Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
    Klopt! Polleke nu mag hij raden in welke auto ik reed.
    ne Ligier ??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jeecee007 Bekijk Berichten
      De Racechip doet zijn werk goed! Inderdaad lekker om op de autosnelweg een inhaalbeweging te doen.

Maar spijtiger nieuws: vandaag is het afdekplaatje van mijn afneembare trekhaak gestolen. Ik zit met een OPC-line achterbumper en nu is daar een lelijk gat in... Mailtje is verzonden om te horen wat een nieuw plaatje me moet kosten.
      Zou dat hetzelfde zijn als een vijfdeurs ? Ik heb zo nog één liggen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DyNaRaX Bekijk Berichten
        Miljaar, hiernet was het weer van dat, roetfilter vol blijft rijden. Ben dat echt wel beu aan het worden, doe meer dan 1000km per week en dan mag ik nog extra toerkes rijden omdat die stomme filter altijd vol zit.
        Gewoon zorgen dat het toerental boven de 2000 rpm blijft. Je moet dan niet doorrijden. Als ik dat heb is het binnen de 5 minuten voorbij.

Comment

• Ben ekik hier nu posts aan het lezen van maanden geleden, mijn automatische functie voor het krijgen van mails stond uit.
          En ik die dacht dat het topic dood was...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
            Zou toch niet mogen als je zoveel kilometers doet dat je zo een problemen hebt met de roetfilter
            dat dacht ik ook, doet dagelijks 2 keer 71km aan 125-135km/u + 15 km binnenbaantjes (50-70-90). Je zou dat toch verwachten dat hij warm genoeg staat en tijd genoeg heeft gehad om te regenereren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
              Gewoon zorgen dat het toerental boven de 2000 rpm blijft. Je moet dan niet doorrijden. Als ik dat heb is het binnen de 5 minuten voorbij.
              Spel draait dagelijks bijna 2 uur aan 2800rpm onderweg

Comment

• Ik doe met mijn auto (wel geen Opel Astra), gemiddeld zo een 250 km per week en tot op heden nog geen enkel probleem gehad met de roetfilter (en hoop dat ook zo te houden).
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Hallo iedereen!

Ik volg hier het forum al een aantal weken en heb ellenlange pagina's gelezen
                  Er staat interessante informatie op, waarvoor dank!

Zelf heb ik Opel Astra GTC Sport 1.7cdti. Ik weet dat dit het "algemene" forum voor de Astra J is, maar in het GTC forum zit precies niemand...

Straks/morgen volgen de foto's!

Even al een vraag, ik weet dat deze al eerder is gesteld maar ik ben toen de link vergeten op te slaan, weet iemand waar er ledlichten voor de achternummerplaat besteld kunnen worden?

Als ik me niet vergis gaf het systeem namelijk een foutmelding wanneer deze werden geïnstalleerd, heeft er iemand al meer ervaring mee?
                  That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                  28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                  28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

Spel draait dagelijks bijna 2 uur aan 2800rpm onderweg
                    Ik doe iets van een 900/week en hij regenereert om de 400 à 500 km. Ik doe veel autostrade. Heb niet echt een vlotte rijstijl, alhoewel ik altijd pas schakel aan 2500 - 3000 pm (laatste enkel als hij al warm staat). Kar heeft nu 111500 km op de klok.
                    Wellicht heb je toch een roetfilterprobleem doordat je de eerste duizenden kilometers misschien té veel stad hebt gedaan en hij dus van in het begin altijd al goed vol heeft gezeten en misschien niet ten volle heeft kunnen regenereren?

Comment

ne Ligier ??
                      Neen, 't was op een kruispunt in Merksem, en ge keek nog zag ik

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten
                        Hallo iedereen!

Zelf heb ik Opel Astra GTC Sport 1.7cdti. Ik weet dat dit het "algemene" forum voor de Astra J is, maar in het GTC forum zit precies niemand...

Even al een vraag, ik weet dat deze al eerder is gesteld maar ik ben toen de link vergeten op te slaan, weet iemand waar er ledlichten voor de achternummerplaat besteld kunnen worden?

Als ik me niet vergis gaf het systeem namelijk een foutmelding wanneer deze werden geïnstalleerd, heeft er iemand al meer ervaring mee?
                        Kijk hier eens

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten
                          Hallo iedereen!

Ik heb die van gm tuningparts. Is eigenlijk veel te veel geld voor wat het is, als je zelf ledjes koopt en een zware weerstand voor ertussen zou het ook al moeten goed zijn. Weerstanden kan je op Ebay vinden.

Comment

Miljaar, hiernet was het weer van dat, roetfilter vol blijft rijden. Ben dat echt wel beu aan het worden, doe meer dan 1000km per week en dan mag ik nog extra toerkes rijden omdat die stomme filter altijd vol zit.
                            Ik weet niet of dit legaal is maar het kan een oplossing zijn http://www.ecu-soft.be/roetfilter-verwijderen.aspx

Comment

Zou dat hetzelfde zijn als een vijfdeurs ? Ik heb zo nog één liggen.
                              Volgens de dealer is het partnr.: 1405104 GM. Zou me 124euro kosten en 20 om te spuiten. Moest het passen, zou ik het wel willen overnemen... Ben ik er wel een pak goedkoper mee af. ;-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Evert Bekijk Berichten
                                Wellicht heb je toch een roetfilterprobleem doordat je de eerste duizenden kilometers misschien té veel stad hebt gedaan en hij dus van in het begin altijd al goed vol heeft gezeten en misschien niet ten volle heeft kunnen regenereren?
                                Volgens boodcomputer regenereert hij om de 558 km, alleen zou het proces te lang duren waardoor hij in error gaat.

Heb de eerste 90.000 km 1 keer melding gehad, juist op een moment dat ik van Breda naar Brussel reed. Verder merkte regelmatig dat hij regenereerde. In de week vrij veel stad maar telkens ook nog eens stukje autostrade en in het weekend ook langere afstanden en autostrades. Reed dan ook al 700-900 km per week maar was afwisselender.
                                Volgens mij is die 1.3 niet echt voorzien op zo'n gebruik.

Oorspronkelijk geplaatst door turbodiesel Bekijk Berichten
                                Ik weet niet of dit legaal is maar het kan een oplossing zijn http://www.ecu-soft.be/roetfilter-verwijderen.aspx
                                Tis ne lease, ik ga er geen geld insteken en daarna miserie hebben bij het inleveren.

Comment

• Thanks! Ik denk dat ik er zo ga bestellen, dat heeft toch wat extra.

Daarnet de auto weer lekker ligge wasse, het was nodig :p
                                  That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

Comment

• Post liever wat foto's (of open een topic)

Comment

• Bij deze:

Opel Astra GTC Sport (Carbon Flash) met een 1.7cdti.
                                      Opties:
                                      Gloss Black velgen
                                      Imola/Morrocana Jet Black interieur (sportzetels)
                                      Parkeersensoren vanvoor en vanachter
                                      Zicht- en lichtpakket + AFL (xenon etc)
                                      Sportstuur met stuurverwarming
                                      Verwarmde voorzetels
                                      Radio Navi 950
                                      Led achterlichten

Ik twijfelde om te wachten op de nieuwe 1.6 diesel, maar mijn geduld was op en ik had de auto echt al nodig :p
                                      Het OPC pakket vond ik em ook wel goed staan, alleen de spoiler vanachter vond ik nét iets te groot in dat geval, voor de rest heb ik alles genomen wat ik wou.

Enja een topic openen... Dat is misschien geen slecht plan al zie ik niet vaak een GTC rondrijden dus vrees ik dat ik daar alleen ga zitten.

Mag ik niet hier meelezen en reageren?

Comment

• Knap man! Zo had ik hem ook gekozen, enkel nog grotere velgen

Comment

• Ik twijfelde ook een tijdje om de 20' te pakken, de kostprijs in aanschaf was niet veel meer.

De kostprijs om ze te vervangen en het hogere verbruik daarentegen... :p

Comment

Working...
                                          X