Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door mdr3939 Bekijk Berichten
    Nog mensen met dit probleem ???
    Deze week bij mijn garagist geweest, kon niks vinden noch is er een software update voor dit probleem. Ik stelde voor om hiervoor zelf een mail te sturen naar Opel. Garagist vond dit ok : ze (Opel) luisteren toch nooit naar ons ( dixit garagist ). Dus indien nog mensen met dit probleem stuur maar door dan kan ik de bevindingen/klachten bundelen en doorsturen. Zo zullen ze zien dat er meerdere klanten zijn met dit probleem en komt er misschien een oplossing. Bedankt.
    Goed idee, van mij weet je het al... Ik zie dat je je inschreef in dit forum rond dezelfde tijd als ik, mijn Astra is er één die besteld moest worden ( 130 pk bijna niet in stock) en geleverd begin juni, misschien een probleempje voor een reeks wagens van rond dezelfde tijd?
    Last edited by jbvox; 04/02/2014, 01:58.

Comment

• Ik ben aant twijfelen. Ik heb nog een volledige omnium op men beestje zitten. 16 februari wordt men beestje 3 jaar oud en heeft hij een 107.000km. Doch sta ik hier precies niet voor te springen omdat ik een zeker gevoel van veiligheid wil. Aan de andere kant scheelt het een hele hoop geld. Elke 3 maanden 400€ dokken is nu niet echt plezant :p. Ik zou van een volledige naar een halve omnium gaan dan. Wat zouden jullie doen?
      DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Opel_Bjorn Bekijk Berichten
        Ik ben aant twijfelen. Ik heb nog een volledige omnium op men beestje zitten. 16 februari wordt men beestje 3 jaar oud en heeft hij een 107.000km. Doch sta ik hier precies niet voor te springen omdat ik een zeker gevoel van veiligheid wil. Aan de andere kant scheelt het een hele hoop geld. Elke 3 maanden 400€ dokken is nu niet echt plezant :p. Ik zou van een volledige naar een halve omnium gaan dan. Wat zouden jullie doen?
        Bjorn, aangezien je zoveel rijdt zou ik toch nog minstens één jaar omnium bijnemen. Momenteel verlies je bij een ongeval 12% (+vrijstelling) op de catalogus waarde bij aankoop. Wetende dat deze waardevermindering 1% per maand stijgt dan krijg je na 4 jaar bij een total loss toch nog een heel mooi bedrag.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mdr3939 Bekijk Berichten
          Nog mensen met dit probleem ???
          Deze week bij mijn garagist geweest, kon niks vinden noch is er een software update voor dit probleem. Ik stelde voor om hiervoor zelf een mail te sturen naar Opel. Garagist vond dit ok : ze (Opel) luisteren toch nooit naar ons ( dixit garagist ). Dus indien nog mensen met dit probleem stuur maar door dan kan ik de bevindingen/klachten bundelen en doorsturen. Zo zullen ze zien dat er meerdere klanten zijn met dit probleem en komt er misschien een oplossing. Bedankt.
          Ik heb het ook een tijdje gehad, naar de garage geweest en testrit gedaan maar ze konden niets vinden. Gezocht naar software updates maar er waren geen updates beschikbaar. Zelfs banden van as gewisseld maar het probleem bleef.
          Ondertussen voel ik het niet meer. Wagen is geleverd in december 2011, 1.3 cdti Sports Tourer in de Sport uitvoering.

Comment

• Ik heb een omnium bij Opel genomen. 3 jaar 100% verzekerd zonder franchise. 799,68 euro/jaar inclusief BA en uitgebreide rechtsbijstand, dus all-in.
            Ik zou in ieder geval eens met uw verzekeraar een klapke doen want 1600 euro/jaar is idd een hoop geld. Dat zou ik toch nooit doen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
              Ik heb een omnium bij Opel genomen. 3 jaar 100% verzekerd zonder franchise. 799,68 euro/jaar inclusief BA en uitgebreide rechtsbijstand, dus all-in.
              Ik zou in ieder geval eens met uw verzekeraar een klapke doen want 1600 euro/jaar is idd een hoop geld. Dat zou ik toch nooit doen.
              Maar je moet wel terug een Opel nemen bij totaal verlies
              '16 Peugeot 308 SW blueHDI
              '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                Maar je moet wel terug een Opel nemen bij totaal verlies
                Daar heb ik nu eens geen enkel probleem mee

Comment

• De Astra 5 deurs met 1.6 CDTI zal zijn première beleven in Genève.
                  Er zullen 2 vermogens beschikbaar worden, 110 en 136 pk.

Comment

• Kijk nu vind ik die 136 pk uit de 1.6 een mooie waarde maar waarom is dat optrekken altijd zo traag, is dat enkel het gewicht? Mijn v50 met evenveel pk was een stuk sneller dan de huidige Astra .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk Berichten
                      Kijk nu vind ik die 136 pk uit de 1.6 een mooie waarde maar waarom is dat optrekken altijd zo traag, is dat enkel het gewicht? Mijn v50 met evenveel pk was een stuk sneller dan de huidige Astra .
                      Idd. Mijn huidige Astra weegt zo'n kleine 300 kg meer dan een nieuwe Octavia Break. Het grote pijnpunt van de huidige Opels, samen met de versnellingsbakken.
                      2012 Opel Astra ST Ecoflex
                      2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

• Vind het wel jammer, vind ze mooi qua design en interieur maar ze presteren wel een stuk minder dan de concurrentie vb de 1.6t 180 pk sprak me wel aan maar uit tests blijkt dat ie 9,2 doet naar 100. Vergelijk dat met een golf of A3 met 160pk en die doen dat in een kleine 8. (Met 20pk minder)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk Berichten
                          Vind het wel jammer, vind ze mooi qua design en interieur maar ze presteren wel een stuk minder dan de concurrentie vb de 1.6t 180 pk sprak me wel aan maar uit tests blijkt dat ie 9,2 doet naar 100. Vergelijk dat met een golf of A3 met 160pk en die doen dat in een kleine 8. (Met 20pk minder)

Als Opel fan vind ik het spijtig om te zeggen, maar ze lopen kwa techniek 5 jaar achter op VAG.
                          2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

• Nu met die 1.6 cdti en de nieuwe benz motor zijn ze wel weer wat up to date

Comment

• Klopt. Het begin is gemaakt. De volgende Astra zal een 200 kg lichter worden volgens GM. En nu nog versnellingsbakken à la DSG.
                              2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

• Ik hoop het het zijn anders prijs/kwali heel goede wagens en dit zou ze tot een nieuw niveau tillen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                                  Ik heb een omnium bij Opel genomen. 3 jaar 100% verzekerd zonder franchise. 799,68 euro/jaar inclusief BA en uitgebreide rechtsbijstand, dus all-in.
                                  Ik betaal een kleine 80 €/maand bij DVV voor een full omnium met een vrijstelling -als ik het mij goed kan herinneren- van 450 €.

Comment

• Ik gaan morgen eens horen of ze niks van de prijs willen doen want anders pak ik een andere verzekering. Kan volgens mij op een ander véél goedkoper.
                                    DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Opel_Bjorn Bekijk Berichten
                                      Ik gaan morgen eens horen of ze niks van de prijs willen doen want anders pak ik een andere verzekering. Kan volgens mij op een ander véél goedkoper.
                                      ik heb het zelfde probleem, betaal bijna 2k voor mijn omnium (24j). Was (ben) van plan over te schakelen naar mini omnium, misschien informeer ik wel bij andere makelaars.
                                      auto is 2j en 33000km

Comment

• Ik ben als eens gaan klagen bij ethias dat ik vond dat ik teveel betaalde en toen hebben ze er ineens 300€ vanaf gedaan omdat ik dreigde op te stappen. NU bij men laatste afrekening was het bedrag weer opgeslagen. Ik heb nog nooit een ongeval in fout gehad. Het straffe is dat ik juist mijn premie op de site heb berekend en daar stellen ze mij een bedrag van 1200€ voor terwijl ik er nu 1600€ betaal (omnium plus met rechtsbijstand plus). Morgen eens onder hun neus schuiven.

Comment

• schandalig die bedragen vind ik.
                                          ik heb ook nog geen enkel accident gehad en rijd nog eens 20000 km met mijn camionette elk jaar ook, maar dat telt niet mee e...

Comment

Working...
                                          X