Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Da is de reden waarom ik geen automatische airco heb genomen. Ik lees niks anders dan klachten hierover. Bij de Astra als bij de Insignia. En ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook totaal niet mis.
    DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• ik heb daar eigenlijk niet echt last van.
      ik zet die momenteel op 23-24 graden en dan heb ik goed warm.
      als dat in de zomer dan wat minder moet staan, dan is dat toch zo.
      ik zie het probleem niet echt.

waar ik dan wel meer last van heb is als ik net gestart ben de airco kan stinken naar vorte vis.

iemand die weet wat je daar kan tegen doen?

Comment

• Dezer dagen staat de onze aan beids kanten op 23°, en das ideaal.
        2012 Opel Astra ST Ecoflex
        2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door korre Bekijk Berichten
          ik heb daar eigenlijk niet echt last van.

waar ik dan wel meer last van heb is als ik net gestart ben de airco kan stinken naar vorte vis.

Rotte vis, azijn- of siliconengeur komt meestal voor als de airco maar af en toe gebruikt wordt. Dit betekend dat er schimmelvorming is. Mogelijke oplossingen:
          1: airco enkele weken niet uitschakelen (schimmels bevriezen dan)
          2: interieurfilter vervangen.
          3: als 1 en 2 niet helpen: interieurfilter verwijderen, ventilatie inschakelen en met een spraybusje gevuld met dettol sprayen in opening van interieurfilter.
          Wagen zal dan enkele weken naar dettol ruiken maar de schimmels zullen weg zijn.

Comment

Airco laten reinigen. Er zitten schimmels in.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door turbodiesel Bekijk Berichten
              Rotte vis, azijn- of siliconengeur komt meestal voor als de airco maar af en toe gebruikt wordt. Dit betekend dat er schimmelvorming is. Mogelijke oplossingen:
              1: airco enkele weken niet uitschakelen (schimmels bevriezen dan)
              2: interieurfilter vervangen.
              3: als 1 en 2 niet helpen: interieurfilter verwijderen, ventilatie inschakelen en met een spraybusje gevuld met dettol sprayen in opening van interieurfilter.
              Wagen zal dan enkele weken naar dettol ruiken maar de schimmels zullen weg zijn.
              Dat zou ik toch raar vinden.
              De auto is nog geen 3 maand oud, 11.000 km en airco ligt altijd aan.

Comment

• Mijne heeft da ookne keer gehad nadat ze de airco vloeistof vervangen hadden omdat ze de aircopomp hadden vervangen. Toen rook dieje echt naar "natte hond". Hebben ze het gas nogmaals vervangen en toen was de geur weg.
                DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Iemand ervaring met Hankook-banden? Ik meen me te herinneren dat er hier iemand (of enkele) met Hankookbanden rijdt. Ben van plan om zulke te laten monteren.

Comment

• Yep, er zaten Hankook's op mijn Astra bij levering. Ondertussen 70.000 verder en nog steeds het originele setje.
                    Volgende week wel eens langs de bandenboer, denk dat ik ze best vervang als ik veilig de winter door wil komen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mike-e-Cox Bekijk Berichten
                      Iemand ervaring met Hankook-banden? Ik meen me te herinneren dat er hier iemand (of enkele) met Hankookbanden rijdt. Ben van plan om zulke te laten monteren.
                      Ik heb ze er nu 30k onder zitten en ze bevallen prima.
                      Heb ze net gewisseld met de winterbanden en ze zagen er nog prima uit!

Zijn trouwens deze:
                      Hankook Ventus V12 evo K110 235/45R18 98Y

Comment

• Bedankt mannen, volgende week gaan ze erop. Nu ligt er Michelin Primacy op, maar ze maken dat type niet meer.

Comment

ik heb daar eigenlijk niet echt last van.

Airco altijd op laten staan en je hebt er nooit last van.
                          Dat is schimmelvorming door condens.
                          Je zal die moeten laten reinigen om er vanaf te geraken.

Comment

• Hoera!! Ik rijd de komende dagen rond met een lelijk gat in mijne bumper. Afdekplaatje van het sleepoog is de carrosserie binnen om de spuiten aangezien dit wat vervormd was mee da ik ergens tegen was gereden. Ik zal dat gat nu maar aanschouwen als "speedhole"

Comment

• Ondanks een nieuw geplaatste module van de SD kaart, een paar maand geleden, kreeg ik vandaag weer deze foutmelding:

20131202_162526.jpg
                              Zijn er hier nog die dit voorhebben/voorhadden ???

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mdr3939 Bekijk Berichten
                                Ondanks een nieuw geplaatste module van de SD kaart, een paar maand geleden, kreeg ik vandaag weer deze foutmelding:

[ATTACH=CONFIG]100575[/ATTACH]
                                Zijn er hier nog die dit voorhebben/voorhadden ???
                                Heb dit probleem ook al enkele malen voorgehad. Nu is het echter wel al een paar maanden geleden. Zeer irritant probleem wanneer je precies dan je GPS wilt gebruiken.
                                Kaartje verwijderen en terug insteken helpte niet. De auto even enkele minuten uitschakelen werkte dan weer wel.
                                Ik dacht dat ik de enige was met dit probleem maar blijkbaar dus niet...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bartev Bekijk Berichten
                                  Heb dit probleem ook al enkele malen voorgehad. Nu is het echter wel al een paar maanden geleden. Zeer irritant probleem wanneer je precies dan je GPS wilt gebruiken.
                                  Kaartje verwijderen en terug insteken helpte niet. De auto even enkele minuten uitschakelen werkte dan weer wel.
                                  Ik dacht dat ik de enige was met dit probleem maar blijkbaar dus niet...
                                  Je bent zeker niet de enige, mijn dealer wist me te vertellen dat hij nog gelijkaardige problemen heeft gehad. Een tweetal maanden geleden zelfs werd een volledig nieuwe module van de Sd-kaart geplaatst. Blijkbaar is hiermee het euvel nog niet verholpen.

Comment

• Leven mijn DVD800 zou ik zeggen :p. Nog geen problemen mee gehad

Comment

• Met mijn Navi 900 heb ik het ook al 3-4 keer gehad het voorbije jaar. Is ondertussen al 3 maanden dat het goed gaat.
                                      Mijn Duitse auto (2013 Opel Astra Sports Tourer 1.7 CDTI EcoFLEX Cosmo)

Comment

• De mijne was 2 weken oud toen ik terugkwam van Oostenrijk reed ik rond de middag een parking op rond Heilbronn en toen ik terug startte om mijn weg te vervolgen stond alles in het blauw en kwam de vermelding " u bent van de digitale weg af " ???????? ik heb dan nog verschillende keren onderweg geprobeerd zonder resultaat , ik dacht bij mezelf , morgen ga ik dat eens opschrijven wat er op komt en ga het eens posten op de forum hier , toen ik 's anderdaags in mijn auto stapte en mijn navi op zette was alles weer normaal , sedertdien niet meer gehad .

Comment

• Hier totaal geen klachten over de navi 900. Morgen afspraak bij de dealer voor zijn 60.000km smering.
                                          2012 Opel Astra ST Ecoflex
                                          2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

Working...
                                          X