Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Is het niet je vent die nog effe doordraaid om de temp naar beneden te krijgen ?
    ( de vent voor je radiator )
    Deze werkt dus electrisch en heeft dus niets te maken of je motor nog draaid of niet.

Comment

• Op 17/01 alweer water in de auto !!! auto onmiddelijk naar garage gebracht (gelukkig was er opendeurdag) onmiddelijk laten staan en duidelijk gemaakt dat ik NU een deftige oplossing wil !!

22/01 : auto terug gaan halen :
      Het water probleem blijkt opgelost te zijn (toekomst moet dit nog bevestigen...)

Er was duidelijk sprake van een productiefout, en voor mij toch fijn om te horen dat ik niet alleen was met het waterprobleem...
      Er zou iets mis zijn met de afkitting onder de voorruit, dit is verholpen. Al blijft het bang afwachten tot dat de eerste regenbui passeert.

Het probleem met de lampen is ook opgelost, de sensor was kapot (die de hoogte regeling voor zich neemt, zit op de achteras).

NU, auto heeft wel 1 week bij de dealer gestaan, dus mag het nu ook wel in orde zijn.

Tot mijn grote verbazing had ik maandag morgen al een Opel medewerkster (klantendienst) aan de lijn, om te vragen hoe ik de auto had terug gekregen en of alles in orde was nu

Volgend probleem heeft zich eergisteren voorgedaan : de bedieningsunit van de klimaatregeling faalde... (geen licht meer en knoppen gaven geen feedback meer), na de auto te herstarten was dit probleem verholpen.. Software fout ?? de garagist ging Opel contacteren.

Opel contacteert me morgen terug om te horen hoe of wat t verlopen is ivm probleem klimaatregeling...

Maar ik heb nog steeds geen schriftelijke reactie of dergelijke op mijn 2 aangetekende brieven gehad (1 naar Opel klantendienst, 1 naar Opel rechtstreeks).

Het feit dat er telefonisch contact is, komt volgens mij ook alleen maar dat ik zelf de klantendienst gebeld heb (na voortdoen 1e probleem) en daar duidelijk het dossiernummer enzo gevraagd heb, had ik dit niet gedaan, dan kreeg ik volgens mij totaal geen reactie >> is echt wel erg om zo na te laten op gebied van klantenondersteuning !!!
      Last edited by ; 27/01/2010, 19:55.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timmy001 Bekijk Berichten
        Hoe het afgelopen is..... momenteel SLECHT !!!

Niet onmiddelijk een oorzaak te vinden waar het waterlek vandaan komt... liters water geschud, maar nergens zie je t binnen sijpelen..., dit is dus nog een groot vraagteken... de bekleding is droger aan t worden, hebben dit met de fhön gedaan...
        Het enigste wat de dealer gevonden/gezien heeft is dat het afvoerdarmpje van de airco ook niet naar buiten liep, maar gewoon los onder de bekleding lag..., volgens mij kan het water hier ook niet van komen, airco heeft nog niet opgestaan...

Het lampenprobleem is ook niet verholpen, sensor(6004) blijkt kapot te zijn (zit aan achterband, chauffeurskant), deze meet het hoogteverschil tov de vooras en stuurt zo de lampen aan..., deze sensor is besteld en zo goed als t goed is (laat ons hopen) morgen binnen komen bij de dealer.

In samenspraak met dealer heb ik een aangetekende brief met toegevoegde foto's richting Opel klantendienst gestuurd, waarin ik duidelijk eis : of een nieuwe vervangende auto of de volledige vloerbekleding vervangen en een levenslange garantie op roesten langs binnenzijde.

Allemaal goed en wel, maar voor alleer er actie in de zaak komt, ben ik weer een aantal weken ouder.

Een regelrechte schande om een auto van net 4 weken zo gedemonteerd te zien staan in de garage...

Zéér bang afwachten dus...

Laat ons hopen dat Opel een vrij snelle oplossing biedt...

UPDATE :
        En 4 dagen later(17/01) : ALWEER water in de auto !!!!! onmiddelijk naar garage en daar laten staan, met de eis naar een oplossing.

Comment

• Het is niet alleen Opel die dat voorheeft...
          Zie maar:

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door hendrik_v Bekijk Berichten
            Het is niet alleen Opel die dat voorheeft...
            Zie maar:
            http://www.c30world.com/forums/showthread.php?t=1005
            Dat kan maar bij opel kennen ze er iets van.
            Begin januari stuur ik een mail naar opel over het stotter probleem bij de 17 cdti .
            Ik vraag hen of bij opel dit probleem bekend is (op dat moment heb ik al van lotgenoten hun dossier num.).
            De reactie van opel isdat dit probleem bij hen onbekend is.
            Als ik op 26 -1-2010 tel.contact met opel klantendienst heb confronteer ik hen hiermee,en na een stille periode zij ze ''dit is mij dan ontgaan'' .
            Hallo met opel klantendienst wij helpen u zo verder (van de kant in de gracht ).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 125 problems Bekijk Berichten
              Dat kan maar bij opel kennen ze er iets van.
              Begin januari stuur ik een mail naar opel over het stotter probleem bij de 17 cdti .
              Ik vraag hen of bij opel dit probleem bekend is (op dat moment heb ik al van lotgenoten hun dossier num.).
              De reactie van opel isdat dit probleem bij hen onbekend is.
              Als ik op 26 -1-2010 tel.contact met opel klantendienst heb confronteer ik hen hiermee,en na een stille periode zij ze ''dit is mij dan ontgaan'' .
              Hallo met opel klantendienst wij helpen u zo verder (van de kant in de gracht ).
              Mag ik vragen wat het stotter probleem juist in houdt ? is dat bij de 1.7CDTI/110PK ?

Comment

Mag ik vragen wat het stotter probleem juist in houdt ? is dat bij de 1.7CDTI/110PK ?
                Bij het optrekken en ook tijdens het rijden vooral in 2é versnelling, begint de auto plots te haperen en te schokken (stotteren ).
                Dit probleem doet zich voor bij zowel de 1.7 van 110 als de 125 pk.
                Ondanks de toegevingen van mijn en ook andere dealers doet opel alsof dit normaal is .
                Zij spreken van een producteigenschap ,ze durven dit zelfs via mail bevestigen.
                Ga eens kijken op dit forum bij "problemen met zafira 1.7 cdti" en ook op www autoweek.nl bij de myreviews van de zafira 1.7 cdti 110 pk 2008 .
                Echter niet allen de zafira heeft dit probleem , ook bij de astra komt het voor (kijk bij myreview astra).
                Deze mensen verklaren allemaal hetzelfde en zijn blijkbaar ook niet te spreken over de opelservice en garantie.
                Ik kan er een boek van schrijven maar dat zal het probleem ook niet oplossen vrees ik.

Comment

• Toch jammer allemaal ze

Comment

Vandaag bericht van Opel klantendienst gekregen dat het stotteren van de 1.7 cdti een producteigenschap is !!! Dus ondanks dat mijn dealer bevestigd dat er een motor probleem is zeggen ze bij Opel dat dit een normaal verschijnsel is Opel garantie = geen garantie.
                    Bij navraag 2 weken geleden of ze het probleem al vaker hadden gehoord (stotteren van de motor),kreeg ik een mail dat men geen soortgelijke gevallen had behandeld.
                    Toen had ik echter reeds een mail die een lotgenoot van Opel kreeg in mijn bezit die toen all sprak van een product eigenschap.
                    Klantenbedrog door Opel dus !!!!!!!
                    Heb jij geluk dat je een antwoord per mail krijgt van Opel..., ik ben al 1 maand op een antwoord aan het wachten... Kan je me het mail adres bezorgen ? misschien is dat een rechtstreeks ?

Comment

• De klantendienst van Opel is bagger!!! Ik spreek uit ervaring
                      Je moet hopen dat je Opel dealer een beetje service geeft, als je problemen hebt. Had ik ook niet
                      2012 Opel Astra ST Ecoflex
                      2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

Vandaag bericht van Opel klantendienst gekregen dat het stotteren van de 1.7 cdti een producteigenschap is !!! Dus ondanks dat mijn dealer bevestigd dat er een motor probleem is zeggen ze bij Opel dat dit een normaal verschijnsel is Opel garantie = geen garantie.
                        Bij navraag 2 weken geleden of ze het probleem al vaker hadden gehoord (stotteren van de motor),kreeg ik een mail dat men geen soortgelijke gevallen had behandeld.
                        Toen had ik echter reeds een mail die een lotgenoot van Opel kreeg in mijn bezit die toen all sprak van een product eigenschap.
                        Moehaha, 't blijft natuurlijk een Opel, hé

Effe serieus, ik vind het niet kunnen dat zulke problemen bij zo'n 'antieke' motor nog voorkomen.

Ik had een van de eerste 1.6'jes in mijn Golf en tot nu toe heb ik er nog geen enkel probleem gehad. Niet dat mijn autootje perfect is : rammel in het slot van mijn dashbordkastje en stroeve achteruitversnelling bij héél koud weer.

Comment

• klantendienst

Oorspronkelijk geplaatst door Timmy001 Bekijk Berichten
                          Heb jij geluk dat je een antwoord per mail krijgt van Opel..., ik ben al 1 maand op een antwoord aan het wachten... Kan je me het mail adres bezorgen ? misschien is dat een rechtstreeks ?

Ik had 4 jaar geleden een probleempje met de levering van m'n Vectra GTS Sport, standaard zou die volgens de brochures en gegevens op de Opelsite met sportstuur (leder, geperforeerd leder en kleiner) zijn. De klantendienst Antwerpen stuurde me (zoals gewoonlijk, daar dienen die klantendiensten voor) met een kluitje in het riet.
                          Wat ik deed: Een boze maar beleefde mail naar Opel Germany (in het Engels, m'n Duits is niet je dat) en binnen de 2 uur kreeg ik een telefoontje, jawel, van de Belgische klantendienst, dat ze het probleem meteen gingen oplossen. Enkele weken later zat het sportstuur in m'n wagen, gratis.
                          Dus meteen naar de hoogst mogelijke instanties mailen... Misschien zijn ze daar gevoeliger voor zo'n kwesties?
                          Je zal wel even moeten zoeken naar dat e-mailadres.
                          Mvg,

Bape

PS New Astra Sport 1.4 T besteld, levering eind maart, wordt meteen omgebouwd naar LPG.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door prins207 Bekijk Berichten
                            De klantendienst van Opel is bagger!!! Ik spreek uit ervaring
                            Je moet hopen dat je Opel dealer een beetje service geeft, als je problemen hebt. Had ik ook niet
                            Moet ik weer tegenspreken. Ik heb aangaande het probleem met mijn Insignia via mail aan de klantendienst laten weten. Ik heb wel enige tijd moeten wachten op respons. Op een dag (ongeveer anderhalve maand na datum) werd ik door hen opgebeld. Ze hadden al contact opgenomen met de dealer waaraan ze de te nemen werkwijze hebben medegedeeld. Ik moest enkel een afspraak maken wanneer ik kon langskomen. Ik heb dan nog een dossiernummer gekregen voor wanneer er alsnog enige problemen zouden zijn.
                            In alle geval is mijn probleem opgelost.
                            1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                            2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
                              Moet ik weer tegenspreken. Ik heb aangaande het probleem met mijn Insignia via mail aan de klantendienst laten weten. Ik heb wel enige tijd moeten wachten op respons. Op een dag (ongeveer anderhalve maand na datum) werd ik door hen opgebeld. Ze hadden al contact opgenomen met de dealer waaraan ze de te nemen werkwijze hebben medegedeeld. Ik moest enkel een afspraak maken wanneer ik kon langskomen. Ik heb dan nog een dossiernummer gekregen voor wanneer er alsnog enige problemen zouden zijn.
                              In alle geval is mijn probleem opgelost.

Die ervaring had ik helemaal ni. De klantendienst zowel telefonisch als schrifelijk meegedeeld dat de twee achterste lichtunits van mijn Zafira voor 70% gevuld waren met condens.

Zowel schriftelijk als telefonisch hebben ze mij laten weten dat condens een "natuurlijk" verschijnsel is, en niet onder garantie valt. Op de vraag van mij waarom ik de enigste ben die dat probleem heeft, en niet alle Zafira's, konden ze mij geen antwoord geven.

Van de Opel dealer waarbij de wagen nieuw was aangekocht, hoefde ik ook niks te verwachten. Er moest al een laagje water staan, eer ze pas overgaan op vervanging.
                              Bij navraag bij een andere Opel dealer is dit probleem zonder gemor opgelost. Twee achterste vervangen onder garantie. Je moet dus ook een beetje geluk hebben met de service van de dealer.
                              2012 Opel Astra ST Ecoflex
                              2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

Hallo Timmy vraag eerst via de telefoon wie je dossier bij Opel behandeld.
                                Vraag ook je dossier nummer en duurt het allemaal wat lang ,bel dan zelf
                                en vraag waar je mail blijft.
                                En vergeet niet ,een gesproken woord vervliegt maar een mail kan je gebruiken
                                als bewijs.
                                Als je wil geef ik je een mail adres.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bape Bekijk Berichten

PS New Astra Sport 1.4 T besteld, levering eind maart, wordt meteen omgebouwd naar LPG.
                                  Heb je de 1.4 T al kunnen testrijden? of heb je hem zo gekocht?
                                  Wil namelijk ook een 1.4T kopen, maar wil eerst een testritje vooraleer er gekocht wordt, en daar ben ik nu nog steeds op aan het wachten

grtz
                                  Opel Astra J Sport - 1.4 Turbo

Comment

normaal is er vernieuwde software voorhanden om het stotteren tegen te gaan.
                                    niet iedereen weet dat!!!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door G-Power Bekijk Berichten
                                      Heb je de 1.4 T al kunnen testrijden? of heb je hem zo gekocht?
                                      Wil namelijk ook een 1.4T kopen, maar wil eerst een testritje vooraleer er gekocht wordt, en daar ben ik nu nog steeds op aan het wachten

grtz

Ik heb gereden met de 1.7 110pk en met de 1.6 115pk. De 1.4T is pas sinds enkele weken in productie gegaan. Er waren in Antwerpen bijna geen 1.4T 's te vinden om te proefrijden. Ik rij nu al met een 1.8 140pk (Vectra GTS). Dus die nieuwe zal zeker vooruit gaan. Ik koos de ergonomische sportzetels en het launchpakket met de NAVI en de 18" velgen.

Comment

Ik heb gereden met de 1.7 110pk en met de 1.6 115pk. De 1.4T is pas sinds enkele weken in productie gegaan. Er waren in Antwerpen bijna geen 1.4T 's te vinden om te proefrijden. Ik rij nu al met een 1.8 140pk (Vectra GTS). Dus die nieuwe zal zeker vooruit gaan. Ik koos de ergonomische sportzetels en het launchpakket met de NAVI en de 18" velgen.

Zal ongetwijfeld een zeer knappe Astra worden

Wij gaan zeker nog wachten met beslissen tot we een proefrit hebben kunnen doen, daar ben ik nu vol ongeduld op aan het wachten
                                        Opel Astra J Sport - 1.4 Turbo

Comment

Hoe reed die 1.7 cdti?

Comment

Working...
                                          X