Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik vind het dash ook véél te japans gestijld. Met die ventalitiemonden aan de zijkanten...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
      Aziaten kregen in de jaren '80 en '90 de commentaar veel te veel knopjes in te bouwen in hun dashboards, voor elke functie was er bij wijze van spreke een knopje daar waar dat bij de Europeanen vaak geïntegreerd was.

Als ik de middenconsole zie van deze Astra...knappe wagen maar het dash is werkelijk om van te kotsen.
      Echt he, hoeveel knopjes staan daar neit op??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Parsifal Bekijk Berichten
        Ik vind het dash ook véél te japans gestijld. Met die ventalitiemonden aan de zijkanten...
        Dat is inderdaad iets wat Opel bij mijn weten nog nooit gedaan heeft. Hyundai gebruikt het trouwens al verschillende jaren bij meerdere modellen, de santa fe:

of de i30

Comment

• Ook Lexus dacht ik?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GT-R Bekijk Berichten
            Ook Lexus dacht ik?
            Klopt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
              Dat is inderdaad iets wat Opel bij mijn weten nog nooit gedaan heeft. Hyundai gebruikt het trouwens al verschillende jaren bij meerdere modellen, de santa fe:

of de i30
              Bij de huidige Zafira staan de ventilatiemonden ook langsheen de middenconsole. Alleen zijn ze nu bij de Astra mooier aangewerkt.

Zafira B (bron)

Comment

• Na een afwezigheid van twee generaties keert de Astra GSi terug. Liefhebbers moeten wel geduld hebben, want de sportieve uitvoering laat nog even op zich wachten. De Astra GSi wordt overigens niet het topmodel binnen de reeks. Die is en blijft net als bij het Corsa-gamma weggelegd voor de OPC.

In 1985 gebruikte Opel voor het eerst de aanduiding GSi op de Manta (B) als toenmalige vervanging van de GT/E. De Kadett (E) was het tweede model die de befaamde letters mocht dragen en in 1991 verscheen de eerste Astra GSi. Daarna werd het stil rondom Opel’s GTI, want het merk lanceerde een opvolger in de vorm van de OPC (Opel Performance Center). Sinds 1999 is deze aanduiding verbonden aan de absolute topmodellen. Fanaten omarmden de OPC’s, maar hekelden het ontbreken van de GSi. In 2007 kwam Opel deze mensen alsnog tegemoet door de Corsa GSi te lanceren.

+200 pk?
                En nu, na twee generaties, komt er wederom een Astra GSi. Het is toch de GSi onder de GSi’s en dat zal de liefhebbers erg tevreden stellen. Zoals gezegd zal de Astra GSi niet het topmodel worden, maar het gat tussen de reguliere modellen en de OPC-versie dichten. Als we vervolgens de OPC aanmerken als Golf R-concurrent en de GSi de tegenstrever is van de Golf GTI, dan durven we wel een gokje te wagen welk krachtpotentieel de Astra GSi zal bevatten. Reken dus op een vermogen van om en nabij de 200 pk.

Bron: Autotelegraaf

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Corsa GSi

Kadett GSi

So oldskool...

Mvg,
                  Last edited by The_ReBeL; 28/06/2009, 14:53.
                  =================
                  2016 Skoda Octavia RS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bart_6 Bekijk Berichten
                    Bij de huidige Zafira staan de ventilatiemonden ook langsheen de middenconsole. Alleen zijn ze nu bij de Astra mooier aangewerkt.

Zafira B (bron)

Welke automaat is dat mijn Zaf. heeft die 1.2.3. niet , en onderaan de D kan hij een stapje naar links om hem manueel te bedienen , en dat staat hier niet op ????

Comment

• Nog een serie fotootjes:

Bron: www.autoweek.nl
                      freude am fahren

Comment

• Bron: www.autoweek.nl
                        freude am fahren

Comment

freude am fahren

Comment

freude am fahren

Comment

freude am fahren

Comment

• samen met George, Prins207, Bart6 en TCT, vandaag de Astra I in levende lijve gezien tijdens ons bezoek aan Opel Rüsselsheim
                                www.opelklassiek.be

Comment

• 'gezien' is misschien de verkeerde term

Comment

• Onthulling Opel Astra
                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Wie gaat er mee naar de IAA in Frankfurt?
                                      We kennen nu de weg

Comment

• Toch wel een mooie auto geworden! Zeker eens testrijden.

Comment

• I like it... I like it a lot

Comment

Working...
                                          X