Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• trager rijden

Ik heb daar geen last van met mij Sports Tourer en hang dan nog enkele mm lager dan de standaard.

Donderdag avond na het werk gaan tanken, gisteren gaan werken en na 170 km gaf mijn bc nog een rijbereik van 1216 km aan , allemaal dankzij het smogalarm. Waren wel de 2 saaiste dagen ooit in de wagen.

Comment

• Doe ik maar de goot is redelijk diep en ondanks trage snelheid toch ne ferme klop
      En niet veel gemerkt van SMOG alarm, kan toch nooit doorrijden op autostrade!
      Bij mij is het verbruik nog niet echt optimaal, moet binnenkort pas tweede maal tanken., al geeft hij ook een bereik van 1200 km aan (al haal ik dat niet...)

Comment

• goot proberen schuin te nemen

Comment

• Probeer ik ook zoveel mogelijk maar ja

Comment

• ik vind de astra j redelijk hoog liggen maar ik kom dan ook van op 3 cm van de grond

enigste nadeel voor mi is het verbruik - 8.6 gem :-( (1.4 turbo)
            Enkel nog eens zien voor een trekhaak in de toekomst

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Superplastik Bekijk Berichten
              Doe ik maar de goot is redelijk diep en ondanks trage snelheid toch ne ferme klop
              En niet veel gemerkt van SMOG alarm, kan toch nooit doorrijden op autostrade!
              Bij mij is het verbruik nog niet echt optimaal, moet binnenkort pas tweede maal tanken., al geeft hij ook een bereik van 1200 km aan (al haal ik dat niet...)
              Ik sleep met de voorkant ook zo'n 5 keer per week (opritten, vluchtheuvels, inritten parking,...).
              Zal zijn tot die onderste lip er eens afkraakt.
              Het gaat enkel als ik stapvoets rijd. Het is echt een nadeel.

Comment

• Vrijdag de astra st 1.4turbo binnen gedaan in Tessenderlo bij Opel Garage voor onderhoud op 2jaar. Heel tevreden van deze garage goede service en vriendelijk personeel. Factuur was ook lager dan verwacht, das natuurlijk ook altijd mee genomen. In tussen 12000km gereden met deze auto en nog steeds zeer tevreden, enkel het verbruik valt iets hoger uit dan verwacht. Sinds een maand hebben we wel een barst in de achterbumper iemand die zijn auto net iets tekort had geparkeerd tegen de onze. Kosten nieuwe bumper inclusief spuiten zou op 750euro komen. Tweedehands bumper zou een 200 euro goedkoper zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erwinw Bekijk Berichten
                  Vrijdag de astra st 1.4turbo binnen gedaan in Tessenderlo bij Opel Garage voor onderhoud op 2jaar. Heel tevreden van deze garage goede service en vriendelijk personeel. Factuur was ook lager dan verwacht, das natuurlijk ook altijd mee genomen. In tussen 12000km gereden met deze auto en nog steeds zeer tevreden, enkel het verbruik valt iets hoger uit dan verwacht. Sinds een maand hebben we wel een barst in de achterbumper iemand die zijn auto net iets tekort had geparkeerd tegen de onze. Kosten nieuwe bumper inclusief spuiten zou op 750euro komen. Tweedehands bumper zou een 200 euro goedkoper zijn.
                  Hoeveel heb je voor dit onderhoud moeten betalen? Bij mijn 1.3 CDTI ecoflex was dit €280 (opel garage Leyssen / incl. de my opel korting)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door turbodiesel Bekijk Berichten
                    Hoeveel heb je voor dit onderhoud moeten betalen? Bij mijn 1.3 CDTI ecoflex was dit €280 (opel garage Leyssen / incl. de my opel korting)
                    179euro incl my opel korting

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door turbodiesel Bekijk Berichten
                      Zal een iets lastiger vergelijking worden: benzine versus diesel. Diesel is, dacht ik, normaal duurder. Goedkoop zullen e niet zijn maar ik heb Leyssen nooit als extreem duur ervaren. Hun service daarentegen was bij mij altijd top.
                      Doet me er aan denken (off-topic): hoe zit dat nu met de Opel Assistance na de 2 jaar fabrieksgarantie? Bij Leyssen loopt die altijd door maar elders wordt die schijnbaar apart gefactureerd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Loekie Bekijk Berichten
                        Zal een iets lastiger vergelijking worden: benzine versus diesel. Diesel is, dacht ik, normaal duurder. Goedkoop zullen e niet zijn maar ik heb Leyssen nooit als extreem duur ervaren. Hun service daarentegen was bij mij altijd top.
                        Doet me er aan denken (off-topic): hoe zit dat nu met de Opel Assistance na de 2 jaar fabrieksgarantie? Bij Leyssen loopt die altijd door maar elders wordt die schijnbaar apart gefactureerd.
                        Diesel is inderdaad duurder en de prijzen bij Leyssen zijn de officiële Opel prijzen, ik heb trouwens eens de prijs met Opel Deluycker vergeleken en deze was juist hetzelfde. Als je het bedrag voor touring wegenhulp er vanaf trekt dan valt het eigenlijk nog mee.

Comment

• Vraagje:
                          De levensduur van de olie staat op 30%
                          Bij hoeveel % is het verstandig om de olie te verversen?

Ik heb de auto 2 maanden geleden gekocht. Boekjes zijn niet gestempeld, omdat dit tegenwoordig digitaal gebeurd?

Comment

• ik moet om de 30.000km gaan, 30% is dus nog 9000km.

Als je aan de laatste %-tjes bent dan geeft de bc dat wel aan dat je olie binnenkort vervangen dient te worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Babeto Bekijk Berichten
                              Vraagje:
                              De levensduur van de olie staat op 30%
                              Bij hoeveel % is het verstandig om de olie te verversen?

Ik heb de auto 2 maanden geleden gekocht. Boekjes zijn niet gestempeld, omdat dit tegenwoordig digitaal gebeurd?
                              Bij opel zeggen ze smeren om de 30000 Km of één maal per jaar. Als het een diesel met roetfilter is en er worden nogal wat korte ritten gemaakt dan is het héél belangrijk om zeker één maal per jaar te smeren (zelfs al is er maar 5000 km mee gereden). De 30 % op de boordcomputer is trouwens tijdsgebonden dit zal dus juist één jaar na de smering op nul staan, zelfs als er niet met de wagen gereden wordt.

Comment

• Dat klopt wel nt helemaal. De mijne is aan het roepen dat ik binnen moet en moet nog 3000km rijden. Garage zei dat ik gewoon op 30000 mag binnenkomen.
                                Tijdje geleden heb ik er ook nog een serieuze klets olie moeten bijgieten en dan zou je verwachten dat zijn percentage weer zou stijgen, maar niets van.
                                Volgens mij zit daar weinig intelligentie achter

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door korre Bekijk Berichten
                                  Dat klopt wel nt helemaal. De mijne is aan het roepen dat ik binnen moet en moet nog 3000km rijden. Garage zei dat ik gewoon op 30000 mag binnenkomen.
                                  Tijdje geleden heb ik er ook nog een serieuze klets olie moeten bijgieten en dan zou je verwachten dat zijn percentage weer zou stijgen, maar niets van.
                                  Volgens mij zit daar weinig intelligentie achter
                                  Inderdaad zoals ik al zei, er zit geen intelligentie achter. Het is gewoon een klok die terug telt naar nul.

Comment

• bij mij komt het mooi overeen met mijn 30.000km intervals en ik doe meer dan 30.000km per jaar dus puur tijdgebonden is het zeker niet

Comment

• Hij telt zowel af op kilometers (>30.000km/jaar) als op tijd (<30.000km/jaar)
                                      2012 Opel Astra ST Ecoflex
                                      2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

• maandagmorgen een nieuwe batterij laten steken.
                                        Autootje weigerde smorgens dienst toen ik richting werk wou vertrekken

Comment

• Problemen met mn 2jaar en 2 maand oude astra:
                                          dinsdag ondervonden bij het naar huis rijden 's nachts dat mn grootlicht plots vanzelf uitging. Verder niet bij stilgestaan.
                                          Gisterenmorgen kreeg ik de auto niet meer open met de sleutel (draadloos)
                                          Vandaag deed ik inkopen en bij het terugkeren naar mijn auto zie ik dat mijn grootlichten aanstaan. (zonder dat het contact inzit) ik kreeg ze ook op geen enkele manier meer uit.
                                          Naar huis gereden en de grootlichten bleven heel de tijd branden, af en toe sprongen ze eens uit en direct weer aan. precies ergens een slecht contact.
                                          thuis gekomen nog boodschap gedaan en alles was weer OK, dan terug daar vetrokken en weer hetzelfde liedje..
                                          terug thuis na het eten loop ik terug naar mijn auto, grootlichten staan terug te branden.
                                          Batterij dan maar eens losgekoppeld, erna hetzelfde probleem.
                                          Van miserie dan maar de 2 zekeringen van de grootlichten er uit gehaald zodat ik morgen deftig naar mn werk kan rijden zonder dat iedereen met zijn lichten trekt...
                                          (blauw verklikker lampje in auto van grootlichten blijft branden)...

Iemand idee?

Comment

Working...
                                          X