een knappe bolide !
    Geniet er van en veilige kilometers !

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Goossens Bjorn Bekijk Berichten
      Hebde gij da ook in de winter da hij niet wil trekken??? Ik heb da de eerste 100m dan reageert de gas en turbo precies niet. Na 100m schiet hij dan ineens vooruit en merk je er niks meer van. Enkel als het vriest heeft hij daar last van. Bij de dealer vonden ze niks speciaals. Natuurlijk heeft hij het daar dan ook nooit want het moet vriezen en ne nacht stilstaan.
      Jep, ook al voorgehad, precies of hij moet nog wakker worden. Ik denk dat het aan de turbo ligt die nog niet zo snel op gang komt. Misschien ook mede veroorzaakt door al de ecoflex-rommel.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door tomdepauw Bekijk Berichten
        het is een cosmo 1.4turbo ecoflex met start & stop 120pk met volgende opties:
        -connect pack,
        -kleur: carbon flash,
        -19" lichtmetalen velgen "multi-spaaks" titanium,
        -lederen bekleding geperforeerd mondial, jet black,
        -flex-ride met CDC,
        -park & go technology pack,
        -AFL,
        -driver assistance pack,
        -alarm,
        -bandenspanningscontrole,
        -stuurverwarming met verwarmde voorzetels,
        -quickheat,
        -elektrisch verstelbare bestuurderszetel,
        -ergonomic seatcomfort pack,
        -infinity sound system,
        -DAB tuner,
        -achterspoiler,
        -elektrisch bediebaar schuif/kanteldak,
        -donker getinte ruiten achteraan

        zo denk dat ik alles nu wel heb



        mvg, Tom
        Amai, ferme optie lijst echt zéér mooie configuratie, zal zowat full option zijn he? Zou dit ook de eerste astra j op het forum zijn met een schuifdakje? Post gerust nog wat meer foto's, ook van het interieur!
        Veel plezier met de wagen.
        Opel Astra J 1.4 Turbo

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Evert Bekijk Berichten
          Jep, ook al voorgehad, precies of hij moet nog wakker worden. Ik denk dat het aan de turbo ligt die nog niet zo snel op gang komt. Misschien ook mede veroorzaakt door al de ecoflex-rommel.
          Ik heb dit ook al meerdere keren met mijn 1.3 ecoflex voor gehad, ook in de zomer, in garage hebben ze ook niks gevonden. Is mij nu opgevallen dat dit enkel het geval is als het partikel filter bijna vol is en vooral als dan nog eens de airco op staat.

          Comment


          • Ik heb dat altyd als hij ne nacht stil gestaan heeft en het gevroren heeft. Ik kan gas geven maar de toerenteller reageert héééééééééééééél traag. Volgens mij heeft dit toch met de computer te maken die de diesel toevoer wat toenijpt omdat het koud is. Vanaf ik mijn racechip plaatste was dit probleem véél minder erg. Daarvoor kon ik de eerste 100m niet harder dan 25km/h, na het plaatse van de racechip voel je nog wel dat er iets dicht genepen wordt maar hij trekt wel door. En aan gezien de racechip met de brandstof druk speelt, lijkt me hier ook het probleem te zitten.
            DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door turbodiesel Bekijk Berichten
              Ik heb dit ook al meerdere keren met mijn 1.3 ecoflex voor gehad, ook in de zomer, in garage hebben ze ook niks gevonden. Is mij nu opgevallen dat dit enkel het geval is als het partikel filter bijna vol is en vooral als dan nog eens de airco op staat.
              Ja ik heb het ook voor als airco opstaat, zelfs als de motor op temperatuur is. Plankgas geven en toch klimt hij tergend traag in toeren.
              Oorspronkelijk geplaatst door Goossens Bjorn Bekijk Berichten
              Ik heb dat altyd als hij ne nacht stil gestaan heeft en het gevroren heeft. Ik kan gas geven maar de toerenteller reageert héééééééééééééél traag. Volgens mij heeft dit toch met de computer te maken die de diesel toevoer wat toenijpt omdat het koud is. Vanaf ik mijn racechip plaatste was dit probleem véél minder erg. Daarvoor kon ik de eerste 100m niet harder dan 25km/h, na het plaatse van de racechip voel je nog wel dat er iets dicht genepen wordt maar hij trekt wel door. En aan gezien de racechip met de brandstof druk speelt, lijkt me hier ook het probleem te zitten.
              Als ik het zo bedenk volg ik je als je zegt dat het met de inspuiting te maken heeft. Wellicht wordt dat elektronisch begrensd.

              Comment


              • Dubbelpost blijkbaar
                Last edited by ; 05/08/2013, 09:28.

                Comment


                • Mijne Antara 2012 ( 16.000 km ) na veel ergernissen inzake de zo gezegde milieuvriendelijke DPF buiten gezwierd en beslist voor een Opel Astra j 1400 Turbo Cosmo. Hopelijk meer geluk hiermee.

                  Comment


                  • Waarschijnlijk deed ge veel te weinig kilometers voor nen diesel. Ik heb nog nooit DPF problemen gehad.
                    DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

                    Comment


                    • Misschien wel maar ik ken geen één ander merk waarbij een regeneratie uitgevoerd wordt om de 400 á 500 km, waardoor het gemiddeld verbrui komt op 12 liters/100 km

                      Comment


                      • Hoe meer korte afstanden je doet, hoe sneller de regeneraties op elkaar volgen. Dat is ook logisch omdat je uitlaat (en dpf) amper op temperatuur komen en er dus geen optimale verbranding is van de roetdeeltjes.

                        Comment


                        • Kan goed zijn, maar andere merken hebben hier wel geen last van. Kennis van mij rijdt met een Q5, ook met DPF en met een vergelijkbaar rijprofiel als ik, en deze heeft dit niet. Garagehouder heeft het grif toe dat Opel de implementatie van het DPF-systeem slecht gekozen heeft.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door mdr3939 Bekijk Berichten
                            Misschien wel maar ik ken geen één ander merk waarbij een regeneratie uitgevoerd wordt om de 400 á 500 km, waardoor het gemiddeld verbrui komt op 12 liters/100 km
                            Ik ben nu ook wel niet te spreken over dat systeem.
                            Maar een verbruik van 12 liters??? Als ik in de winter 7.4 heb, ben ik al hoog in mijn verbruik. En ik doe ook veel korte ritten, voornamelijk in de winter (het is maar 5 km naar mijn werk). Mijn auto haalt dan meestal de bedrijfstemperatuur van 90 niet!

                            Hopelijk is de naft beter nu! Heb zelf ook getwijfeld om hem 'intewisselen',maar dan zie ik hier op het forum de hoge verbruiken...

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door vochtige Bekijk Berichten
                              Ik ben nu ook wel niet te spreken over dat systeem.
                              Maar een verbruik van 12 liters??? Als ik in de winter 7.4 heb, ben ik al hoog in mijn verbruik. En ik doe ook veel korte ritten, voornamelijk in de winter (het is maar 5 km naar mijn werk). Mijn auto haalt dan meestal de bedrijfstemperatuur van 90 niet!

                              Hopelijk is de naft beter nu! Heb zelf ook getwijfeld om hem 'intewisselen',maar dan zie ik hier op het forum de hoge verbruiken...
                              Met mijn Zafira en Astra ST (vorige wagen) ook nooit problemen met de DPF, en er zitten ook regelmatig korte ritten van 5 min in.
                              Zit trouwens met mijn Zafira aan een gem verbruik van 6.5 liter, waar het gaspedaal af en toe goed wordt ingedrukt, en dat voor een wagen van bijna 1.7 ton! Best tevreden over.
                              Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

                              Opel Astra ST Sport (sold)

                              Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door mdr3939 Bekijk Berichten
                                Mijne Antara 2012 ( 16.000 km ) na veel ergernissen inzake de zo gezegde milieuvriendelijke DPF buiten gezwierd en beslist voor een Opel Astra j 1400 Turbo Cosmo. Hopelijk meer geluk hiermee.
                                Hier juist hetzelfde met mijn Zaf en heb ook de Astra Sports Tourer Cosmo 1.4 turbo aangeschaft nu , donderdag ga ik hem afhalen

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door mdr3939 Bekijk Berichten
                                  Mijne Antara 2012 ( 16.000 km ) na veel ergernissen inzake de zo gezegde milieuvriendelijke DPF buiten gezwierd en beslist voor een Opel Astra j 1400 Turbo Cosmo. Hopelijk meer geluk hiermee.
                                  Ik rijd vooral korte ritten (6 - 12 km) en heb tot heden nog geen enkel probleem met de roetfilter. Regeneratie gebeurt ongeveer om de 400 km, ik let er wel op dat ik dan de motor even laat draaien. Mijn gemidd. verbruik op 24000 Km is 4,9 liter, wat ik zeker ok vind. Bij laatste onderhoud aan technieker gevraagd of ik in de toekomst problemen kan verwachten met de DPF en hij wist mij te zeggen dat dit zeker niet zo zou zijn als ik op deze manier blijf rijden. Zou het niet zo zijn dat als de motor te zwaar is voor korte ritten er vlugger problemen met de DPF optreden. In dit forum heb ik al meermaals gelezen dat het beter is om op naft te rijden, maar als ik zie dat het verbruik bij een naft met korte ritten ongeveer 9 a 10 liter is, ben ik toch tevreden met mijn 1.3 Diesel.

                                  Comment


                                  • Ik mijn oog laten vallen op een opel astra J. In de garage in de buurt staan er 2 te koop, voor ongeveer dezelfde prijs, beide van 2011 en +- evenveel kilometers. De ene is een 1.3CDTI en de andere een 1.6i. Ik doe ongeveer 40 km per dag, dus kom ik uit bij de 1.6i. Nu heb ik veel meningen gelezen over de 1.3cdti, maar over de 1.6i vind ik nergens iets terug. Misschien wordt deze niet zo veel verkocht? Iemand die zelf een 1.6i heeft? Zoja, ben je er tevreden over?

                                    Comment


                                    • De 1.6i is al een ouder blok, maar wel zeer betrouwbaar. Indien je niet te veeleisend bent, zal dat zeker en vast voldoen.
                                      Opel Astra J 1.4 Turbo

                                      Comment


                                      • Wat is veeleisend . Ik ben gewoon van met een golf 6 1.6 te rijden. Weet niet hoe zich da verhoud ten opzichte van de astra 1.6i/1.3cdti. Een testrit zal waarschijnlijk wel duidelijkheid brengen.

                                        Comment


                                        • Ik kom ook van een golf en vond het rijden wel een groot verschil in het begin. Kwam van 1.9 tdi 90 pk golf naar astra 1.7 110 pk en vond de golf leuker vlotter rijden maar ben de astra nu gewoon en ben heel tevreden en totaal geen spijt!

                                          Comment

                                          Working...
                                          X