Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Belangrijk is dat je de motor inderdaad eerst goed warm rijdt,
    Dan mag je hem volle bak geven =)
    Opel Astra J Sport - 1.4 Turbo

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
      Bij Aziatische merken zijn dat problemen (iets dat absoluut niet mag), bij Duitse kinderziektes (dan is dat wel toegestaan).

Ik zou dat van geen enkel merk aanvaarden als zijnde kinderziektes. Natuurlijk zijn er mensen die zo denken.

Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
      zul je nooit halen.
      met mijn astra H deed ik vooral autostrade aan legale snelheden, en mijn gemiddeld verbruik was exact 7liter. en dat was ook een 1.7 cdti 110pk
      Als ik zo'n zaken lees kan ik het bijna niet geloven. Ik vind voor mijn wagen een gemiddeld verbruik van boven de 6L al te hoog en ik rij met een 2.0TDI 16V 170pk... Gemiddeld verbruik is 5,5L

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
        Ik zou dat van geen enkel merk aanvaarden als zijnde kinderziektes. Natuurlijk zijn er mensen die zo denken.

Als ik zo'n zaken lees kan ik het bijna niet geloven. Ik vind voor mijn wagen een gemiddeld verbruik van boven de 6L al te hoog en ik rij met een 2.0TDI 16V 170pk... Gemiddeld verbruik is 5,5L
        kinderziektes aanvaard ik ook nergens. Die dingen moeten getest zijn en daarmee uit.

over verbruik is veel discutie mogelijk. Maar een ding ga je uit van verbruik op je boordcomputer? Vergeet dan maar dat je een juist cijfer hebt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Skippie Bekijk Berichten

over verbruik is veel discutie mogelijk. Maar een ding ga je uit van verbruik op je boordcomputer? Vergeet dan maar dat je een juist cijfer hebt
          Berekend verbruik ligt iets hoger ja maar niet veel. Met een volle tank van 55l kan ik afhankelijk van de rijstijl 900 a 1100km rijden. Maar we dwalen af van het onderwerp

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
            nu rij ik wel rond met een saab 9-3 van 1640kg en 150pk. die verbruikt nu 6.4-6.6 liter. ik hoef er minder gas mee te geven om vooruit te gaan en ben er dus iets vriendelijker mee.
            1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wimke1971 Bekijk Berichten
              Je had al een opel met problemen ervoor en je blijft opels kopen...

Waarom doen mensen dat eigenlijk toch??? dat snap ik dus niet he!

toyota, honda,... zijn degelijke merken toch.
              Zoals de Auris die binnen 100.000 km op 18 (!) plaatsen roest begint te krijgen?

Bij ELK merk kan je pech hebben.

Comment

• Hallo Timmy, Veel geluk met opel en zijn klantendienst.Ik heb ook problemen met een nieuwe opel.Dit is mijn 7é nieuwe opel maar deze is een ramp.Maar veel erger is de reactie van opel en de dealer,eerst waren ze een oplossing aan het zoeken wat later moesten ze wachten op een update en nu zeggen ze dat het probleem misschien aan onze rijstijl ligt.momenteel ben ik bezig om alle verklaringen van opel en en onafhankelijk testverslag te versturen naar de advocaat van de verzekering.Zorg dat je van alle correspondentie en verslag kan voorleggen met data en naam van correspondent .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 125 problems Bekijk Berichten
                  Hallo Timmy, Veel geluk met opel en zijn klantendienst.Ik heb ook problemen met een nieuwe opel.Dit is mijn 7é nieuwe opel maar deze is een ramp.Maar veel erger is de reactie van opel en de dealer,eerst waren ze een oplossing aan het zoeken wat later moesten ze wachten op een update en nu zeggen ze dat het probleem misschien aan onze rijstijl ligt.momenteel ben ik bezig om alle verklaringen van opel en en onafhankelijk testverslag te versturen naar de advocaat van de verzekering.Zorg dat je van alle correspondentie en verslag kan voorleggen met data en naam van correspondent .

Mercikkes, laat de afloop van jouw geval ook maar weten he, ben hier echt wel benieuwd naar...

Comment

• zeker dat het water van de regen komt?
                    bij men ford had ik ook een plas water binnen, en dat was klaarblijkelijk de afvoer van de airco die verkeerd zat.
                    wimoptiek.be op

Comment

• ook effe mijn zegje doen...

Het feit is zoals sommigen hier al aanhalen, je moet gewoon geluk hebben met een auto. Ik ben begonnen met een Mazda 323F ergens in de jaren 80, heb met die auto zo een 118000km afgelegd en nooit is er een sleutel aan te pas gekomen, nadien een Peugeot 206 XS aangeschaft, na iets meer dan een jaar kreeg ik af en toe wat rammelgeluiden, garage kon niets vinden...na 4 jaar een Saab 9-3 gekocht, schitterende wagen en zonder enig probleem...na drie jaar verkocht en een Mazda MX5 gekocht, leuke wagen maar als de wagen een nachtje in vochtig weer buiten slaapt en dan mijn radio aanzet is het alsof mijn boxen zijn doorgespeeld...en nu afwachten als ik mijn Scirocco heb.

Mijn broer rijd al 14 jaar met Astra GSI en nooit miserie mee gehad...je moet simpelweg geluk hebben met eender welk merk en uit eender welk land.

Timmy ik hoop dat je alles in orde krijgt bij je Opel dealer en hou ons op de hoogte.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
                        zeker dat het water van de regen komt?
                        bij men ford had ik ook een plas water binnen, en dat was klaarblijkelijk de afvoer van de airco die verkeerd zat.

Ben er zo goed als zeker van dat t van de regen komt...

Benieuwd wat morgen de oorzaak blijkt te zijn...
                        Bijgevoegde Bestanden
                        Last edited by ; 07/01/2010, 22:10.

Comment

• Ik zit mij iets af te vragen...

Op het autosalon van Frankfurt en in de brochures van Opel zie je duidelijk dat de middenconsole bij de Sport-versie gekleurd is in aluminiumkleur terwijl de zijkanten pianozwart zijn. Ik vind deze combinatie zéér knap.

Als ik nu op autoscout of mobile kijk naar Nieuwe Opel Astra's zie ik dat de sportversies hun middenconsole volledig bekleed is in de aluminium kleur, ook de zijkanten. Ook de Astra die bij onze dealer stond (sportversie) had een volledige aluminiummiddenconsole.

Weet iemand hier een verklaring voor? Want we zullen binnenkort een bestelling plaatsen voor de Astra, en had die middenconsole graag gezien in de alumiumkleur + de zwarte pianolak aan de zijkanten.

Grts

Comment

• de middenconsole op de sport is volledig in aluminiumlook, bij de cosmo is het een soort donkergrijs aan de binnenkant en aluminiumlook aan de buitenkant.
                            Last edited by ; 06/01/2010, 20:44.

Comment

• Dit is een foto getrokken op het autosalon van Frankfurt, het gaat hier om een sportversie.
                              De middenconsole zie je in aluminiumkleur terwijl de zijkanten van de middenconsole in pianolak zijn.
                              Is dit dan niet te krijgen zo?
                              Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Comment

• Hier een foto vanop autoscout.be, een sport-versie.
                                Hier zie je dat de middenconsole volledig in aluminiumlook is, en dat is bij alle sportversies die ik zie het geval.

Maar vind het mooier met dat pianozwart er nog bij. (bij de handgrepen in de deuren is dat ook zo, alu + zwart)

Comment

• Dat met die pianolak ziet er inderdaad erg goed uit, maar ik denk dat de productieversie van de sport volledig in aluminiumlook is.

Comment

• @ G-power : Je eerste foto is de Sport versie en de tweede foto met het volledige aluminium is volgens de brochure de Enjoy-versie. Bij de Cosmo is het vanboven zwart-carbon en de zijkanten aluminium.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Adam Opel Bekijk Berichten
                                      Dat gaat nooit gebeuren ook want de golf wordt door AG de hemel ingeprezen en gelijk welke Opel wordt bijna altijd de grond ingeboord, goed of niet goed , het trekt nooit op iets ,oubollige modellen te plastiekerig dashboard (komt van dezelfde toeleveraar als de golf) is een tiende van een seconde trager en nog zulke banale futiliteiten,zoals jullie kunnen zien rijd ik al meer dan 50 jaar met opel en heb juistgeteld één waterpomp gehad en verder de normale slijtage zoals eender welke andere auto , ik ken verscheidene mensen die met een golf rijden en weet er zeker 3 die nooit geen meer willen hebben , komt nog bij dat ze enorm duur zijn in onderhoud , om maar een iets te noemen , de brandstoffilter kost bij de golf het dubbel dan bij opel , en ze moeten nu niet komen aandraven met ,de golf rijd veel aangenamer en is vinniger , voor mij en nog vele andere is dat zever , mijn opel's hebben mij al altijd gebracht waar ik wilde en hebben me tot nu toe nog nooit in de steek gelaten ,
                                      een kleine anekdote , mijn vrouw rijd met een Corsa 1200 van 3/2001 met 50000 km , hij stond deze morgen met een pak sneeuw op zen kont want hij slaapt altijd buiten, een tikje en hij draaide met nog altijd zen eerste batterij , mijn kleinzoon kwam deze morgen om 5h30 vragen ofdat hij hem even mocht gebruiken want zijn ......... golf van 2004 wilde niet starten en hij had de vroege shift, zo zie je maar dat opel een heel miskende wagen is , ik ga de golf NOOIT afbreken maar ikzelf ga er nooit een kopen want ik ben een Opelfanaat in hart en nieren , bedankt voor het tezen
                                      Het zou maar erg zijn dat een wagen van amper 8 jaar oud en 50.000 km niet direct zou starten bij een beetje vorst. De Toyota Starlet 1989 (275.000 km) geeft ook geen problemen bij dit frisse weer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bercki Bekijk Berichten
                                        @ G-power : Je eerste foto is de Sport versie en de tweede foto met het volledige aluminium is volgens de brochure de Enjoy-versie. Bij de Cosmo is het vanboven zwart-carbon en de zijkanten aluminium.
                                        De tweede foto is ook een Sport versie, kijk maar naar het sportstuur en de deurgrepen.
                                        Wij hebben tijdens de feestdagen 5 dagen een Astra Enjoy versie thuis gehad om mee test te rijden, en bij de Enjoy versie is de middenconsole geen aluminium look, het heeft daar een donkerdere tint dan het alu bij de sport.

In de brochure van Opel zelf zie je ook dat het bij de Sport alulook met pianolak zou moeten zijn (foto 1), maar ik vrees er inderdaad voor dat dit niet het geval zal zijn en dat het volledig aluminiumlook zal zijn.

Voor sommige misschien een klein detail, volledig aluminium of een beetje pianozwart, maar ik vind nu eenmaal dat die details het verschil maken

Comment

• Ging dat hier niet over een Opel Astra?

ON-TOPIC aub.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

Working...
                                          X