Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Heeft er al iemand een testrit met de 19" velgen gedaan ? Wat geeft dit kwa comfort ?

Comment

• 19' weet ik niet, maar 18' met sportonderstel was goed te doen (wel vrij stevig maar zeker niet té), goed te doen dus voor dagelijks gebruik

Comment

• Problemen Opel Astra I (2010)

Na een 4 weken gereden te hebben met mijn splinternieuwe Opel Astra I COSMO, 1.7CDTI/110PK doen zich volgende problemen AL voor...

Er staat +-0.5cm water op de mat (rubberen mat, met daaronder stoffen); bijgevolg staat de ruimte tussen de vloerbekleding en het chassis vol met water !!! er zou volgens de dealer regenwater binnen gesijpeld zijn in de verwarmingsmond, die aan de ruitenwissers lucht neemt.

Boordcomputer geeft 2 foutmeldingen :

*AFL-lampen veriesen service
        *Storing koplamphoogte regeling

Ik vindt het schandalig alweer bezeikt aan te komen met een "Nieuwe" opel, al meerdere Opels met diverse problemen gehad...

Weet er iemand raad, welke stappen kan ik best ondernemen ?
        Ik heb al een mail naar Opel Custumor service gestuurd (antw nog afwachten)

Voor de rest rijdt de auto fijn en vlot, al is het voorgeschreven verbruik van 4.7liter NIET haalbaar...

Opel Astra I COSMO 1.7 CDTI / 110PK Technical Grey
        18" Alu velgen
        Ingebouwde navi
        Xexon met grootlichtassistent
        Last edited by ; 02/01/2010, 21:53.

Comment

• Problemen Splinternieuwe Opel Astra J

Na een 4 weken gereden te hebben met mijn splinternieuwe Opel Astra I COSMO, 1.7CDTI/110PK doen zich volgende problemen AL voor...

Er staat +-0.5cm water op de mat (rubberen mat, met daaronder stoffen); bijgevolg staat de ruimte tussen de vloerbekleding en het chassis vol met water !!! er zou volgens de dealer regenwater binnen gesijpeld zijn in de verwarmingsmond, die aan de ruitenwissers lucht neemt.

Ik vindt het schandalig bezeikt aan te komen met een "Nieuwe" opel, al meerdere Opels met diverse problemen gehad...

Voor de rest rijdt de auto fijn en vlot, al is het voorgeschreven verbruik van 4.7liter NIET haalbaar...
          Last edited by ; 02/01/2010, 21:58.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timmy001 Bekijk Berichten

Ik vindt het schandalig alweer bezeikt aan te komen met een "Nieuwe" opel, al meerdere Opels met diverse problemen gehad...

auw, zoiets te lezen...
            wat t verbruik betreft is dit redelijk normaal, zeker in't begin van de motor zijn levensduur zal't verbruik hoger ligt.

ivm de andere zaken ben ik eens benieuwd wat Opel zal antwoorden, vooral die waterschade is m.i. een grove fout.
            Veel sterkte!!

Comment

• Wat dat opgegeven verbruik betreft: dat is het verbruik dat behaald werd in de officiële testcyclus. Het probleem is dat die testcyclus niet echt overeenkomt met hoe een auto in de echte wereld gebruikt wordt. In de praktijk zal je dat lage verbruik dan ook nooit halen, maar dat geldt voor elke auto. Dit ligt dan ook niet aan Opel, maar aan de testcyclus die de EU voorschrijft.

Wat de andere problemen betreft: tja, als je in het verleden al zo'n problemen hebt gehad met Opels, waarom koop je er dan opnieuw een?
              AutoMinded.be

Comment

• Je had al een opel met problemen ervoor en je blijft opels kopen...

Waarom doen mensen dat eigenlijk toch??? dat snap ik dus niet he!

toyota, honda,... zijn degelijke merken toch.

Comment

• vanmiddag op omroep antwerpen een portret over de teloorgang van de antwerpse fabriek
                  sec en beklijvend, zal straks eens zoeken naar het fragment

o.a. een ex-werknemer vertelde dat vroeger iedereen elkaar hielp, wat nu het geval niet meer is, tiens-tiens
                  soit, kwam erop neer dat de goede man geen auto's meer kocht van de antwerpse fabriek omdat hij die niet meer vertrouwde hoe ze in elkaar worden gestoken met zo weinig en gedemotiveerd personeel

was natuurlijk deels een emotioneel gesprek

Comment

• Da's toevallig seh, heb da probleem ook gehad, wel totaal andere wagen. Misschien is het probleem gelijkaardig.

Ik zou zeggen, ga naar een carwash, em met wat geluk valt uw wagen helemaal stil. Laat em slepen, en als em buitenkomt, rij je direct terug naar de carwash

ref. : http://www.pelicanparts.com/BMW/techarticles/E36-DME-Repair/E36-DME-Repair.htm ("Early E36 DME Compartment Flooding Problem")
                    Last edited by ; 02/01/2010, 22:05.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                      Wat dat opgegeven verbruik betreft: dat is het verbruik dat behaald werd in de officiële testcyclus. Het probleem is dat die testcyclus niet echt overeenkomt met hoe een auto in de echte wereld gebruikt wordt. In de praktijk zal je dat lage verbruik dan ook nooit halen, maar dat geldt voor elke auto. Dit ligt dan ook niet aan Opel, maar aan de testcyclus die de EU voorschrijft.

Wat de andere problemen betreft: tja, als je in het verleden al zo'n problemen hebt gehad met Opels, waarom koop je er dan opnieuw een?

Met de komst van de Astra I was ik meteen verkocht :-) is in mijn ogen een zeer mooie auto, en dan wil je er ook zo eentje hebben, je hoopt dan al dat je geen "erge" problemen zal voor krijgen...

Het probleem van de Xexon lampen heeft volgens mij niets met t water te maken... (al van dag 1 flikkeren tegenliggers op me, dat de lichten fel verblinden...
                      Last edited by ; 02/01/2010, 22:07.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timmy001 Bekijk Berichten

Ik vindt het schandalig bezeikt aan te komen met een "Nieuwe" opel, al meerdere Opels met diverse problemen gehad...

Probeer eerst met je dealer de goede oplossingen te vinden. Als je dealer een beetje verantwoordelijkheidsgevoel heeft zorgt hij dat alle problemen in garantie opgelost geraken.

Comment

• Timmy man, kwou hier nog posten "lol ne collega van mij heeft exact hetzelfde probleem"

zijde gij het toch nie zeker! ^^ (dirk hier)
                          Honda Civic Type R EP3 - 200pk
                          Citroën Berlingo - 2 koppige steenezels
                          Honda Civic Type R EP3 - 250pk
                          Honda Del Sol - 120pk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door VRX Bekijk Berichten
                            Timmy man, kwou hier nog posten "lol ne collega van mij heeft exact hetzelfde probleem"

zijde gij het toch nie zeker! ^^ (dirk hier)

Hahaha de wereld is klein

Comment

• Ik vrees dat dit de risico's zijn van een auto te kopen die net uit is, kinderziektes. Ik zou hem gewoon binnenbrengen en eisen dat ze alles in een keer oplossen.

Comment

• Waterinsijpeling is een ernstig probleem.

Bij mijn vorige wagen (geen Opel) sijpelde ook water binnen.

Het was wel een oude wagen, maar het was zeer enerverend.

Mijn hele doos boekhouding, die ik eens op de grond had gezet, is zo bijna om zeep geraakt doordat die water begon op te zuigen.

En ook, wanneer dat meermaals gebeurt, begint het te stinken door de schimmelcultuur die zich begint te ontwikkelen in het tapijt. Een muffe schimmelgeur, ook al zie je niets.

Dadelijk actie ondernemen is de boodschap.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zeno2 Bekijk Berichten
                                  Waterinsijpeling is een ernstig probleem.

Bij mijn vorige wagen (geen Opel) sijpelde ook water binnen.

Het was wel een oude wagen, maar het was zeer enerverend.

Mijn hele doos boekhouding, die ik eens op de grond had gezet, is zo bijna om zeep geraakt doordat die water begon op te zuigen.

En ook, wanneer dat meermaals gebeurt, begint het te stinken door de schimmelcultuur die zich begint te ontwikkelen in het tapijt. Een muffe schimmelgeur, ook al zie je niets.

Dadelijk actie ondernemen is de boodschap.

Ik ga minstens eisen dat ze ofwel de bekleding vervangen, of fatsoenlijk laten drogen (door ze op te nemen)...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                                    Ik vrees dat dit de risico's zijn van een auto te kopen die net uit is, kinderziektes. Ik zou hem gewoon binnenbrengen en eisen dat ze alles in een keer oplossen.
                                    Ik blijf er bij: koop uzelf een Honda en ge hebt dat niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door janhuybs Bekijk Berichten
                                      Ik blijf er bij: koop uzelf een Honda en ge hebt dat niet.
                                      Is dit ineens het perfecte merk ofzo??
                                      Die hebben ook hun problemen net zoals andere merken
                                      2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                                      2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                                      2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km

2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                                      2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                                      2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vlammembaareg Bekijk Berichten
                                        Is dit ineens het perfecte merk ofzo??
                                        Die hebben ook hun problemen net zoals andere merken
                                        Omdat ik dit bij een Honda nog nooit heb meegemaakt. Of kan dat soms niet. Is het omdat een Duits merk problemen heeft, dat ieder merk problemen heeft?

Wtf seg

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door janhuybs Bekijk Berichten
                                          Omdat ik dit bij een Honda nog nooit heb meegemaakt. Of kan dat soms niet. Is het omdat een Duits merk problemen heeft, dat ieder merk problemen heeft?

Wtf seg
                                          honda heeft ook problemen, dat zou je moeten weten als autohandelaar.

Comment

Working...
                                          X