Volvo s60 v60 v40 of een Skoda Superb. Ik ben er nog niet uit. Ik kan voorlopig met men cabrio voort rijden en ondertussen rustig uit kijken naar iets anders.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Opel Astra J
Collapse
X
-
DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E
-
Die gaat er nog uit ja. Maar de houder zelf kan ik in mijne nieuwe wagen gebruiken. Enkel de clip aan de zijkant van het dashboard kan niet meer dienen.DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E
Comment
-
Een goeie garage is zeer belangrijk. Met onze Zafira nog geen problemen gehad en bijna 180000km. Enkel een paar maanden geleden altijd last van piepende remmen bij het achteruit rijden. Het was niet stilletjes piepen maar serieus, iedereen keek ons aan als we ergens achteruit moesten rijden. Vele malen binnen gedaan bij de garage en nooit een goeie oplossing. Dan de uitleg gekregen dat het door de carwash kwam. Geloofde ik niets van. Dan maar andere garage gedaan, die luisterden meteen. Een technieker kwam om het probleem te bekijken en een half uur later opgelost.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door korre Bekijk BerichtenNu nog v60 kopen zou ik nr meer doen. Einde vd cyclus. Rij je snel met een verouderde auto.
Tenzij je er al jaren v droomt...
Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
Comment
-
V60 is ook al gekocht . Ik denk niet echt dat ik er spijt van ga hebben. Tis de best uitgeruste versie die er is mee alle optie's erop die beschikbaar waren + hij is nog eens krachtiger dan de Astra. Nee, men Astra ga ik niet missen.DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E
Comment
-
MJ2016 Astra ST J, 1.6 CDTI, 110PK, Ultimate Plus Edition, Carbon Flash, 225/50 R17 - AFL+ Bi-Xenon - Navi 950 Intellilink - AGR Leer
Comment
-
Straks komen ze mijn Astra ophalen en eindigt het avontuur definitief voor mij. Nu moeten ze ook niet meer afkomen met hun Navi 950 update. Dat ze hem in hun gat stekenDAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wouter06 Bekijk BerichtenIk wou eens even polsen bij anderen of jullie hetzelfde fenomeen hebben..
Het lijkt erop dat het vooral gebeurd als de wagen lang heeft stil gestaan bij koud weer (savonds thuis komen, smorgens weer starten).
Als de auto dan gestart wordt, dan klinkt het vrij metaalachtig.. schrapend? rakend? Alvast geen piepend geluid.
Dus als de starter zijn werk gedaan heeft, en de motor draaid, is er ook geen probleem meer.
Ik weet dat een koude diesel al meer als een tractor kan klinken, maar dat is het helemaal niet.
Zou ik hier juist na de motor stilleggen en opnieuw proberen, heeft de auto het niet meer..
Anderen met deze ervaring?
(ik ga alvast proberen het op video/geluid vast te leggen voor de garage)
Om hier even op terug te komen..
Ik had met mijn Opel Garage gebeld en deze wist mij te vertellen dat dit geluid eigen is aan de 1.6CDTI.
Het geluid komt van de kettingspanner. De staat onder druk. Als de de motor uit staat, valt de druk op de kettingspanner weg.
Pas als de motor gestart wordt, wordt de druk terug opgebouwd.
De tijd tussen dat de ketting loopt en de kettingspanner nog niet onder druk staat, resulteert dan in een "mottig" mechanisch geluid.
Vind dit best vervelend gezien mijn wagen nog geen 2 jaar oud is.
Zodra je de motor start en dit geluid zich voordoet, kijken ze naar je alsof je die auto in 10 jaar niet onderhouden hebt...
MAAR! De oplossing is nabij :p
Bij Opel hebben ze de software aangepast die de druk langer op de kettingspanner zou moeten houden (oliepomp van de kettingspanner is elektrisch).
Ik heb ook even navraag gedaan naar kaart updates. Hier wisten ze mij te vertellen dat, integenstelling tot andere fabrikanten, Opel maar om de 2 jaar kaartupdates uitbrengt.
Meestal gaat dat rond de zomer zijn dat die kaarten beschikbaar worden. Met bovenstaande melding van de nieuwe kaarten op dit forum, lijkt dit te kloppen
Ik had ook melding gedaan van het spontaan rebooten van mijn NAVI950 en het verkeerd aangeven van de locatie van de auto op de kaart. Dit zou met de laatste update verholpen worden..
Dus binnenkort een nieuwe afspraak om de Astra eens een software update te laten geven
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Opel_Bjorn Bekijk BerichtenStraks komen ze mijn Astra ophalen en eindigt het avontuur definitief voor mij. Nu moeten ze ook niet meer afkomen met hun Navi 950 update. Dat ze hem in hun gat steken
Mss maar goed dat ik mijne intussen ook heb verkocht, alhoewel ik wel erg tevreden was van mijne. Ik heb der 46k km meer gereden op 13 maanden ongeveer en geen enkel probleem gehad.
Oorspronkelijk geplaatst door Wouter06 Bekijk BerichtenOm hier even op terug te komen..
Ik had met mijn Opel Garage gebeld en deze wist mij te vertellen dat dit geluid eigen is aan de 1.6CDTI.
Het geluid komt van de kettingspanner. De staat onder druk. Als de de motor uit staat, valt de druk op de kettingspanner weg.
Pas als de motor gestart wordt, wordt de druk terug opgebouwd.
De tijd tussen dat de ketting loopt en de kettingspanner nog niet onder druk staat, resulteert dan in een "mottig" mechanisch geluid.
Vind dit best vervelend gezien mijn wagen nog geen 2 jaar oud is.
Zodra je de motor start en dit geluid zich voordoet, kijken ze naar je alsof je die auto in 10 jaar niet onderhouden hebt...
MAAR! De oplossing is nabij :p
Bij Opel hebben ze de software aangepast die de druk langer op de kettingspanner zou moeten houden (oliepomp van de kettingspanner is elektrisch).
Ik heb ook even navraag gedaan naar kaart updates. Hier wisten ze mij te vertellen dat, integenstelling tot andere fabrikanten, Opel maar om de 2 jaar kaartupdates uitbrengt.
Meestal gaat dat rond de zomer zijn dat die kaarten beschikbaar worden. Met bovenstaande melding van de nieuwe kaarten op dit forum, lijkt dit te kloppen
Ik had ook melding gedaan van het spontaan rebooten van mijn NAVI950 en het verkeerd aangeven van de locatie van de auto op de kaart. Dit zou met de laatste update verholpen worden..
Dus binnenkort een nieuwe afspraak om de Astra eens een software update te laten geven
De "nieuwe" 1.6 zou net een pak stiller moeten zijn.That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.
16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC
Comment
-
Iemand geïnteresseerd in mijn stalen wintervelgen met banden, bandenspanningssenoren en originele VAUXHALL wieldoppen? Banden zijn Semperit 205/60-16 91H. Voorste banden hebben nog een 3mm profiel, de achterste een 5mm. Steek 5X115!
DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichtenlol en dan ook nog betalend
Mss maar goed dat ik mijne intussen ook heb verkocht, alhoewel ik wel erg tevreden was van mijne. Ik heb der 46k km meer gereden op 13 maanden ongeveer en geen enkel probleem gehad.
Normaal?! Op de oude 1.7cdti kan ik het geloven, mijne maakte wel wat kabaal. Maar echt storende was het niet.
De "nieuwe" 1.6 zou net een pak stiller moeten zijn.
Valt mij op dat de eerste 1.6's inderdaad dat metaal achtig ketting geluid hebben bij het starten (en het zou mij ook fameus storen hoor) maar de nieuwere wagens hebben dat precies niet. Er zal dus wel degelijk iets aangepast zijn om dat te voorkomen, geen idee of het mechanische of softwarematige aanpassingen zijn.
Comment
-
Iemand die iets kan doen met een Brodit Pro Clip voor de Astra J? Deze wordt bevestigd rechts langst het dashboard. 10€ (zonder verzendkosten)
Comment
-
Vandaag, na 154k km, het 1ste onvoorziene garagebezoek. 1 gloeibougie kapot en 144 euro armer.
Comment
Comment