Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik zag net dat het plaatje van een parkeersensor vanvoor eraf is. De sensor werkt nog goed, maar het is enkel de afdekking die weg is.

Iemand die ergens een site heeft dat ge het der zelf op kunt klikken? Ik heb geen goesting om daar € 20 (of weet ik veel) voor te betalen in de garage

Kan dat eigenlijk kwaad? Want anders laat ik em gewoon zo tot ik op onderhoud moet.
    That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
    28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
    28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

• Post eens een foto?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Soubry Bekijk Berichten
        Post eens een foto?
        Ik zal deze middag snel een foto gaan pakken
        That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

Comment

• Bijhorende foto:

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten
            Mss omdat ge der toch niet zo rustig mee rijdt
            Ik hoor net dak redelijk rustig rij Maar twas nog maar nen nieuwe, tzal nog wel wa zakken :-)

Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten
            Ik zag net dat het plaatje van een parkeersensor vanvoor eraf is. De sensor werkt nog goed, maar het is enkel de afdekking die weg is.

Iemand die ergens een site heeft dat ge het der zelf op kunt klikken? Ik heb geen goesting om daar € 20 (of weet ik veel) voor te betalen in de garage

Kan dat eigenlijk kwaad? Want anders laat ik em gewoon zo tot ik op onderhoud moet.
            Ik denk niet dat het echt kwaad kan.

Update over de wagen:
            Maandag is de wagen binnen geweest voor de schappen in de dieseltank en het smeren van de ingaande as van de versnellingsbak.
            De dieseltank is gebeurd, de as niet.
            Ze zijn er zelf een paar keer mee gaan rijden, niet kunnen vaststellen maar dan was de verantwoordelijke voor versnellingsbakken (een van de weinige die het mag doen van Opel) er mee gaan rijden en die heeft het EINDELIJK ook kunnen vaststellen.
            Daarom vertelden ze mij dat ze de versnellingsbak niet gingen smeren (op advies van die persoon) en onmiddellijk de volledige versnellingsbak gingen vervangen (ook op advies van die persoon). Eindelijk blij dat er toch al wat vooruitgang geboekt werd.
            Ze gingen de aanvraag doen bij Opel en dit ging 2 dagen duren. Het vervangen duurt een halve dag, de andere halve dag gingen ze gebruiken om de problemen met het regenereren te bekijken.

Vandaag dan een e-mailtje gekregen van de garage dat Opel eerst een expertise wilt laten uitvoeren op de versnellingsbak :-( Wagen mag pas binnen 2de week van April, dan volgt er meer!

Comment

• Afspraak gemaakt voor zijn 120k km onderhoud. Nu zei de receptioniste aan de balie dat de D-riem ook vervangen moest worden. Opel zegt op 150k km, maar de de garage doet het altijd op 120k km. Iemand hier ervaringen mee?
              2012 Opel Astra ST Ecoflex
              2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

• Kostelijk! schatting? 750-900€

Comment

• Best terwijl hij open is spanrollen en pomp meenemen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk Berichten
                    Best terwijl hij open is spanrollen en pomp meenemen?
                    Best wel.

Comment

Best terwijl hij open is spanrollen en pomp meenemen?
                      Welke pomp ?

Comment

• Waterpomp hee

Comment

• Hmm. Ik twijfel om vroeger op onderhoud te gaan.

Ik zit nu op 20.000 km, maar ik heb:
                          - Afdekplaatje van een parkeersensor linksvanvoor is eraf
                          - Mistlamp linksvoor is het glas gebarsten

Alletwee door zo’n kut strooiwagen. Mijn levensduur van men olie gaat ook pijlsnel naar beneden

Ik zou dan in het weekend van 2 mei gaan, dan zit ik toch rond de 25.000 km. Tis te vroeg (30k of 1 jaar) maar dan kan ik dat ten minsten ineens mee laten herstellen. Anders moet ik nu naar de garage voor dat te herstellen + dan ergens in juni op onderhoud. Bovendien hebben ze meestal de eerste 3 weken niks vrij op zaterdag.

Of is dat te zot?

Comment

Waterpomp hee
                            Die zit niet over de distributieriem.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten
                              Hmm. Ik twijfel om vroeger op onderhoud te gaan.

Ik zit nu op 20.000 km, maar ik heb:
                              - Afdekplaatje van een parkeersensor linksvanvoor is eraf
                              - Mistlamp linksvoor is het glas gebarsten

Alletwee door zo’n kut strooiwagen. Mijn levensduur van men olie gaat ook pijlsnel naar beneden

Ik zou dan in het weekend van 2 mei gaan, dan zit ik toch rond de 25.000 km. Tis te vroeg (30k of 1 jaar) maar dan kan ik dat ten minsten ineens mee laten herstellen. Anders moet ik nu naar de garage voor dat te herstellen + dan ergens in juni op onderhoud. Bovendien hebben ze meestal de eerste 3 weken niks vrij op zaterdag.

Of is dat te zot?
                              Ik zou dat ook doen ze. 25k is een goeie km-stand. 30k vind ik persoonlijk al te lang.
                              En daarbij, dan is je onderhoud nog gedaan voor de horsepower kuur.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                                Ik zou dat ook doen ze. 25k is een goeie km-stand. 30k vind ik persoonlijk al te lang.
                                En daarbij, dan is je onderhoud nog gedaan voor de horsepower kuur.
                                Indeed. Nooit slecht

Comment

• Daarjuist de Astra eens laten uitlijnen. Zijn stuur stond een hééééééééééééééééééél klein beetje naar rechts in rechtuitstand. Nu word ik zot van zoiets dus even de uitlijnbank op. Zoals ik al dacht stond hij al perfect uitgelijnd. Zijn spoor stond een héél klein beetje anders maar zeker binnen de waarde van de constructeur. Dus ze hebben het spoor een halve toer verdraait en nu staat het echt perfect. Ze zeiden me wel dat ik het waarschijnlijk niet zou merken aangezien hij zeer weinig is bijgeregeld. Maar toch scheelt het Mijn stuur staat weer 100% in het midden . Ik heb er ook de complimenten gekregen over mijn rode kleur Ze dachten zelfs eerst dat het een speciale uitvoering was omdat hij er nog nooit één in het rood had gezien. Maakt u dag dan toch weer goed
                                  DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Ik stoor mij daar ook aan, als een stuur nie 100% perfect rechtstaat. Zal onze autistische kant zijn zeker?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door prins207 Bekijk Berichten
                                      Afspraak gemaakt voor zijn 120k km onderhoud. Nu zei de receptioniste aan de balie dat de D-riem ook vervangen moest worden. Opel zegt op 150k km, maar de de garage doet het altijd op 120k km. Iemand hier ervaringen mee?
                                      Doen wij ook.
                                      Beter iets vroeger vervangen, 150k is echt wel lang. En weegt niet op tegen de kosten mocht ze kapotvliegen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Opel_Bjorn Bekijk Berichten
                                        Daarjuist de Astra eens laten uitlijnen. Zijn stuur stond een hééééééééééééééééééél klein beetje naar rechts in rechtuitstand. Nu word ik zot van zoiets dus even de uitlijnbank op. Zoals ik al dacht stond hij al perfect uitgelijnd. Zijn spoor stond een héél klein beetje anders maar zeker binnen de waarde van de constructeur. Dus ze hebben het spoor een halve toer verdraait en nu staat het echt perfect. Ze zeiden me wel dat ik het waarschijnlijk niet zou merken aangezien hij zeer weinig is bijgeregeld. Maar toch scheelt het Mijn stuur staat weer 100% in het midden . Ik heb er ook de complimenten gekregen over mijn rode kleur Ze dachten zelfs eerst dat het een speciale uitvoering was omdat hij er nog nooit één in het rood had gezien. Maakt u dag dan toch weer goed
                                        Ik heb de indruk dat mijn stuur ook een mini afwijking heeft naar rechts.

Comment

• Pfffft ik denk dat ik mij nogmaals eens goed kwaad gaan maken. Zit al van in het begin te sukkelen met die NAVI 950 intellilink die op geen zak trekt. Wat mij het meest ergert is de rampzalige DAB+ ontvangst. Daar valt gewoon niet naar te luisteren. Signaal valt héél de tijd weg, zeer veel storing, kliks en klaks..... trekt dus op geen bal. Daar heb ik dan 250€ extra voor neer gedokt. Dus vanaf het begin melding van gemaakt bij de klantendienst. Zoals het de gewoonte is houden die mij nu al 8 maanden aan het lijntje! Ik heb véél geduld maar één keer het op is, is het ook echt op (zie maar naar héél het Infinity Sound System gedoe). Heb ze nu nog één keer vriendelijk verzocht om actie te gaan ondernemen in plaats van héél de tijd updates te beloven die er niet komen of niet werken.

Ook heb ik een gratis update van de wegenkaarten gevraagd want degene die er nu opstaan zijn er volgens mij van 1912! Het is echt schandalig hoeveel wegen er nog niet gekend zijn door deze navigatie of nieuwe wegen die er al 5 jaar liggen die nog steeds niet zijn aangepast.

Vooral aan deze 2 bovenste punten erger ik mij dood maar vervolgens zitten er nog altijd een hele hoop fouten in het intellilinksysteem.
                                          - Zo doet mijn TMC het nog steeds niet of zéér slecht
                                          - Staat het vol met spelfouten
                                          - Krijg ik ongewenste meldingen die ik niet kan uitschakelen
                                          - Loopt het systeem zéér traag, instabiel en loopt het soms vast
                                          DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

Working...
                                          X