Oorspronkelijk geplaatst door Badsloefke
Bekijk Berichten
Dat is het nu net zie. Die "leveling" of dynamische compressie heeft niets te maken met het feit dat het infinity systeem de muziek x db's naar beneden trekt af en toe. Als je de volumeknop hoger moet draaien bij cd/ipod etc ivg tuner, dan heeft dit idd te maken met die dynamische compressie van de tracks. De meeste popopnames worden nu zo voorzien, het speelt dus luid(er) in de wagen, maar alle dynamiek is foetsjie! Soit, dat is een goesting; Maar het probleem van de Infinity met wisselende volumes IN de track Ik snap zelf niet echt wat hier de oorzaak van is. Ik dacht eerst dat er "te luid" werd gespeeld, en dan voornamelijk bij muziek met zware bas, maar dit is niet het geval. Hij trekt de db's naar beneden en enkele seconden later gaat het terug loeihard bij wijze van spreken. Het kan niet anders zijn dan een soort protectiesysteem, maar dan wel eentje met een bug,foutieve EQ, want hij zou zijn level moeten aanhouden... ik vind het ook zeer vervelend. Opvallendste is bij mixes van dj sets... zéér vervelend! Bij klassiek, geen problemen
Van uit een vorige post met problemen: "Fluctuerend volume bij bass tonen. Het volume wordt automatisch harder (niet op te lossen, product eigenschap. Silverbox + eindversterker al vervangen)"
Hier ook een thread over dit probleem op een Duits forum
Comment