M32 bak is een zorgenkindje ja. Daar zitten zwakke lagers in.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Opel Astra J
Collapse
X
-
DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E
-
Oorspronkelijk geplaatst door Opel_Bjorn Bekijk BerichtenM32 bak is een zorgenkindje ja. Daar zitten zwakke lagers in.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flanger Bekijk BerichtenZit er in de 1.3 diesel een M32? Ik had ergens gelezen dat het het type F17 zou zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flanger Bekijk BerichtenZijn er gekende problemen met de versnellingsbak van de Astra J? Een kleine 3 maanden terug hebben we een demomodel overgekocht van officiële Opel garage en het schakelen verloopt naar mijn gevoel niet zo vlot (vooral 1ste, 2e & 3e). Is een 1.3 diesel van 2010 met +/- 50.000 km. Het schakelen geeft meer een "klik" ipv soepel over te schakelen. Maar misschien zit het in mijn hoofd, altijd met VW gereden :-)
Ivm het pong geluid jbvox, mijn deuren waren dicht en toch deed hij het.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flanger Bekijk BerichtenZal wel geen M32 zijn aangezien die 6 versnellingen heeft en de onze heeft er maar 5 :-)
1.6 en 1.7 diesel is M32
2.0 diesel is F40
Last edited by prins207; 07/08/2014, 20:29.
Comment
-
De verbeterde van 2014, is deze op ALLE 2014 modellen (en dus ook de 1.7)?
Ik merk ook wel af en toe wat problemen met de versnellingsbak. Zo maakt hij vaak het zeer luide geluid dat hij er niet goed inzit, duw ik koppeling terug in, trek ik hem verder en merk ik al dat ik op het einde zit, laat ik koppeling terug los, terug van dat. Dan haal ik hem uit versnelling en leg ik hem er terug in en het probleem is opgelost (dit is meestal in 2de en 3de versnelling).
In één van die versnellingen durft hij ook te schokken. Ik zit dan wel in een goed toerental (+- 1500 toeren) en begint hij te schokken. Dit doet hij wel niet altijd.
Zijn dit de gekende problemen?
Daarnaast: als mijn voorruitontwaseming al een tijd opstaat, dan heb ik haast constant dat hij begint te piepen als ik uit "lage" toeren kom.
Ik vertrek bijvoorbeeld in eerste omdat ik stil stond (rood licht) => gepiep tot toeren redelijk hoog komen.
Ik verleg naar tweede en ga terug naar hogere toeren => gepiep
Zelfde in derde. Daarna heb ik het niet meer.
Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Superplastik Bekijk BerichtenDe verbeterde van 2014, is deze op ALLE 2014 modellen (en dus ook de 1.7)?
Ik merk ook wel af en toe wat problemen met de versnellingsbak. Zo maakt hij vaak het zeer luide geluid dat hij er niet goed inzit, duw ik koppeling terug in, trek ik hem verder en merk ik al dat ik op het einde zit, laat ik koppeling terug los, terug van dat. Dan haal ik hem uit versnelling en leg ik hem er terug in en het probleem is opgelost (dit is meestal in 2de en 3de versnelling).
In één van die versnellingen durft hij ook te schokken. Ik zit dan wel in een goed toerental (+- 1500 toeren) en begint hij te schokken. Dit doet hij wel niet altijd.
Daarnaast: als mijn voorruitontwaseming al een tijd opstaat, dan heb ik haast constant dat hij begint te piepen als ik uit "lage" toeren kom.
Ik vertrek bijvoorbeeld in eerste omdat ik stil stond (rood licht) => gepiep tot toeren redelijk hoog komen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Superplastik Bekijk BerichtenDe verbeterde van 2014, is deze op ALLE 2014 modellen (en dus ook de 1.7)?
Comment
-
Daarstraks een scherpe bocht wat snel genomen en men kont brak uit! Gelukkig terug recht gekregen en niet de gracht in :p. Tzou wa zijn zo een paar dagen voor de nieuwe :p. Altyd al last gehad met die Michelinbanden, die vind ik echt zo slecht bij nat weer!DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E
Comment
-
Daarjuist de papieren van de nieuwe aanwinst gaan halen . Hij stond er al in de showroom te pronken, klaar om afgeleverd te worden . Het rood valt echt héééééél goe mee . Heb er snel een paar foto's van getrokken. Dinsdagmorgend mag ik hem gaan halen.
DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door korre Bekijk BerichtenWeet er iemand of er nog steeds problemen zijn met het koppelen (via bleutooth) van een Nokia Lumia 520 met de Radio Navi 650 (allé denk toch dat dien is. het is de radio met navigatie van september 2013 heb ik hem)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Opel Bekijk BerichtenWeet er soms iemand of dat je alle Opel Garages in Europa in je Navi 900 kan steken ? Zo ja dan hoor ik het graag ,
Comment
Comment