Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Zo juist de eerste keer zijn bad gegeven . Heb hem eerst gewassen met Poorboys Slick & wax shampoo, vervolgens een behandeling met Nanolex Washcoat gegeven. Hij is nu mega water afstotend . Zen velgen heb ik ook ingesmeerd met Poorboys Wheel Sealant, en wat heb ik al spijt dat het een 20 spaak is!
    DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

    Comment


    • 20spaak x 4 =

      Goeie producten heb je daar gebruikt!


      .
      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
        Is v60 veel ruimer? Ik dacht dat die ongeveer even groot waren?
        Toch wel hoor. Ik kan goed vergelijken met de Astra van mijn pa. Vooral in de breedte biedt de V60 heel wat meer. De achterpassagiers hebben ook meer beenruimte. Kofferruimte lijkt quasi gelijk.


        .
        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

        Comment


        • Even terug aanhalen van het probleem dat ik had dat er aan de passagierszijde in de rechter bovenhoek water binnen komt. Ben de wagen reeds 2x maal gaan afspuiten in de carwash en gistere eens goed kunnen met de tuinslang er komt niks van water binnen. Ik vermoed dat het geweest is omdat toen ik het voorhad echt aan het stortregenen was en daarbij felle wind en dan met de wagen tegen de wind en het water inrijden dan vind water altijd een weg, het zou niet mogen he maar wacht nu af tot de winter als het dan sneeuwt en het dooit moet ik daar ook water krijgen kan hij vervolgens binnen om het te laten nakijken.

          Ook even terug iets aanhalen over het verbuik. Vanuit stilstand in 2de vertrekken is niet zuiniger want dan telt hij een heleboel km af van rijbereik. Heb deze week even de schakelindicator opgevolgd met name vanaf 50km/H vraagt hij om in 4de te rijden de motor doet dan ongeveer een 1300rpm, hij draait naar mijn mening dan niet mooi maar het verbruik ligt beduidend lager en kom je dan op uw gas voor naar 70km/h te gaan, gaat dat naar mijn mening zeer vlot dus ik vermoed dat de motor dan op 1300rpm voldoende vermogen levert daar staat wel tegenover dat ik gemerkt heb dat als je een tijdje zo rijdt de roetfilter sneller aanslaat en dan is mijn vraag waar zit dan uw besparing ? Heb dan terug even, mss 5km 70km/h in 3de gereden en het verbruik daalde weer enorm ook was het verbruik lager tegen de 3000rpm dan dat hij dit is boven de 1500rpm...
          Rij je 70km/h dan draait de motor rond de 1900rpm maar dan vraagt hij niet om in 5de te rijden... En 120km/h in 6de is iets boven de 2000rpm dit zal dan weer zijn om meer uitstoot te kunnen doen wat de DPF dan ten goede komt.
          Maar ook nu nog steeds moet ik concluderen dat de 1.6cdti met 136pk voor een euro6norm motor niet zuinig is...

          Verder buiten de probleempjes die op termijn worden opgelost ben ik zeer tevreden van het rijcomfort de wagen te bieden heeft en een zalige versnellingsbak.
          Bjorn hoe vind je dat jou 1.6cdti 110pk versie oppikt ? En dan bedoel ik kan je in 6de terugvallen naar de 90km/h om vervolgens weer vlot naar de 120km/h te gaan of heb je de indruk dat je dan terug naar 5de moet ? En hoe is jou verbruik ?
          Last edited by ; 21/08/2014, 09:53.

          Comment


          • Verbruik op binnenbanen met redelijk wat verkeer zit ik op 7.8l

            Comment


            • De 1.6CDTI 110PK bevalt me héél erg goed. Ge kunt in 6de uit 90km/h versnellen maar het is dan zeker geen racemachien, ik schakel een vitesseke terug. Vandaag voor de eerste keer gaan tanken. Het lichtje van de tank ging aan op 850km en er stond op de boordcomputer een gemiddeld verbruik van 5.5L/100km. Maar ik verwacht dat zit nog zal zakken nadat hij wat ingereden is. Nu staan er juist geen 1000km op.
              DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

              Comment


              • Voor degene die interesse moesten hebben, ik doe de racechip van men 1.7CDTI 110PK weg omdat deze niet meer past in de 1.6CDTI. Ik heb er meer dan 80.000km zonder problemen mee gereden. Mijn verbruik was met 0.3L/100km gedaald hiermee (met hetzelfde rijgedrag). Altijd zeer tevreden van geweest. <Let wel op dat je de juiste stekker hebt want er zijn verschillende versie's hiervan bij de 1.7CDTI!!

                Meer info op http://www.racechip.nl/chiptuning/op...81kw/index.php

                60€



                DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

                Comment


                • Vandaag 1074 km uit een tank geperst en hij had dorst, heb er 59,92 liter ingekregen

                  Comment


                  • Ik heb mezelf ne keer bezig gehouden met het klikken van de AGR stoelen in de bochten, en na 10 minuten was het al opgelost . Probleem is zelf zéér simpel te verhelpen. Het probleem situeert zich midden onderaan de zitting. Daar loopt een stang van links naar rechts van de regeling om de stoel naar voor en naar achter te bewegen. Deze stang is eigenlijk te kort gemaakt waardoor deze speling heeft naar links en naar rechts. Dit geeft dus het tikkend geluid en gevoel in de bochten. Dus ik heb een kleine rondel gestoken tussen de stang (ongeveer een speling van 2mm) en het plastieke dopje aan de zijkant want de stang op zen plaats houdt. Het tikken is nu volledig verdwenen .

                    Heeft iemand al de kemel van een spellingsfout in het intellinlink systeem zien staan :p ?



                    Ik hoop nog wel dat er een update van het navigatiesysteem komt waardoor je nog wat meer kunt instellen bij de navigatie want die vind ik nu vrij beperkt. Ze klinkt zo computer en onpersoonlijk. Daarstraks zei ze ook héél de tijd "Waarschuwing u overschrijdt de grens!". Leuk als ge da één keer te horen krijgt. Maar aangezien ik véél in Baarle-Hertog Baarle-Nassau zit is dit zeker niet aangenaam. Op elke straathoek zegt ze daar dus "Waarschuwing, u overschrijdt de grens!". Ik kan nergens vinden waar ik deze meldingen kan afzetten.
                    DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Opel_Bjorn Bekijk Berichten
                      ...
                      Fijn om te lezen dat er ook mensen zijn waarbij de 1.6 toch redelijk zuinig is!
                      Zeer mooie schrijffout! Hoe is die erin geraakt? :-P

                      Vorige week eindelijk in geslaagd mijn telefoonboek op mijn auto te krijgen. Hoera!
                      Heb afgelopen zaterdag mijn gratis check-up laten uitvoeren en enkele van mijn problemen voorgelegd.

                      - Gepiep/gekraak als voorruitontwaseming opstaat, konden ze niet bevestigen. Mocht terug langs gaan als ik het probleem kon laten horen (wat ik vandaag gedaan heb).
                      - Versnellingsbak die soms wat moeilijk doet: moet waarschijnlijk nog wat loskomen. Ze hebben er wat extra smering op gedaan. Als het probleem blijft aanhouden => teruggaan.
                      - Opnemen telefoon met stuur doet lastig : waarschijnlijk update of knopje (al zei ik zelf dat het hoogstwaarschijnlijk door toestel komt)

                      Vandaag dus terug gekeerd met wagen, die piepte omdat voorruitontwaseming opstond. Mechanieker was online cursus aan het volgen (omdat ik al zeer laat was) dus ging de persoon van de balie mee. Ik zei tegen hem dat ik hem niet kon beloven dat hij het direct deed (omdat hij het 800% van de tijd doet, niet altijd). Ik rij achterruit en hij maakt het geluid onmiddellijk en duidelijk. Zijn gezicht toen hij dat geluid hoorde was goud waard! Hijzelf had het nog nooit gehoord. Hij ging het morgen aan de mechaniekers vragen en ook aan die van de andere garage of ze ervan op de hoogte zijn. In de ZEER dikke map van terugroepacties op de Astra J stond het namelijk al niet genoteerd.
                      Het geluid lijkt net voor de ruit te komen, in het midden maar toen ik mijn wagen in de garage reed, stond toevallig mijn moeder te kijken. Wat blijkt: in de auto zelf kon ze het niet horen maar buiten kon ze het zeer luid en duidelijk horen! Het zal dus in het motorgedeelte zitten, zal ik morgen ook moeten vermelden aan de persoon van de balie. Ik wist zelf niet dat het van buiten hoorbaar was.

                      Morgen weet ik daar dus hopelijk meer over...

                      Comment


                      • ivm NAVI950: Indien de gps in gebruik is en je krijgt telefoon, krijgt de gps voorrang waardoor je een deel van het telefoongesprek mist. Kan dit worden aangepast?

                        Comment


                        • Gisteren dus antwoord gehad van de garage. Ze hebben geen idee wat het probleem veroorzaakt en ze stelden voor om dit te laten onderzoeken als ik op onderhoud moet. Dat is toch nog een zeer lange tijd...

                          Comment


                          • Met andere woorden: leer er mee leven. Zou voor mij al genoeg zijn om hem weg te doen.

                            Comment


                            • De Astra was gisteren aan de voorste stijl van de vooruit alsook in de hoek van de hemel kletsnat, maar echt volledig doorweekt. Meteen naar de garage gereden en heb daar eens van mijn korst gemaakt. Hij gaat deze week binnen voor herstelling van het water dat binnen komt aan de passagierzijde vooraan, het knetse van de zijruit bestuurderskant denken we dat het motortje niet goed is afgesteld en dan gaan ze mijn stoel eens nakijken maar dankzij de vakkundige kennis van Bjorn zal dat mss wel opgelost zijn . Heb het ook aangehaald van die slechte radio ontvangst maar is er mss iemand die weet waar je een versterkte antenne kan kopen ?
                              Ik hoop dat ene keer de problemen opgelost zijn dat er geen nieuwe bijkomen want sjonge wat is me dat.
                              Heb ook prijs gevraagd voor afneembare trekhaak komt altijd wel eens van pas.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                Met andere woorden: leer er mee leven. Zou voor mij al genoeg zijn om hem weg te doen.
                                Nee, wordt onder garantie vervangen Staat zo genoteerd ook.
                                En een auto wegdoen na 5-6 maand, is wat kort niet?

                                Comment


                                • Heb de mijne 2 maand en ik overweeg hem om te verkopen.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Ikkerikketikke Bekijk Berichten
                                    Even terug aanhalen van het probleem dat ik had dat er aan de passagierszijde in de rechter bovenhoek water binnen komt. Ben de wagen reeds 2x maal gaan afspuiten in de carwash en gistere eens goed kunnen met de tuinslang er komt niks van water binnen. Ik vermoed dat het geweest is omdat toen ik het voorhad echt aan het stortregenen was en daarbij felle wind en dan met de wagen tegen de wind en het water inrijden dan vind water altijd een weg, het zou niet mogen he maar wacht nu af tot de winter als het dan sneeuwt en het dooit moet ik daar ook water krijgen kan hij vervolgens binnen om het te laten nakijken.

                                    Ook even terug iets aanhalen over het verbuik. Vanuit stilstand in 2de vertrekken is niet zuiniger want dan telt hij een heleboel km af van rijbereik. Heb deze week even de schakelindicator opgevolgd met name vanaf 50km/H vraagt hij om in 4de te rijden de motor doet dan ongeveer een 1300rpm, hij draait naar mijn mening dan niet mooi maar het verbruik ligt beduidend lager en kom je dan op uw gas voor naar 70km/h te gaan, gaat dat naar mijn mening zeer vlot dus ik vermoed dat de motor dan op 1300rpm voldoende vermogen levert daar staat wel tegenover dat ik gemerkt heb dat als je een tijdje zo rijdt de roetfilter sneller aanslaat en dan is mijn vraag waar zit dan uw besparing ? Heb dan terug even, mss 5km 70km/h in 3de gereden en het verbruik daalde weer enorm ook was het verbruik lager tegen de 3000rpm dan dat hij dit is boven de 1500rpm...
                                    Rij je 70km/h dan draait de motor rond de 1900rpm maar dan vraagt hij niet om in 5de te rijden... En 120km/h in 6de is iets boven de 2000rpm dit zal dan weer zijn om meer uitstoot te kunnen doen wat de DPF dan ten goede komt.
                                    Maar ook nu nog steeds moet ik concluderen dat de 1.6cdti met 136pk voor een euro6norm motor niet zuinig is...

                                    Verder buiten de probleempjes die op termijn worden opgelost ben ik zeer tevreden van het rijcomfort de wagen te bieden heeft en een zalige versnellingsbak.
                                    Bjorn hoe vind je dat jou 1.6cdti 110pk versie oppikt ? En dan bedoel ik kan je in 6de terugvallen naar de 90km/h om vervolgens weer vlot naar de 120km/h te gaan of heb je de indruk dat je dan terug naar 5de moet ? En hoe is jou verbruik ?
                                    Dit moet echt treffen. Maandag teruggekomen van Frankrijk, gisterenochtend stond er een vijver aan de passagierskant!!
                                    We konden nergens een spoor vinden van de deur, noch van hoger af. Auto staat nu al 3 uurs met de deuren open, in de hoop dat het droogt want nat in de wagen geeft veel condens op de ruiten als je aan het rijden bent.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door vochtige Bekijk Berichten
                                      Dit moet echt treffen. Maandag teruggekomen van Frankrijk, gisterenochtend stond er een vijver aan de passagierskant!!
                                      We konden nergens een spoor vinden van de deur, noch van hoger af. Auto staat nu al 3 uurs met de deuren open, in de hoop dat het droogt want nat in de wagen geeft veel condens op de ruiten als je aan het rijden bent.

                                      Heel de nacht een doos waspoeder in de auto zetten met uiteraard het deksel eraf.
                                      Die neemt het vocht op.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Opel_Bjorn Bekijk Berichten
                                        Voor degene die interesse moesten hebben, ik doe de racechip van men 1.7CDTI 110PK weg omdat deze niet meer past in de 1.6CDTI. Ik heb er meer dan 80.000km zonder problemen mee gereden. Mijn verbruik was met 0.3L/100km gedaald hiermee (met hetzelfde rijgedrag). Altijd zeer tevreden van geweest. <Let wel op dat je de juiste stekker hebt want er zijn verschillende versie's hiervan bij de 1.7CDTI!!

                                        Meer info op http://www.racechip.nl/chiptuning/op...81kw/index.php

                                        60€



                                        Hoeveel pk en koppel krijg je er extra mee?
                                        en hoe moet je het aansluiten?

                                        Comment


                                        • Info sta hier (het is de eerste kolom)



                                          Verwacht geen wonderen! Maar het is wel duidelijk voelbaar en ik vond het op de snelweg véél leuker.
                                          Aansluiten is zéér simpel. Deze moet tussen de brandstofdruk sensor geplaatst worden. Dat is stekker los trekken en de racechip ertussen plaatsen. Meer werk is het niet. Om te zien of je de juiste stekker hebt moet je de motorafdekking verwijderen. Dan zie je je vier verstuivers zitten en daar achter loopt een dikke metalen buis (rode pijl) aan de rechtse kant op de kop van deze buis steekt de brandstofdruksensor (gele pijl) en hier van heb je de stekker nodig.



                                          DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

                                          Comment

                                          Working...
                                          X