Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Daarnet met de 1.3 gereden en het valt wel mee. Het optrekken ging wel vlot. Zeker tot 70-80km/u en als je hem boven de 2000 toeren houd. Ik was bang teleurgesteld te zijn maar dat is niet gebeurd. Vorige week heb ik nog met een 1.3 break gereden van het oude model. En daarmee was ik nogal vrij snel teleurgesteld. Het duurde precies nogal lang voor hij begon te trekken. Bij deze nieuwe astra had ik dat gevoel niet.
    Natuurlijk is het allemaal subjectief en ik ben technisch absoluut een leek als het op auto's aankomt.

Deze rit had moeten bepalen of ik de astra nam of de golf bluemotion. Na de rit ben ik er nog altijd niet uit. De astra zou ik in cosmo nemen met nog een aantal opties wat hem veel mooier maakt dan de golf...

Comment

• Ja zeker in Nederland

Hoop dat de wagen erg goed zal bevallen, dan voelt het prijskaartje weer een stuk minder.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BrunoW Bekijk Berichten
        Daarnet met de 1.3 gereden en het valt wel mee. Het optrekken ging wel vlot. Zeker tot 70-80km/u en als je hem boven de 2000 toeren houd. Ik was bang teleurgesteld te zijn maar dat is niet gebeurd. Vorige week heb ik nog met een 1.3 break gereden van het oude model. En daarmee was ik nogal vrij snel teleurgesteld. Het duurde precies nogal lang voor hij begon te trekken. Bij deze nieuwe astra had ik dat gevoel niet.
        Natuurlijk is het allemaal subjectief en ik ben technisch absoluut een leek als het op auto's aankomt.

Deze rit had moeten bepalen of ik de astra nam of de golf bluemotion. Na de rit ben ik er nog altijd niet uit. De astra zou ik in cosmo nemen met nog een aantal opties wat hem veel mooier maakt dan de golf...
        goed om te horen dat hij niet tegenvalt, ben wel benieuwd wat van toeren hij maakt bij 120km/h?
        Want ik vind het nog al jammer dat er geen 6 bak in zit.
        Hoe is het motorgeluid?

Hoor graag van jullie

Comment

Daarnet met de 1.3 gereden en het valt wel mee. Het optrekken ging wel vlot. Zeker tot 70-80km/u en als je hem boven de 2000 toeren houd. Ik was bang teleurgesteld te zijn maar dat is niet gebeurd. Vorige week heb ik nog met een 1.3 break gereden van het oude model. En daarmee was ik nogal vrij snel teleurgesteld. Het duurde precies nogal lang voor hij begon te trekken. Bij deze nieuwe astra had ik dat gevoel niet.

Blij te horen dat hij in ieder geval nog redelijk van z'n plek komt, maar belangrijker voor mij is eigenlijk hoe het koppel (de trektracht) tussen de 80 en 120 is! En inderdaad zoals Amsterdam al vroeg, hoeveel toeren maakt hij bij 120 - 140 en s hij dan ook nog een beetje stil?

Comment

• Ik volg een Italiaans forum met de google translator. Een persoon daar heeft een 1.3. Engelse post is van mij :-)

Comment

• Deze rit had moeten bepalen of ik de astra nam of de golf bluemotion. Na de rit ben ik er nog altijd niet uit. De astra zou ik in cosmo nemen met nog een aantal opties wat hem veel mooier maakt dan de golf...[/quote]

dan moet je zeker de astra nemen. Veel mooier dan de golf en zeker in de cosmo versie met extra opties;

snap gewoon niet wat de mensen in vw golf zien ... nooit een leuke auto gevonden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Slopel Bekijk Berichten
                Blij te horen dat hij in ieder geval nog redelijk van z'n plek komt, maar belangrijker voor mij is eigenlijk hoe het koppel (de trektracht) tussen de 80 en 120 is! En inderdaad zoals Amsterdam al vroeg, hoeveel toeren maakt hij bij 120 - 140 en s hij dan ook nog een beetje stil?
                Leuk van bruno de link naar dat forum maar moet je eerst inloggen, kan iemand mij antwoord geven op de bovenstaande vraag?

Comment

• Nieuw astra

Dag iedereen,

Ik ben hier nieuw, maar volg al een tijdje het forum.
                  Ik heb sinds vorige week woensdag (2juni) mijn nieuwe astra in technical grey met opties:
                  - Het launchpack
                  - navi 500

Het is waarschijnlijk een domme vraag, maar ik slaag er niet in mijn brandstofverbruik op het display te krijgen. Als ik op de menu knop druk, kan ik kiezen tussen 2 menus 'informatie-voertuig' dit is voor het oliepijl enzo,. oftwel voor informatie dagteller/ brandstof. Als ik op dat laatste sta en ik scrol kan ik kiezen tussen dagteller 1, dagteller 2, digitaal Km/u, maar nergens slaag ik er in voor het brandstofverbruik te checken?

Kan iemand mij helpen?

Ruben

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door rvs01 Bekijk Berichten
                    Dag iedereen,

Ik heb sinds vorige week woensdag (2juni) mijn nieuwe astra in technical grey met opties:
                    - Het launchpack
                    - navi 500

Het is waarschijnlijk een domme vraag, maar ik slaag er niet in mijn brandstofverbruik op het display te krijgen. Als ik op de menu knop druk, kan ik kiezen tussen 2 menus 'informatie-voertuig' dit is voor het oliepijl enzo,. oftwel voor informatie dagteller/ brandstof. Als ik op dat laatste sta en ik scrol kan ik kiezen tussen dagteller 1, dagteller 2, digitaal Km/u, maar nergens slaag ik er in voor het brandstofverbruik te checken?

Kan iemand mij helpen?

Ruben
                    Nou als ik de Duitse handleiding lees zou je daar op die manier bij moeten komen. Wij krijgen vanavond de astra dus op dit moment kan ik je nog niet helpen.

Comment

Dag iedereen,

- Het launchpack
                      - navi 500

Kan iemand mij helpen?

Ruben

Waarschijnlijk heb jij een 'essentia' of 'Enjoy' uitvoering?
                      De boordcomputer is standaard op de 'Sport' & 'Cosmo' en enkel als optie verkrijgbaar
                      op de 'Essentia' & 'Enjoy'.
                      Last edited by f.v; 11/06/2010, 19:59.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door f.v Bekijk Berichten
                        Waarschijnlijk heb jij een 'essentia' of 'Enjoy' uitvoering?
                        De boordcomputer is standaard op de 'Sport' & 'Cosmo' en enkel als optie verkrijgbaar
                        op de 'Essentia' & 'Enjoy'.
                        Ja, ik heb een enjoy uitvoering. Dus bij deze is het onmogelijk het verbruik te checken?

Comment

Ja, ik heb een enjoy uitvoering. Dus bij deze is het onmogelijk het verbruik te checken?
                          heb hetzelfde probleem, vind ik een beetje achterlijk want hij verbruikt 7 liter ofzo :p

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Martij Bekijk Berichten
                            heb hetzelfde probleem, vind ik een beetje achterlijk want hij verbruikt 7 liter ofzo :p
                            Welke motor is het ?

Comment

Bwa, doe zoals mij en vul het in in een Excel- sheetje (zie voorgaande posts waar ik men vebruik bij de eerste tankbeurten heb meegedeeld - Ik geef deze week wel is een nieuwe vrij). Is gemakkelijk en je kan er de gemiddelde's ook mee uitrekenen...Niet dat het mij echt uitmaakt hoeveel hij slikt maar vind het wel leuk om is te zien of het verbruik echt daalt naar gelang er kilometers worden afgemaald!

Comment

• De 1.3 heeft blijkbaar ook geen boordcomputer... (in eender welke uitvoering)

Comment

De 1.3 heeft blijkbaar ook geen boordcomputer... (in eender welke uitvoering)
                                  Dat zou me pas sterk verwonderen...

Comment

• Een boordcomputer is optie op de "Essentia" en "Enjoy" versie en kost 230€.
                                    Enkel de 1.3 CDTI Ecoflex heeft deze standaard. ( volgens de prijslijst )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bercki Bekijk Berichten
                                      Een boordcomputer is optie op de "Essentia" en "Enjoy" versie en kost 230€.
                                      Enkel de 1.3 CDTI Ecoflex heeft deze standaard. ( volgens de prijslijst )
                                      inderdaad, op de prijslijst staat het zo vermeld. Op de website staat het anders aangegeven. Zal wss een fout zijn.

Comment

inderdaad, op de prijslijst staat het zo vermeld. Op de website staat het anders aangegeven. Zal wss een fout zijn.

BrunoW vertel eens wat over je ervaringen?

Hoeveel toeren draait hij ongeveer bij 120?
                                        En de tussensprint van 80 naar 120 vlot of sloom?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bounceken Bekijk Berichten
                                          Dat zou me pas sterk verwonderen...
                                          Idd, de is de ecoflex is net een "spaarversie" van de astra, dus boordcomputer zit er zeker in.
                                          2008 Opel Corsa 1.7CDTI
                                          2009 Mazda 2 1.5 Sport

Comment

Working...
                                          X