Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Superplastik Bekijk Berichten
    Verkoper zei dat de wagen nog een vetlaag bevat.
    Ik vermeld wel: het waxen wordt gedaan door een aparte firma (http://www.wax-auto.be/). Geven 3 jaar garantie op de wax, al weet ik wel niet of het degelijke wax is! (ik apprecieer het advies!).
    Ik ben even op hun site gaan zien en eerlijk gezegd heb ik hier erg veel twijfels (professioneel???) bij. Nergens wordt beschreven welke stappen ze toepassen om hun resultaat te bereiken. Hoe bereiden ze de lak voor? kleien, polijsten,...?
    Het feit dat ze het woord "simoniseren" nog gebruiken doet spontaan m'n voorhoofd fronsen. Simoniz was jaren geleden een firma die een soort van polish met wax verkocht. hieruit kwam in de volkstaal het woord "simoniseren" uit voort. (idem als een balpen lange tijd in de volksmond "bic" werd genoemd)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
      Ik ben even op hun site gaan zien en eerlijk gezegd heb ik hier erg veel twijfels (professioneel???) bij. Nergens wordt beschreven welke stappen ze toepassen om hun resultaat te bereiken. Hoe bereiden ze de lak voor? kleien, polijsten,...?
      Het feit dat ze het woord "simoniseren" nog gebruiken doet spontaan m'n voorhoofd fronsen. Simoniz was jaren geleden een firma die een soort van polish met wax verkocht. hieruit kwam in de volkstaal het woord "simoniseren" uit voort. (idem als een balpen lange tijd in de volksmond "bic" werd genoemd)
      Ik heb da gevoel ook Wim. Ik denk dat wij (en dan jij vooral) er veel meer van afweten...
      Ik heb je trouwens een PB gestuurd.

Comment

• ...en beantwoord

Comment

• Heb dan ook vandaag beslist om het niet te doen (en zo doorgegeven aan de garage).
          Had perongeluk in de eerste mail gezet om het wel te doen, terwijl ik het niet wou, maar onmiddelijk correctie gestuurd (en verkoper heeft nog niet gereageerd).
          Dus nu is het afwachten op de verzekering en het onvetten! Kijk er volledig naar uit.

BTW Wim: die "collinite 845", klopt dat dat die maar ongeveer €18 kost? (om zeker te zijn dat ik niet de verkeerde zou bestellen!)

Comment

Heb dan ook vandaag beslist om het niet te doen (en zo doorgegeven aan de garage).
            Had perongeluk in de eerste mail gezet om het wel te doen, terwijl ik het niet wou, maar onmiddelijk correctie gestuurd (en verkoper heeft nog niet gereageerd).
            Dus nu is het afwachten op de verzekering en het onvetten! Kijk er volledig naar uit.

BTW Wim: die "collinite 845", klopt dat dat die maar ongeveer €18 kost? (om zeker te zijn dat ik niet de verkeerde zou bestellen!)
            Den beste wax die er is, geloof mij maar.
            Ik doe mijne astra op ongeveer één uurtje er mee en deze blijft er zeker 4 a 6 maanden op.
            En je mag daar alles mee doen : chroom, plastiek, rubber, glas...

Comment

• Testing the differences in sheeting between these three waxes. Tested after 10 days standing under a tree, no driving during these days.

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

voila

Comment

• Om op je vraag te antwoorden :

inderdaad : http://carclean.nl/product/Collinite..._CO_845_101219 en hier :

Zoals Polleke al zei : superprodukt...wel dun aanbrengen en bij kouder weer de fles een beetje opwarmen "au bain marie"...zo komt hij liever uit z'n flesje

Ps : je kan deze ook machinaal aanbrengen met een Dual-actionmachine ( DAP ed.) hierdoor leg je hem nog dunner en egaler zodat de standtijd nog langer wordt...ik heb inmiddels een resultaat gezien na een 10-tal maanden waarbij er nog steeds bescherming is.
                Last edited by ; 08/02/2014, 16:08.

Comment

• Heeft zowat de langste standtijd van alle traditionele waxen. Riekt wel niet fameus (chemisch). Probeer de wax zo dun mogelijk aan te brengen (en dan helpt het als de wax iets warmer is, zoals Merivawim aanhaalde). Leg liever twee heel dunne laagjes dan één dikke. Veel detailers gebruiken Colli 845 als winterwax omdat ie zo taai is, en goed weerstaat aan zout en extreme weersomstandigheden.

Het is geen showwax, er zijn er die meer wetlook en glans geven, maar voor die prijs is ie onklopbaar.

Weet trouwens dat glans en reflectie voor 90% te danken zijn aan de voorbereiding (klei/polijsten) en maar voor een fractie aan de wax.
                  2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Dan lijkt het mij een goede keus!
                    Enig idee wat het best gebruikt wordt om de wax aan te brengen?
                    Bij wax-it raden ze dit aan, is dit degelijk of wordt er beter iets anders gebruikt?
                    Al bedankt voor de uitleg!

Comment

Dan lijkt het mij een goede keus!
                      Enig idee wat het best gebruikt wordt om de wax aan te brengen?
                      Bij wax-it raden ze dit aan, is dit degelijk of wordt er beter iets anders gebruikt?
                      Al bedankt voor de uitleg!
                      Die is zeker goed...maar deze zijn goedkoper en per twee geleverd en voldoen ook :-)

Comment

• Men zomerbanden steken der al terug onder se :p. Winterbanden worden volgend seizoen ineens door nieuwe vervangen. Door de slechte uitlijning vorig jaar waren ze ook serieus afgesleten aan één kant. Hij trok toen altyd lichtjes naar links. Ook heb ik een vijs in men rechter achterband ontdekt, die zal ik dan ineens mee laten herstellen

Wel niks ni gewassen ofzo :p

DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Ik gebruik deze. Iets groter en steviger dan die gele, past beter in mijn handen
                          Swissvax=duuuuuur

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Opel_Bjorn Bekijk Berichten
                            Men zomerbanden steken der al terug onder se :p. Winterbanden worden volgend seizoen ineens door nieuwe vervangen. Door de slechte uitlijning vorig jaar waren ze ook serieus afgesleten aan één kant. Hij trok toen altyd lichtjes naar links. Ook heb ik een vijs in men rechter achterband ontdekt, die zal ik dan ineens mee laten herstellen

Wel niks ni gewassen ofzo :p

Wit blijft een mooie kleur en de Irmscher-grill staat hem prima.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                              IronX:
                              Wassen
                              ironX of een andere stinkbom over je auto nevelen. Op de velgen kan je die inborstelen, zodat alle hoekjes en kantjes aan bod komen.
                              Wachten tot de rode verkleuring niet meer vermeerderd (kan een tiental minuten duren)
                              Goed afspuiten
                              Wassen
                              Kleien
                              Afspoelen
                              Drogen
                              Polijsten
                              Ontvetten
                              Glaze/Sealant
                              Wax
                              Stoeltje uithalen, pintje ontkurken, genieten van een glimmende Opel
                              Hallo mensen,

Ik ben sinds kort ook een gelukkige eigenaar van een 5-d Astra J Cosmo in het kleur Silver Lake en ik zou die mooie wagen natuurlijk ook graag mooi houden.
                              Ik heb altijd met redelijk oude wrakken rondgereden, dus ook nooit echt aandacht besteed aan het zorgvuldig poetsen en in de glans zetten.
                              Nu wil ik mij daar een beetje in gaan verdiepen en daarom vond ik bovenstaande erg interessant.
                              Maar kan iemand mij eens wat meer uitleg geven over het zogenaamde kleien? Wat is dat precies en wat wordt ervoor gebruikt?
                              En wat is het verschil tussen polijsten en waxen?

Alvast bedankt voor de reacties!
                              Ik zal binnenkort eens wat fotootjes posten van m'n Opel.
                              Last edited by ; 10/02/2014, 10:09.

Comment

• kleien:
                                het doel is dat de lak volledig van alle contaminaties gezuiverd wordt : je gaat met een bepaalde substantie (de klei, je kunt het idd vergelijken met plasticine), over het koetswerk, daarbij gebruikmakend van een glijmiddel (sommigen gebruiken hiervoor quickdetailer, of een oplossing van water en shampoo).
                                Dit haalt alle sterk hechtende vervuiling (teer, insectenresten, ijzerdeeltjes,...) weg. Nadien is je lak zo glad als een babypoepke.

Polijsten:
                                Hier ga je de kras(jes) uit de toplaag (=vernis) van je lak mee halen. Handmatig is dit bijna niet te doen op harde lakken. Je doet dit met een zn. Dual Action Polijstmachine of een roterend toestel (experts only). Op het toestel ga je een polijstschijf plaatsen (gaande van heel grof (bv. een wollen schijf) tot afwerking), en je gebruikt een polijstende (=schurende) vloeistof.

Wax of sealant:
                                Je legt een beschermd laagje over je koetswerk. Hierdoor kunnen de natuur- & verkeerselementen minder op je lakwerk te keer gaan.

Als je alles in detail wil bekijken:

Een tip: als je een beginner bent, niet al te veel tijd en geld wil besteden: een all-in-one kan iets voor jou zijn (bv. Autoglym Super Resin Polish). Hiermee ga je niet of weinig polijsten, maar ga je de krasjes opvullen, wat een tijdelijk, doch spectaculair effect gaat geven.

Nog een tip: om langer van je werk te genieten: gebruik van meet af aan de goede wastechniek: twee emmers voor de koets, apart materiaal voor de velgen, een washmitt, een droogdoek, een goede shampoo (ik ben heel erg te spreken over Autofinesse Lather). Zeemvellen en sponzen laat je maar voor de poetsvrouw.

Comment

• Kleien is het wrijven over je lak met een soort van speciale plasticine (zie kleuterschool) na het insprayen van de lak met een soort glijmiddel (glijmiddel voorkomt het onstaan van extra krassen tijdens het kleien). Het verwijdert al het vuil dat zich aan de lak hecht en dat er met het gewone wassen niet verwijderd wordt. Die microvervuiling (boomsappen,fijn stof van de uitstoot van schouwen en uitlaatgassen, metaalslijpseldeeltjes (aan spoorwegen, ...)) Hierdoor voelt de lak stroef aan en hecht de eventuele waxlaag minder goed. Na het kleien staan de poriën van je lak volledig open en voelt de lak superglad aan.

Het verschil tussen polijsten en waxen? Polijsten is het verwijderen van krassen (zwaardere en de lichte waskrasjes (swirls)) Waxen doe je na het kleien en polijsten om je lak te beschermen tegen al de weersinvloeden. Het legt een microscopisch dunne beschermlaag en maakt de lak waterafstotend. Het vuil hecht zich daarna veel moeilijker aan je lak waardoor hij vele malen gemakkelijker wast.

Misschien moet je eens lezen op het forum van carclean.nl; hier staat veel nuttige info en plannen hoe je alles aanpakt. http://forum.carclean.nl/cc_forum.aspx

Silver lake is een erg mooie kleur die voor een diepe glans kan zorgen indien je deze goed onderhoudt.

Ps : blijkbaar was A160 me al voor geweest...hij legt het nog beter en gedetailleerder uit.
                                  Last edited by ; 10/02/2014, 11:38. Reden: aangevuld

Comment

• Is dikwijls zo hoor: ik kan het wreed goed uitleggen... maar het uitvoeren laat ik soms beter aan anderen over

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                                      Is dikwijls zo hoor: ik kan het wreed goed uitleggen... maar het uitvoeren laat ik soms beter aan anderen over
                                      wij moeten samenwerken dus

Comment

• Daarnet even gestopt bij de garage voor inschrijvingsbewijs; zodat verzekeringen al in orde zouden zijn (kan ik deze week al bollen!).
                                        Heeft ondertussen ook even de wagen getoond, kan al niet meer wachten! Zit wel een groot verschil van kleur op de Silver Lake bij zonlicht en schemer maar nog steeds mooi!

Comment

Daarnet even gestopt bij de garage voor inschrijvingsbewijs; zodat verzekeringen al in orde zouden zijn (kan ik deze week al bollen!).
                                          Heeft ondertussen ook even de wagen getoond, kan al niet meer wachten! Zit wel een groot verschil van kleur op de Silver Lake bij zonlicht en schemer maar nog steeds mooi!
                                          Astra Silver Lake

Comment

Working...
                                          X