Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door dundeecaptain Bekijk Berichten
    Het is niet omdat het basisblok voor het eerst gebruikt werd in de jaren 80 dat het ondertussen niet grondig gemoderniseerd is. Ik vind jouw opmerking een beetje kortzichtig, de 1700 cdti staat al jaren bekend als een hele betrouwbare motor. Hij maakt misschien ietsje meer lawaai en verbruikt een beetje meer maar het blijft een hele goede motor met weinig defecten.
    van dat meerverbruik mag ik toch niet klagen hoor..

ik heb nu de laatste 4 weken een verbruik dat tussen 4.8l en 5.5l schommelt. Dit is vlot gereden.
    2006 - Opel Astra H COSMO 1.7 CDTI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dundeecaptain Bekijk Berichten
      Het is niet omdat het basisblok voor het eerst gebruikt werd in de jaren 80 dat het ondertussen niet grondig gemoderniseerd is. Ik vind jouw opmerking een beetje kortzichtig, de 1700 cdti staat al jaren bekend als een hele betrouwbare motor. Hij maakt misschien ietsje meer lawaai en verbruikt een beetje meer maar het blijft een hele goede motor met weinig defecten.
      daar heb je volledig gelijk in hoor!... maar bij een volledig nieuw model zou opel toch ook de motoren moderniseren, zuiniger, start/stop systeem, stiller enz...
      maar misschien steekt opel nu alle energie in de toekomst met de ampera

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door danny15 Bekijk Berichten
        daar heb je volledig gelijk in hoor!... maar bij een volledig nieuw model zou opel toch ook de motoren moderniseren, zuiniger, start/stop systeem, stiller enz...
        maar misschien steekt opel nu alle energie in de toekomst met de ampera
        Start-stop systeem komt dit jaar nog in de meriva, volgend jaar in de astra.
        De 1.7 cdti 130 pk in de corsa en de meriva is volledig door opel onder handen genomen, hopelijk komt hij snel in de astra.

Twee nieuwe versies van de 1.7 CDTI met handgeschakelde zesversnellingsbak maken het gamma compleet: de ene ontwikkelt 81 kW/110 pk, de andere 96 kW/130 pk. De versie met 96 kW/130 pk vervangt de motor met 92 kW/125 pk uit de vorige generatie en doet het koppel stijgen van 280 naar 300 Nm bij een lager toerental. Toch stelt hij zich tevreden met 5,2 l/100 km. Daarmee bewijst hij dat Opel efficiëntie en dynamisme perfect met elkaar weet te verzoenen.
        De nieuwe 1.7 CDTI-motor gebruikt een geoptimaliseerd verbrandingssysteem dat de compressieverhouding beperkt en een injectiesysteem van de nieuwste generatie, dat tot acht injecties per cyclus aankan. Opel monteert ook een nieuwe turbo, met een positie-sensor om de turbodruk nauwkeuriger te regelen. Voorts optimaliseren een nieuw inlaatspruitstuk en volledig elektronisch gestuurd, variabel wervelingssysteem de verbranding en het gewicht. De ingenieurs zijn ook overgeschakeld op laagspannings-bougies die tijdens de opwarmingsfase minder energie vergen van de generator.
        De 1.7 CDTI is de eerste motor van Opel met een intern ontwikkelde dieselsturing. Die werd D1 gedoopt en werkt samen met andere geavanceerde motorvoorzieningen om uiterst efficiënte en dynamische prestaties af te leveren. Voor klanten betekent dit dat hun wagen als nieuw blijft aanvoelen in termen van rijgedrag en efficiëntie op langere termijn. De D1-motorsturing biedt klanten ook een betere service want ze beschikt over een aantal nieuwe diagnosefuncties en instrumenten om de onderhoudstechnici accurater te informeren over specifieke onderdelen wanneer de wagen wordt binnengebracht voor onderhoud.
        Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

• dat ziet er inderdaad veelbelovend uit...tekstje gevonden:
          De CDTI motor van 1.7 liter die nu ook in de Meriva wordt geïntroduceerd, is in twee uitvoeringen verkrijgbaar – 81 kW/110 pk en 96 kW/130 pk. De 1.7-liter is de eerste met een intern ontwikkelde, volledig geïntegreerde D1 dieselsturing, die de rijdynamiek en het rendement sterk verbetert. Samen verlagen deze verbeteringen de uitstoot en het brandstofverbruik en beperken ze het lawaai en de trillingen tot een minimum. Tegelijkertijd zorgen ze voor een zacht en comfortabel rijgedrag.

Comment

• Bron: www.autowereld.com
            freude am fahren

Comment

• En nog een paar fotootjes van de toekomstige GTC:

Bron: www.autowereld.com
              freude am fahren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RUBN Bekijk Berichten

ben benieuwd!!
                kwil hem graag nikeer IRL zien

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krizie Bekijk Berichten
                  er zijn van die mensen die nooit tevreden zijn...
                  Wacht tot het jou overkomt en de garantie die je dacht te hebben een lege doos blijkt te zijn ! Natuurlijk zal dit ook bij andere merken gebeuren ,maar ik denk toch dat opel hiermee geen goede reclame voor zichzelf maakt .
                  En om op u opmerking te reageren vindt jij het niet vreemd dat blijkbaar veel mensen over hetzelfde probleem klagen bij hun dealer en bij opel en dat die dan allemaal dezelfde uitleg krijgen ? Hopelijk zal opel toch ooit inzien (eventueel in de rechtbank )dat dit toch niet de juiste manier was om met klanten om te gaan .

Comment

• Ik kom net van de garage voor de herstelling van de CC, nu zei de dame aan de receptie dat er ook nog nieuwe pendelarmen (ofzoiets) waren besteld omdat deze niet binnen waren, en toen ik vroeg wat dat was kon ze me geen antwoord geven.
                    Weet iemand van jullie wat dit juist is?

Grts

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rronny Bekijk Berichten
                      Ik kom net van de garage voor de herstelling van de CC, nu zei de dame aan de receptie dat er ook nog nieuwe pendelarmen (ofzoiets) waren besteld omdat deze niet binnen waren, en toen ik vroeg wat dat was kon ze me geen antwoord geven.
                      Weet iemand van jullie wat dit juist is?

Grts
                      de verbinding tussen uw stabillitatiestang en de schokdemper

Comment

• Ik ben met mijne in een sukkelstraatje belandt.

3 weken geleden bij het verlaten van de parking op het werk een 'boenk' vanonder aan de wagen gehoord en sindsdiens rattelt die als ik optrek. Echt een irritant gekletter. In het begin alleen bij koude motor maar nu ook met warme motor alleen is het dan minder luid.
                        Wagen binnen gedaan en garage niks gevonden omdat wagen al warm gereden was. Wel update gekregen van de software BCM en DVD 800.

2 dagen na he verlaten van garage nog steeds het geratel maar nu kreeg ik ook foutmelding op boordcomputer..
                        Er verscheen dat ik dringend service nodig had en nog over een beperkt vermogen beschikte. En idd hij trok niks meer op.

Auto weer binnengedaan.. Hebben ze de motorsoftware herinstalleerd..
                        Maar hij heeft het nog steeds dat geratel en af en toe die foutmelding.. Nog iemand hier last van? En wat kan ik best doen?
                        Nog een keer terug gaan of is bij een andere dealer binnenbrengen?
                        Want het is verschrikkelijk zo.

Ook trekt mijn stuur op autostraden steeds naar links. Ik moet altijd tegensturen om niet op het vak naast mij te rijden. Iemand enig idee hoe dit komt?

En op het Insignia forum heb ik gelezen over trillingen aan de pedalen en het stuur. Daar heb ik ook enorme last van. Het is echt niet meer aangenaam om elke dag naar Antwerpen te moeten rijden met mijn Astraatje .

Ik ben toch wel een beetje een teleurgestelde astrarijder nu . Mijn vorig astra G reed veel leuker dan deze .

Om af te sluiten nog wel een positief puntje gevonden Mijn verbruik begint te dalen (na 17000km). Hij verbruikt nu nog 5,6l/100km ipv de vroegere 7l/100km met dezelfde sportieve rijstijl.

Verder nog een vraagje of er iemand weet welke bandenmaat je best gebruikt voor winterbanden?
                        Ik zou er graag 16" of 17" onder laten zetten ipv de 18" dat er nu onder staat.

@d-s: Kun je op de dvd 800 dvd kijken? Ik weet dat in de Vectra dit wel kon mits een kleine aanpassing in de software van de dvdlezer. Wel op eigen risico natuurlijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kevin_ Bekijk Berichten
                          Ik ben met mijne in een sukkelstraatje belandt.

3 weken geleden bij het verlaten van de parking op het werk een 'boenk' vanonder aan de wagen gehoord en sindsdiens rattelt die als ik optrek. Echt een irritant gekletter. In het begin alleen bij koude motor maar nu ook met warme motor alleen is het dan minder luid.
                          Wagen binnen gedaan en garage niks gevonden omdat wagen al warm gereden was. Wel update gekregen van de software BCM en DVD 800.

2 dagen na he verlaten van garage nog steeds het geratel maar nu kreeg ik ook foutmelding op boordcomputer..
                          Er verscheen dat ik dringend service nodig had en nog over een beperkt vermogen beschikte. En idd hij trok niks meer op.

Auto weer binnengedaan.. Hebben ze de motorsoftware herinstalleerd..
                          Maar hij heeft het nog steeds dat geratel en af en toe die foutmelding.. Nog iemand hier last van? En wat kan ik best doen?
                          Nog een keer terug gaan of is bij een andere dealer binnenbrengen?
                          Want het is verschrikkelijk zo.

Ook trekt mijn stuur op autostraden steeds naar links. Ik moet altijd tegensturen om niet op het vak naast mij te rijden. Iemand enig idee hoe dit komt?

En op het Insignia forum heb ik gelezen over trillingen aan de pedalen en het stuur. Daar heb ik ook enorme last van. Het is echt niet meer aangenaam om elke dag naar Antwerpen te moeten rijden met mijn Astraatje .

Ik ben toch wel een beetje een teleurgestelde astrarijder nu . Mijn vorig astra G reed veel leuker dan deze .

Om af te sluiten nog wel een positief puntje gevonden Mijn verbruik begint te dalen (na 17000km). Hij verbruikt nu nog 5,6l/100km ipv de vroegere 7l/100km met dezelfde sportieve rijstijl.

Verder nog een vraagje of er iemand weet welke bandenmaat je best gebruikt voor winterbanden?
                          Ik zou er graag 16" of 17" onder laten zetten ipv de 18" dat er nu onder staat.

@d-s: Kun je op de dvd 800 dvd kijken? Ik weet dat in de Vectra dit wel kon mits een kleine aanpassing in de software van de dvdlezer. Wel op eigen risico natuurlijk.

Kevin , ik ben diegene die je auto heeft nagekeken .
                          Echter was er toen niets gezegd over in een put gereden op een parking ,toch niet tegen mij

Nu je het zo uitlegd is er mss wel iets geraakt vanonder ???
                          Breng hem anders nog ens terug binnen (toch garantie )

Voor zover ik weet kan je geen dvd kijken in de dvd 800

Grtz David

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door d-s Bekijk Berichten
                            Kevin , ik ben diegene die je auto heeft nagekeken .
                            Echter was er toen niets gezegd over in een put gereden op een parking ,toch niet tegen mij

Nu je het zo uitlegd is er mss wel iets geraakt vanonder ???
                            Breng hem anders nog ens terug binnen (toch garantie )

Voor zover ik weet kan je geen dvd kijken in de dvd 800

Grtz David
                            Geachte ,
                            Blijkbaar bent u een werknemer van een opel garage ,weet u of er nog van opel uit naar een oplossing gezocht wordt voor het stotter probleem waarmee vele mensen met een 1.7 cdti kampen . Of weet u misschien een goede opel garage waar ze dit probleem kunnen oplossen ?
                            Ik bedank u alvast voor u antwoord .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 125 problems Bekijk Berichten
                              Geachte ,
                              Blijkbaar bent u een werknemer van een opel garage ,weet u of er nog van opel uit naar een oplossing gezocht wordt voor het stotter probleem waarmee vele mensen met een 1.7 cdti kampen . Of weet u misschien een goede opel garage waar ze dit probleem kunnen oplossen ?
                              Ik bedank u alvast voor u antwoord .
                              zeker .

Opel is intensief bezig met de software aan te passen voor de 1.7 motoren .
                              Ze zijn op de hoogte van de verschillende problemen en doen er alles aan om dit najaar nog update's online te zetten .
                              De garage's worden op de hoogte gebracht als het zover is .

Btw ik werk idd in een opel garage

Comment

Leuk als er iemand van een garage online zit! Heb je een idee of er een algemene terugroepactie is gebeurd voor de Astra's ivm de CC zoals in Duitsland?

Ik heb al contact opgenomen met de garage en die zeiden me dat ik hem in de komende dagen eens mocht binnenbrengen en dat ze het gingen nakijken...Ik kreeg die van mij gewoon niet meer aan! Niet handig als je voor je werk naar het Nederlandse Assen moest rijden...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bounceken Bekijk Berichten
                                  Leuk als er iemand van een garage online zit! Heb je een idee of er een algemene terugroepactie is gebeurd voor de Astra's ivm de CC zoals in Duitsland?

Ik heb al contact opgenomen met de garage en die zeiden me dat ik hem in de komende dagen eens mocht binnenbrengen en dat ze het gingen nakijken...Ik kreeg die van mij gewoon niet meer aan! Niet handig als je voor je werk naar het Nederlandse Assen moest rijden...
                                  mss een domme vraag maar wat bedoelen jullie met CC ?
                                  Das geen alledaagse afkorting voor mij

Comment

• Cruise controle ?
                                    Climate Controle ?
                                    Last edited by ; 11/10/2010, 21:48.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nonkel louis Bekijk Berichten
                                      Misschien Cruise Control ?

oeps ,ja dus

daar is idd een buitendienstoplossing voor ,sinds vorige week

meer info via pb please

Comment

zeker .

Opel is intensief bezig met de software aan te passen voor de 1.7 motoren .
                                        Ze zijn op de hoogte van de verschillende problemen en doen er alles aan om dit najaar nog update's online te zetten .
                                        De garage's worden op de hoogte gebracht als het zover is .

Waarom krijgen dan alle mensen die klagen over het stotteren van opel een brief of een mail dat het stotteren een producteigenschap is en geen mankement en dat de dealer dus ook geen herstelling hoeft te doen ?? Voor mij toch een vreemde manier van omgaan met klanten .
                                        Dit is natuurlijk geen verwijt aan jou maar ze beloven telkens dat het probleem na een update zal worden opgelost maar als het dan blijkbaar toch niet lukt vallen ze weer terug op die zogezegde producteigenschap .
                                        Enfin laat ons hopen dat de astra j dit probleem niet kent .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 125 problems Bekijk Berichten
                                          Waarom krijgen dan alle mensen die klagen over het stotteren van opel een brief of een mail dat het stotteren een producteigenschap is en geen mankement en dat de dealer dus ook geen herstelling hoeft te doen ?? Voor mij toch een vreemde manier van omgaan met klanten .
                                          Dit is natuurlijk geen verwijt aan jou maar ze beloven telkens dat het probleem na een update zal worden opgelost maar als het dan blijkbaar toch niet lukt vallen ze weer terug op die zogezegde producteigenschap .
                                          Enfin laat ons hopen dat de astra j dit probleem niet kent .
                                          geloof me ,ze zijn er mee bezig

Comment

Working...
                                          X