Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Bert Bekijk Berichten
    Vandaag mocht mijn broer zijn nieuwe Astra afhalen bij de Opel dealer.
    Config:
    1.7CDTI 110pk
    Enjoy uitvoering
    Opties: 17duims velgen,metaalkleur technical grey en fleet gold pack.

Amai,de Astra verkoopt echt al goed precies!

Comment

• Hoi G-power

Ziet er super uit !!
      Hoelang heb je nu precies moeten wachten vanaf de bestelling tot eind volgende week.
      Ik ga er vanuit dat we volgende week ook wat lezen hoe hij bevalt.
      Heb zelf in een 1.6 turbo sport proef gereden gewoon super,als een blok op de weg en goede reactie op het stuur.Hopelijk gaat deze week als een speer voor je voorbij.
      Want wat duurd wachten toch lang

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Martij Bekijk Berichten
        volgens de opel-dealer is het binnenkort een verplichting om dagverlichting te hebben op een nieuwe wagen, daarom dat deze er standaard in zit
        (in andere landen is het al verplicht)

Klopt helemaal, vanaf 2011 is de fabrikant verplicht alle nieuwe auto's uit te rusten met dagrijverlichting.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door opelfreak70 Bekijk Berichten
          Hoi G-power

Ziet er super uit !!
          Hoelang heb je nu precies moeten wachten vanaf de bestelling tot eind volgende week.
          Heb zelf in een 1.6 turbo sport proef gereden gewoon super,als een blok op de weg en goede reactie op het stuur.Hopelijk gaat deze week als een speer voor je voorbij.
          Ik wacht ook al een hele poos op mijn astra turbo ( vanaf 10 april ). De dealer vertelde mij vorige week dat mijn auto nog niet eens gepland stond voor productie.... Wel wist hij te vertellen dat ie in Engeland gemaakt gaat worden.. ( als dan het stuur maar aan de goede kant zit )
          Last edited by ; 30/05/2010, 15:16.

Comment

Vandaag mocht mijn broer zijn nieuwe Astra afhalen bij de Opel dealer.
            Config:
            1.7CDTI 110pk
            Enjoy uitvoering
            Opties: 17duims velgen,metaalkleur technical grey en fleet gold pack.
            Ik heb deze week met een heel gelijkaardig exemplaar mogen rijden.
            In een ander topic heb ik er dit van gezegd:
            Oorspronkelijk geplaatst door sibi
            Oorspronkelijk geplaatst door sibi
            Straks testritje met de nieuwe Astra CDTI van mijn neef. Ik ben benieuwd... hij komt van een Golf IV 1.6, dewelke ik niet eens zo slecht rijden vond, en is vol lof over zijn nieuwe auto. 'k Ben curieus.
            Bwa, die kar viel wel mee.
            Maar die CDTI... wtf is dat voor 'n ontgoocheling. 110pk moet imo écht wel rapper vooruit kunnen gaan... ik denk dat ik 'm er zo zou kunnen afrijden met mijn 14 jaar oude 115pk. En dat geluid, om de hubbes van te krijgen... *brrr*.
            De versnellingsbak was dan wel weer vrij nice voor een Opel. De zetels waren ook een hele stap vooruit in vgl. met de vorige Astra, maar 't waren wel optionele sportzetelkes zei 'ie. 't Kan dus zijn dat de standaard zetels nog altijd zo'n planken zijn.
            De wegligging was ook wel goed, maar de vering was voor mij wat te hard. 18" velgen of zo op zo'n kar, niet echt 'n aanrader. En persoonlijk vind ik 't er ook niet uitzien, zo met die standaard remschijfkes. Als je je arm helemaal door het wiel krijgt, dan zijn de velgen te open/te groot, vind ik.
            Ik vind jouw velg dus beter passen/ogen bij dit type wagen dan die 18-duims, sowieso, en ik denk dat ze ook het comfort ten goede komen.
            Wat vind jij eigenlijk van de CDTI en de standaard zetels ? Echt veel ervaring met diesels heb ik niet, maar de 1.7 in de Astra vond ikzelf in 't interieur wel te aanwezig zijn (met 'n '96 A4 1.9TDI heb ik wel ervaring, dus ik weet wat "aanwezig zijn" kan betekenen ). Dit type zetel vond ik dus heel goed zitten, qua vormgeving zien de jouwe er alvast beter uit dan de standaard exemplaren van de vorige Astra. Hoe zitten ze in realiteit ?
            Life's too short. Not to. Live it.
            1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
            2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
            2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
            2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

Hoi G-power

Ziet er super uit !!
              thanks...
              Heb mijn Astra besteld op 12 februari, levering voorzien dan voor 28 april, en uiteindelijk dus opgeschoven tot nu. Heb dus bijna 4 maanden moeten wachten op mijn wagen.
              Ben zelf super benieuwd hoe de motor mij gaat bevallen, want heb voordien enkel met de 1.7cdti (110pk) gereden. Als ik hem zo bij de dealer zag staan ben ik héél tevreden met mijn configuratie, nu hopen dat de motor ook nog goed meevalt
              Opel Astra J Sport - 1.4 Turbo

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door G-Power Bekijk Berichten
                thanks...
                Heb mijn Astra besteld op 12 februari, levering voorzien dan voor 28 april, en uiteindelijk dus opgeschoven tot nu. Heb dus bijna 4 maanden moeten wachten op mijn wagen.
                Ben zelf super benieuwd hoe de motor mij gaat bevallen, want heb voordien enkel met de 1.7cdti (110pk) gereden. Als ik hem zo bij de dealer zag staan ben ik héél tevreden met mijn configuratie, nu hopen dat de motor ook nog goed meevalt

oké
                Ze hebben tegen mij gezegd 12 weken maar als ik het hier zo allemaal lees en elders hoor zijn er maar weinig mensen die hem op tijd gehad hebben.
                Ga me dus voorbereiden op enkele weken langer wachten.
                Had eigenlijk wel gehoopt om hem met de vakantie te hebben,maar dit zit er denk niet in.
                Ga dus maar uit van 16 weken,alles daarvoor is meegenomen.
                Ik denk dat die motor je wel gaat bevallen,je gaat er zo al 30 pk op vooruit het zal even wennen zijn naar een benzine en een andere koppel.
                Ik geloof niet dat je spijt krijgt van je keuze!!
                Heb zelk ook nog twijfel gehad tussen de 1.4t en de 1.6t proefgereden met de 1.6t sport en was meteen verkocht.
                Ook de kleur is een hele goede keuze alles springt er mooi uit en niet te opvallend.
                Deze kleur staat op elke wagen wel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
                  Ik heb deze week met een heel gelijkaardig exemplaar mogen rijden.
                  In een ander topic heb ik er dit van gezegd:
                  Ik vind jouw velg dus beter passen/ogen bij dit type wagen dan die 18-duims, sowieso, en ik denk dat ze ook het comfort ten goede komen.
                  Wat vind jij eigenlijk van de CDTI en de standaard zetels ? Echt veel ervaring met diesels heb ik niet, maar de 1.7 in de Astra vond ikzelf in 't interieur wel te aanwezig zijn (met 'n '96 A4 1.9TDI heb ik wel ervaring, dus ik weet wat "aanwezig zijn" kan betekenen ). Dit type zetel vond ik dus heel goed zitten, qua vormgeving zien de jouwe er alvast beter uit dan de standaard exemplaren van de vorige Astra. Hoe zitten ze in realiteit ?
                  Halo, een echte goede beoordeling van de auto kan ik in feite nog niet echt geven, ik heb er maar snel snel eens mee gereden (10 tal km).

Maar over confort met deze 17duims velgen heb ik alvast geen klagen, paar keer over riooldeksels en een stukje kasseien gereden en de demping viel best mee.
                  In de sportzetels van de nieuwe Astra heb ik nog niet kunnen plaatsnemen, dus deze kan ik niet beoordelen.
                  De standaard zetels zitten niet slecht, maar ik vind persoonlijk dat de ondersteuning van de rug wat te "gebogen" is.

Je zit met je bovenste deel van je lichaam wat verder naar achter dan de onderkant (bij de Corsa van mijn pa is dat ook).
                  Niet echt storend maar ik vind het niet zo goed zitten.

De motor: opnieuw te kort om te beoordelen.
                  Het is niet de snelste van de Opel stal, maarecht traag is hij nu weer niet. Al geeft hij niet die echte duw in de rug. Maar een geleidelijke opbouw van de pk's en koppel.
                  De auto had gisteren nog maar 5km dus echt gek moet je er nog niet mee doen natuurlijk.
                  Het is trouwens niet mijn auto, en van mijn broer ook niet maar van zijn werkgever.

Maar overall is het een ganse stap voorwaarts voor mijn broer die van een '02 corsa 3 deurs sport komt met 165215km als finale eindstand
                  Last edited by Bert; 30/05/2010, 22:00.
                  2008 Opel Corsa 1.7CDTI
                  2009 Mazda 2 1.5 Sport

Comment

oké
                    Ze hebben tegen mij gezegd 12 weken maar als ik het hier zo allemaal lees en elders hoor zijn er maar weinig mensen die hem op tijd gehad hebben.
                    Had eigenlijk wel gehoopt om hem met de vakantie te hebben,maar dit zit er denk niet in.
                    Ik denk dat die motor je wel gaat bevallen,je gaat er zo al 30 pk op vooruit het zal even wennen zijn naar een benzine en een andere koppel.
                    Heb zelk ook nog twijfel gehad tussen de 1.4t en de 1.6t proefgereden met de 1.6t sport en was meteen verkocht.
                    Ook de kleur is een hele goede keuze alles springt er mooi uit en niet te opvallend.

Standaard heeft de 1.4 turbo 200 nm /140 pk, en de 1.6 turbo 230 nm/180. Ik laat mijn 1.4 straks chippen en dan heeft ie ongeveer 250nm / 170 pk..

Comment

oké
                      Ik heb wat schrik voor de motor, en mijn vader heeft me ook al gewaarschuwd dat ik niet teveel moet verwachten, omdat ik auto's gewoon ben met wat meer pk's en heel wat meer punch...
                      En vrees dat ik die punch niet ga hebben met de Astra...
                      Maar met de combinatie van benzine en handgeschakeld lijkt me dat er toch nog wel leuk mee te spelen valt Alleen zal het verbruik dan wel de hoogte in schieten

Comment

Ik heb wat schrik voor de motor, en mijn vader heeft me ook al gewaarschuwd dat ik niet teveel moet verwachten, omdat ik auto's gewoon ben met wat meer pk's en heel wat meer punch...
                        En vrees dat ik die punch niet ga hebben met de Astra...
                        Maar met de combinatie van benzine en handgeschakeld lijkt me dat er toch nog wel leuk mee te spelen valt Alleen zal het verbruik dan wel de hoogte in schieten
                        Tja wat wil je van zo'n motor verwachten,we hebben het hier wel over een auto van 1400 kilo.
                        En wat ben je hiervoor gewend ik zelf heb nu een astra H 85KWtje 115PK nu naar een 1.6 turbo 180 pk voor mij een stap vooruit.
                        Mijn broer heeft een seat ibiza Fr chiptunning gedaan 200pk tja dat gaat nergens over,maar ja zo'n wagentje weegd nog geen 1000 kilo.
                        Waar heb je in proef gereden??Als je de juiste hebt gehad kon je toch zelf testen dat het voldoende voor je was.

Comment

• ruitenwisser achterruit

hallo ; weet iemand hoe je de wisser naar achter kunt klappen ? ik zou de achterruit eens goed willen reinigen

Comment

Tja wat wil je van zo'n motor verwachten,we hebben het hier wel over een auto van 1400 kilo.
                            En wat ben je hiervoor gewend ik zelf heb nu een astra H 85KWtje 115PK nu naar een 1.6 turbo 180 pk voor mij een stap vooruit.
                            Mijn broer heeft een seat ibiza Fr chiptunning gedaan 200pk tja dat gaat nergens over,maar ja zo'n wagentje weegd nog geen 1000 kilo.
                            Waar heb je in proef gereden??Als je de juiste hebt gehad kon je toch zelf testen dat het voldoende voor je was.
                            Ik rij nu met een corsa C 1.7 dti, 70 of 75 pk denk ik, maar rij ook veel met de wagens van mijn ouders, bmw 320D (163pk), bmw 740D (306pk) en Opel Gt (264pk?).
                            En vind het zalig om zo eens op gas de gaan staan en die punch te voelen
                            Heb proef gereden met een 1.7cdti 110 pk, omdat ze geen 1.4T konden strikken, en vond dat wel vlotjes rijden, maar hernemingen enzo vielen me heel zwaar tegen.
                            De astra heeft inderdaad zijn gewicht niet egt mee.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gatorali Bekijk Berichten
                              hallo ; weet iemand hoe je de wisser naar achter kunt klappen ? ik zou de achterruit eens goed willen reinigen
                              Het is om te lachen zeker?
                              2008 Opel Corsa 1.7CDTI
                              2009 Mazda 2 1.5 Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RobD Bekijk Berichten
                                Standaard heeft de 1.4 turbo 200 nm /140 pk, en de 1.6 turbo 230 nm/180. Ik laat mijn 1.4 straks chippen en dan heeft ie ongeveer 250nm / 170 pk..
                                Laat je dit bij de dealer doen of ergens anders?
                                i.v.m motorgarantie een kennis van mij had ook zijn auto laten chippen een half jaar gereden maar zijn motor had toch wel wat schade opgelopen.(goed koop duur koop misschien)
                                Bij de 1.4 turbo is het uiterste 123KW(168PK) met een koppel van 243Nm/1890tmp.
                                Tja waar ben je met tevreden

Comment

Ik rij nu met een corsa C 1.7 dti, 70 of 75 pk denk ik, maar rij ook veel met de wagens van mijn ouders, bmw 320D (163pk), bmw 740D (306pk) en Opel Gt (264pk?).
                                  En vind het zalig om zo eens op gas de gaan staan en die punch te voelen
                                  Heb proef gereden met een 1.7cdti 110 pk, omdat ze geen 1.4T konden strikken, en vond dat wel vlotjes rijden, maar hernemingen enzo vielen me heel zwaar tegen.
                                  De astra heeft inderdaad zijn gewicht niet egt mee.
                                  Tja je moet de 1.4 turbo niet gaan vergeljken met één van de auto's van je ouders,dan ga je inderdaad wat spektakel missen
                                  Waar ben je met tevreden? mocht je straks toch nog even uit je dak willen gaan kun je nog even de GT pakken.Vallen die bonnen van die witte muizen misschien ook niet op jou deurmat

Comment

Tja je moet de 1.4 turbo niet gaan vergeljken met één van de auto's van je ouders,dan ga je inderdaad wat spektakel missen
                                    Waar ben je met tevreden? mocht je straks toch nog even uit je dak willen gaan kun je nog even de GT pakken.Vallen die bonnen van die witte muizen misschien ook niet op jou deurmat
                                    Ik weet dat ik ze hem daar niet mee kan vergelijken.
                                    Maar in vergelijking met de corsa, waar ik het meeste mee rij, zal hij wel een hele vooruitgang zijn
                                    En de bmw's hier zijn allemaal automaat, en dat rijdt belangen niet zo plezierig en sportief als ne handgeschakelde vind ik
                                    En hier komen zelden bonnen binnen Let ook altijd op auto's naast de weg, iets wat ik heb geleerd doordat ik veel met mijn vader mee reed

Comment

Laat je dit bij de dealer doen of ergens anders?
                                      i.v.m motorgarantie een kennis van mij had ook zijn auto laten chippen een half jaar gereden maar zijn motor had toch wel wat schade opgelopen.(goed koop duur koop misschien)
                                      Bij de 1.4 turbo is het uiterste 123KW(168PK) met een koppel van 243Nm/1890tmp.
                                      Tja waar ben je met tevreden

Kijk even op deze site. Dit zijn volgens velen echte vakmensen http://www.shiftech.be/reprogrammati...20&engine=2443

Comment

Zeg je broer maar dat ie smaak heeft, heb net hetzelfde interieur gekozen op mijn Astra (ook een leasing) en krijg niets anders dan positieve reacties van collega's/kennissen!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bourne Bekijk Berichten
                                          Heeft iemand ervaring met de navi800.
                                          Hoe navigeert ie?
                                          Hoe zijn de kaarten?
                                          Hoe snel heeft ie een route (her)berekend?

Ik heb momenteel een Pioneer Avic-F10BT. Prima apparaat en ik ben hier zeer tevreden over. Ik dub dus nu met de vraag om de Navi800 van Opel te nemen of wederom met een Pioneer verder te gaan in mij nieuw aan te schaffen Astra1.4 turbo.

Bedankt alvast voor jullie reactie!
                                          Ik heb een Navi800 zitten en die werkt echt prima, is overzichtelijk, compleet,...Zit een harde schijf in de wagen van 1,6 Gig waar je de gewenste landen op kan plaatsen of je kan navigeren via je DVD!

De route herberekenen gebeurt echt snel, ben deze morgen naar Gentbrugge gereden met navi aan en had zelf een weg ingeslaan die ik kende en zonder het minste probleem onmiddellijk de route herberekend en uitgestippeld...Niets lulligs te horen van "Route word herberekend", gewoon doen en dan laat ie weten "Deze weg voor 500m aanhouden" (bijvoorbeeld). Navigatie zoals navigatie moet zijn...

Als je nog vragen hebt stel ze gerust heb em ondertussen al een aantal keer gebruikt!

Comment

Working...
                                          X