En hoe is het nu met die man zijn nieuwe wagen afgelopen ?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Opel Astra J
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door audironi Bekijk BerichtenEn hoe is het nu met die man zijn nieuwe wagen afgelopen ?2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km
2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ferdinand Bekijk BerichtenHet zou maar erg zijn dat een wagen van amper 8 jaar oud en 50.000 km niet direct zou starten bij een beetje vorst. De Toyota Starlet 1989 (275.000 km) geeft ook geen problemen bij dit frisse weer.
En nog altijd zen eerste batterij ????????????????
Dat geloof ik zeker niet .
Comment
-
Topic uitgemest.
Hopelijk gaat dat hier nu verder over het probleem van een splinternieuwe Opel Astra met problemen.
Comment
-
Hoe het afgelopen is..... momenteel SLECHT !!!
Niet onmiddelijk een oorzaak te vinden waar het waterlek vandaan komt... liters water geschud, maar nergens zie je t binnen sijpelen..., dit is dus nog een groot vraagteken... de bekleding is droger aan t worden, hebben dit met de fhön gedaan...
Het enigste wat de dealer gevonden/gezien heeft is dat het afvoerdarmpje van de airco ook niet naar buiten liep, maar gewoon los onder de bekleding lag..., volgens mij kan het water hier ook niet van komen, airco heeft nog niet opgestaan...
Het lampenprobleem is ook niet verholpen, sensor(6004) blijkt kapot te zijn (zit aan achterband, chauffeurskant), deze meet het hoogteverschil tov de vooras en stuurt zo de lampen aan..., deze sensor is besteld en zo goed als t goed is (laat ons hopen) morgen binnen komen bij de dealer.
In samenspraak met dealer heb ik een aangetekende brief met toegevoegde foto's richting Opel klantendienst gestuurd, waarin ik duidelijk eis : of een nieuwe vervangende auto of de volledige vloerbekleding vervangen en een levenslange garantie op roesten langs binnenzijde.
Allemaal goed en wel, maar voor alleer er actie in de zaak komt, ben ik weer een aantal weken ouder.
Een regelrechte schande om een auto van net 4 weken zo gedemonteerd te zien staan in de garage...
Zéér bang afwachten dus...
Laat ons hopen dat Opel een vrij snelle oplossing biedt...
Comment
-
-
Ik weet niet hoe het juist zit bij Opel, maar vroeger had men voor de voor-ruit een gril waar de ventilatie lucht werd aangezogen. ( nu zit deze verstopt onder motorkap )
Onder deze gril zat een bak waarin deze lucht via een opening naar binnen geleid werd.
Nu viel het nogal eens voor dat deze bak, de afvoor voor het water, verstopt geraakte waardoor dus het water welk zich daarin verzamelde naar binnen kon vloeien via de luchtopeningen.
Ook was het mogelijk ( bij oudere wagens ) dat deze bak een roest-gat had waardoor er zo ook water via dit roest-gat naar binnen kon, maar dit zal natuurlijk bij jou het geval niet zijn, maar kijk, of laat kijken naar de afvoer van deze bak of dat deze niet verstopt zit, of dat deze afvoer wel ( goed ) werkt.
Een tweede mogelijkheid is dat jou voor-raam niet goed dicht, de kit dus. ( meest waarschijnlijke )
Daardoor kan er water via het raamstijl naar binnen, dit zie je dus niet !
Het loopt dan mooi langs de stijl naar binnen via je dachbord en achter ( onder ) je bekleding.
Probeer eens om met keukenpapier, dit te plaatsen zo hoog mogelijk onder je dachbord en tegen je vuurwand naar boven richting je voor-raam, om te kijken of dit nat word bij regen, of als je de wagen nat spuit voorraan.
Denk er ook aan dat je wagen nat spuiten in feite niet hetzelfde is dan wanneer je met je wagen een tijd door de regen rijd.
Dus het beste is om in de regen te rijden om dit te kontroleren, maar je kan alvast beginnen met de wagen langdurig nat te spuiten op het voor-raam, vooral in de hoeken.
Succes.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door George Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Timmy001 Bekijk BerichtenHoe het afgelopen is..... momenteel SLECHT !!!
Niet onmiddelijk een oorzaak te vinden waar het waterlek vandaan komt... liters water geschud, maar nergens zie je t binnen sijpelen..., dit is dus nog een groot vraagteken... de bekleding is droger aan t worden, hebben dit met de fhön gedaan...
Het enigste wat de dealer gevonden/gezien heeft is dat het afvoerdarmpje van de airco ook niet naar buiten liep, maar gewoon los onder de bekleding lag..., volgens mij kan het water hier ook niet van komen, airco heeft nog niet opgestaan...
Het lampenprobleem is ook niet verholpen, sensor(6004) blijkt kapot te zijn (zit aan achterband, chauffeurskant), deze meet het hoogteverschil tov de vooras en stuurt zo de lampen aan..., deze sensor is besteld en zo goed als t goed is (laat ons hopen) morgen binnen komen bij de dealer.
In samenspraak met dealer heb ik een aangetekende brief met toegevoegde foto's richting Opel klantendienst gestuurd, waarin ik duidelijk eis : of een nieuwe vervangende auto of de volledige vloerbekleding vervangen en een levenslange garantie op roesten langs binnenzijde.
Allemaal goed en wel, maar voor alleer er actie in de zaak komt, ben ik weer een aantal weken ouder.
Een regelrechte schande om een auto van net 4 weken zo gedemonteerd te zien staan in de garage...
Zéér bang afwachten dus...
Laat ons hopen dat Opel een vrij snelle oplossing biedt...
toen bleek dat de voorruit niet goed was afgekit bij de productie. mischien een tip?
binnenbekleding was trouwens op initiatief van de dealer volledig vervangen.
Comment
-
Heb vd week gelezen dat de 3d zich als een apart model gaat profileren.
Zowaar meer een opvolger voor de Calibra!Opel Corsa 1.7 cdti (sold)
Opel Astra ST Sport (sold)
Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop
Comment
-
@ G-power
inderdaad,die middenconsole vind ik ook een niet onbelangrijk detail,ik had het ook gemerkt in de garage omdat de volledig grijze middenconsole in zilver wat 'goedkoop' oogde bij de rest van het geheel..in de folder merkte ik dan dat dit normaal wel piano black moet zijn,wat een mooi geheel zou vormen met de prachtige deurhandgrepen...
ik vind het interieur verder prachtig,maar de buitenkant is niet de volle goesting voor mij..
andere twijfels heb ik bij het motorenaanbod.. 110pk is krap,..de 125pk-versie oninteressant en de 160 pk versie zal moeilijk liggen op de 2e hands markt,en omdat ik om de 2 jaar verander van wagen moet ik daar rekening mee houden..
de astra ligt dus in de weegschaal met de insignia...
maar ik probeer mezelf in te tomen en te wachten op de GTC-versie waar ik heel veel van verwacht...als dit interieur in een supersportief kleedje gegoten wordt zal de keuze vlug gemaakt zijn..de ruzie met de vrouw en dochter die al lang om een 5-deurs vragen neem ik er dan met alle plezier bij..
ik had gehoopt kort na de lancering van de 5-deurs al een beeld van de 3-deurs te zien te krijgen,maar niet dus..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door lele Bekijk BerichtenHeb vd week gelezen dat de 3d zich als een apart model gaat profileren.
Zowaar meer een opvolger voor de Calibra!
Ben zo benieuwd ernaar!2005 Citroën C2 1.4 HDI VTR
2009 VW Scirocco 1.4 TSI DSG
2014 Opel Astra OPC
2015 Audi TT TDI S-Line
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door WhN Bekijk BerichtenEven een klein info ivm titel. Het wordt een Astra J ipv I.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Papillon Bekijk BerichtenKlopt het dat de GTC versie rond de zomer op de markt zou komen?
Kan zijn dat het wat vroeger wordt, maar tegen de zomer zal hij er volgens mij zeker nog niet zijnOpel Astra J Sport - 1.4 Turbo
Comment
Comment