Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door lele Bekijk Berichten
    De 2.0 en de 1.3 cdti zijn van fiatmakelij, de bakermat van commonrail!
    De 1.7 cdti zijn isuzu's, niet de allerbeste in hun vak, maar degelijke en betrouwbare motoren!
    Mijn schoonvader heeft een Astra H 1.7 cdti (74kw) van april 2004 en motorisch nog geen enkel probleem mee gehad.
    Ikzelf heb enkele jaren geleden een meriva gehad met een 1.7 (ook 74 kw), ook nooit problemen mee gehad.
    Mijn vorige wagen, een corsa D met 1.7 cdti (92kw), motorisch ook geen problemen gehad. Mijn verbruik lag rond de 6.5 l/100 km, met af en toe eens goed doorrijden.
    zou er veel verschil zijn met die nieuwe 1.7 cdti ?

die heeft nu iets wat meer vermogen.
    2006 - Opel Astra H COSMO 1.7 CDTI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door d-s Bekijk Berichten
      zeker .

Opel is intensief bezig met de software aan te passen voor de 1.7 motoren .
      Ze zijn op de hoogte van de verschillende problemen en doen er alles aan om dit najaar nog update's online te zetten .
      De garage's worden op de hoogte gebracht als het zover is .

Btw ik werk idd in een opel garage
      Al nieuws over de update's voor de 1.7 cdti ?

Comment

• Opel Astra Sport Tourer

Voila, mijn sports tourer is besteld... Met dank aan de firma

Ben wel benieuwd wat de leveringstermijn gaat zijn...

Het is geworden in de waterworld blue kleur:

Type: Astra J Sports Tourer Enjoy 1,3CDTi ecoFLEX 95pk/cv 5p DPF

Carrosserie: Stationwagon
        Modeljaar: 2011

Brandstofsoort: Diesel
        Brandstofverbruik: 4.3

Fabrieksopties
        Elektronische klimaatregeling ECC (CJ2)

Bandenspanningscontrolesysteem TPMS (UJN)

Luggage Compartment Liner (laadvloerbescherming) (D7G)

Adaptive Forward Lighting (AFL) incl. Bi-Xenon en Groolichtassistent (A8Z)

Ruimtebesparend reservewiel (16'') (P76)

Elektrisch inklapbare buitenspiegels (DWF)

Donker getinte ruiten AR (AKO)

Trekhaak, afneembaar (VQ9)

Accessoires

Forfaitaire kosten technische keuring wegens plaatsing trekhaak (67EUR)

Pakketten

Seat Comfort Pack 1 - bestuurder en passagier (SRY)

6-voudig verstelbare ergonomische bestuurders- en passagierszetels met elektrisch regelbare lendensteun

Manuele regeling inclinatie zitvlak

Sportzetels VR

Seat Comfort Pack 2 (SRO)

Derde hoofdsteun AR (AQP)

Middenarmsteun AR met opbergvak

Gold Pack (Niet icm vervangende bonus van 500¿)

Lederen stuurwiel (N34)

Metaalkleur

Mistlampen VR (T3U)

Park Pilot AR (UD7)

Radio DVD800 Navi (geïntegreerd navigatiesysteem voor Europa met kleurenscherm en 'shark fin' dakantenne en USB-aansluiting (UXX)

Telefoonvoorbereiding, incl. Bluetooth en voicecontrol (UPH)

Afwijkende banden

Onbeperkt aantal winterbanden

Last edited by ; 09/11/2010, 17:43.

Comment

• Edit.
          Last edited by ; 18/05/2013, 00:10.

Comment

• net terug van opendeurdagen hier in Kortrijk

Astra ST stond daar in het wit!!

prachtige wagen!

Comment

• Waar stond hij in Kortrijk? Heb hem nog niet in real life gezien :-)

Ma of Di eens gaan kijken dan

Comment

• bij vanneste

staat er enkel voor de opendeurdagen!!!
                dus best vandaag of morgen gaan kijken

maandag zal te laat zijn

Comment

• Hello,
                  Ik heb al sinds Maart mijn nieuwe Opel Astra J sport 1.6l benzine 115pk.
                  Dit is de vervanger van mijn Lotus Elan m100 1.6l turbo 165pk.
                  Is dus wel een pak trager.
                  Had te veel kosten aan mijn lotus dus het budget was er niet meer voor een zwaardere motor.
                  Maar ben hem nu gewoon geworden.

Optie's
                  - Dubbele laadvloer
                  - Quickheat
                  - 19 inch 5 spaaks velgen (nu Dezent 16" met Bridgestone Blizzak winterbanden)
                  - Flex-Fix

Comment

• knappe wagen!
                    die bagagedrager in de bumper is wel knap ook!

Comment

• Zijn er nog mensen die al een sports tourer besteld hebben? Zo ja: welke leveringstermijn heeft men jullie verteld?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door elanm100 Bekijk Berichten
                        Hello,
                        Ik heb al sinds Maart mijn nieuwe Opel Astra J sport 1.6l benzine 115pk.
                        Dit is de vervanger van mijn Lotus Elan m100 1.6l turbo 165pk.
                        Is dus wel een pak trager.
                        Had te veel kosten aan mijn lotus dus het budget was er niet meer voor een zwaardere motor.
                        Maar ben hem nu gewoon geworden.

Optie's
                        - Dubbele laadvloer
                        - Quickheat
                        - 19 inch 5 spaaks velgen (nu Dezent 16" met Bridgestone Blizzak winterbanden)
                        - Flex-Fix

Handig dat fietsenrek! Ik vermoed dat je hierdoor geen reservewiel meer hebt? Maar goed die fietsendrager zal meer van pas komen dan een reservewiel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirkinator Bekijk Berichten
                          Zijn er nog mensen die al een sports tourer besteld hebben? Zo ja: welke leveringstermijn heeft men jullie verteld?
                          Hangt onder andere af van de opties die je neemt.

De sportstourer is vandaag ook bij ons binnengekomen, waaronder de mijne voor binnen enkele weken. Prachtige wagen!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Per Sempre Bekijk Berichten

De sportstourer is vandaag ook bij ons binnengekomen, waaronder de mijne voor binnen enkele weken. Prachtige wagen!
                            das mijne gevraagde :-) is nen lease via ING car Lease

Type: Astra J Sports Tourer Enjoy 1,3CDTi ecoFLEX 95pk/cv 5p DPF

Carrosserie: Stationwagon
                            Modeljaar: 2011

Brandstofsoort: Diesel
                            Brandstofverbruik: 4.3

Fabrieksopties
                            Elektronische klimaatregeling ECC (CJ2)

Bandenspanningscontrolesysteem TPMS (UJN)

Luggage Compartment Liner (laadvloerbescherming) (D7G)

Adaptive Forward Lighting (AFL) incl. Bi-Xenon en Groolichtassistent (A8Z)

Ruimtebesparend reservewiel (16'') (P76)

Elektrisch inklapbare buitenspiegels (DWF)

Donker getinte ruiten AR (AKO)

Trekhaak, afneembaar (VQ9)

Accessoires

Forfaitaire kosten technische keuring wegens plaatsing trekhaak (67EUR)

Pakketten

Seat Comfort Pack 1 - bestuurder en passagier (SRY)

6-voudig verstelbare ergonomische bestuurders- en passagierszetels met elektrisch regelbare lendensteun

Manuele regeling inclinatie zitvlak

Sportzetels VR

Seat Comfort Pack 2 (SRO)

Derde hoofdsteun AR (AQP)

Middenarmsteun AR met opbergvak

Gold Pack (Niet icm vervangende bonus van 500¿)

Lederen stuurwiel (N34)

Metaalkleur

Mistlampen VR (T3U)

Park Pilot AR (UD7)

Radio DVD800 Navi (geïntegreerd navigatiesysteem voor Europa met kleurenscherm en 'shark fin' dakantenne en USB-aansluiting (UXX)

Telefoonvoorbereiding, incl. Bluetooth en voicecontrol (UPH)
                            Last edited by ; 18/11/2010, 06:54.

Comment

Staat hij in de showroom? Zo ja: waar vinden we die showroom?

:-)

Comment

• hetzellde probleem!

Oorspronkelijk geplaatst door Kevin_ Bekijk Berichten
                                Ik ben met mijne in een sukkelstraatje belandt.

3 weken geleden bij het verlaten van de parking op het werk een 'boenk' vanonder aan de wagen gehoord en sindsdiens rattelt die als ik optrek. Echt een irritant gekletter. In het begin alleen bij koude motor maar nu ook met warme motor alleen is het dan minder luid.
                                Wagen binnen gedaan en garage niks gevonden omdat wagen al warm gereden was. Wel update gekregen van de software BCM en DVD 800.

2 dagen na he verlaten van garage nog steeds het geratel maar nu kreeg ik ook foutmelding op boordcomputer..
                                Er verscheen dat ik dringend service nodig had en nog over een beperkt vermogen beschikte. En idd hij trok niks meer op.

Auto weer binnengedaan.. Hebben ze de motorsoftware herinstalleerd..
                                Maar hij heeft het nog steeds dat geratel en af en toe die foutmelding.. Nog iemand hier last van? En wat kan ik best doen?
                                Nog een keer terug gaan of is bij een andere dealer binnenbrengen?
                                Want het is verschrikkelijk zo.

Ook trekt mijn stuur op autostraden steeds naar links. Ik moet altijd tegensturen om niet op het vak naast mij te rijden. Iemand enig idee hoe dit komt?

En op het Insignia forum heb ik gelezen over trillingen aan de pedalen en het stuur. Daar heb ik ook enorme last van. Het is echt niet meer aangenaam om elke dag naar Antwerpen te moeten rijden met mijn Astraatje .

Ik ben toch wel een beetje een teleurgestelde astrarijder nu . Mijn vorig astra G reed veel leuker dan deze .

Om af te sluiten nog wel een positief puntje gevonden Mijn verbruik begint te dalen (na 17000km). Hij verbruikt nu nog 5,6l/100km ipv de vroegere 7l/100km met dezelfde sportieve rijstijl.

Verder nog een vraagje of er iemand weet welke bandenmaat je best gebruikt voor winterbanden?
                                Ik zou er graag 16" of 17" onder laten zetten ipv de 18" dat er nu onder staat.

@d-s: Kun je op de dvd 800 dvd kijken? Ik weet dat in de Vectra dit wel kon mits een kleine aanpassing in de software van de dvdlezer. Wel op eigen risico natuurlijk.
                                Hallo,

Met mijn astra net hetzelfde probleem gehad, ze hebben bij mij het vliegwiel uit de boite vervangen, en dan was dit probleem opgelost. Maar ik krijg nog steeds af en toe de melding op mijn bc beperkt motervermogen en voertuig heeft dringend service nodig. nu al 5x garage binnen gegaan en nog steeds niet opgelost!.
                                Ik heb het gevoel dat de nieuwe astra nog niet echt op punt staat;

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten
                                  Handig dat fietsenrek! Ik vermoed dat je hierdoor geen reservewiel meer hebt? Maar goed die fietsendrager zal meer van pas komen dan een reservewiel.
                                  Ik zit bij touring, dus ga ik zelf mijn handen niet vuilmaken om een band te vervangen.
                                  Aangezien ik dus geen reserve wiel heb, moeten ze hem slepen.
                                  Dan haal ik die 90euro die ik betaal er tenminste uit.

Comment

• Dirkinator... als je een jobnummer hebt kan ik wel even kijken.

Comment

Dirkinator... als je een jobnummer hebt kan ik wel even kijken.
                                      Dat heb ik spijtig genoeg nog niet... Onze aankoper probeert dat te pakken te krijgen bij ING car lease

Comment

• Woooooooowwwwwwww

Vandaag dankzij Per Sempre (user van dit forum) de ST in avant premiere gezien in Aalst en ik ben diep onder de indruk!

De sports tourer kan ik maar op 1 woord omschrijven: MAGNIFIEK!

De foto's op opel.be en zo tonen hem braver dan in real live. Hij ziet er echt SPORTS tourer uit. Deze wagen gaat brokken maken bij de concurrenten.

Ik sta echt al te popelen om mijn firmawagen in ontvangst te nemen :-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirkinator Bekijk Berichten
                                          Vandaag dankzij Per Sempre (user van dit forum) de ST in avant premiere gezien in Aalst en ik ben diep onder de indruk!

De sports tourer kan ik maar op 1 woord omschrijven: MAGNIFIEK!

De foto's op opel.be en zo tonen hem braver dan in real live. Hij ziet er echt SPORTS tourer uit. Deze wagen gaat brokken maken bij de concurrenten.

Ik sta echt al te popelen om mijn firmawagen in ontvangst te nemen :-)

Graag gedaan.

Ondertussen hebben we de wagen in de showroom gezet.

Comment

Working...
                                          X