Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra J

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Per Sempre Bekijk Berichten
    Prestaties van de 1.7 en 1.3 start stop liggen nu niet mijlenver uit elkaar.

Voor mij zou het sowieso de Cosmo worden.
    Ik zou dan ook voor de cosmo gana et de 1.3 start/stop...
    Of doe zoals mij en leg persoonlijk ( in mijn geval 4.000€ ) bij... ik moet er tenslotte 6j mee rijden...
    Last edited by ; 24/01/2011, 18:05.

Comment

• Vanop een Nederlands forum... amai as ik da daar lees serieuze problemen met hun astra zenne, hoop da ik dza nie heb :

Van iemand die daar gepost heeft :

Hoewel de Astra J een genot blijft om in te rijden kampt de auto toch wel met veel technische problemen.

Configuratie:
      - Astra J 1.4 103kW Turbo Ecotec Cosmo (1.4T 140pk)
      - Executive pakket
      - Winter pakket
      - Introductiepakket Cosmo
      - Bandespanning-controle systeem
      - DVD800 systeem
      - Infinity Sound System
      - Electronisch inklapbare buitenspiegels
      - Micra lak (zwart)

Problemen:
      1. Elektronische handrem regelmatig op storing. Cruise control valt hierdoor uit (verholpen);
      2. Bij remmen knipperende remlichten (verholpen);
      3. Cruise control ging automatisch uit nadat er over een oneffenheid op snelweg werd gereden (verholpen);
      4. Een onterechte melding dat er te weinig koelvloeistof zou zijn (niet verholpen. Tank + sensor vervangen);
      5. DVD800 systeem heeft maar 1.3GB geheugen in plaats van beloofde 2.0GB. Het is daarom niet mogelijk om van Nederland naar Italië te reizen zonder stop om kaarten te laden (niet te verhelpen, product eigenschap. Toegegeven door Opel dat dit een fout in de brochure is);
      6. Fluctuerend volume bij bass tonen. Het volume wordt automatisch harder (niet op te lossen, product eigenschap. Silverbox + eindversterker al vervangen)
      7. Interne DAC (bij luisteren van audio cd’s/mp3’s/ipod) is van slechte kwaliteit. Via analoge jack geeft systeem beter geluid (niet op te lossen, product eigenschap)
      8. Extreme volume fluctuaties van de bluetooth carkit waardoor bellen onmogelijk is (niet op te lossen, product eigenschap. UPH module vervangen)
      9. Hangend gaspedaal. Motor blijft toeren maken ook indien gaspedaal los is gelaten en koppelingspedaal is ingetrapt (niet op te lossen, product eigenschap. Koppelingspedaal is vervangen)
      10. Onterechte melding van bandenspanningscontrole systeem dat er een lekke band zou zijn (verholpen, variabelen aangepast)
      11. Climate-control meet soms verkeerde tempratuur waardoor tempratuur ineens kouder wordt (niet op te lossen, product eigenschap)
      12. Richting aanwijzer geluid klinkt niet meer nadat veiligheidsgordel alarm is afgegaan (niet op te lossen ,product eigenschap)
      13. Terugroepactie BCM probleem ivm lege accu (terugroepactie)
      14. Lege accu na koude nacht van -10 (eenmalig opgetreden, na BCM update)
      15. Regelmatig toont het navigatiesysteem de blauwe route pijl niet nadat een nieuwe route is ingesteld (niet op te lossen, niet reproduceerbaar, er is geen nieuwe software voor MY2010 systeem)
      16. DVD800 systeem is instabiel en herstart regelmatig (niet op te lossen, niet reproduceerbaar, er is geen nieuwe software voor DVD800 MY2010 systeem)
      17. Volume gaat automatisch omhoog/omlaag. Komt vermoedelijk door pot-meter volume draaiknop (niet verholpen)
      18. Er komen vermoedelijk geen nieuwe navigatie kaarten voor het DVD800 MY2010 systeem (tegenvaller)
      19. Parkeersensoren gaan soms automatisch aan (niet reproduceerbaar)
      20. RDS informatie toont rare informatie bij Radio 538 (niet op te lossen, er is geen nieuwe software voor DVD800 MY2010 systeem)

Mocht ik nu weer voor dezelfde keuze staan om een nieuwe lease auto uit te zoeken denk ik niet dat ik de Astra J wederom neem. Inmiddels een maandabbo bij de dealer. KM stand Astra is nu 22.700 km, KM stand vervangende auto's staat op : 2.500 KM. Kortom: ik rijd maar 90% van de tijd in de Astra. Niet betrouwbaar genoeg mijn inziens

Der zijn der ook verschillende die zeggen dat da infiniti sound echt slecht zou werken... dat m beter speelt via den analoge ingang dan van cd of usb stick... e dat den bas veel te zwaar is en nie deftig geregeld kan worden...

Zijn der hier met ervaring met het infinity soundsystem ?

Comment

• 1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
        2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door johnd62 Bekijk Berichten
          Heb gisteren mijn astra sport bij de dealer opgehaald,blijkt dat enkel de rode sfeerverlichting onder de versnellingspook brandt en niet in de deuren.Moet dit geactiveerd worden en zo ja hoe?Weet iemand hier een antwoord op,alvast bedankt.
          Hoi John,
          Ik heb hetzelfde probleem. Heb contact opgenomen met de dealer en daar vertelde ze mij dat de sport alleen sfeerverlichting heeft bij de middenconsole en niet bij de portieren. (dit is alleen bij de Cosmo) Klopt dit?? Want bij de configuratie op de opel site staat dat ook de sport sfeerverlichting in de portieren heeft?!
          Gr,
          David

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Shoppie Bekijk Berichten
            Hoi John,
            Ik heb hetzelfde probleem. Heb contact opgenomen met de dealer en daar vertelde ze mij dat de sport alleen sfeerverlichting heeft bij de middenconsole en niet bij de portieren. (dit is alleen bij de Cosmo) Klopt dit?? Want bij de configuratie op de opel site staat dat ook de sport sfeerverlichting in de portieren heeft?!
            Gr,
            David
            Als je de foto's in de brochure bekijkt, dan zie je idd enkel bij de cosmo ook in de deuren lichtjes branden.

Per Sempre zal dit misschien kunnen bevestigen??? Die rijd (reed) met een sport en kan in de garage kijken in de andere auto's

Comment

• Ik heb een Sport en heb wel sfeerverlichting in de portieren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RobD Bekijk Berichten
                Ik heb een Sport en heb wel sfeerverlichting in de portieren
                Straf want dit zou enkel bij de Cosmo zijn die rode binnenverlichting in de deuren... zie je ook bij de eigenschappen van de auto in de car configurator op de opel site...

Heb je mss een flexride ? Deze heeft da mss wel in de sportversie volgens dat ik in de brochure kan zien aan de foto's... ( p 18 en 19 )

( spreek nu wel over de ST, ma ik veronderstel dat de gewone dezelfde eigenschappen heeft )

Comment

• badsloefke ge zijt niet de eerste hier :p :p :p

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Peef Bekijk Berichten
                    badsloefke ge zijt niet de eerste hier :p :p :p

o la, is er een wedstrijd tussen de bak en het vat bier aan de gang?

goed nieuws gehad Peef?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirkinator Bekijk Berichten
                      o la, is er een wedstrijd tussen de bak en het vat bier aan de gang?

goed nieuws gehad Peef?
                      lap nee 'k ben mis

ik las hierboven: gisteren om mijn astra sport gegaan (waaruit ik natuurlijk ST haalde :-) )

nvm dus, de wedstrijd is still on

Comment

lap nee 'k ben mis

ik las hierboven: gisteren om mijn astra sport gegaan (waaruit ik natuurlijk ST haalde :-) )

damn

Comment

lap nee 'k ben mis

Vanavond de factuur gaan halen ( ineens mijn usb stick volmuziek eens testen om te zien of die infinity nu echt de problemen heeft waarover ik lees ), dan morgen afgeven op de boekhouding en die betalen die dan dus denk mss vrijdag dat de garage het geld heeft en ik de papieren kan gaan halen...
                          Maandag dan de platen aanvragen en dan denk ik tegen woensdag dak de platen ga hebben dus wss donderdag zal ik m kunnen gaan halen...

Wie doet beter ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Badsloefke Bekijk Berichten
                            Vanavond de factuur gaan halen ( ineens mijn usb stick volmuziek eens testen om te zien of die infinity nu echt de problemen heeft waarover ik lees ), dan morgen afgeven op de boekhouding en die betalen die dan dus denk mss vrijdag dat de garage het geld heeft en ik de papieren kan gaan halen...
                            Maandag dan de platen aanvragen en dan denk ik tegen woensdag dak de platen ga hebben dus wss donderdag zal ik m kunnen gaan halen...

Wie doet beter ?
                            die infinity is niet standaard zeker?

allez hopelijk hebde hem idd dan, duurt het maar 3d voor de platen?
                            moest de leasingfirma bij mij eens antwoorden, dan had ik mss ook meer zicht op wanneer ik er om mocht

Comment

• pff de frustratie moet er ff uit:

IK WIL MIJNE ST!!!!

staat nu al een week te blinken in de garage

Comment

pff de frustratie moet er ff uit:

IK WIL MIJNE ST!!!!

staat nu al een week te blinken in de garage

Toch raar dat die leasings daar zoveel tijd voor nodig hebben.

Bij mijn vrouw int verzekeringskantoor duurt dat na de online invulling van de documenten, 1 werkdag voor de platen. Als het na 15uur is, dan kan het zijn dat het 2 werkdagen duurt.

Alleszinds denk ik met u mee: WIJ WILLEN EEN BAK BIER

Comment

Wie doet beter ?

we een trage boekhouding hé... Gelukkig dat Sarens dat niet doet op die manier. Hier hanteren ze 90 dagen betalingstermijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirkinator Bekijk Berichten
                                    Toch raar dat die leasings daar zoveel tijd voor nodig hebben.

Bij mijn vrouw int verzekeringskantoor duurt dat na de online invulling van de documenten, 1 werkdag voor de platen. Als het na 15uur is, dan kan het zijn dat het 2 werkdagen duurt.

Alleszinds denk ik met u mee: WIJ WILLEN EEN BAK BIER
                                    my thought exactly, waarschijnlijk werken ze nog met de postduif ofzo

Comment

Straf want dit zou enkel bij de Cosmo zijn die rode binnenverlichting in de deuren... zie je ook bij de eigenschappen van de auto in de car configurator op de opel site...

Heb je mss een flexride ? Deze heeft da mss wel in de sportversie volgens dat ik in de brochure kan zien aan de foto's... ( p 18 en 19 )

( spreek nu wel over de ST, ma ik veronderstel dat de gewone dezelfde eigenschappen heeft )
                                      Ik heb een opel astra j sport en heb ook overal de sfeerverlichting . Zelfs in de portieren ..

Comment

• Ik heb zo de indruk dat het bij de ene Sport wel inzit, en bij de andere dan weer niet. Ik was altijd van mening dat de portierverlichting er vanaf de sport inzat. Zie ook enkele reviews van gebruikers op autoweek.nl die met zo'n sport rijden. Ik hoop dat het in de mijne zal inzitten ;-)

Mss zijn hier toevallig dealers anwezig die er uitsluitsel over kunnen geven? Of waarbij het ook al is opgevallen dat het bij de ene wel inzit en bij de andere niet? ;-)

Comment

my thought exactly, waarschijnlijk werken ze nog met de postduif ofzo
                                          beetje opzoekwerk verricht, blijkbaar duurt het proces van de nr platen maar ongeveer 24u ...

wtf leasing??

PS: sorry voor mijn ongeduld, maar ik wil mijn ST

Comment

Working...
                                          X