Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Dit weekend even gaan rijden met de Astra en het is een bevestiging van alles wat hier al staat voor mij. De 1.7 met 110 pk is er op vooruitgegaan, maar de motor zou toch sowieso de 1.4 turbo worden. De Astra is er in zijn geheel ook erg op vooruitgegaan vind ik, in vergelijking met de Jetta en A3 die we hebben staat deze recente Astra een trapje hoger vind ik.

Qua kleuren stond er buiten de klassieke kleuren nu ook eentje in Iceberg bij de dealer en in het echt is dat echt wel een leuk fris kleurtje ...
    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
    '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten

Qua kleuren stond er buiten de klassieke kleuren nu ook eentje in Iceberg bij de dealer en in het echt is dat echt wel een leuk fris kleurtje ...

En waar is dat dan want ik zou dat graag in 't echt zien...

Bape

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bape Bekijk Berichten
        En waar is dat dan want ik zou dat graag in 't echt zien...

Bape
        Mullens Halen. Ik ga ervanuit dat het Iceberg is, in het echt is het knapper dan op de site De verkoper zei dat het een "nieuwe" kleur is.
        '15 Volvo XC60 D3

Comment

Dit weekend even gaan rijden met de Astra en het is een bevestiging van alles wat hier al staat voor mij. De 1.7 met 110 pk is er op vooruitgegaan, maar ...
          Wat is er in vergelijking met de vorige Astra aan de 1.7 CDTI veranderd ? Da's toch gewoon een evolutie van die stokoude Isuzumotor

Comment

• Vandaag nieuwe astra besteld:

1.7 cdti 110 Sport

Kleur: waterworld blue

Binnenbekleding: leder mondial jet black (incl. verwarmde zetels vooraan, seat comfort pack 1 & 2 en middenarmsteun achteraan met opbergvak)

Launch pack: radio CD 500 navi (voor 150 euro extra upgrade naar DVD 800 Navi) en lichtmetalen velgen 18" multispaaks

Andere opties:
            - Anti-diefstalalarm
            - Elektrisch inklapbare buitenspiegels
            - Elektrisch bedienbare ruiten achteraan
            - Dubbele laadvloer

Levering voorzien midden februari

Comment

Mullens Halen. Ik ga ervanuit dat het Iceberg is, in het echt is het knapper dan op de site De verkoper zei dat het een "nieuwe" kleur is.
              Halen is te ver om even naar die kleur te gaan kijken. Ik hoop er een in het Antwerpse te vinden.

De verkoper is verkeerd. De kleur bestond al, bij Hens in Lier stond er een Astra Cabrio in die kleur... De kleur is er een tijdje "uit" geweest, maar nu terug.

Heb een Astra in Pannacotta gezien in Boom of vlak er voor op de A12, helaas bij kunstlicht en 't was een "kale" versie zonder chroomlijst.
              Nu die Iceberg en witte nog zien.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TOM1978 Bekijk Berichten
                Wat is er in vergelijking met de vorige Astra aan de 1.7 CDTI veranderd ? Da's toch gewoon een evolutie van die stokoude Isuzumotor
                De vorige was veel ruwer en had geen kracht in eerste. Deze is soepeler, al had onze testwagen nog maar 100 kilometer en stond hij koud toen we vertrokken, en deze heeft veel meer kracht in eerste. Het geheel is ook stiller maar dat kan ook aan de isolatie liggen van de nieuwe Astra. Ik had het ook niet verwacht maar het verschil is toch wel duidelijk voelbaar.

Ik vind dat een voordeel dat het een beproefde motor is waar wordt op verder gebouwd, die 1.7 die ik had gaf geen krimp en verbruikte 0,0 olie. Met onze TDI's is dat toch wel anders hoor, daar was de eerste generatie voor mij top, alles daarna vond ik minder.
                '15 Volvo XC60 D3

Comment

Ik vind dat een voordeel dat het een beproefde motor is waar wordt op verder gebouwd, die 1.7 die ik had gaf geen krimp en verbruikte 0,0 olie. Met onze TDI's is dat toch wel anders hoor, daar was de eerste generatie voor mij top, alles daarna vond ik minder.
                  Ik ben er quasi zeker van dat er wat de motor zélf betreft hoegenaamd niks veranderd is

Het wordt hoog tijd dat Opel - ook al is het crisis - zélf eens een degelijke dieselmotor bouwt.

Wat die TDI's betreft : al met de nieuwe 1.6 gereden ? Qua geruisloos-en zachtheid is die echt wel top !!

Comment

Ik ben er quasi zeker van dat er wat de motor zélf betreft hoegenaamd niks veranderd is

Het wordt hoog tijd dat Opel - ook al is het crisis - zélf eens een degelijke dieselmotor bouwt.

Wat die TDI's betreft : al met de nieuwe 1.6 gereden ? Qua geruisloos-en zachtheid is die echt wel top !!

Ik heb toch een degelijke motor, denk ik, in mijne Fiat Zaf.. Euhh Opel Zafira
                    2012 Opel Astra ST Ecoflex
                    2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door prins207 Bekijk Berichten
                      Ik heb toch een degelijke motor, denk ik, in mijne Fiat Zaf.. Euhh Opel Zafira
                      Ik heb nergens gezegd dat die 1.9 een slechte motor is, hé Enkel dat die 1.7 een oudje is dat maar al te vaak werd gefacelift

Comment

Heb je er mee gereden? Zo niet, doe dat dan even en vergelijk

Nog niet met de nieuwe 1.6 TDI gereden, ik kijk er wel naar uit ...
                        '15 Volvo XC60 D3

Comment

Heb je er mee gereden? Zo niet, doe dat dan even en vergelijk

Nog niet met de nieuwe 1.6 TDI gereden, ik kijk er wel naar uit ...
                          Ik vind de Opel Astra persoonlijk niet echt geslaagd, dus een proefrit hoeft van mij niet ...
                          Last edited by ; 08/12/2009, 19:09.

Comment

Ik heb nergens gezegd dat die 1.9 een slechte motor is, hé Enkel dat die 1.7 een oudje is dat maar al te vaak werd gefacelift
                            Ik hou van oudjes
                            Vond die 1.7 geweldig marcheren, en stil!
                            www.opelklassiek.be

Comment

• Daarstraks een nieuwe zwarte Astra gezien. Na de Vectra GTS terug een heel knappe Opel. 1 van komende dagen eens dichterbij gaan bewonderen.

Comment

Ik vind de Opel Astra persoonlijk niet echt geslaagd, dus een proefrit hoeft van mij niet ...
                                Hoe kan je dan een mening hebben over de evolutie van die 1.7 ...
                                '15 Volvo XC60 D3

Comment

• @ josenjef

Ik heb horen waaien dat er binnenkort een gedowntunede 1.4 turbo komt, met 115pk
                                  Als de Astra zoveel kinderziektes heeft dan zijn grote broer, kun je mss beter op deze wachten
                                  2012 Opel Astra ST Ecoflex
                                  2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door prins207 Bekijk Berichten
                                    @ josenjef

Ik heb horen waaien dat er binnenkort een gedowntunede 1.4 turbo komt, met 115pk
                                    Als de Astra zoveel kinderziektes heeft dan zijn grote broer, kun je mss beter op deze wachten
                                    Moest het voor mezelf zijn zou ik zeker wachten, ik heb mijn schoonvader daar ook al voor gewaarschuwd voor die eerste reeksen van nieuwe modellen. Maar als mijn schoonvader iets in zijn hoofd heeft is hij niet te stoppen

Minder power is geen sprake van, dat is een van de hoofdredenen dat de Swift vervangen wordt.
                                    '15 Volvo XC60 D3

Comment

Hoe kan je dan een mening hebben over de evolutie van die 1.7 ...
                                      Ik veronderstel dat de 1.9 TDI van jouw Jetta en A3 dezelfde zijn ? Wel, als ik met één van de twee gereden heb, zou ik me al een goed beeld kunnen vormen van hoe dezelfde motor in de andere wagen aanvoelt.

Comment

• Stond gisteren achter een nieuwe Astra, nog goed dat het erop geschreven stond , viel niet echt op, achterste veel Seat Leon -achtig .

Comment

Ik veronderstel dat de 1.9 TDI van jouw Jetta en A3 dezelfde zijn ? Wel, als ik met één van de twee gereden heb, zou ik me al een goed beeld kunnen vormen van hoe dezelfde motor in de andere wagen aanvoelt.
                                          De motor is dezelfde ja 1.9TDI 105 pk, maar ik ga mijn mening niet geven over een 130 pk bijvoorbeeld als ik daar niet mee gereden heb. Als ik dan de 100 pk vergelijk met de 110 pk van de Astra dan is het verschil groot.

Als ik met mijn moeder haar 1.7 DTI gereden heb kan ik geen gefundeerde uitspraak doen over de 1.7 in de nieuwe Astra
                                          '15 Volvo XC60 D3

Comment

Working...
                                          X