Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door psycho dad Bekijk Berichten
    Afgelopen weekend naar een Opel Astra (Cosmo - 1.4L - 100PK) gaan kijken. Het zou een auto worden voor mijn vriendin.

Iemand ervaring met deze motor? (zowel positief als negatief).

Ik hoor het graag

alvast bedankt

mvg
    Steven

heb met een 1.4 T van 140 pk gereden, deze was zeer krachtig, dus denk wel dat de 100 pk zal voldoende zijn voor normaal gebruik, is het de bedoeling om reizen te maken, dan zou ik toch de 1.4T prefereren. spijtig is in belgie die tussenoplossing van 120 pk niet verkrijgbaar (helft minder biv), maar wel in de buurlanden.
    wel een goede keuze hoor, superstille benzinemotor, en niet die oude opeldiesels....
    weet dat in nederland 7 benzine's in de top 10 verkoop staan

Comment

• @ Danny15

bedankt voor uw reactie. De wagen zou hoofdzakelijk gebruikt worden om van en naar het werk te rijden, boodschappen te doen,... maw de dagdagelijkse dingen.

Ikzelf heb nog een peugeot 207 cc met 1,6 turbo benzine motor waar we beiden gebruik kunnen van maken in geval van vakantie en vertier.
      2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
      2009 - Yamaha R1 Model 2008

Comment

• opel astra 2010

heb vorige maand een opel astra model 2010 besteld bij garage boodts in antwerpen, levertijd was toen voor de eerste week van oktober, vandaag telefoon gehad dat hij drie weken vroeger aankomt. Dus ben super content en hopelijk dat er rap 3 weken voorbij zijn

Comment

• vandaag dit gevonden

die bruine achteraan de nieuwe zafira?

Comment

• geen opel oostende meer

sedert enkele dagen is de vestiging van opel in oostende dicht, groot merk dus niet meer tegenwoodig in een grootstad als oostende....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door opelfreak70 Bekijk Berichten
              Ik ben er zeer tevreden over!!
              Mag ik vragen wie imo is?
              in my opinion

Comment

• Komt de 1.3CDTI nog in de Sports Tourer?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Knalpot Bekijk Berichten
                  Komt de 1.3CDTI nog in de Sports Tourer?
                  Bijgevoegde Bestanden
                  Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

• Heb vandaag de oproep gekregen over de Carrosserieregelmodule (BCM)
                    Dit houd in dat ze de software van de Carrosserie en moterregelmodule doen herprogrammeren.
                    Er blijkt een fout in de software te zitten die in uitzonderlijke gevallen de accu laat leeg lopen.
                    Deze ingreep zal ongeveer een uur in beslag nemen.
                    Ik mag niet klagen dit is tot heden het eerste probleem wat ik tegen kom 3,500km
                    Heb nog niets gemerkt aan de cc,remlichten,rameltje,enz die ik hier lees.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door opelfreak70 Bekijk Berichten
                      Heb vandaag de oproep gekregen over de Carrosserieregelmodule (BCM)
                      Dit houd in dat ze de software van de Carrosserie en moterregelmodule doen herprogrammeren.
                      Er blijkt een fout in de software te zitten die in uitzonderlijke gevallen de accu laat leeg lopen.
                      Deze ingreep zal ongeveer een uur in beslag nemen.
                      Ik mag niet klagen dit is tot heden het eerste probleem wat ik tegen kom 3,500km
                      Heb nog niets gemerkt aan de cc,remlichten,rameltje,enz die ik hier lees.

Ook ik heb deze brief gisteren mogen ontvangen.. Binnenkort maar eens een afspraakje maken dan.

Comment

• Is het nu al bekend wanneer de GTC uitkomt?

Comment

• Nog iemand problemen met trillingen aan het stuur, gas en koppelingspedaal?
                          En een rammelend plastiekje aan de verlichting vooraan?
                          Beide echt enorm storend op autostraden.
                          Ik begin het idee te krijgen dat ik een maandagochtend model heb gekocht.
                          De problemen met de CC zijn wel opgelost.

@ veluX
                          Ik heb een mailtje gehad van Opel waarin stond dat de conceptcar van de GTC op het autosalon in Parijs (van 2 tot 17 oktober) zal voorgesteld worden. Geen idee wanneer deze dan te verkrijgen zal zijn.
                          Wereldpremière: Opel GTC Paris
                          Net zoals de nieuwe Astra Sports Tourer zal de concept-car GTC Paris voor het eerst vertoond worden op het autosalon van Parijs 2010
                          Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Na toch wat langer rond te rijden met een nieuwe opel astra 110pk , vind ik soms toch wat te kort komen in pk's .......... ( het is toch wel een zware auto )

Is er iemand die al ervaring heeft met het chiptunen of een powerboxinstallatie bij een opel astra j?

Of is er een mogelijkheid om die '' begrenzing " te stoppen en er terug 125pk van te kunnen maken???

Ben een leek in auto's , dus graag wat hulp.

Met dank , Michael .

Comment

• Zijn de levertijden ondertussen al wat verbeterd?

Mijn baas gaat eerstdaags een 1.7 cosmo voor mij bestellen, dus dan kijk ik om 1 van onze 2 privé wagens de deur uit te doen.

Dan geef ik mijn A3 2.0 met spijt in het hart af aan m'n vriendin, maar als je een 1e auto "gratis" krijgt, kan je niet al te hoge eisen stellen natuurlijk. Volgende keer wat meer proberen!

Comment

• waarom heb ik zo een k*t beroep zonder firmawagen

Comment

• Nochtans heb ik ook geen job die een auto nodig heeft. Is bedoeld als opslag, maar geen tankkaart dus.

Auto is besteld, voorlopig nog niet in detail qua levertermijn, ze zeggen "in december, maar astra loopt redelijk vlot dus kan vroeger zijn".

nog 3,5 maand tot het december is, zo vlot vind ik dat toch allemaal niet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door igryk Bekijk Berichten
                                    Na toch wat langer rond te rijden met een nieuwe opel astra 110pk , vind ik soms toch wat te kort komen in pk's .......... ( het is toch wel een zware auto )

Is er iemand die al ervaring heeft met het chiptunen of een powerboxinstallatie bij een opel astra j?

Of is er een mogelijkheid om die '' begrenzing " te stoppen en er terug 125pk van te kunnen maken???

Ben een leek in auto's , dus graag wat hulp.

Met dank , Michael .

Ik rij ook met dezelfde 110pk, ben een tweetal maanden geleden langs geweest bij ziptuning maar de ecu is nog te nieuw om ingelezen te kunnen worden, ze zijn bezig met het ontwikkelen van de nodige software maar dit kan nog enkele maanden duren, tot dan zal hij nog niet gechipt kunnen worden, opletten met een powerbox want deze kan opgespoord worden in de garage zodat alle garantie aan de motor vervalt bij eventuele schade.

Comment

• ok , bedankt voor de informatie !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Peter334 Bekijk Berichten
                                        Ik rij ook met dezelfde 110pk, ben een tweetal maanden geleden langs geweest bij ziptuning maar de ecu is nog te nieuw om ingelezen te kunnen worden, ze zijn bezig met het ontwikkelen van de nodige software maar dit kan nog enkele maanden duren, tot dan zal hij nog niet gechipt kunnen worden, opletten met een powerbox want deze kan opgespoord worden in de garage zodat alle garantie aan de motor vervalt bij eventuele schade.

Mijn astra cosmo 17 cdti 110 pk is vorige week gechiptuned bij shiftech in Louvain La Neuve.
                                        het betreft hier een stage 1 tuning waarbij de wagen eerst terug op de originele 125 pk werd gezet en waarbij daarna de turbodruk werd verhoogd. Uiteraard werden de veiligheidsmarges gerespecteerd.
                                        Mijn wagen had voor de chiptuning 110,70 pk en 273 nm koppel, na de tuning op de testbank ontwikkelde hij 156 pk en een koppel van 315 tussen 2000 en 3500 toeren per minuut.

Toen ik terug in mijn wagen stapte kon ik mijn ogen eerst niet geloven, de wagen rijdt veel soepeler dan voorheen, heeft heel veel reserves en draait stiller. Ik heb de wagen niet laten tunen om ermee te racen maar enkel om soepeler en vlotter te kunnen rijden.
                                        Mijn gemiddeld verbruik voor de tuning was 6,6 liter (meestal korte ritten, na de tuning 6,3 liter) bij een gelijkaardige rijstijl. Ik betaalde 590 euro.
                                        De topsnelheid is verhoogd van 181 naar 205 km per uur en optrekken was vroeger in 12,4 à 12,7 seconden en nu heb ik het één keer getest en aan 10,3 sec zat ik aan 100 per uur.
                                        Maar het voornaamste is dat de wagen bij elke versnelling en tussen de 1500 en 4500 toeren per minuut steeds heel veel reserves heeft. Hij moet niet veel onderdoen voor mijn vorige BMW 320 150 pk.

Groetjes

Kurt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dundeecaptain Bekijk Berichten
                                          Mijn astra cosmo 17 cdti 110 pk is vorige week gechiptuned bij shiftech in Louvain La Neuve.
                                          het betreft hier een stage 1 tuning waarbij de wagen eerst terug op de originele 125 pk werd gezet en waarbij daarna de turbodruk werd verhoogd. Uiteraard werden de veiligheidsmarges gerespecteerd.
                                          Mijn wagen had voor de chiptuning 110,70 pk en 273 nm koppel, na de tuning op de testbank ontwikkelde hij 156 pk en een koppel van 315 tussen 2000 en 3500 toeren per minuut.

Toen ik terug in mijn wagen stapte kon ik mijn ogen eerst niet geloven, de wagen rijdt veel soepeler dan voorheen, heeft heel veel reserves en draait stiller. Ik heb de wagen niet laten tunen om ermee te racen maar enkel om soepeler en vlotter te kunnen rijden.
                                          Mijn gemiddeld verbruik voor de tuning was 6,6 liter (meestal korte ritten, na de tuning 6,3 liter) bij een gelijkaardige rijstijl. Ik betaalde 590 euro.
                                          De topsnelheid is verhoogd van 181 naar 205 km per uur en optrekken was vroeger in 12,4 à 12,7 seconden en nu heb ik het één keer getest en aan 10,3 sec zat ik aan 100 per uur.
                                          Maar het voornaamste is dat de wagen bij elke versnelling en tussen de 1500 en 4500 toeren per minuut steeds heel veel reserves heeft. Hij moet niet veel onderdoen voor mijn vorige BMW 320 150 pk.

Groetjes

Kurt
                                          Mooie waardes!
                                          Hou ons op de hoogte de komende maanden, hoe alles verloopt!
                                          Dus als ik het goed begrijp is de 110 pk technisch gelijk aan de 125pk?
                                          Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

Working...
                                          X