Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
    De motor is dezelfde ja 1.9TDI 105 pk, maar ik ga mijn mening niet geven over een 130 pk bijvoorbeeld als ik daar niet mee gereden heb. Als ik dan de 100 pk vergelijk met de 110 pk van de Astra dan is het verschil groot.

Als ik met mijn moeder haar 1.7 DTI gereden heb kan ik geen gefundeerde uitspraak doen over de 1.7 in de nieuwe Astra
    Pfff, deze discussie leidt echt naar nergens !!!

Op het eind kon je de Astra ook met een 1.7 CDTI van 110pk kopen en in vergelijking met toen, is er niks aan de motor veranderd. Sla de specificaties er maar op na. Je maximum koppel op - als ik me niet vergis - 2.200 t/min afleveren is écht niet meer van deze tijd !!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TOM1978 Bekijk Berichten
      Pfff, deze discussie leidt echt naar nergens !!!

Op het eind kon je de Astra ook met een 1.7 CDTI van 110pk kopen en in vergelijking met toen, is er niks aan de motor veranderd. Sla de specificaties er maar op na. Je maximum koppel op - als ik me niet vergis - 2.200 t/min afleveren is écht niet meer van deze tijd !!
      Het maximum koppel van 260 Nm komt vrij bij 1.800 t/min.

Bij de 125 pk versie komt het maximum koppel (280 Nm) vrij bij 2.300 t/min. Maar daar is reeds aan gewerkt, in de facelift Corsa heeft de 1.7 cdti 130 pk en een koppel van 300 Nm bij 2.000 t/min.

Comment

• Dan heb ik niks gezegd

Comment

• Iemand die weet welk kleur dit is in deze video? http://www.autoweek.nl/video/1554/Dubbeltest-Opel-Astra-vs-Volkswagen-Golf

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wouw Bekijk Berichten
            Is volgens de folder "Silver Lake"

Comment

• Even een klein info ivm titel. Het wordt een Astra J ipv I.
              Opel Insignia OPC
              BMW X5 3.0i
              Caterham Super 7

Comment

• Pannacotta

Heb met de 1.6 115PK gereden. Vond het vermogen niet "fantastisch".
                Last edited by ; 16/12/2009, 15:25.

Comment

• Opel astra J by Steinmetz ...

Opel Astra J Sport - 1.4 Turbo

Comment

• Vandaag eentje gezien, had er meer van verwacht...

Comment

• Ik ben maandag bij de dealer een kijkje gaan nemen. Er stond een Enjoy, Cosmo en Sport. Leuk om de vergelijking te maken. Ze zwarte sport op 18" vond ik zeer knap. Sportstoelen zaten naar mijn mening ook goed, interieur is van ongelofelijk niveau in vergelijking met Astra H.

Een grote stap voorwaarts voor Opel in de compacte middenklasse, maar of hij beter gaat verkopen dan een Golf... Daar heb ik m'n twijfels over.

Comment

• Lijkt massas goed op een Fiat Bravo toch? Die lijnen langs de zijkant, de deuren, spiegels
                        Alez de achterkant is ietsje anders maar t scheelt toch nauwelijks

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Double A Bekijk Berichten
                          Lijkt massas goed op een Fiat Bravo toch? Die lijnen langs de zijkant, de deuren, spiegels
                          Ik vind de Astra tocht wat sportiever ogen dan de Bravo.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Double A Bekijk Berichten
                            Lijkt massas goed op een Fiat Bravo toch? Die lijnen langs de zijkant, de deuren, spiegels
                            Mix een Fiat Bravo met een Seat Leon en je krijgt een Astra ... En de nieuwe Giulietta is hetzelfde bedje ziek

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door J3nkins Bekijk Berichten
                              Ik ben maandag bij de dealer een kijkje gaan nemen. Er stond een Enjoy, Cosmo en Sport. Leuk om de vergelijking te maken. Ze zwarte sport op 18" vond ik zeer knap. Sportstoelen zaten naar mijn mening ook goed, interieur is van ongelofelijk niveau in vergelijking met Astra H.

Een grote stap voorwaarts voor Opel in de compacte middenklasse, maar of hij beter gaat verkopen dan een Golf... Daar heb ik m'n twijfels over.

Dat gaat nooit gebeuren ook want de golf wordt door AG de hemel ingeprezen en gelijk welke Opel wordt bijna altijd de grond ingeboord, goed of niet goed , het trekt nooit op iets ,oubollige modellen te plastiekerig dashboard (komt van dezelfde toeleveraar als de golf) is een tiende van een seconde trager en nog zulke banale futiliteiten,zoals jullie kunnen zien rijd ik al meer dan 50 jaar met opel en heb juistgeteld één waterpomp gehad en verder de normale slijtage zoals eender welke andere auto , ik ken verscheidene mensen die met een golf rijden en weet er zeker 3 die nooit geen meer willen hebben , komt nog bij dat ze enorm duur zijn in onderhoud , om maar een iets te noemen , de brandstoffilter kost bij de golf het dubbel dan bij opel , en ze moeten nu niet komen aandraven met ,de golf rijd veel aangenamer en is vinniger , voor mij en nog vele andere is dat zever , mijn opel's hebben mij al altijd gebracht waar ik wilde en hebben me tot nu toe nog nooit in de steek gelaten ,
                              een kleine anekdote , mijn vrouw rijd met een Corsa 1200 van 3/2001 met 50000 km , hij stond deze morgen met een pak sneeuw op zen kont want hij slaapt altijd buiten, een tikje en hij draaide met nog altijd zen eerste batterij , mijn kleinzoon kwam deze morgen om 5h30 vragen ofdat hij hem even mocht gebruiken want zijn ......... golf van 2004 wilde niet starten en hij had de vroege shift, zo zie je maar dat opel een heel miskende wagen is , ik ga de golf NOOIT afbreken maar ikzelf ga er nooit een kopen want ik ben een Opelfanaat in hart en nieren , bedankt voor het tezen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Adam Opel Bekijk Berichten
                                ik ga de golf NOOIT afbreken maar ikzelf ga er nooit een kopen want ik ben een Opelfanaat in hart en nieren , bedankt voor het tezen
                                Hey, ik sluit mij hier bij aan want ik heb 't zelfde gevoel. Als ik zou mogen kiezen tussen een Astra 1.4 Sport en een Golf 1.4 met gelijkaardig opties, zou ik de Astra kiezen. Hij heeft naar mijn mening meer uitstraling, zowel binnen als buiten. En hij is goedkoper ook...

Natuurlijk zal een Golf kwaliteitsvoller in elkaargepuzzeld zitten, het is een VAG-product en die staan bekend om hun goede bouwkwaliteit. Maar toch... Bij ons in de familie rijden ze ook allemaal al jaar en dag met Opel, op eentje na en die beklaagd het zich . We hebben nog nooit noemenswaardige problemen gehad (zelfs geen kleintjes, eigenlijk). Gewoon rijden, op onderhoud en terug rijden. That's it. Ik zie niet in waarom we dan iets anders zouden kiezen .

Comment

• Gisteren met mijn vivaro op onderhoud geweest en daar de Astra eens goed kunnen bekijken.
                                  Het was een zwarte cosmo met alle toeters en bellen met 18 duims wielen. Echt knap werk van Opel.
                                  Ziet er heel goed uit en mooi afgewerkt. Nu hopen dat ze aan die 1.7 diesels wat gewerkt hebben want de vorige waren percies tractoren. Heb eigenlijk nooit begrepen waarom Opel zelf geen diesels maakt. Toen de DTI uitkwam kregen ze veel lof en het was voor die tijd (1998 ) echt een topdiesel.

Comment

Dat gaat nooit gebeuren ook want de golf wordt door AG de hemel ingeprezen en gelijk welke Opel wordt bijna altijd de grond ingeboord, goed of niet goed , het trekt nooit op iets ,oubollige modellen te plastiekerig dashboard (komt van dezelfde toeleveraar als de golf) is een tiende van een seconde trager en nog zulke banale futiliteiten,zoals jullie kunnen zien rijd ik al meer dan 50 jaar met opel en heb juistgeteld één waterpomp gehad en verder de normale slijtage zoals eender welke andere auto , ik ken verscheidene mensen die met een golf rijden en weet er zeker 3 die nooit geen meer willen hebben , komt nog bij dat ze enorm duur zijn in onderhoud , om maar een iets te noemen , de brandstoffilter kost bij de golf het dubbel dan bij opel , en ze moeten nu niet komen aandraven met ,de golf rijd veel aangenamer en is vinniger , voor mij en nog vele andere is dat zever , mijn opel's hebben mij al altijd gebracht waar ik wilde en hebben me tot nu toe nog nooit in de steek gelaten ,
                                    een kleine anekdote , mijn vrouw rijd met een Corsa 1200 van 3/2001 met 50000 km , hij stond deze morgen met een pak sneeuw op zen kont want hij slaapt altijd buiten, een tikje en hij draaide met nog altijd zen eerste batterij , mijn kleinzoon kwam deze morgen om 5h30 vragen ofdat hij hem even mocht gebruiken want zijn ......... golf van 2004 wilde niet starten en hij had de vroege shift, zo zie je maar dat opel een heel miskende wagen is , ik ga de golf NOOIT afbreken maar ikzelf ga er nooit een kopen want ik ben een Opelfanaat in hart en nieren , bedankt voor het tezen

Dat een Golf een slechte auto is, zul je ook mij NOOIT horen zeggen, ik heb wat ervaring met een Golf3, en qua betrouwbaarheid was dat een TOPwagen.
                                    Maar een Golf is een beetje overroepen... Hij is zeker erg goed, maar niet beter dan een Astra. Onze Golf rammelde, kraakte en piepte dat het een lieve lust was, en de verlichting van de verwarming begaf het erg vaak. Maar altijd starten, en snel starten.
                                    www.opelklassiek.be

Comment

• Ik lees hier in een krant dat de Astra 14 Turbo geen koersmaschine is nietegenstaande hij de 100 haalt in minder dan 10 sec , voor mij is dat een heel goed maschientje en moet dat niet meer zijn , want dat rap optrekken heb ik al lang afgeleerd wegens te hoog verbruik en te snel banden vreten , twee kostelijke dingen tegenwoordig , maar zoals ze zeggen , iemand die wat power wil is beter af met de 16 Turbo , onder "downsizing" versta ik op de eerste plaats minder wegentaks en minder verbruik , en dat is toch de main thing denk ik ,

Comment

Ik lees hier in een krant dat de Astra 14 Turbo geen koersmaschine is nietegenstaande hij de 100 haalt in minder dan 10 sec , voor mij is dat een heel goed maschientje en moet dat niet meer zijn , want dat rap optrekken heb ik al lang afgeleerd wegens te hoog verbruik en te snel banden vreten , twee kostelijke dingen tegenwoordig , maar zoals ze zeggen , iemand die wat power wil is beter af met de 16 Turbo , onder "downsizing" versta ik op de eerste plaats minder wegentaks en minder verbruik , en dat is toch de main thing denk ik ,
                                        Geen koersmachien mss niet maar zal wel goed uit de voeten gaan hoor.
                                        Een ding vind ik steeds raar. Meeste VW fans weten niet veel goeds over opel en omgekeerd. Terwijl ik lang getwijfeld heb tussen mijn VW nu en een Astra GTC. Ik hou wel van beiden op een of andere manier, maar heb wel een lichte voorkeur natuurlijk.
                                        2005 Citroën C2 1.4 HDI VTR
                                        2009 VW Scirocco 1.4 TSI DSG
                                        2014 Opel Astra OPC
                                        2015 Audi TT TDI S-Line

Comment

• Test (Duits) van de Opel Astra 1.6 Turbo bij Auto Motor und Sport: http://www.auto-motor-und-sport.de/e...t-1499806.html

Score: **** (4 sterren van de 5)
                                          Pro: zeer goede chassis
                                          Contra: slechte zichtbaarheid en verbruik

Comment

Working...
                                          X