Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Der straks ook eens gaan kijken naar de nieuwe astra..& in het echt is hij een pak mooier dan op de foto's! Zeker dat interieur is een verbetering...en de zalige sportstoeltjes
    Wat me wel opviel is dat die 19* 5 spaaks maar 300 euro kosten? (stond op het blad)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Br3cht Bekijk Berichten
      Wat me wel opviel is dat die 19* 5 spaaks maar 300 euro kosten? (stond op het blad)
      Als je bij de Cosmo of de Sport het launch pack neemt dan krijg je 18" velgen. Als je daar dan 300€ bijlegt krijg je een upgrade naar 19" velgen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door f.v Bekijk Berichten
        Als je bij de Cosmo of de Sport het launch pack neemt dan krijg je 18" velgen. Als je daar dan 300€ bijlegt krijg je een upgrade naar 19" velgen.
        Ahzo, ik dacht al
        Maar hij is echt knap in het zwart met die velgen...opel is precies terug op de goede weg!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door G-Power Bekijk Berichten
          Wij hebben ook een testritje gemaakt met de 1.7 diesel met 110pk.

Mijn vader vond deze motor te sloom en te min voor de Astra...
          valt te zien wat je gewend bent denk ik vergeleken met mijn 120PK voelde het niet aan als een stap terug, de motor voelde zelfs levendiger aan, enkel in derde versnelling is mijn vectra sterker, maar ik denk dat dat te maken heeft met het feit dat de astra maar een paar 100km had
          www.opelklassiek.be

Comment

• 't Is vooral dat eerste verzet van de 110pk dat heel hevig is. Inderdaad een groot verschil met de 1.9 (zelfs in 150pk trim)

Comment

• zaterdag in Aalst een grijze astra gezien, hij is echt mooi, can't wait

Comment

• Mijn schoonvader is donderdag een ritje gaan doen met een Cosmo 1.7cdti en dat beviel hem goed. Hij heeft ook een mooie prijs gekregen voor een 1.4 turbo Cosmo uitvoering met launch pakket en een paar opties. Veel kans dat dat zijn nieuwe wordt.
                '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door opelfreak Bekijk Berichten
                  Testritje van 10 minuten is wat kort voor een verslag, maar dit waren mijn bevindingen:

Gereden met een Astra Enjoy 1.7Cdti 110PK

Starten ging vrij soepel en stil ivm met mijn 1.9cdti, je hoort de motor nauwelijks draaien.
                  Vertrekken is wennen, want damn, wat is die hevig Deze motor is ideaal vind ik, krachtig genoeg (zat weer veel te snel boven het maximum te rijden), stil en erg soepel.
                  Zithouding is goed, zetels zijn naar mijn mening dag en nacht verschil met de Astra H; schakelen gaat top.
                  Hij geeft je al snel een goeie indruk en rijplezier heb je gauw met deze wagen. Waar ik vooral onder de indruk van was, was dat vlot vertrekken I like that!; bij mijn 1.9cdti gaat dat erg sloom in 1ste, bij de 1.7 totaal het geval niet.

Het interieur is even wennen, maar na een tijd best gezellig, vooral de rode verlichting.
                  Onderstel is comfortabel (had 17-duims opliggen) en toch plakt hij op de weg.
                  En persoonlijk vind ik hem het beste staan in Metro

Conclusie: vergeet de H en ik zeg dit niet gauw

Edit zegt dat ik een leuk detail vergeten ben: De pinkers vooraan zitten in de mistlampbehuizing, dus ook zonder mistlampen, kan je stoefen dat je er hebt!
                  Ik had een uurvoorheen met een golf 1,6tdi gereden.
                  Amaai wat een lawaai maakt die 1,7 cdti in de astra. Is alsof je terug in de tijd ging.
                  Ook gaf de 1,6 tdi me een leuker gevoel van rijden.
                  Maar de astra is kwa design een pak mooier.

Comment

Wij hebben ook een testritje gemaakt met de 1.7 diesel met 110pk.

Mijn vader vond deze motor te sloom en te min voor de Astra...

Ik ben het eens met Opelfreak , ik heb er zaterdag ook mee gereden samen met mijn zoon en kleinzoon en we vonden het een vinnig motorke , maar als je een zware voet hebt moet je de 2 liter nemen dan .

Comment

• De 1.4 Turbo, zou die een pak vlotter zijn dan de 1.7 cdti?
                      Opel Astra J Sport - 1.4 Turbo

Comment

• Vanmiddag ben ik ook eens langs Opel geweest. Na een kwartiertje in de toonzaal de nieuwe Astra grondig te bekijken werd ik uitgenodigd voor een half uur durende testrit, alleen. De enige uitleg die nodig was ging over de elektronische handrem. Het was een 1.7CDTI 110pk met 200km op te teller. De motor heeft veel in z’n mars, dat voel je al van de eerste versnelling, maar de duw in de rug blijft vanaf 2de versnelling wel uit. Het is dan ook nog een nieuwe wagen die moet losgereden worden (hij stond wel gewoon warm). Mijn 75pk sterke dti voelt vinniger aan in lage toeren. De nieuwe diesel draait wel romiger en is zeker de betere. Voorbije vrijdag kreeg ik de kans in een A3 facelift te rijden, 1.9tdi met naar mijn gevoel 90 of 105pk, was nog tammer. Ik moet er wel bijzeggen dat dat ook een gloednieuwe wagen was die ik maar 1km gereden heb. Voor dat geld verkies ik zeker de Astra, hoewel ik een zwak heb voor Audi.
                        In de buurt zijn ze aan het wegdek aan het werken, dus daar kon ik hem qua comfort eens vergelijken met mijn weliswaar verlaagde Astra G. Dat was natuurlijk wel in orde, ik had niet anders verwacht. De verkoper sprak ook van een gepatenteerde achtertrein maar qua wegligging heb ik hem niet durven testen. Bij normaal gebruik vind ik hem in ieder geval fantastisch! Het stuurgevoel is precies, je voelt goed wat er onder de wielen gebeurt en is zwaar genoeg.
                        Het zicht rondom en de volwassen A-stijl stoorden mij totaal niet, nu ik erover nadenk. Ik voelde mij echt op mijn gemak in die Astra.
                        Qua interieur vind ik het een ongelooflijke vooruitgang. Waar ik mij bij de Astra H stoorde aan goedkoop plastiek en saaiheid, blinkt de Astra I uit in kwaliteit en klasse. Wat meteen opvalt is de ongelooflijke knoppenwinkel op de middenconsole. De leuke details die iedereen al kent zijn die rode sfeerlichtjes ter hoogte van de schakelpook en de deurhandvatten. Ook het wijzertje van de kilometerteller schijnt een lichtje op de teller, echt knap!
                        Wat mij betreft is deze Astra een schot in de roos. Al wat je maar nodig kan hebben heeft hij, en met een degelijke kwaliteit. Als hij nu in de wegliggingstesten goede punten haalt zal hij het imago van Opel deugd doen. Subjectief zijn ze daar alvast in geslaagd, ze kunnen het gebruiken en het is hen gegund.

Comment

• Dat van die duw in de rug is idd waar! Ik vermoed dat dat wel in orde komt, als er wat meer kms opstaan, mijn 1.9 was ook géén rugduwer de eerste 20.000km
                          Ik heb echter nooit het gevoel gehad dat de motor tekort kwam in de astra, en ik voelde mij metéén thuis in die wagen.
                          www.opelklassiek.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MoonDust Bekijk Berichten
                            Ik had een uurvoorheen met een golf 1,6tdi gereden.
                            Amaai wat een lawaai maakt die 1,7 cdti in de astra. Is alsof je terug in de tijd ging.
                            Ook gaf de 1,6 tdi me een leuker gevoel van rijden.
                            Maar de astra is kwa design een pak mooier.
                            en ik die zo verbaasd was van de stilte Ik nodig u uit om eens met mijnen tractor te komen rijden
                            www.opelklassiek.be

Comment

Dat van die duw in de rug is idd waar! Ik vermoed dat dat wel in orde komt, als er wat meer kms opstaan, mijn 1.9 was ook géén rugduwer de eerste 20.000km
                              Ik heb echter nooit het gevoel gehad dat de motor tekort kwam in de astra, en ik voelde mij metéén thuis in die wagen.
                              Mijn ouders hebben dat blok in hun Zafira en als ik daarmee rij valt dat keihard op hoe geweldig dat eerste en hoe tam dat tweede verzet is hoor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door George Bekijk Berichten
                                Mijn ouders hebben dat blok in hun Zafira en als ik daarmee rij valt dat keihard op hoe geweldig dat eerste en hoe tam dat tweede verzet is hoor.
                                De omgekeerde wereld met de 1.9 cdtiIn de astra valt het echter best mee hoor, dat tweede verzet, ik zat toch weer snel boven de toegestane snelheden te rijden
                                www.opelklassiek.be

Comment

• na de astra te zien en de commentaren hier te horen twijfel ik of ik niet gewoon voor de astra zou gaan, ipv te wachten tot de break er is..

Comment

De 1.4 Turbo, zou die een pak vlotter zijn dan de 1.7 cdti?
                                    Ik lees overal dat die genekt wordt door de lange bakverspreidingen om het verbruik te drukken
                                    Vind de 1.7 meer dan voldoende
                                    www.opelklassiek.be

Comment

Ik lees overal dat die genekt wordt door de lange bakverspreidingen om het verbruik te drukken
                                      Vind de 1.7 meer dan voldoende
                                      Mmm, de garage ging een testrit proberen te regelen, maar ze moeten nog zoeken naar waar er een 1.4 turbo staat...
                                      Opel Astra J Sport - 1.4 Turbo

Comment

• In België Hmmm

Comment

• bij Hens in Lier stonden 6 Astra's

de zwarte sport met 19' velgen was optisch ongetwijfeld de mooiste.
                                          er stond er ook één in de nieuwe kleur silver lake, een enjoy..vond ik persoonlijk minder geslaagd,terwijl ik die kleur op de insignia wel mooi vind.

ik vind het interieur van de nieuwe Astra gewoon schitterend,voor mij persoonlijk helemaal men ding en ik heb de proef gedaan om van de astra in een insignia te stappen en ik voelde me zelfs beter in de Astra..subliem,zeker in de cosmo uitvoering.
                                          die stoelen benaderden de sportzetels van de sport maar vind ze mooier en de inleg in dark matrix is bijzonder geslaagd...
                                          mijn mening over de buitenkant..vooraan..te braaf...zijaanzicht..oké.
                                          achteraan..geslaagd..
                                          maar das gewoon een persoonlijke visie.

ik hoop dat nu snel officiele foto's van de gtc verspreid worden..als die buitenkant de binnenkant benaderd is de keuze vlug gemaakt..anders wordt het nog wikken en wegen.

Comment

Working...
                                          X