Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• telefoonvoorbereiding astra cosmo

Ik heb mij vorige maand een Astra 1700 cdti 110 pk Cosmo met sportchassis en navi dvd 800 gekocht, het was een stockwagen.

Weet er iemand of ik achteraf er de telefoonvoorbereiding met voicecontrol en Bluetooth kan laten insteken?

De knoppen op het stuurwiel en de knop voor de telefoon op mijn navi dvd 800 zijn al voorzien op de cosmo uitvoering.

Gr,

Kurt

ps : na 700 km ligt mijn verbruik rond de 7,6 liter, dit bij een normale rijstijl terwijl mijn firmawagen, een peugeot 308 1.6 110 pk gemiddeld 5.1 liters verbruikt. De peugeot is wel al ingereden en heeft 31000 km.
    2.5 liter verschil vind ik wel wat veel. Ik vraag me af of het verbruik van mijn astra, nadat hij is ingereden, nog gaat zakken en hoeveel ongeveer.

Comment

• ik zit nu met mijn opel astra sport 110pk aan 7.0 l/100km en dit terwijl ik bijna nooit autosnelweg doe . Heb nu ongeveer 660km gereden . Dus denk dat dit gerust meevalt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door igryk Bekijk Berichten
        ik zit nu met mijn opel astra sport 110pk aan 7.0 l/100km en dit terwijl ik bijna nooit autosnelweg doe . Heb nu ongeveer 660km gereden . Dus denk dat dit gerust meevalt
        7.1 l/100km bij een gemiddelde rijstijl is gewoon veel. Ik zit met mijn Golf op 5.3 l/100km ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wacko16 Bekijk Berichten
          Heb deze avond vlug wat foto's genomen

Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

http://img443.imageshack.us/i/79526846.jpg/
          Knappe Astra! Opc-line staat knapper op een zwarte vind ik
          Opel Astra J Sport - 1.4 Turbo

Comment

• Gisteren de mogelijkheid gehad om een proefrit te maken met de nieuwe Opel Astra (met dank aan Van der Haegen Aalst).

Mijn eerste eigen auto was een Astra F, dus ik heb nogal een zwak voor deze wagen. Ik verwachte er ook redelijk wat van, op basis van wat ik gelezen had. Ik kreeg van de garage de mogelijkheid om te kiezen tussen de atmosferische 1.6ECOflex bezinemotor en de 1.7 CDTI dieselmotor. Ik koos voor de benzine, ik weet eigenlijk niet goed waarom .

De wagen was uitgerust volgens het Sport-uitristingspakket, waarop men nog een Launchpakket toegevoegd had. Goed uitgerust met andere woorden. De kleur waarin deze wagen zich bevond was Technical Grey, mooi kleurtje, zeker in combinatie met de verdonkerde achterlichten die de Sport-versie heeft. De sportstoelen, verlaagde ophanging en het sportstuurtje kenmerkten voor mij de sportieve ambities van deze wagen. Jammergenoeg blijft het enigzins bij ambities als het over de prestaties van het motorblok gaat: de atmosferische 1.6 moet op z'n staart getrapt en in de toeren gejaagd worden als je wat snelheidsgevoel zoekt. Je gaat wel snel harder dan je denkt, dat moet ik eerlijkheidshalve toegeven.

Qua wegligging verraste de nieuws Astra mij echt. Naar mijn mening lag hij goed op de weg, stuurde hij relatief scherp en was er voldoende communicatier tussen banden en stuur. De goede geluidsisolatie droeg bij tot een verhoogd comfort tegenover de voriga Astra. De verstelbare sportstoelen zaten goed, het stuur lag goed in de hand en het dashboard vond ik vrij overzichtelijk. Even aanpassen door de vele knoppen, dat wel, maar zoiets went snel. Het enige dat mij enigzins stoorde was de stem van het navigatiesysteem. Na al die tijd is men er nog steeds niet in geslaagd om een aangenaam luisterende stem te integreren die enigzins in volzinnen spreekt. Het is een detail, maar toch...

Concluderend kan ik stellen dat de Astra J mij op vele vlakken verrast heeft, de motor buiten beschouwing gelaten. Hij is een pak sportiever dan de vorige (mede door de looks en de Sport-uitvoering), terwijl ook het comfort een pak beter werd. Met deze Astra kan Opel volgens mij terug de strijd aangaan met zijn voornaamste concurrenten (naar mijn mening vooral de Ford Focus en de VW Golf).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fdhhdhdhdhf Bekijk Berichten
              Iemand enig idee hoe je de Quickheat optie kan herkennen? Onder de motorkap is er op het eerste zicht niets wat hiervan een label draagt. Ook zijn er geen extra zekeringen voorzien ofzo.
              Zijn verschillende systemen voor... weet nu niet juist welke ze gebruiken bij opel.

Soort thermostaatwerking via het koelwater van de motor en anderzijds met extra gloeibougies die geintegreerd worden in het koelsysteem.

Beiden dus om het koelwater (en dus ook de motor en verwarming) sneller op temperatuur te brengen.Die gloeibougies kan je eventueel zien, maar denk niet dat nog met dergelijke systemen wordt gewerkt bij hedendaagse motoren.

Wat ook kan is het gebruik van verwarmingsweerstanden. (Zitten dan in je behuizing van je verwarming), dus kan je niet zien aan de motorruimte.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door igryk Bekijk Berichten
                ik zit nu met mijn opel astra sport 110pk aan 7.0 l/100km en dit terwijl ik bijna nooit autosnelweg doe . Heb nu ongeveer 660km gereden . Dus denk dat dit gerust meevalt
                Dat is toch nog te veel voor een astra ,volgens mij zal je verbruik op 6 liter komen als je een 5000 Km op de teller hebt .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door George Bekijk Berichten
                  Nieuwe auto's niet hier voorstellen hé jongens. Aub een eigen topic aanmaken in 'Mijn Duitse Auto'.

Hier dus: http://autoforum.be/forumdisplay.php?f=75
                  zucht

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 125 problems Bekijk Berichten
                    Dat is toch nog te veel voor een astra ,volgens mij zal je verbruik op 6 liter komen als je een 5000 Km op de teller hebt .
                    Zit momenteel aan een gemiddeld verbruik van 6,6 liter op een totaal aantal kilometers van 2.317...En ga regelmatig eens doortrekken in 4e naar 100+ (heerlijk motorgejoel in de wagen dan )!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bounceken Bekijk Berichten
                      Zit momenteel aan een gemiddeld verbruik van 6,6 liter op een totaal aantal kilometers van 2.317...En ga regelmatig eens doortrekken in 4e naar 100+ (heerlijk motorgejoel in de wagen dan )!
                      Verbruik ligt nog steeds hoog, bij mij ook. Gemiddeld 650 km voor het lampje aangaat, als ik constant autostrade rij is het 750 km. Ligt misschien ook wat aan het rijgedrag van de bestuurder, but time is money hé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Martij Bekijk Berichten
                        Verbruik ligt nog steeds hoog, bij mij ook. Gemiddeld 650 km voor het lampje aangaat, als ik constant autostrade rij is het 750 km. Ligt misschien ook wat aan het rijgedrag van de bestuurder, but time is money hé
                        Ook met je CC aan?, ben dit weekend naar Maasmechelen en Maastricht geweest met heel veel CC aan en moet zeggen dat ik nu al aan 420km zit en de wijzer bijlange nog niet aan de helft van men tank komt...Ik verwacht dat ik met deze tankbeurt toch rond 6 liter (mss lager alsek braaf blijf rijden ) rond zal zitten...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ken_DS Bekijk Berichten
                          Zijn verschillende systemen voor... weet nu niet juist welke ze gebruiken bij opel.

Soort thermostaatwerking via het koelwater van de motor en anderzijds met extra gloeibougies die geintegreerd worden in het koelsysteem.

Beiden dus om het koelwater (en dus ook de motor en verwarming) sneller op temperatuur te brengen.Die gloeibougies kan je eventueel zien, maar denk niet dat nog met dergelijke systemen wordt gewerkt bij hedendaagse motoren.

Wat ook kan is het gebruik van verwarmingsweerstanden. (Zitten dan in je behuizing van je verwarming), dus kan je niet zien aan de motorruimte.
                          Ok, bedankt voor de info!
                          Heb niet echt het gevoel dat ik snel snel warme lucht krijg, maar misschien had ik te hoge verwachtingen van deze optie

Iemand een idee van welk jaar de kaartinfo is van de BeNeLux CD voor de CD500? Lijkt zéér onvolledig te zijn, daarnaast hoor ik van collega's dat bv: Volvo 2x een gratis update voorziet...

Comment

• Ik heb voorbije week 1000 km autostrade gedaan met de 2.0cdti met 160 pk.
                            Boordcomputer gaf 5.6 liter/100 km aan kon net de 1000 km niet halen.
                            Ga je met deze astra van de autostrade af en rijd je meer op secundaire wegen dan
                            zal hij nog niet boven de 7 liter gaan. (Is wel ecoflex maar zou dat zoveel verschil geven?)
                            Ik begrijp niet goed waarom de 110 pk ook 7 liter zou verbruiken ??
                            Last edited by ; 24/06/2010, 02:19.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bounceken Bekijk Berichten
                              Ook met je CC aan?, ben dit weekend naar Maasmechelen en Maastricht geweest met heel veel CC aan en moet zeggen dat ik nu al aan 420km zit en de wijzer bijlange nog niet aan de helft van men tank komt...Ik verwacht dat ik met deze tankbeurt toch rond 6 liter (mss lager alsek braaf blijf rijden ) rond zal zitten...
                              cruise control op 140 (rij vooral 's nachts naar en van het werk) scheelt wel veel in het verbruik alhoewel hij regelmatig uitvalt zonder de rem/koppeling aan te raken, ligt volgens mij aan schommelingen in het baanvak waardoor de pedalen van rem/koppeling een licht schokje krijgen

best wel spijtig want ik kan de cruise control best wel veel gebruiken, zolang er geen vrachtwagens elkaar beginnen in te halen

Comment

• Denk niet dan je wonderen mag verwachten,van de 1.7cdti 6,0 ongeveer zal het bij blijven.
                                wonderen qua zuinigheid kan je verwachten van de 1.3 cdti collega heeft hem op 4.1 das pas zuinig.

iemand hier deze al gereden/ eigenaar?

Comment

• bij welke optie zit de sport-knop?

ik heb vandaag getest met een 1.7 sport en daar zat het niet op? is dat een extra optie?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PiTTbuLL003 Bekijk Berichten
                                    bij welke optie zit de sport-knop?

ik heb vandaag getest met een 1.7 sport en daar zat het niet op? is dat een extra optie?

Bij 'flexride'
                                    Zie: http://www.opel.be/minisites/astra/d...mics_benl.html

Comment

• chiptuning astra j 1700 cdti 110 pk

Sinds vorige week kan de nieuwe Astra J 1700 cdti gechiptuned worden
                                      Zowel de 110 pk als de 125 pk kunnen getuned worden in stage 1 tot 150 pk en 330 nm (ipv 260 en 280 nm).

Kvraag me wel af of 150 pk en 330nm nog binnen de veiligheidsmarge van de 1700 cdti motor ligt. Volgens shift'tech wel maarja, zij gaan natuurlijk hun eigen ruiten niet uitslaan hé.

iemand een antwoord?
                                      Is 150 pk en 330 nm niet teveel voor deze motor?

Thanks

Kurt

Comment

• Hangt er ook vanaf zeker hoe je dan met de auto omgaat?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dundeecaptain Bekijk Berichten
                                          Sinds vorige week kan de nieuwe Astra J 1700 cdti gechiptuned worden
                                          Zowel de 110 pk als de 125 pk kunnen getuned worden in stage 1 tot 150 pk en 330 nm (ipv 260 en 280 nm).

Kvraag me wel af of 150 pk en 330nm nog binnen de veiligheidsmarge van de 1700 cdti motor ligt. Volgens shift'tech wel maarja, zij gaan natuurlijk hun eigen ruiten niet uitslaan hé.

iemand een antwoord?
                                          Is 150 pk en 330 nm niet teveel voor deze motor?

Thanks

Kurt
                                          Tunen van de motor = einde garantie !!

Comment

Working...
                                          X