Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door 125 problems Bekijk Berichten
    Tunen van de motor = einde garantie !!


    Ja, dat weet ik wel maar dat is geen antwoord op mijn vraag

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door 125 problems Bekijk Berichten
      Tunen van de motor = einde garantie !!
      gewoon afblijven, er is altijd wel een veiligheidsmarge maar waar ligt de grens?
      Tuners geven je daarbij bijna nooit raad want "hun" product is "speciaal ontwikkeld" enz enz
      Indien je meer vermogen had gewenst had je maar een potentere versie moeten kopen imo.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door CAMAROSA Bekijk Berichten
        gewoon afblijven, er is altijd wel een veiligheidsmarge maar waar ligt de grens?
        Tuners geven je daarbij bijna nooit raad want "hun" product is "speciaal ontwikkeld" enz enz
        Indien je meer vermogen had gewenst had je maar een potentere versie moeten kopen imo.
        Wel grappig dat jullie allemaal zo negatief zijn over een beetje cpu tunen.
        Maar het verhaal heeft ook een andere kant:

        auto's hebben af fabriek een erg grote veiligheidsmarge, natuurlijk slijten onderdelen qua ophanging misschien sneller en ook de remmen gaan eerder op. Maar opel levert over de hele wereld wij in belgie en nederland leven met de best en duurste brandstof die er is en we wonen op zee niveau dit zijn belangrijke dingen die ook mee tellen. De afstelling doet opel op basis van gemiddelde over de hele wereld waardoor wij het moeten doen met een matige afstelling in het geheel van de cpu. Dus een beetje kietelen kan best alleen weet de grens van het gezonde en het ongezonden.

        Dit verhaal wat nog veel uitgebreider te vinden is op internet wordt ook bevestigd door mijn lease maatschappij. ( de grootste in nederland)

        mijn advies kan wel maar hou rekening met dat het niet een te groot verschil is met de basis.
        En weet dat banden remmen en evt ophanging snellet kunnen gaan slijten.

        Ps. Een opc uitvoering is echt niet veel anders qua ophanging dan een normale astra.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Amsterdam Bekijk Berichten
          Wel grappig dat jullie allemaal zo negatief zijn over een beetje cpu tunen.
          Maar het verhaal heeft ook een andere kant:

          auto's hebben af fabriek een erg grote veiligheidsmarge, natuurlijk slijten onderdelen qua ophanging misschien sneller en ook de remmen gaan eerder op. Maar opel levert over de hele wereld wij in belgie en nederland leven met de best en duurste brandstof die er is en we wonen op zee niveau dit zijn belangrijke dingen die ook mee tellen. De afstelling doet opel op basis van gemiddelde over de hele wereld waardoor wij het moeten doen met een matige afstelling in het geheel van de cpu. Dus een beetje kietelen kan best alleen weet de grens van het gezonde en het ongezonden.

          Dit verhaal wat nog veel uitgebreider te vinden is op internet wordt ook bevestigd door mijn lease maatschappij. ( de grootste in nederland)

          mijn advies kan wel maar hou rekening met dat het niet een te groot verschil is met de basis.
          En weet dat banden remmen en evt ophanging snellet kunnen gaan slijten.

          Ps. Een opc uitvoering is echt niet veel anders qua ophanging dan een normale astra.
          heb er toch neg ervaring mee, Ziptuning in mijn geval. Rij met een audi a4 b8 2.0 crdi
          136pk 6man en deze laten "opkietelen" tot 190pk en 400nm, 30 nm meer dan abt tuner die de huistuner is bij de vag groep. 3 maand ging het goed tot mijn koppeling begon te slippen bij normale rijstijl. Heb dit na orrigineel zetten de koppeling door audi laten vervangen. rij ondertussen 6 mnd terug orrigineel en probleemloos

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door CAMAROSA Bekijk Berichten
            heb er toch neg ervaring mee, Ziptuning in mijn geval. Rij met een audi a4 b8 2.0 crdi
            136pk 6man en deze laten "opkietelen" tot 190pk en 400nm, 30 nm meer dan abt tuner die de huistuner is bij de vag groep. 3 maand ging het goed tot mijn koppeling begon te slippen bij normale rijstijl. Heb dit na orrigineel zetten de koppeling door audi laten vervangen. rij ondertussen 6 mnd terug orrigineel en probleemloos

            Er is wel één groot verschil, jij hebt je wagen met 54 pk laten opvoeren. Dat is een vermogensstijging van maar liefst 40%. Is een beetje vragen om problemen denk ik.
            Mijn wagen is de toegeknepen versie van de 1700 cdti 125pk, teruggebracht tot 110 pk om minder taks te moeten betalen. Het verschil tussen de 110 pk en 125 pk versie is louter softwarematig. origineel heeft de 1700 cdti van de nieuwe astra 125 pk en 280 nm.
            Wanneer ik mijn astra wil tunen naar ongeveer 135 pk en 300 nm, is dit een stijging van nog geen 10%. Want eerst zetten ze er opnieuw de software van de 125 pk versie op en dan wordt hij pas gechiptuned en geoptimaliseerd.

            Volgens mijn mening en die van mijn Opelverdeler bouwt Opel grotere veiligheidsmarges in dan 10%

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door dundeecaptain Bekijk Berichten
              Er is wel één groot verschil, jij hebt je wagen met 54 pk laten opvoeren. Dat is een vermogensstijging van maar liefst 40%. Is een beetje vragen om problemen denk ik.
              Mijn wagen is de toegeknepen versie van de 1700 cdti 125pk, teruggebracht tot 110 pk om minder taks te moeten betalen. Het verschil tussen de 110 pk en 125 pk versie is louter softwarematig. origineel heeft de 1700 cdti van de nieuwe astra 125 pk en 280 nm.
              Wanneer ik mijn astra wil tunen naar ongeveer 135 pk en 300 nm, is dit een stijging van nog geen 10%. Want eerst zetten ze er opnieuw de software van de 125 pk versie op en dan wordt hij pas gechiptuned en geoptimaliseerd.

              Volgens mijn mening en die van mijn Opelverdeler bouwt Opel grotere veiligheidsmarges in dan 10%
              met die 54pk heb je wel een punt maar deze motor is identiek als de170pk en 370nm sterke broertje vande mijne behalve een andere soft en variabele turbo en 2de vliegwiel dacht ik. gaan dan die 10pk (want ik dacht dat tuning niet 190 maar 180pk is) en 30nm het dan doen met identieke koppeling ?

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door dundeecaptain Bekijk Berichten
                Er is wel één groot verschil, jij hebt je wagen met 54 pk laten opvoeren. Dat is een vermogensstijging van maar liefst 40%. Is een beetje vragen om problemen denk ik.
                Mijn wagen is de toegeknepen versie van de 1700 cdti 125pk, teruggebracht tot 110 pk om minder taks te moeten betalen. Het verschil tussen de 110 pk en 125 pk versie is louter softwarematig. origineel heeft de 1700 cdti van de nieuwe astra 125 pk en 280 nm.
                Wanneer ik mijn astra wil tunen naar ongeveer 135 pk en 300 nm, is dit een stijging van nog geen 10%. Want eerst zetten ze er opnieuw de software van de 125 pk versie op en dan wordt hij pas gechiptuned en geoptimaliseerd.

                Volgens mijn mening en die van mijn Opelverdeler bouwt Opel grotere veiligheidsmarges in dan 10%
                Ik zeg gewoon doen kleine procentueel verschil, bij die audi is het gewoon te veel.
                De vw heeft idd aanpassingen gedaan bij het top model, dit omdat het koppel en pk stap te groot is
                ik krijg volgende week de astra 1.3 95 pk, deze laat ik via een adres van de opeldealer opschroeven naar 125 pk. Van 190 nm naar 250.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Amsterdam Bekijk Berichten
                  Ik zeg gewoon doen kleine procentueel verschil, bij die audi is het gewoon te veel.
                  De vw heeft idd aanpassingen gedaan bij het top model, dit omdat het koppel en pk stap te groot is
                  ik krijg volgende week de astra 1.3 95 pk, deze laat ik via een adres van de opeldealer opschroeven naar 125 pk. Van 190 nm naar 250.
                  Thanks amigo.
                  Kun je mij misschien even laten weten bij wie je het gaat laten doen? (mag ook een pm zijn mocht je het adres niet willen openbaar maken)

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door dundeecaptain Bekijk Berichten
                    Thanks amigo.
                    Kun je mij misschien even laten weten bij wie je het gaat laten doen? (mag ook een pm zijn mocht je het adres niet willen openbaar maken)
                    Ik denk dat ik het bij ziptuning ga doen, maar ieder ze eigen ding.
                    Lees gewoon goed alle sites en je weet dan ongeveer wel welke goed en minder goed zijn.
                    Het voordeel van chip is dat het ook zo weer ongedaan gemaakt kan worden dat bevalt mij.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door dundeecaptain Bekijk Berichten
                      Er is wel één groot verschil, jij hebt je wagen met 54 pk laten opvoeren. Dat is een vermogensstijging van maar liefst 40%. Is een beetje vragen om problemen denk ik.
                      Mijn wagen is de toegeknepen versie van de 1700 cdti 125pk, teruggebracht tot 110 pk om minder taks te moeten betalen. Het verschil tussen de 110 pk en 125 pk versie is louter softwarematig. origineel heeft de 1700 cdti van de nieuwe astra 125 pk en 280 nm.
                      Wanneer ik mijn astra wil tunen naar ongeveer 135 pk en 300 nm, is dit een stijging van nog geen 10%. Want eerst zetten ze er opnieuw de software van de 125 pk versie op en dan wordt hij pas gechiptuned en geoptimaliseerd.

                      Volgens mijn mening en die van mijn Opelverdeler bouwt Opel grotere veiligheidsmarges in dan 10%
                      In de nieuwe meriva kan je nu de 1.7 cdti krijgen met 130 pk en 300 Nm !
                      In dat opzicht ben ik akkoord met je uitleg over die veiligheidsmarges. Maar wees toch voorzichtig met aan wie je het tunen verklapt ( verz , taks , opel,...)

                      Comment


                      • Het prototype van de driedeurs-variant hebben we al vaker...
                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • Nu een dikke 9000 km op de teller en het eerste probleempje steekt de kop op.
                          Mijne Cruise Control valt regelmatig uit.. Bij het minste schakje valt die uit..
                          Op de e19 tss Mechelen-noord en Antwerpen valt hij wel een keer of 6 uit.

                          Op een Nederlands forum las ik dat dit een veelvoorkomend probleem is. Hier al iemand last mee (gehad)?

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Kevin_ Bekijk Berichten
                            Nu een dikke 9000 km op de teller en het eerste probleempje steekt de kop op.
                            Mijne Cruise Control valt regelmatig uit.. Bij het minste schakje valt die uit..
                            Op de e19 tss Mechelen-noord en Antwerpen valt hij wel een keer of 6 uit.

                            Op een Nederlands forum las ik dat dit een veelvoorkomend probleem is. Hier al iemand last mee (gehad)?
                            Net hetzelfde probleem aan de hand, wagen is al binnen gebracht voor herstelling maar na 100km autostrade begaf hij het weer.

                            Volgende probleem dat opgedoken is ; mijn versnellingspook zit blijkbaar los, ik kan hem gewoon opheffen en uit versnelling brengen zo. Maandag moet hij binnen voor herstelling, dan vraag ik tevens om de cruise control eens keurig na te kijken

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Martij Bekijk Berichten
                              Net hetzelfde probleem aan de hand, wagen is al binnen gebracht voor herstelling maar na 100km autostrade begaf hij het weer.

                              Volgende probleem dat opgedoken is ; mijn versnellingspook zit blijkbaar los, ik kan hem gewoon opheffen en uit versnelling brengen zo. Maandag moet hij binnen voor herstelling, dan vraag ik tevens om de cruise control eens keurig na te kijken

                              Ik heb het ook voor. Nu zo'n 5900 km op de teller. Valt soms inderdaad op enkele minuten tijd meerdere malen uit; is blijkbaar een sensor (aan het koppelingspedaal?) die te gevoelig staat...
                              Gelezen op Duits forum:

                              "hab das gleiche Problem. Es tritt bei mir sehr häufig auf wenn die Temperatur > 25 Grad ist. Ich kann das herausspringen auch provizieren. Ein leichtes ruckartiges Lenken nach links und er ruckt raus. Nach rechts rum tut er das nicht.

                              Beim Händler war ich schon, angeblich wurde am Kupplungungspedal etwas justiert und eine neue Software aufgespielt. Das war Freitag. Übers Wochenende war es kalt, soweit alles OK. Aber die Tage wirds ja wieder wärmer, ich denk das Problem besteht nach wie vor."


                              Voor de geïnteresseerden:
                              Ich bin nun zum ersten Mal mit dem Astra 1.6 eine längere Strecke gefahren... Bremen - Hamburg... ich bin begeistert... und bin auch vom Benzinverbrauch unter …

                              Comment


                              • Voor de uitvallende CC is er een oplossing in de maak...

                                Voor de cruisecontrole is Opel druk bezig voor een verbeterde koppelingsschakelaar(potentiometer) http://www.autoweek.nl/forum/read.php?4,3981658,page=41 -> Helemaal onderaan de pagina...

                                Ik raad jullie aan jullie dealer(s) hierop aan te spreken en hen vraagt om dit aan de hoofdzetel door te geven...

                                Dit euvel staat me dus ook te wachten!

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Bounceken Bekijk Berichten
                                  Voor de uitvallende CC is er een oplossing in de maak...

                                  Voor de cruisecontrole is Opel druk bezig voor een verbeterde koppelingsschakelaar(potentiometer) http://www.autoweek.nl/forum/read.php?4,3981658,page=41 -> Helemaal onderaan de pagina...

                                  Ik raad jullie aan jullie dealer(s) hierop aan te spreken en hen vraagt om dit aan de hoofdzetel door te geven...

                                  Dit euvel staat me dus ook te wachten!

                                  toch straf dat gebruikers soms de garagisten moeten uitleggen,hoe het probleem kan opgelost worden, bestaat er bij opel geen soort intranet voor opel-garage's waarop alle problemen gemeld worden met eventuele oplossingen?
                                  onlangs ook voor gehad met een vriend die al 2 jaar een elektronica-prob. had met zijn VW passat, had dan een second-opinion gevraagd 50 km verder , en daar loste men het prob. op in 15 minuten.....dus we moeten durven andere garagisten raadplegen, en op fora rondneuzen

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door danny15 Bekijk Berichten
                                    toch straf dat gebruikers soms de garagisten moeten uitleggen,hoe het probleem kan opgelost worden, bestaat er bij opel geen soort intranet voor opel-garage's waarop alle problemen gemeld worden met eventuele oplossingen?
                                    onlangs ook voor gehad met een vriend die al 2 jaar een elektronica-prob. had met zijn VW passat, had dan een second-opinion gevraagd 50 km verder , en daar loste men het prob. op in 15 minuten.....dus we moeten durven andere garagisten raadplegen, en op fora rondneuzen
                                    Ik heb al meer dan 1 jaar een probleem met een nieuwe opel ! Maar na een contact met een andere garage kreeg ik het antwoord dat er voor dit specifieke probleem geen oplossing is . Van opel kreeg ik dan een brief dat het gaat om een producteigenschap (dus geen garantie ) gaat .

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door 125 problems Bekijk Berichten
                                      Ik heb al meer dan 1 jaar een probleem met een nieuwe opel ! Maar na een contact met een andere garage kreeg ik het antwoord dat er voor dit specifieke probleem geen oplossing is . Van opel kreeg ik dan een brief dat het gaat om een producteigenschap (dus geen garantie ) gaat .
                                      wat was dat specifiek probleem als ik het vragen mag?

                                      Comment


                                      • 1.3cdti

                                        Eindelijk mijn auto!

                                        1.3 cdti 95 pk handbak.

                                        mijn eerste ondervindingen, de technischegegevens kloppen qua sprint naar 100 niet.
                                        doe er max 12 seconden over terwijl opel 14,7 vermeld.
                                        2500 toeren bij 120 km/h lekker rustig en erg geluidsarm.


                                        motor is echt verbeterd dan de oude 1.3 cdti, trekt toch verbazingwekkend door tussen 80-120. heb het business paket met cd500, heb geinformeerd wat de cd's kosten: € 107 per land. weet iemand waar je ze goedkoper kan halen, branden heeft zoals vele forums al uitwijzen geen zin.


                                        als er mensen zijn die vragen hebben betreffende de 1.3 hoor ik het graag.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door danny15 Bekijk Berichten
                                          wat was dat specifiek probleem als ik het vragen mag?
                                          Stotteren van de motor tijdens het optrekken en rijden ( 1.7 cdti 125 pk ) .
                                          En tijdens de zomer gaat het waaschuwings lampje soms branden ( symbool auto met sleutel ) met vermogenverlies als gevolg .

                                          Comment

                                          Working...
                                          X