Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Badsloefke Bekijk Berichten
    Merci, net gedownload en gestest en volume is nu idd op alle songs hetzelfde... nu afwachten om te zien as ik met de auto rijdt dat de songs zelf nie van volume veranderen want had den indruk dat dit soms ook was... ma mss dat da nu met die volume leveling aan te passen ook weg is...

Heb het db niveau op 89 gezet... is stiller dan voordien maar voordeel is da ik nu het volume tot 55 a 60 kan zetten dus het maximum dus kan mijn madam mijn speakers nie naar de marollen helpen... heeft zo de neiging van ah een goe lieke hopla 't kot volledig open... nie goe voor mijn speakers zenne, slaan dan door langs alle kanten en nu is da nie meer...

Merci alvast, ik en mijn infinity soundsystem zijn u dankbaar

Dat is het nu net zie. Die "leveling" of dynamische compressie heeft niets te maken met het feit dat het infinity systeem de muziek x db's naar beneden trekt af en toe. Als je de volumeknop hoger moet draaien bij cd/ipod etc ivg tuner, dan heeft dit idd te maken met die dynamische compressie van de tracks. De meeste popopnames worden nu zo voorzien, het speelt dus luid(er) in de wagen, maar alle dynamiek is foetsjie! Soit, dat is een goesting; Maar het probleem van de Infinity met wisselende volumes IN de track Ik snap zelf niet echt wat hier de oorzaak van is. Ik dacht eerst dat er "te luid" werd gespeeld, en dan voornamelijk bij muziek met zware bas, maar dit is niet het geval. Hij trekt de db's naar beneden en enkele seconden later gaat het terug loeihard bij wijze van spreken. Het kan niet anders zijn dan een soort protectiesysteem, maar dan wel eentje met een bug,foutieve EQ, want hij zou zijn level moeten aanhouden... ik vind het ook zeer vervelend. Opvallendste is bij mixes van dj sets... zéér vervelend! Bij klassiek, geen problemen

Van uit een vorige post met problemen: "Fluctuerend volume bij bass tonen. Het volume wordt automatisch harder (niet op te lossen, product eigenschap. Silverbox + eindversterker al vervangen)"

Hier ook een thread over dit probleem op een Duits forum
    Last edited by Clicquot; 14/02/2011, 14:45.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jeebee1982 Bekijk Berichten
      Eerste gebruikersreview van de Sports Tourer 1.3 ecoflex is gepost op Autoweek.nl. Niet echt al te positief precies: http://www.autoweek.nl/autoreview/29...coFLEX-Edition

@Dirkinator, heb jij nu je wagen al? Ik rij binnenkort ook met die 1.3 rond (Lease opgedragen door werk) en had mezelf al niet te veel voorgesteld van de prestaties. Gewoon een auto waarmee je rustig kon rijden. Maar na deze review hou ik zelfs daarvoor mijn hart vast.

Langs de andere kant zijn er ook wel enkele positieve gebuikersreviews van de hatchback 1.3, en qua gewicht lagen de ST en de hatchback toch dicht bij elkaar dacht ik...Nuja, zonder al te veel verwachtingen afwachten tot ik er zelf mee rijd zeker? ;-)
      Ik zal hem in de komende dagen in ontvangst nemen. Ik had ook geen keuze qua motor (of ik moest een aanzienlijke bijdrage doen). Niettemin zal het volgens mij geen racer worden maar de prestaties zullen nu ook niet van een 2pk'tje zijn zulle :-)

Had destijds een zafira 2.0D met 100pk (5 meer) en 210 nm (20 meer)... Da was ook nen zware auto en dus zal ik gelijkaardige resultaten behalen: geen scheurijzer maar een aangename tourer :-)

Vanaf ik hem heb, dan post ik wel foto's en de eerste indrukken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Clicquot Bekijk Berichten
        Dat is het nu net zie. Die "leveling" of dynamische compressie heeft niets te maken met het feit dat het infinity systeem de muziek x db's naar beneden trekt af en toe. Als je de volumeknop hoger moet draaien bij cd/ipod etc ivg tuner, dan heeft dit idd te maken met die dynamische compressie van de tracks. De meeste popopnames worden nu zo voorzien, het speelt dus luid(er) in de wagen, maar alle dynamiek is foetsjie! Soit, dat is een goesting; Maar het probleem van de Infinity met wisselende volumes IN de track Ik snap zelf niet echt wat hier de oorzaak van is. Ik dacht eerst dat er "te luid" werd gespeeld, en dan voornamelijk bij muziek met zware bas, maar dit is niet het geval. Hij trekt de db's naar beneden en enkele seconden later gaat het terug loeihard bij wijze van spreken. Het kan niet anders zijn dan een soort protectiesysteem, maar dan wel eentje met een bug,foutieve EQ, want hij zou zijn level moeten aanhouden... ik vind het ook zeer vervelend. Opvallendste is bij mixes van dj sets... zéér vervelend! Bij klassiek, geen problemen

Van uit een vorige post met problemen: "Fluctuerend volume bij bass tonen. Het volume wordt automatisch harder (niet op te lossen, product eigenschap. Silverbox + eindversterker al vervangen)"

Hier ook een thread over dit probleem op een Duits forum
        oi,

heb deze fout ook al een paar keer tegengekomen, maar de uitleg was nogal vreemd , bij een zware bass zou deze ipv door de knieën gaan eerder luider spelen , dus een ware bass zou als het ware inkicken , dus veel luider dan de gewone passages....... wat een vreemde luister ervaring geeft.

het probleem is dus blijkbaar gekend bij Opel en word aanzien als product eigen , er zit een fout in de dsp van de versterker naar het schijnt , nu als je wat handig bent zou ipv de infinity versterker een andere versterker kunnen plaatsen , het signaal komt wel degelijk analoog binnen in de versteker.
        mss eens iets om over na te denken. indien je een contra stekker zou kunnen vinden die op de oorspronkelijke stekker van de versterker past kan je alle kanten uit. alle signalen zijn aanwezig tot en met het on/off schakelsignaal. , eventueel zou je als je iemand kent in de audio business kunnen vragen of ze een db meter kunnen zetten op in en uitgang zodat je een vergelijk hebt , dan ben je zeker of het de versterker is

groetjes
        Erwin

Comment

• allé, ik heb al een kopie van de groene kaart en weet al welke nummerplaatcombinatie ik heb...

NU NOG DEN AUTO! Maar doordat de post weeral eens gestaakt heeft zal dit nog wel even duren vermoed ik

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
            oi,

heb deze fout ook al een paar keer tegengekomen, maar de uitleg was nogal vreemd , bij een zware bass zou deze ipv door de knieën gaan eerder luider spelen , dus een ware bass zou als het ware inkicken , dus veel luider dan de gewone passages....... wat een vreemde luister ervaring geeft.

het probleem is dus blijkbaar gekend bij Opel en word aanzien als product eigen , er zit een fout in de dsp van de versterker naar het schijnt , nu als je wat handig bent zou ipv de infinity versterker een andere versterker kunnen plaatsen , het signaal komt wel degelijk analoog binnen in de versteker.
            mss eens iets om over na te denken. indien je een contra stekker zou kunnen vinden die op de oorspronkelijke stekker van de versterker past kan je alle kanten uit. alle signalen zijn aanwezig tot en met het on/off schakelsignaal. , eventueel zou je als je iemand kent in de audio business kunnen vragen of ze een db meter kunnen zetten op in en uitgang zodat je een vergelijk hebt , dan ben je zeker of het de versterker is

groetjes
            Erwin
            wel kut dat eigenlijk opel hiervan op de hoogte is.
            en er eigenlijk dan ook niets aan gedaan word.

Comment

• ik ervaar wat problemen met de parkeersensoren..
              mss zijn er nog mensen die dit hebben?

anyhow als je naar de radio luistert op pakweg stand 25 (niet super luid), en je parkeert vervolgens achteruit hoor je de parkeersensoren bijna niet

enige optie is het geluid vd radio te dimmen, en dan te parkeren..
              met mijn Zafira heb ik dit nooit voorgehad, dus lijkt me wel vreemd om dit nu voor te hebben..

iemand een idee/tip?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Peef Bekijk Berichten
                ik ervaar wat problemen met de parkeersensoren..
                mss zijn er nog mensen die dit hebben?

anyhow als je naar de radio luistert op pakweg stand 25 (niet super luid), en je parkeert vervolgens achteruit hoor je de parkeersensoren bijna niet

enige optie is het geluid vd radio te dimmen, en dan te parkeren..
                met mijn Zafira heb ik dit nooit voorgehad, dus lijkt me wel vreemd om dit nu voor te hebben..

iemand een idee/tip?
                oi,

2 opties
                1. zoeken naar de zekeringen van je entertainment systeem en deze enkele minuten uit trekken ( +10 min. )
                2. leg de massakabel van de batterij los voor ongeveer een 10tal minuten.
                je probleem zou opgelost moeten zijn. indien je het achteraf terug krijgt de wagen binnen brengen voor update silverbox.

eventueel kan je het volgende proberen als het een dvd800 is , druk de presets 2 en 5 tegelijkertijd in voor +10 sec. volgens gegevens gevonden zou de silverbox zichzelf rebooten zoals een pc , ikzelf heb het nog niet kunnen proberen dus kan gen uitsluitsel geven of het werkt.

groetjes
                Erwin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
                  oi,

2 opties
                  1. zoeken naar de zekeringen van je entertainment systeem en deze enkele minuten uit trekken ( +10 min. )
                  2. leg de massakabel van de batterij los voor ongeveer een 10tal minuten.
                  je probleem zou opgelost moeten zijn. indien je het achteraf terug krijgt de wagen binnen brengen voor update silverbox.

eventueel kan je het volgende proberen als het een dvd800 is , druk de presets 2 en 5 tegelijkertijd in voor +10 sec. volgens gegevens gevonden zou de silverbox zichzelf rebooten zoals een pc , ikzelf heb het nog niet kunnen proberen dus kan gen uitsluitsel geven of het werkt.

groetjes
                  Erwin
                  maw is een gekend probleem?

Comment

ik heb met mijn antara iets gelijkaardigs meegemaakt en ze hebben idd de batterij voor tiental minuten afgekoppeld en was nadien opgelost.

Blijkbaar hield hij geen rekening meer met de sensoren...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirkinator Bekijk Berichten
                      ik heb met mijn antara iets gelijkaardigs meegemaakt en ze hebben idd de batterij voor tiental minuten afgekoppeld en was nadien opgelost.

Blijkbaar hield hij geen rekening meer met de sensoren...
                      tis bij mij wel al van in den beginne, vergat het telkens te posten hier :-)
                      kheb mijn garagist een mailtje gestuurd, naargelang wat hij zegt ga'k dan maar eens langsgaan I guess..

vanmorgen leken mijn buitenspiegels niet te ontdampen ook btw

Comment

vanmorgen leken mijn buitenspiegels niet te ontdampen ook btw
                        da ligt nie aan uwen auto maar aan da sch**tweer in dit verzopen land

Bij diene C4 waar ik nu mee rijd heb ik dat ook af en toe en toch worden de spiegels warm. Dus best eens voelen of er wel warmte op het oppervlak komt.

Als er veel vocht in de lucht hangt, blijft het precies hangen...

Comment

da ligt nie aan uwen auto maar aan da sch**tweer in dit verzopen land

Bij diene C4 waar ik nu mee rijd heb ik dat ook af en toe en toch worden de spiegels warm. Dus best eens voelen of er wel warmte op het oppervlak komt.

Als er veel vocht in de lucht hangt, blijft het precies hangen...
                          ja zal idd daaraan liggen wss, want toen het vroor ontdampten ze wel

Comment

Ik heb da ook, dacht dat da normaal was dak de radio stiller moest zetten ...
                            hiervoor nooit parkeersensoren gehad...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Badsloefke Bekijk Berichten
                              Ik heb da ook, dacht dat da normaal was dak de radio stiller moest zetten ...
                              hiervoor nooit parkeersensoren gehad...
                              zou mij sterk verwonderen ze

met mijn Zafira kwam de beep altijd boven de radio uit, lijkt mij ook vrij logisch en anders nogal omslachtig :s

Comment

• Bij men vorige Corsa D moest ge anders de radio ook stiller zetten, ik had gevraagd of ze de sensoren luider konden zetten, maar dat was niet mogelijk volgens de dealer.
                                DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• vreemd ..

maar als je hierboven leest dat het met die batterij reset het wel kan?

Comment

vreemd ..

maar als je hierboven leest dat het met die batterij reset het wel kan?
                                    dat was idd bij de antara de oplossing.

Natuurlijk zal de software nu anders liggen dan bij de antara, maar heb je nergens geen optie in het menu of zo die dat regelt? Ik zal er de handleiding eens op nalezen in afwachting van den auto...

nummerplaat staat sinds gisteren 13:10 verstuurd maar waar ze nu is, is de gouden vraag...

Comment

dat was idd bij de antara de oplossing.

Natuurlijk zal de software nu anders liggen dan bij de antara, maar heb je nergens geen optie in het menu of zo die dat regelt? Ik zal er de handleiding eens op nalezen in afwachting van den auto...

nummerplaat staat sinds gisteren 13:10 verstuurd maar waar ze nu is, is de gouden vraag...
                                      reeds gekeken in het (zeer uitgebreide) config menu, maar behalve aan/uit niks gevonden..

dit zou ik toch wel een enorm minpunt vinden als dat niet ging pff

hopelijk heb je je nr plaat snel

Comment

• probeer eens het volgende:

CONFIG knop op radio

kies dan:

Comfort settings
                                        Chime volume: Change the volume
                                        of warning chimes

Probeer hier eens het volume van alle 'waarschuwingsgeluiden' te verhogen? Mss zitten de sensoren mee in dit pakket van geluiden

Comment

probeer eens het volgende:

CONFIG knop op radio

kies dan:

Comfort settings
                                          Chime volume: Change the volume
                                          of warning chimes

Probeer hier eens het volume van alle 'waarschuwingsgeluiden' te verhogen? Mss zitten de sensoren mee in dit pakket van geluiden
                                          hmm goed idee

straks eens proberen, indien er dan geen geluid meer komt en ik achteruit tegen de muur rijd, dan steek ik het op u!!! ;-)

Comment

Working...
                                          X