Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Foto's van jullie schade? Zonde! Eén van de redenen waarom ik zo lang mogelijk een omnium blijf houden. Mijn beestje is 3.5jaar en nog steeds volledige omnium plus bij Ethias erop. Ik kan totaal niet zonder auto, reden waarom ik hem zo goed blijf verzekeren. Al kost het wel hopen geld .....
    DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Zijn er nog mensen die problemen hebben met radiozender Q-Music? Geen heldere uitzending, regelmatig gekraak en geruis!
      Is enkel bij mijn Astra J Sport is al meer dan een jaar zo, heb dit al gemeld aan de garage, maar zij zeggen dat het de uitzending is!
      Bij andere wagens van mijn werk is dit niet zo??!!
      Gevolg: luister momenteel niet meer naar deze zender in mijn wagen!!!!

Comment

• Heb ik ook al gemerkt maar is voornamelijk plaats afhankelijk bij mij.
        Er werd mij gezegd dat er een optie was die ervoor zorgde dat tijd e.d. automatisch ingesteld werd maar er wel voor kan zorgen dat het signaal wat minder werd (als ik het mij correct herinner en ik dacht dat dit RDS was).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomje Bekijk Berichten
          Zijn er nog mensen die problemen hebben met radiozender Q-Music? Geen heldere uitzending, regelmatig gekraak en geruis!
          Is enkel bij mijn Astra J Sport is al meer dan een jaar zo, heb dit al gemeld aan de garage, maar zij zeggen dat het de uitzending is!
          Kunnen we enkel toejuichen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door glennvho Bekijk Berichten
            Ik heb de laatste weken iets raars voor. Telkens het wat warmer is in de auto (zeker met deze warme dagen) kraakt mijn koppelingspedaal als ik de koppeling laat opkomen, dit komt voor in elke versnelling.

Ik ben eens bij de pedalen gaan kijken en op het koppelingspedaal zit precies nog een dun plasticen stukje wat meebeweegt en vermoedelijk een sensor aanstuurt. Als ik hierover wrijf met mijn vinger dan maakt het hetzelfde geluid als wanneer ik mijn koppeling laat opkomen. Ik denk dus dat ik hier eens wat olie ga aandoen en zien of het beter wordt.

Mijn vraag, zijn er nog mensen die dit probleem (voorgehad) hebben? En kan ik het beste gewoon met een busje olie voor de fiets dit smeren of beter met andere olie?

Ik heb mijn Astra overigens nog maar 1 jaar en 2 maanden en 62000km. Ik vind het dus raar dat er zulke zaken voorkomen...
            Ja ik heb dit probleem ook gehad. Pedaal kraakte enorm. Vooral bij warm weer. Bij mij was het de veer zelf. De achterste, die je bijna niet ziet zitten. Ik heb er een smeermiddel van HG opgespoten, 'anti kraak-en piep' Het is nu volledig weg.

Comment

• Tjah..ik heb al sinds dag 1 problemen met de radio ontvangst. Zoals vele andere Astra J rijders. Reeds naar de garage geweest, maar ze vinden hier geen oplossing ervoor.
              Je zal er toch mee moeten leven Bij mij is het ook plaatsafhankelijk, sommige gebieden totaal geen last, andere ENORM veel, zodanig dat ik gewoon de radio uitzet wegens frustratie, dan maar de usb stick
              Opel Astra J 1.4 Turbo

Comment

• Ik heb de sharkfin antenne en heb ook niet al te geweldige ontvangst. Misschien als je er een antenneversterker tussen steekt, dat het beter is. Ik heb in men volgende Astra DAB besteld om dit probleem te verhelpen.
                DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• nog geen last gehad van slechte ontvangst, heb een sharkfin en ik moet al ver in de walen zijn voor ik Stu Bru kwijtgeraak.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DyNaRaX Bekijk Berichten
                    Gisteren nieuwe achterbumper laten steken en deze ochtend op onderhoud.

Boordcomputer gaf al enkele dagen aan dat de olie moest vervangen worden, normaal want ik zat al aan 91500km. De laatste dagen kwam er nog bij dringend service, dacht dat het was omdat ik al een stukje over het onderhoudinterval zat. Blijkt dat die boodschap van ergens anders komt, gloeikaars kapot. Is blijkbaar veel werk om deze te vervangen, turbo moet gedemonteerd worden en de garage rekent op 4 uur werk.... pfff.
                    Dat is inderdaad de ellende bij die moderne motoren, vroeger bij mijn astra F en corsa 1.5 TD was dit werkje makkelijk zelf op een half uurtje gefixt.

Comment

• Vorige week wat de toerist gaan uithangen in de Walen en aangezien de Astra nu voor ene keer proper (en zonder schade) was snel even enkele foto's genomen.

D7M_8887
                      by BlackStacker, on Flickr

D7M_8888

D7M_8889

D7M_8890

D7M_8892
                      Last edited by DyNaRaX; 15/06/2014, 17:52.

Comment

• Een 3-tal weken geleden, de ST. volledig laten oppoetsen, simoniseren en in de wax laten zetten. Prachtig resultaat vooral omdat ie in het zwart is, maar wel jammer van de losgebroken hond die tegen de bestuurdersdeur is gesprongen :-(. Krassen in de deur en dient te worden herspoten. Het baasje van de hond neemt de volledige verantwoordelijkheid, en alles komt in orde met de verzekering. Morgen naar de keuring (3j),... door de afneembare trekhaak (+750kg).

Comment

• Alé de mijne staat ook online voor te verkopen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomje Bekijk Berichten
                            Zijn er nog mensen die problemen hebben met radiozender Q-Music? Geen heldere uitzending, regelmatig gekraak en geruis!
                            Jup, ligt aan de zender. Hier ook altijd gekraak bij Q.
                            Niet dat dat zo erg is want na 30 keer op een half uur 'Q is good for you' gehoord te hebben zijde da ook wel wat beu.
                            2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

• Dat van de radio ontvangst heb ik ook al ondervonden dat dit niet zuiver is bij : Qmusic maar ook bij MNM... Desondanks ik de NAVI950 intellilink met ISS heb.
                              Heb mijn Astra sport tourer van 19mei (4500km) en heb het probleem dat wanneer ik volledig afdraai naar links er een knetsend geluid is maar had al vanaf het begin geluid bij volledige afdraai zowel naar L als R maar dacht dat dit te maken had met de 18ners en de bandenmaat 235 breed. Ook trekt de wagen wat weg naar L maar hij gaat dinsdag binnen voor dit na te kijken. Ook heb ik aan de bestuurdersdeur een geluid dat van het raam komt maar heb al gekeken en kan het niet vinden alsook een knetsend geluid in de koffer. En wat ik echt klote vind is wanneer de tank vol is je de diesel hoort klotsen in de koffer!!! Ook heb ik een tikkeltje roest aan zoeen zwart plaatje aan de venster buiten kant maar dit stuk word ook vervangen maar is spijtig genoeg al 4weken in bestelling...
                              De wagen op zich rijd als een salon (flexride) alsook de leren zetels enorm goed zitten, de nieuwe 1.6cdti is stil en heel soepel ( pikt vlot op onder 1500rpm ) en zoals ze zeggen schok en trilvrij maar je hoort hem nog hoor en de 6bak is een plezier om te schakelen. De wagen is enorm goed afgewerkt buiten die foutjes die worden opgelost.

Comment

• Hebt gij de 110pk versie? Mijn 1.6cdti 110PK is in bestelling. Ik ben zeer benieuwd naar de prestatie's van deze motor. Ik hoop dat hij zeker niet moet onder doen aan mijn huidige 1.7cdti 110pk

Comment

• Ik heb de 136pk variant. En verdeelt zijn vermogen over heel de lijn. Hij is geen raket iets onder die 1500rpm maar hij voelt ook niet aan dat hij het niet kan trekken en ene keer aan die 2000rpm ja dan begint het plezier tot 4000rpm verder doortrekken is niet nodig. Ik heb nu 4500km hij gaat pas echt los zijn rond die 20d... Denk ik.
                                  Ben ook al aan het twijfelen geweest voor hem te tunen maar tot nu toe enkel mogelijk via externe ecu en heb daar een beetje schrik voor...

Comment

• knetsend geluid uit de koffer is waarschijnlijk die rol om de kofferruimte af te schermen?
                                    Is inderdaad nogal irritant, ik heb op die geleiders van die zachte elektriciteitstape geplakt en is precies een beetje beter maar zal niet weg gaan vrees ik

Comment

• Heb dat scherm al eens afgehaald en dan terug geplaatst maar het geluid blijft. Als het beter weer is ga ik hem eens tegoei kuisen van binnen en leer bewerken en dan eens kijken. Heb jij dat klotsen van de tank ook als die vol is ?
                                      Die originele Opel matten wat kosten die want ik heb er zonder logo ...

Comment

• Daarnet vastgesteld dat er iemand tegen mijn Astra is gereden. Heb hem nog maar 4 maand :-(

Comment

• Troost u! Bij mij wast na 2 weken al prijs... 2 deuren in elkaar op de parking van de Kinepolis zonder een papierke achter te laten natuurlijk . Véél schade bij die van u? Foto's?

Comment

Working...
                                          X