Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Amsterdam Bekijk Berichten
    BrunoW vertel eens wat over je ervaringen?

Hoeveel toeren draait hij ongeveer bij 120?
    En de tussensprint van 80 naar 120 vlot of sloom?
    Ik heb geen snelweg kunnen doen met die wagen dus over die snelheden kan ik niet veel zeggen. Op het italiaanse forum heb ik wel volgende vraag gesteld:
    Is it possible to tell me at what RPM the engine runs when driving 130km/h? And how about the noise at this speed?
    Origineel antwoord:
    Ciao Sylph,
    sinceramente non ho fatto caso ai giri del motore a 130, mi sembra 2.500 ma potrei sbagliare... prossima volta ci sto attento e faccio sapere
    per quanto riguarda la rumorosità, come ho già scritto qualche post più su, a 160 sembrava di essere a 120... l'ho detto più volte ma lo ripeto, è un piacere guidare questa macchina, sia in città, sia in autostrada....
    Ciaooo!!!
    Antwoord vertaald door google translate tool:
    Hallo Sylph,
    Ik heb echt niet het toerental van de motor viel tot en met 130, ik denk dat 2500 maar ik kon verkeerd zijn ... Volgende keer ben ik voorzichtig zijn en ik weet
    met betrekking tot geluid, zoals ik schreef een paar berichten hoger, op 160 tot 120 leek te zijn ... Ik heb vele keren gezegd maar ik herhaal, is een genot om met deze auto, in de stad, zowel de snelweg ....
    Ciaooo!
    Het bericht naar waar hij verwijst:
    Dit weekend ging ik naar de snelweg, zoals gezegd, uit Rimini aan visvijver (Gardaland)
    tot en met 130 on-board computer, heb ik gemerkt 4.5 / 5 lx 100 km, en ik had een halve tank + 500 km
    in sommige plaatsen die ik wilde geven ons wat 'op ... 160 zeer rustig en leek te zijn bij 120, 180 altijd redelijk rustig, dan heb ik de voet verwijderd xkè nn ik overdrijf, maar ik zou zeggen dat er nog veel meer ...

De vertaling zit wel vol met fouten maar geeft wel een idee.
    Je kan jezelf gewoon registeren op de site. Met google kan je hem ook vertalen: http://translate.google.be/ daar kan je gewoon de url in plakken. (rechtstreekse link http://translate.google.be/translate...62&sl=it&tl=nl)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 125 problems Bekijk Berichten
      Welke motor is het ?
      1.7 cdti - 110 pk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BrunoW Bekijk Berichten
        Ik heb geen snelweg kunnen doen met die wagen dus over die snelheden kan ik niet veel zeggen. Op het italiaanse forum heb ik wel volgende vraag gesteld:

Origineel antwoord:

Antwoord vertaald door google translate tool:

Het bericht naar waar hij verwijst:

De vertaling zit wel vol met fouten maar geeft wel een idee.
        Je kan jezelf gewoon registeren op de site. Met google kan je hem ook vertalen: http://translate.google.be/ daar kan je gewoon de url in plakken. (rechtstreekse link http://translate.google.be/translate...62&sl=it&tl=nl)
        bedankt bruno!

Leuke vertaling haha maar kan er wat mee, dacht dat jij hem zelf al in je bezit had.
        Wanneer krijg jij hem?

Gr mark

Comment

• Nog niet besteld en ik weet ook niet of ik het ga doen...

Comment

Nog niet besteld en ik weet ook niet of ik het ga doen...
            Je twijfelt tussen golf of astra, vroeger had ik het antwoord direct gegeven.
            Alleen golf staat qua design al een aantal jaren stil, zowel van binnen als van buiten.
            Ook een probleem is dat ik wel 10 mensen in mijn omgeving op kan noemen die er een hebben, valt gewoon niet op. Maar al dit zijn mijn argumenten, waar zit het bij jou?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Amsterdam Bekijk Berichten
              Je twijfelt tussen golf of astra, vroeger had ik het antwoord direct gegeven.
              Alleen golf staat qua design al een aantal jaren stil, zowel van binnen als van buiten.
              Ook een probleem is dat ik wel 10 mensen in mijn omgeving op kan noemen die er een hebben, valt gewoon niet op. Maar al dit zijn mijn argumenten, waar zit het bij jou?
              Golf heeft een veel betere motor, 250 koppel en 0-100 in 11.3sec. De astra heeft een koppel van 190 en 0-100 in 14.7. Gezien de astra meer uitstoot betaal ik ook een grotere bijdrage (leasewagen) voor een slechtere motor.
              Langst de andere kant is de astra inderdaad veel mooier en beter uitgerust...

Comment

Golf heeft een veel betere motor, 250 koppel en 0-100 in 11.3sec. De astra heeft een koppel van 190 en 0-100 in 14.7. Gezien de astra meer uitstoot betaal ik ook een grotere bijdrage (leasewagen) voor een slechtere motor.
                Langst de andere kant is de astra inderdaad veel mooier en beter uitgerust...
                De bijdrage (bijtelling ) in Nederland is hetzelfde als bij de Golf.

Dat de prestaties van de Astra wat minder zijn dan die van de Golf zegt niets over het feit of de motor slecht is of niet! Voor mij is een slechte motor die rauw loopt, een turbogat heeft en waar je bij elke tankbeurt ook de olie moet bijvullen!

Andere redenen om de Astra te kiezen; Mooier design van binnen en buiten, completere uitrusting, betere wegligging en vooral veel betere stoelen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Slopel Bekijk Berichten
                  De bijdrage (bijtelling ) in Nederland is hetzelfde als bij de Golf.

Dat de prestaties van de Astra wat minder zijn dan die van de Golf zegt niets over het feit of de motor slecht is of niet! Voor mij is een slechte motor die rauw loopt, een turbogat heeft en waar je bij elke tankbeurt ook de olie moet bijvullen!

Andere redenen om de Astra te kiezen; Mooier design van binnen en buiten, completere uitrusting, betere wegligging en vooral veel betere stoelen.
                  Inderdaad, slecht kan ik de motor niet noemen. Qua prestaties en uitstoot is hij wel minder.

Comment

Inderdaad, slecht kan ik de motor niet noemen. Qua prestaties en uitstoot is hij wel minder.
                    prestaties vind ik nog wel meevallen, bij de 1.7 dan toch

vooral op de autostrade bolt hij wel redelijk lekker, 180 is geen enkel probleem, op 170 km/u draait hij 3000 toeren in zesde versnelling, wat nog redelijk laag is ten opzichte van andere motoren

het enige nadeel blijf ik het verbruik vinden van de 1.7 met de 225/50/R17 banden op, misschien dat het bij kleinere banden betert? we shall see bij de winterbanden in oktober!
                    Nu gemiddeld 650 km/tank wanneer het lichtje begint te branden bij Shell-diesel
                    wanneer ik Esso tank zijn dit slechts 620 km

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Martij Bekijk Berichten
                      prestaties vind ik nog wel meevallen, bij de 1.7 dan toch

vooral op de autostrade bolt hij wel redelijk lekker, 180 is geen enkel probleem, op 170 km/u draait hij 3000 toeren in zesde versnelling, wat nog redelijk laag is ten opzichte van andere motoren

het enige nadeel blijf ik het verbruik vinden van de 1.7 met de 225/50/R17 banden op, misschien dat het bij kleinere banden betert? we shall see bij de winterbanden in oktober!
                      Ik maak op dit moment 850km met een volle tank .

Met de banden 235/R18 ( nog maar 500km met auto gereden dus verbetert mss nog )

En tank natuurlijk TOTAL

Comment

650 kilometer

Bij mijn Golf gaat het alarm pas na 950 à 1.000 kilometer aan.

Hoe groot is de tank van een Astra ? Ik zou het kunnen opzoeken, maar ben te lui

Ik vind de nieuwe Astra niet lelijk, maar ik zou hem nooit kopen.

Comment

• sportzetels/lendensteun

ik zie hier in de garage een astra sport staan met sportzetels(staat er bij genoteerd)...maar ik zie geen regelbare lendensteun en uitschuifbare zit op die zetels?!
                          zijn er dan 2 soorten sportzetels? ...en wie weet of die lendensteun elektr. is ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TOM1978 Bekijk Berichten
                            650 kilometer

Bij mijn Golf gaat het alarm pas na 950 à 1.000 kilometer aan.

Hoe groot is de tank van een Astra ? Ik zou het kunnen opzoeken, maar ben te lui

Ik vind de nieuwe Astra niet lelijk, maar ik zou hem nooit kopen.
                            Ik dacht dat het 55l was (1.7 diesel)
                            2008 Opel Corsa 1.7CDTI
                            2009 Mazda 2 1.5 Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door danny15 Bekijk Berichten
                              ik zie hier in de garage een astra sport staan met sportzetels(staat er bij genoteerd)...maar ik zie geen regelbare lendensteun en uitschuifbare zit op die zetels?!
                              zijn er dan 2 soorten sportzetels? ...en wie weet of die lendensteun elektr. is ?

Waarschijnlijk zijn er 2 soorten sportzetels.

De eerste is standaard op de sportversie, de tweede is als optie verkrijgbaar.
                              Diegene die als optie verkrijgbaar is is met uitschuifbaar zitvlak en met
                              elektrisch regelbare lendensteun. Deze zetels zijn beschikbaar in het pakket
                              'seat Comfort Pack 1' of zijn standaard als je kiest voor het lederen interieur.

Waar de sportzetels in de sportversie van voorzien zijn kan ik je helaas niet zeggen,
                              misschien weet iemand die een sportversie bezit raad?

Comment

• is in stof en heet lace jet black . Zit heel erg comfortabel hier allesinds . Zeer tevreden hierover.

Standaard kun je de zetels ook in hoogte verstellen + passagierszetel ook .

Verder niks speciaals erbij .

Comment

• Ok mijn eerste probleem met mijn wagen is opgetreden vorige week . Stak mijn usb stick in en de computer herkende hem niet meer(dvd800navi) . (Heeft in het begin heel goed gewerkt) Nou ja , dacht dan maar even om een cd in te steken , werd die ook niet meer herkent . Naar de garage geweest , daar hebben ze een nieuwe cd-rom besteld voor programmatie van de nieuwe computersoftware . Nu morgen auto binnenbrengen . Hopelijk duurt het niet te lang en kan ik weer rustig verder genieten van mijn nieuwe wagen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door igryk Bekijk Berichten
                                    Ik maak op dit moment 850km met een volle tank .

Met de banden 235/R18 ( nog maar 500km met auto gereden dus verbetert mss nog )

En tank natuurlijk TOTAL
                                    op welk toerental schakel je dan?

Comment

• Is er iemand al in het bezit van een 1.3 diesel?
                                      Ik krijg hem 2e week juli

Comment

1.7 cdti - 110 pk
                                        7 liter is vrij nomaal denk ik . Verder tevreden over de 1.7 cdti ?

Comment

• Vanop op Autofans.be

Oorspronkelijk geplaatst door Autofans.be
                                          Opel heeft het doek van de nieuwe Astra break getrokken. Je kan hem pas voor de eerste keer live zien op het salon van Parijs in oktober, maar Opel heeft de gewoonte om zijn modellen ergens tussen de salons in de spotlights te zetten. Zoals we al vermoedden, gaat deze naar analogie met zijn grotere Insignia-broer ook SportsTourer heten. Niet alleen zijn naam, ook zijn lijn heeft veel weg van de Insignia ST. De ontwerpers wilden dan ook meer een lifestyle-break dan een volumestouwer bekomen. Toch wordt het koffervolume 50% groter dan de vorige generatie Astra Caravan, hoewel de SportsTourer even lang is als de Astra berline. De achterbank krijgt een FlexFold-systeem mee en eens neergeklapt meet het kofervolume 1.550l, wat evenveel is als een VW Golf Variant. QUa motorisaties is de SportsTourer vrijwel gelijk aan de berline, met vermogens van 95 tot 180 pk. Van het interieur zijn nog geen beelden vrijgegeven, hoewel we vermoeden dat dit niet veel afwijkt van dat van de berline.

meer afbeeldingen en volledige tekst op Autofans.be
                                          autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

Working...
                                          X