Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mijn broer zou zijn Corsa is aan vervanging toe en zou opteren voor een nieuwe Astra.
    Hij is al langs geweest bij de Opel dealer en hij zou bij aankoop er een "Goldpack" gratis bijkrijgen, kan iemand me zeggen wat dit is?
    2008 Opel Corsa 1.7CDTI
    2009 Mazda 2 1.5 Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Papillon Bekijk Berichten
      Hoe reed die 1.7 cdti?
      Niet slecht voor een diesel. Ik bedoel: ik rij al 27 j met benzinemotoren waarvan 24 j met LPG. (4 verschillende LPGwagens). Een diesel blijft voor mij altijd een tractor: Lawaai, trilingen enz. De diesel in kwestie had een trillend koppelingspedaal bij stationair draaien. Voor de rest trok dat goed op. De 1.6 was al wat vinniger en zachter (en stiller) om te rijden maar die 1.4T zal me toch meer plezier geven.
      Ik begrijp nog steeds niet de onpopulariteit van LPG. Geen plaatsverlies, geen lawaai, vinnige motor die langer meegaat, olie blijft langer goed. Belangrijkste: goedkoopste manier om te rijden en minst milieuonvriendelijk!
      Met die nieuwe 1.4T zal het verbruik misschien 6 - 7 l/100km zijn (misschien minder). x € 0, 40/l = € 0, 026/km (alleen brandstof uiteraard). Dat doe je met de zuinigste diesel niet na.
      Laat de vooroordelen maar weer komen...
      Last edited by ; 02/02/2010, 09:59.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bert Bekijk Berichten
        Mijn broer zou zijn Corsa is aan vervanging toe en zou opteren voor een nieuwe Astra.
        Hij is al langs geweest bij de Opel dealer en hij zou bij aankoop er een "Goldpack" gratis bijkrijgen, kan iemand me zeggen wat dit is?
        Dat is meestal bij de fleetpacks

een enjoy versie :

Gold Pack€ 0,00Metaalkleur € 347,11Radio CD70 NAVI, incl. geïntegreerd navigatiesysteem (PHQ4), incl. 7 luidsprekers, Grafisch Info display, Stuurwielbediening€ 1.074,38Kleurendisplay (UAJ)€ 396,69Electronic Climate Control (ECC) (C6, incl. Grafisch Info display€ 322,31Cruise control (K34)€ 0,00Seat Comfort Pack 1, incl. centrale armsteun (PHM2), incl. Seat Comfort Pack I - Meervoudig verstelbare bestuurderszetel, Middenarmsteun bestuurderszetel€ 132,23Volwaardig reservewiel (QQ5)€ 41,32Mistlampen vóór (T96)€ 165,29Dakrails, zwart (V3D)€ 123,97Totaal:€ 2.603,30Uw voordeel:€ 2.603,30

Bron: http://www.opel.be/nl/Fleet/Packs.aspx

Comment

• Bedankt voor de info en de link
          Het zal/zou inderdaad een leasingauto worden.
          Last edited by Bert; 02/02/2010, 19:11.
          2008 Opel Corsa 1.7CDTI
          2009 Mazda 2 1.5 Sport

Comment

• Is hij er al uit welke motor hij zal nemen?

Comment

Is hij er al uit welke motor hij zal nemen?
              Volgende week valt op zijn werk de beslissing over de aankoop van de wagen(s).
              Ik heb hem horen vertellen dat het een 1.7 zal worden, maar weet niet welke versie het zal zijn.(110-125)
              2008 Opel Corsa 1.7CDTI
              2009 Mazda 2 1.5 Sport

Comment

• Er komt dus geen GTC versie meer

daar in de plaats komt de calibra terug

Comment

Er komt dus geen GTC versie meer

Calibra was op basis van de Vectra dus zou nu op basis van de Insignia moeten zijn.
                  Het kan wel een coupé zijn in lijn van de Calibra, zoals de Astra G coupé.
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Ja, zoiets net als de ford capri komt ook weer

Comment

Er komt dus geen GTC versie meer

Tuurlijk komt er een GTC versie... Een kleine middenklasser zonder driedeurs is gwn onmogelijk

Er komt gwn ook nog een Coupé én Cabrio, geen twintop meer dus...

Calibra zou op basis van de Insignia moeten gebeuren, die zou er dan zo ongeveer uitzien,

Last edited by ; 03/02/2010, 20:39.

Comment

• hier beweren ze toch van niet

De Opel Calibra komt terug! AutoWeek zwemt in de nieuwe hete...

op 49 sec ongeveer

Comment

• De laatste tijd zijn er nogal wat testen verschenen van de astra en er komen toch een paar dingen naar voor. Wat de negatieve punten betreft het slecht zicht (vooral naar achteren) en het gewicht van de auto, in combinatie met motoren die niet meer echt "mee zijn met hun tijd" en daaruit volgend ook een hoog verbruik. Dat lijken mij de meest voorkomende negatieve punten.

Positief zijn dan weer het interieur, veiligheid, prijs, wegligging, comfort en het uitzicht.

Toch wel een gemiste kans voor Opel. Als je de testen leest, dan krijg je de indruk dat ze met wat meer werk aan de motoren en het beperken van het gewicht, toch wel een heel goede wagen zouden hebben gemaakt.

Ik heb mijn astra j in december besteld. Zou ergens voor 2de helft februari zijn. Over de motor zit ik niet echt in (110pk 1.7cdti) maar ik vraag me af ik dit slechte zicht wel zal gewoon worden (kwestie van fietsers en dergelijke op te merken). Het is spannend afwachten.

Comment

• Dat went wel.
                            1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                            2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• levertermijn astra j

Op 07/12/2009 bestelde ik mij de nieuwe astra j 1.4T. Ik heb mijn bestelling voor het autosalon geplaatst juist om te vermijden dat ik met te lange wachttijden zou te komen zitten ten gevolge van het autosalon. Op mijn bestelbon stond dan ook duidelijk vermeld dat de voorziene levering op 15/02/2010 zou zijn (wat overeenkomt met een levertermijn van +/-10 weken).

Vandaag, 10 dagen voor de geplande levering bel ik mijn opel dealer op met de vraag hoe het nu juist zit met de levering en wat blijkt? Volgens de dealer zit er een "kleine" vertraging op!?! De wagen zou pas eind april geleverd worden???? Dat is een vetraging van nog eens 11 weken??? Te wijten aan het feit dat er een tekort aan park pilots zou zijn???

Dit lijkt me allesbehalve normaal en ik wou graag via dit forum eens horen wie van jullie een dergelijk probleem heeft en welke stappen ik kan ondernemen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bape Bekijk Berichten

De Astra heeft veel weg aan de achterkant van de Toyota Auris, de lichten, de velgen, de ....
                                Bijgevoegde Bestanden
                                Last edited by ; 04/02/2010, 12:00.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door rtgr Bekijk Berichten
                                  Op 07/12/2009 bestelde ik mij de nieuwe astra j 1.4T. Ik heb mijn bestelling voor het autosalon geplaatst juist om te vermijden dat ik met te lange wachttijden zou te komen zitten ten gevolge van het autosalon. Op mijn bestelbon stond dan ook duidelijk vermeld dat de voorziene levering op 15/02/2010 zou zijn (wat overeenkomt met een levertermijn van +/-10 weken).

Vandaag, 10 dagen voor de geplande levering bel ik mijn opel dealer op met de vraag hoe het nu juist zit met de levering en wat blijkt? Volgens de dealer zit er een "kleine" vertraging op!?! De wagen zou pas eind april geleverd worden???? Dat is een vetraging van nog eens 11 weken??? Te wijten aan het feit dat er een tekort aan park pilots zou zijn???

Dit lijkt me allesbehalve normaal en ik wou graag via dit forum eens horen wie van jullie een dergelijk probleem heeft en welke stappen ik kan ondernemen?
                                  Ik kreeg in de loop van januari, juiste datum weet ik niet meer - ik dacht in week 2, een mailtje van een Opeldealer met de bevestiging dat de 1.4T vanaf die week pas in productie zou gaan. Daar moet je dan nog eens 8 tot 10 weken bijtellen. En dat die nu begin december of eind december besteld is, ik weet niet of de productielijn daar rekening mee houdt...

Ik vrees dat je gewoon geduld moet hebben. Ik zit ook te wachten. Ik contacteer mijn dealer nog eens en laat hier een berichtje achter.

De dealer meldt mij juist dat de voorziene leveringsdatum week 8 is. Geen garantie natuurlijk maar dat zou dan wel vroeger dan voorzien (eind maart) zijn. Besteld op 29/12/2009.
                                  Last edited by ; 04/02/2010, 12:20. Reden: contact dealer

Comment

• De productie van de 1.4T is pas in week 4 begonnen en kan dus idd pas tegen april geleverd worden, en heeft dus niets met PP te maken.

Comment

• Ik wil inderdaad nog aannemen dat de 1.4T pas in januari in productie ging, maar als ik dan naar de besteldatum en de leveringsdatum van Bape kijk nl: besteld op 29/12/2009 en levering week 8. En dat vergelijk met mezelf: besteld 07/12/2009 en geleverd week 17?
                                      Dan blijf ik toch met het gevoel zitten dat hier iets verkeerd is gelopen?

Bedankt voor jullie reactie

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door rtgr Bekijk Berichten
                                        Ik wil inderdaad nog aannemen dat de 1.4T pas in januari in productie ging, maar als ik dan naar de besteldatum en de leveringsdatum van Bape kijk nl: besteld op 29/12/2009 en levering week 8. En dat vergelijk met mezelf: besteld 07/12/2009 en geleverd week 17?
                                        Om het eerst een foto posten van de geleverde Astra? (lacht)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hot Rod Bekijk Berichten
                                          De Astra heeft veel weg aan de achterkant van de Toyota Auris, de lichten, de velgen, de ....
                                          Maar de Auris is en blijft een lelijke auto!

Comment

Working...
                                          X