Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door DyNaRaX Bekijk Berichten
    Blijkbaar regenereert hij om de 551km bij mij. Volgens technieker is dit normaal, bij de Euro 6 motoren kan de regeneratie zelfs om de 100km.
    Hier ook ongeveer om de 500 km (1.7).

@ikkerikketikke: Naar welke garage ga je nu omdat ik zie dat je van dezelfde streek als mij bent? Mag in PB.

Comment

• Heb nu net dezelfde wagen als de mijne als vervangwagen (op kleur na dan). Ik merk wel dat bij deze er meer storing zit op de zenders. Misschien is het ook deels afhankelijk van de wagen/antenne?

Comment

• Als ik dit allemaal lees dan denk ik dat er nog veel garages zijn die hun reputatie van oplichter alle eer aan doen. Ik ga niet zeggen dat mijn garage 100% eerlijk is, maar bij mij is het smering om de 30000 km of één maal per jaar (1.3 ecoflex met DPF) en ja bij de wagen blijven en vragen stellen aan de technieker is geen probleem. Om de 15000 km onderhoud zal allicht beter zijn, maar dan kan je ook zeggen om de 10000 km of 5000 km. Als Opel zelf aan geeft om het onderhoud om de 30000 km te laten uitvoeren dan zal dit zeker ok zijn. Wat de onderhoudsmelding betreft: in 2012 had ik maar 10000 km gereden, vooral korte ritten en de onderhoudsmelding kwam er na precies één jaar. In 2013 had ik 26000 km, vooral ritten van 100 km en de melding kwam weer na precies één jaar. Wat het remmen betreft kan ik alleen maar zeggen dat de mijne ongelooflijk krachtig remt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
          Was het 30k geweest ging ik nog steeds voor een benzine, heb het wel gehad met diesels.
          30000 km = 2280 LITER benzine (7,6 L/100 km)of 3830 Euro
          = 1560 LITER diesel (5,2 L/100 Km) of 2265 Euro

Comment

• Nu neem je 7,6 als cijfer maar dit is na zijn eerste tankbeurt, wacht 6 maand af en je hebt het reeel verbruik.

En dan nog verkies ik benzine!

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Comment

• Even verbruik melden van de nieuwe 1.6cdti 136pk uitvoering.
              Heb ondertussen ruim 5000km op de teller en tot dusver heb ik nog geen 800km uit mijn bak (50L ) gehaald voor hij over gaat op reserve.
              Op autostrade is het verbruik doenbaar. Volgende week ga ik naar de Moezelstreek en kan daarna wat meer vertellen over het verbruik op autostrade.
              De wagen is bij deze weersomstandigheden bedrijfstemperatuur rond de 5 a 6km.
              Deze week werk ik dichtbij huis, ongeveer een 13km dit is genoeg om de wagen warm te rijden maar niet aangaande het brandstofverbruik. De BC telt namelijk bijna 30km af per rit... in tegenstelling tot wanneer ik bijna 30km doe per rit, dan telt hij soms op...
              Ik rij voor zover het mogelijk is op CC en ik volg de schakelindicator op rond de 2200rpm.

Comment

• voor de Opel fans ... te koop , 1ste eigenaar onderhoudsboekje , en nog veel meer 49.000km van september 2011 ... interesse ==> link openen

weg wegens aankoop nieuwe audi sportback s-tronic

grtz Tom

Opel Astra ➤ Bekijk het aanbod van vandaag! Occasions en nieuw. Elke deal een groot verschil. Dat is ② 2dehands Auto's.

Comment

• amaaai , tis hier maar stillekes ... ?

ikkertikketik ... heb je mail gestuurd ivm de winterwielen ... ik doe ze toch weg ... heb al andere op het oog voor den Audi !

grtz Tom

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tommie73 Bekijk Berichten
                    amaaai , tis hier maar stillekes ... ?

ikkertikketik ... heb je mail gestuurd ivm de winterwielen ... ik doe ze toch weg ... heb al andere op het oog voor den Audi !

grtz Tom
                    Eventueel ook geintresseerd voor de wintervelgen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                      Eventueel ook geintresseerd voor de wintervelgen
                      Denk niet dat dit zal passen op de uwe
                      Fototje van de wintervelgen? (indien ze passen mag Namaz ze hebben natuurlijk, wil niet onder uw duiven schieten)

Comment

• Ja vergeten dat Opel met dat achterlijk systeem zit van verschillende steekwaarde

Comment

• voila , voor de geïnteresseerde onder ons ...

link = info en foto's !

Tweedehands of nieuwe Auto Banden en Velgen kopen of gratis verkopen? Het meest diverse gebruikte aanbod van België. Eenvoudig, persoonlijk en relevant.

grtz Tom

Comment

• Wat merk banden is dat?
                            Ik kan ze niet steken wegens foute steekmaat.

Comment

• ESA+ TECAR ? .... ni gekend ... maar wel subliem in de sneeuw , 2 winters mee op verlof geweest en ook hier vorig jaar perfect in de sneeuw.
                              heb ze van een nederlander gekocht met gloednieuwe banden op. ikzelf heb er 2 winters mee gereden en geen 8000km mee gedaan !

perfecte staat , ze gaan weg omdat ikzelf op zoek ben naar wielen voor men A3 sportback die in september geleverd wordt !

grtz Tom

ps , zal is googlen naar die banden ...
                              Last edited by ; 13/07/2014, 22:18. Reden: tekst te kort

Comment

• Ken het idd niet, ik zit met 5x105 dus no go.
                                Binnen een paar weken stalen velgen bestellen met Nokian's erop.

Comment

• Verzekering zal lachen. Daarnet men voorruit weer kapot gegaan door steenslag. Men vorige ruit steekt er een maand in. :/
                                  DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Opel_Bjorn Bekijk Berichten
                                    Verzekering zal lachen. Daarnet men voorruit weer kapot gegaan door steenslag. Men vorige ruit steekt er een maand in. :/
                                    Heb ik eens op één week voor gehad, verzekering maakte er geen probleem van.

Comment

• Das minder. Hopelijk doen ze inderdaad niet lastig!

Comment

• Ben juist terug van Duitsland en heb de 1.6cdti eens volledig kunnen laten gaan. Met het flexride systeem op sport en in 6de kreeg ik op de digitale teller 214km/h en dacht dat hij tegen de 3500rpm draaide. Heb er niet echt veel aandacht aan besteed want das toch snel hoor...
                                        Verbruik was 6l/100km op 18duims 235brede banden...
                                        Momenteel heb ik 6080km op de teller staan...

Comment

Working...
                                        X